abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218472706
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/81927/Boer_valt_vrijwilligers_dierenopvang_aan_bij_vangen_zwerfkitten.html

quote:
Boer valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten

DRACHTEN - Een boer heeft zaterdagavond tussen Drachten en Beetsterzwaag twee vrijwilligers van Stichting Kat in Nood en een medewerker van Dierenambulance Friesland aangevallen toen zij een zwerfkitten probeerden te vangen.

Bij het incident raakte de ambulancemedewerker gewond aan zijn vinger en belandde in een sloot. Twee vrijwilligers liepen blauwe plekken en schrammen op en werden behandeld op de spoedeisende hulp van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten.

De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied. Eerder hadden zij op dezelfde plek drie moederpoezen met kittens gevangen. Camerabeelden toonden aan dat er nog één kitten in het weiland moest zitten.

Volgens de stichting werden zij echter amper vijf minuten na aankomst "agressief belaagd" door de eigenaar van het weiland en enkele medestanders. De aanvallers scholden en intimideerden de dierenverzorgers, pakten hen hardhandig vast en vernielden materiaal. Ook trapten zij tegen de ambulance van de stichting.

Een collega van Dierenambulance Friesland, die aanwezig was om reismanden over te nemen, probeerde nog de gemoederen te sussen maar werd daarna in de sloot geduwd. De man liep een gebroken vinger op.

De politie heeft de boer later die avond opgepakt en er loopt een onderzoek naar het incident. Stichting Kat in Nood zegt "hogelijk verbaasd" te zijn over de agressie en benadrukt dat zij zwerfkatten willen vangen om ze te sterilseren en dierenleed te voorkomen. "De veiligheid van onze vrijwilligers staat altijd bovenaan", aldus de organisatie op Facebook, waar het bericht tot tientallen steunbetuigingen heeft geleid.

Er lopen meer idioten los dan dat er vast zitten, blijkt maar weer.

Uiteraard is het weiland niet van die medewerkers maar ook dan kan je als boer gewoon het gesprek aan gaan, als je niet wil dat ze daar rondlopen. Of je belt de politie.

Positief is dan weer dat het wel wat donaties oplevert.
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:21:25 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218472716
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218472724
Ja je hoort niet zomaar op iemand grond te komen maar om ze dan meteen de sloot in te tyfe is ook zoiets
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218472730
Wat een naar schijtvolk die boer en omstanders.
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:24:46 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218472733
Hoe kun je er op tegen zijn dat de dierenambulance een zwerfkatje komt vangen om te steriliseren?
Resistance is futile.
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:25:00 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218472735
Fries valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218472737
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.

Moet wel zeggen, met de meeste boeren geen problemen.

Ken ook het verhaal van een vader van 1 van m'n klasgenoten (groep 6 ofzo, dus in ~1986) die op een melkwagen reed en een hooivork in z'n voet kreeg van een boer die het ergens niet mee eens was.
pi_218472741
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef AchJa het volgende:
Ik las het net ook, raar verhaal weer. Kat in nood staat ook positief bekend hier in de regio.
Hier in de regio ook. Maar dat komt wss omdat we in dezelfde regio wonen :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 10 augustus 2025 @ 23:26:11 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218472742
Wat een kneus. Zal wel gaan janken dat het niet zo bedoeld was. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218472744
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Fries valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
Achja en ik zijn ook Fries.
Ik weet het niet 100% zeker van Achja maar ik val je niet aan :P
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:28:20 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218472753
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Achja en ik zijn ook Fries.
Ik weet het niet 100% zeker van Achja maar ik val je niet aan :P
Kunnen er ook Nederlander van maken :D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218472754
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:23 schreef Filosoofert het volgende:
Ja je hoort niet zomaar op iemand grond te komen maar om ze dan meteen de sloot in te tyfe is ook zoiets
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.

Je moet ook wat zelfbeheersing hebben. Het wordt anders als ze met 1.500 man je gras, tulpen of mais vertrappen.
pi_218472759
Boeren; daar heb je agressieve klootzakken bij zitten.
Vakman pur sang
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:31:30 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218472772
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.

Moet wel zeggen, met de meeste boeren geen problemen.

Ken ook het verhaal van een vader van 1 van m'n klasgenoten (groep 6 ofzo, dus in ~1986) die op een melkwagen reed en een hooivork in z'n voet kreeg van een boer die het ergens niet mee eens was.
Over het algemeen als je het van tevoren vraagt en inderdaad niet met honderden tegelijk door dat veld loopt, doen de meesten er niet zo moeilijk over. Maar ja je hebt er bij zitten......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218473332
Kutboer, verdient een spuitje deze gek.
pindazakje
pi_218473346
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.

Je moet ook wat zelfbeheersing hebben. Het wordt anders als ze met 1.500 man je gras, tulpen of mais vertrappen.
Klopt.

Al is een traumahelikopter van een andere orde dan een dierenambulance.

Maar al ligt er iemand gewoon in een tentje te slapen hoef je hem nog niet aan te vallen
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 11 augustus 2025 @ 06:47:40 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218473412
quote:
De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied.
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218473434
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
:')

Als je medewerkers en een bus van de dierenambulance niet herkent, dan moet je echt even naar de plaatselijke Specsavers hoor.
pi_218473470
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
"Ja, had ik net weer een mooi nestje muizenvangers, jatten ze mijn katten"
Maar dan in het Fries.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218473511
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ja echt geen idee hoe de boer dit had kunnen weten terwijl hij op het logo van de dierenambulance aan het schoppen was.
pi_218473595
Ze hadden dus geen toestemming gevraagd om op het perceel te komen? Wie is hier nu de aso?
U MAD?
  maandag 11 augustus 2025 @ 07:55:02 #23
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218473658
Boeren :')
pi_218473674
quote:
13s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef Seven. het volgende:
Hoe kun je er op tegen zijn dat de dierenambulance een zwerfkatje komt vangen om te steriliseren?
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218473895
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
Dan kun je dat communiceren in plaats van de medewerkers als een lompe boer aan te gaan vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')