Er lopen meer idioten los dan dat er vast zitten, blijkt maar weer.quote:Boer valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
DRACHTEN - Een boer heeft zaterdagavond tussen Drachten en Beetsterzwaag twee vrijwilligers van Stichting Kat in Nood en een medewerker van Dierenambulance Friesland aangevallen toen zij een zwerfkitten probeerden te vangen.
Bij het incident raakte de ambulancemedewerker gewond aan zijn vinger en belandde in een sloot. Twee vrijwilligers liepen blauwe plekken en schrammen op en werden behandeld op de spoedeisende hulp van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten.
De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied. Eerder hadden zij op dezelfde plek drie moederpoezen met kittens gevangen. Camerabeelden toonden aan dat er nog één kitten in het weiland moest zitten.
Volgens de stichting werden zij echter amper vijf minuten na aankomst "agressief belaagd" door de eigenaar van het weiland en enkele medestanders. De aanvallers scholden en intimideerden de dierenverzorgers, pakten hen hardhandig vast en vernielden materiaal. Ook trapten zij tegen de ambulance van de stichting.
Een collega van Dierenambulance Friesland, die aanwezig was om reismanden over te nemen, probeerde nog de gemoederen te sussen maar werd daarna in de sloot geduwd. De man liep een gebroken vinger op.
De politie heeft de boer later die avond opgepakt en er loopt een onderzoek naar het incident. Stichting Kat in Nood zegt "hogelijk verbaasd" te zijn over de agressie en benadrukt dat zij zwerfkatten willen vangen om ze te sterilseren en dierenleed te voorkomen. "De veiligheid van onze vrijwilligers staat altijd bovenaan", aldus de organisatie op Facebook, waar het bericht tot tientallen steunbetuigingen heeft geleid.
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Hier in de regio ook. Maar dat komt wss omdat we in dezelfde regio wonenquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef AchJa het volgende:
Ik las het net ook, raar verhaal weer. Kat in nood staat ook positief bekend hier in de regio.
Achja en ik zijn ook Fries.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Fries valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
Kunnen er ook Nederlander van makenquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Achja en ik zijn ook Fries.
Ik weet het niet 100% zeker van Achja maar ik val je niet aan
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:23 schreef Filosoofert het volgende:
Ja je hoort niet zomaar op iemand grond te komen maar om ze dan meteen de sloot in te tyfe is ook zoiets
Over het algemeen als je het van tevoren vraagt en inderdaad niet met honderden tegelijk door dat veld loopt, doen de meesten er niet zo moeilijk over. Maar ja je hebt er bij zitten......quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.
Moet wel zeggen, met de meeste boeren geen problemen.
Ken ook het verhaal van een vader van 1 van m'n klasgenoten (groep 6 ofzo, dus in ~1986) die op een melkwagen reed en een hooivork in z'n voet kreeg van een boer die het ergens niet mee eens was.
Klopt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.
Je moet ook wat zelfbeheersing hebben. Het wordt anders als ze met 1.500 man je gras, tulpen of mais vertrappen.
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.quote:De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
"Ja, had ik net weer een mooi nestje muizenvangers, jatten ze mijn katten"quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Ja echt geen idee hoe de boer dit had kunnen weten terwijl hij op het logo van de dierenambulance aan het schoppen was.quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef Seven. het volgende:
Hoe kun je er op tegen zijn dat de dierenambulance een zwerfkatje komt vangen om te steriliseren?
Dan kun je dat communiceren in plaats van de medewerkers als een lompe boer aan te gaan vallen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |