Heb je ook hier aan gedacht?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:03 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
ik heb ook veel depo's (vnl bij Raisin) maar die liepen niet af in 22 of 23 dus het was wel een klus om ze allemaal in te voeren maar de rente hoef je pas op te geven bij afloop dus dat was in alle gevallen ¤ 0,-
is een deposito een spaartegoed? zo heb ik het niet opgevatquote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:35 schreef delcielo het volgende:
[..]
Heb je ook hier aan gedacht?
https://www.belastingdien(...)d/rentebijschrijving
Gewoon invullen met wat je denkt dat goed voor je is. De kans dat de belastingdienst de aangifte controleerd is nihil. Er is geen mankracht. Mocht er onverhoopt toch een controle plaats vinden dan speel je de onschuld zelfe. Immers niet jij maar zij hebben het zo moeilijk gemaakt. Je vult het op dat moment in zoals zij het willen . Jij bent Immers ter goeder trouw.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
is een deposito een spaartegoed? zo heb ik het niet opgevat
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Eens met NRDZ maar als antwoord op je vraag, ja deposito’s vallen bij mij weten onder spaartegoed.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Gewoon invullen met wat je denkt dat goed voor je is. De kans dat de belastingdienst de aangifte controleerd is nihil. Er is geen mankracht. Mocht er onverhoopt toch een controle plaats vinden dan speel je de onschuld zelfe. Immers niet jij maar zij hebben het zo moeilijk gemaakt. Je vult het op dat moment in zoals zij het willen . Jij bent Immers ter goeder trouw.
In je vooringevuld aangifteformulier staan de depositosaldi gewoon bij spaartegoeden. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Hoe heb je die in je aangiftes over 2022 en 2023 opgegeven, dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk voor deposito's bij NL bankenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:35 schreef paardendokter het volgende:
J.
[..]
In je vooringevuld aangifteformulier staan de depositosaldi gewoon bij spaartegoeden. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.
Hou er wel rekening mee dat je vermogen per 1 januari gelijk moet zijn aan je belastingaangifte. Anders gegarandeerd uitval en dus controlequote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Gewoon invullen met wat je denkt dat goed voor je is. De kans dat de belastingdienst de aangifte controleerd is nihil. Er is geen mankracht. Mocht er onverhoopt toch een controle plaats vinden dan speel je de onschuld zelfe. Immers niet jij maar zij hebben het zo moeilijk gemaakt. Je vult het op dat moment in zoals zij het willen . Jij bent Immers ter goeder trouw.
het gaat erom hoe je met de rente omgaat, bij werkelijk rendement moet je die opgeven op het moment dat die daadwerkelijk wordt uitgekeerd, bij depo's is dat aan het eind van de looptijd. Er staat ook duidelijk dat het gaat om de ontvangen rente in het jaar van aangiftequote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk voor deposito's bij NL banken
Echter deposito's bij exoten in het buitenland moet je zelf invullen maar natuurlijk wel als spaartegoed
de werkelijk rendement aangifte verschilt op dit punt, het gaat om de ontvangen rente in het jaar van aangiftequote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:35 schreef paardendokter het volgende:
[..]
In je vooringevuld aangifteformulier staan de depositosaldi gewoon bij spaartegoeden. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.
Hou er rekening mee dat op raisin sommige banken anders omgaan met rente bij deposito's.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:32 schreef Slingervinger het volgende:
het gaat erom hoe je met de rente omgaat, bij werkelijk rendement moet je die opgeven op het moment dat die daadwerkelijk wordt uitgekeerd, bij depo's is dat aan het eind van de looptijd.
Zolang dat gerenseigneerd wordt wel ja, anders niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:06 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je vermogen per 1 januari gelijk moet zijn aan je belastingaangifte. Anders gegarandeerd uitval en dus controle
Nu heb je het over je aangifte, daar moet je de gerenseigneerde posten aanvullen met eigen informatie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Zolang dat gerenseigneerd wordt wel ja, anders niet.
Ah zo, ja uiteraard.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 08:08 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Nu heb je het over je aangifte, daar moet je de gerenseigneerde posten aanvullen met eigen informatie.
Daarna is dat de werkelijkheid voor de fiscus. De OWR (opgave werkelijk rendement) moet daarmee overeenkomen qua vermogen op 1 januari. Anders uitval en controle. Dit natuurlijk binnen de gestelde grenzen. 1 euro verschil zal niet tot uitval leiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik vind dat wel prettig. Dat is bij NLI ook en bij CC natuurlijk per transactie maar niet in een graphquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 05:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe graphic in de wallet van GvE. Een overzicht van cumulatieve betalingen in de komende maanden
[ afbeelding ]
Wat ik in al die weergaves en overzichten mis is gewoon de praktische informatie: welke project(en) betreft het en welke termijn(en), zowel bij een wallet betaling als nu ook weer met die grafiekjes. Het zijn de gelikte management grafiekjes die helaas vaak de praktische bruikbaarheid missen, ik zie dat in m'n werk helaas ook op veel plaatsen. Als ik dan aangeeft dat er met een klein stapje extra ook een praktische bruikbaarheid ontstaat blijft het heel stil, wat mij betreft een bewijs dat ze er zelf nooit in detail naar kijken en mee moeten werken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:31 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
ja ik vind dat wel prettig. Dat is bij NLI ook en bij CC natuurlijk per transactie maar niet in een graph
Dat is bij NLI prima zichtbaar. Je klikt erop en het wordt voor je uitgesplitst.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:15 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat ik in al die weergaves en overzichten mis is gewoon de praktische informatie: welke project(en) betreft het en welke termijn(en), zowel bij een wallet betaling als nu ook weer met die grafiekjes. Het zijn de gelikte management grafiekjes die helaas vaak de praktische bruikbaarheid missen, ik zie dat in m'n werk helaas ook op veel plaatsen. Als ik dan aangeeft dat er met een klein stapje extra ook een praktische bruikbaarheid ontstaat blijft het heel stil, wat mij betreft een bewijs dat ze er zelf nooit in detail naar kijken en mee moeten werken.
Juist bij gve is het soms lastig te achterhalen (behave uit de mail die ze sturen bij een betaling) welke projecten/termijnen een betaling betreft vanwege hun manier van tweewekelijk betalen wardoor een project soms 2x per maand en soms een maand niet in de betalingen zit.
De wetgever maakt de wet, niet de belastingdienst. Zij voeren uit wat de politiek bedenkt...quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |