abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218504392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:03 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb ook veel depo's (vnl bij Raisin) maar die liepen niet af in 22 of 23 dus het was wel een klus om ze allemaal in te voeren maar de rente hoef je pas op te geven bij afloop dus dat was in alle gevallen ¤ 0,-
Heb je ook hier aan gedacht?

https://www.belastingdien(...)d/rentebijschrijving
pi_218504444
quote:
is een deposito een spaartegoed? zo heb ik het niet opgevat
pi_218505123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Gewoon invullen met wat je denkt dat goed voor je is. De kans dat de belastingdienst de aangifte controleerd is nihil. Er is geen mankracht. Mocht er onverhoopt toch een controle plaats vinden dan speel je de onschuld zelfe. Immers niet jij maar zij hebben het zo moeilijk gemaakt. Je vult het op dat moment in zoals zij het willen . Jij bent Immers ter goeder trouw.
pi_218505522
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Gewoon invullen met wat je denkt dat goed voor je is. De kans dat de belastingdienst de aangifte controleerd is nihil. Er is geen mankracht. Mocht er onverhoopt toch een controle plaats vinden dan speel je de onschuld zelfe. Immers niet jij maar zij hebben het zo moeilijk gemaakt. Je vult het op dat moment in zoals zij het willen . Jij bent Immers ter goeder trouw.
Eens met NRDZ maar als antwoord op je vraag, ja deposito’s vallen bij mij weten onder spaartegoed.
pi_218505690
Kan bevestigen dat wat Horsemen schrijft klopt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_218505834
quote:

[..]
In je vooringevuld aangifteformulier staan de depositosaldi gewoon bij spaartegoeden. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.
pi_218506143
quote:

[..]
Hoe heb je die in je aangiftes over 2022 en 2023 opgegeven, dan?
pi_218506842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:35 schreef paardendokter het volgende:
J.

[..]
In je vooringevuld aangifteformulier staan de depositosaldi gewoon bij spaartegoeden. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.
Je hebt gelijk voor deposito's bij NL banken
Echter deposito's bij exoten in het buitenland moet je zelf invullen maar natuurlijk wel als spaartegoed
pi_218506916
quote:

[..]
Hou er wel rekening mee dat je vermogen per 1 januari gelijk moet zijn aan je belastingaangifte. Anders gegarandeerd uitval en dus controle
pi_218506917
Ofschoon geen Crowdfund vraag maar een Box 3 vraag;
- De OWR betreft de Opgave Werkelijke Rendement in Box 3 om dit met het fictieve rendement te vergelijken.
- de onderdelen zijn qua saldo dus exact identiek aan de opgave van de IB aangifte van dat jaar voor de stand per 1-1 en het volgende jaar voor de stand per 31-12. Neem dus de saldi over uit de IB aangiftes.
- er kunnen dus voor de OWR opgave geen verschuivingen plaatsvinden tussen de onderdelen Sparen, Beleggen etc., doe je dit wel dan ziet de Belastingdienst dit direct
- je maakt dus geen nieuwe IB aangifte maar geef alleen het werkelijk rendement op
- dit gaat op kasstelsel basis waardoor je bij deposito's verschuivingen kunt krijgen in rendement maat dus nooit in saldi

PS heb je vragen stuur mij een PB, gezien het off topic zal ik er hier verder niet op ingaan
pi_218507428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Je hebt gelijk voor deposito's bij NL banken
Echter deposito's bij exoten in het buitenland moet je zelf invullen maar natuurlijk wel als spaartegoed
het gaat erom hoe je met de rente omgaat, bij werkelijk rendement moet je die opgeven op het moment dat die daadwerkelijk wordt uitgekeerd, bij depo's is dat aan het eind van de looptijd. Er staat ook duidelijk dat het gaat om de ontvangen rente in het jaar van aangifte
pi_218507451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]
de werkelijk rendement aangifte verschilt op dit punt, het gaat om de ontvangen rente in het jaar van aangifte
pi_218507708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 23:32 schreef Slingervinger het volgende:
het gaat erom hoe je met de rente omgaat, bij werkelijk rendement moet je die opgeven op het moment dat die daadwerkelijk wordt uitgekeerd, bij depo's is dat aan het eind van de looptijd.
Hou er rekening mee dat op raisin sommige banken anders omgaan met rente bij deposito's.
Bv. Aereal keert bij meerjarige deposito's de rente jaarlijks uit op de raisin rekening:

Bv2. Inbank verhoogt het saldo van de bankrekening met renteuitkering, maar komt pas na afloop van het deposito vrij op de raisin rekening.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 15-08-2025 05:19:04 ]
pi_218507740
Nieuwe graphic in de wallet van GvE. Een overzicht van cumulatieve betalingen in de komende maanden
pi_218507952
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 22:06 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Hou er wel rekening mee dat je vermogen per 1 januari gelijk moet zijn aan je belastingaangifte. Anders gegarandeerd uitval en dus controle
Zolang dat gerenseigneerd wordt wel ja, anders niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218508081
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 07:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Zolang dat gerenseigneerd wordt wel ja, anders niet.
Nu heb je het over je aangifte, daar moet je de gerenseigneerde posten aanvullen met eigen informatie.
Daarna is dat de werkelijkheid voor de fiscus. De opgave werkelijk rendement moet daarmee overeenkomen qua vermogen op 1 januari. Anders uitval en controle. Dit natuurlijk binnen de gestelde grenzen. 1 euro verschil zal niet tot uitval leiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fredericm op 15-08-2025 08:14:11 ]
pi_218508097
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 08:08 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Nu heb je het over je aangifte, daar moet je de gerenseigneerde posten aanvullen met eigen informatie.
Daarna is dat de werkelijkheid voor de fiscus. De OWR (opgave werkelijk rendement) moet daarmee overeenkomen qua vermogen op 1 januari. Anders uitval en controle. Dit natuurlijk binnen de gestelde grenzen. 1 euro verschil zal niet tot uitval leiden.
Ah zo, ja uiteraard.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:15:35 #68
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_218508113
Hehe ze komen eens een echt keer op voor de investeerder bij collin door de rente te verhogen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218508620
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 05:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe graphic in de wallet van GvE. Een overzicht van cumulatieve betalingen in de komende maanden
[ afbeelding ]
ja ik vind dat wel prettig. Dat is bij NLI ook en bij CC natuurlijk per transactie maar niet in een graph
pi_218509366
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand/woning en een 2e hypotheek op een woonhuis:

All in One Dubois B.V.
¤ 1.350.000 | 8,0 % rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/all-in-one-dubois-b-v/
pi_218509369
Dubois lijkt me wel iets. Florerend familiebedrijf en voldoende dekking.
Pecunia non olet
pi_218509377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 09:31 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
ja ik vind dat wel prettig. Dat is bij NLI ook en bij CC natuurlijk per transactie maar niet in een graph
Wat ik in al die weergaves en overzichten mis is gewoon de praktische informatie: welke project(en) betreft het en welke termijn(en), zowel bij een wallet betaling als nu ook weer met die grafiekjes. Het zijn de gelikte management grafiekjes die helaas vaak de praktische bruikbaarheid missen, ik zie dat in m'n werk helaas ook op veel plaatsen. Als ik dan aangeeft dat er met een klein stapje extra ook een praktische bruikbaarheid ontstaat blijft het heel stil, wat mij betreft een bewijs dat ze er zelf nooit in detail naar kijken en mee moeten werken.

Juist bij gve is het soms lastig te achterhalen (behave uit de mail die ze sturen bij een betaling) welke projecten/termijnen een betaling betreft vanwege hun manier van tweewekelijk betalen wardoor een project soms 2x per maand en soms een maand niet in de betalingen zit.
pi_218509389
De nw CCF van Dubois past wij wel zo op het 1e gezicht,, goede cashflow en lijkt mij harde werkers.
vraagpr was ¤ 1.450k , koopprijs ¤ 1.300, het is niet direct een courant OG wat je zo als 13 in een dozijn verkoopt. Ook het OG in Barendrecht is een net & ruim.

https://www.funda.nl/deta(...)lagerij-26/42236450/

[ Bericht 21% gewijzigd door peterc op 15-08-2025 11:26:57 ]
pi_218509503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 11:15 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wat ik in al die weergaves en overzichten mis is gewoon de praktische informatie: welke project(en) betreft het en welke termijn(en), zowel bij een wallet betaling als nu ook weer met die grafiekjes. Het zijn de gelikte management grafiekjes die helaas vaak de praktische bruikbaarheid missen, ik zie dat in m'n werk helaas ook op veel plaatsen. Als ik dan aangeeft dat er met een klein stapje extra ook een praktische bruikbaarheid ontstaat blijft het heel stil, wat mij betreft een bewijs dat ze er zelf nooit in detail naar kijken en mee moeten werken.

Juist bij gve is het soms lastig te achterhalen (behave uit de mail die ze sturen bij een betaling) welke projecten/termijnen een betaling betreft vanwege hun manier van tweewekelijk betalen wardoor een project soms 2x per maand en soms een maand niet in de betalingen zit.
Dat is bij NLI prima zichtbaar. Je klikt erop en het wordt voor je uitgesplitst.
pi_218511936
quote:

[..]
De wetgever maakt de wet, niet de belastingdienst. Zij voeren uit wat de politiek bedenkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')