quote:Het Premier League-seizoen 2025-2026 is het 34e seizoen van de Premier League en het 127e seizoen van de Engelse hoogste klasse in het algemeen. Op het hoogste niveau van het Engelse profvoetbal, georganiseerd door de FA Premier League, nemen dit seizoen twintig clubs het tegen elkaar op in een reeks van achtendertig wedstrijden tussen 15 augustus 2025 en 24 mei 2026.
Dit seizoen is het eerste volledige waarin semi-geautomatiseerde buitenspeltechnologie wordt gebruikt, na de introductie ervan tijdens het vorige seizoen op 12 april 2025.
Liverpool is de regerende kampioen, na hun tweede Premier League titel, en hun twintigste titel in totaal. Dit seizoen verwelkomt de gepromoveerde clubs Leeds United, Burnley en Sunderland.
Teams
In het seizoen 2025–26 nemen twintig teams deel aan de Premier League – de beste zeventien teams van het vorige seizoen en drie gepromoveerde teams uit het EFL Championship. De gepromoveerde teams zijn Leeds United, Burnley en Sunderland. Leeds United, twee jaar, Burnley één jaar, terwijl Sunderland voor het eerst in acht jaar terugkeert naar de Premier League. Deze teams vervangen Leicester City, Ipswich Town en Southampton die allemaal zijn gedegradeerd naar de EFL Championship na slechts één seizoen in de hoogste klasse. Dit is de tweede keer sinds het seizoen 1997–98 dat alle drie gepromoveerde teams na één seizoen weer zijn gedegradeerd.
Genuanceerde post van Szura.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:16 schreef Szura het volgende:
Mooi man, toch veel leuker voor zo’n club dan voor clubs die met 350 miljoen voor spelers strooien
Een MOKERSLAG voor het vlaggetjequote:Op zondag 10 augustus 2025 17:46 schreef Szura het volgende:
‘Ondertussen in Engeland: Nederlands getint Liverpool op weg naar prijs’
NOSSED
Eerder een goede spits.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je ziet het gemis van de stille architect achter het succes Sjon
Isak halen zou belachelijk zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:57 schreef SonicVolcano het volgende:
En komt Isak nou wel of niet? Wat een soap.
In de eerste 15 min van het seizoen al een grote VAR fuck-upquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:17 schreef The_Undertone het volgende:
Hoe kan de VAR die handsbal missen
Salah is geen ras.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:51 schreef The_Undertone het volgende:
Salah behoorlijk matig; waarover ging dat gedoe aan de zijlijn? Mijn commentator vermoedde al een racistisch incident...
Dan kunnen we Nolles zijn nabestaanden in beeld brengenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:00 schreef PowerLoungen het volgende:
Nolles wil nabestaanden in beeld hebben .
Genadeloos van een brug schoppen
Zou kunnen, maar die 2-1 kwam wel door de mongolenactie van Szoboszlai.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Van dijk zou weleens aan zn laatste seizoen als basisspeler bezig kunnen zijn
Oh Arne, tovenaar uit Bergentheim maakt er ook wel een beetje een zooitje van.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:31 schreef PowerLoungen het volgende:
Dat moeizame is al meer dan een half seizoen aan de gang.
Nee klopt, niemand van Liverpool was van de partij met dat achteruitlopenquote:
Van Dijk moest de passlijn dichthouden, als hij instapt is het sowieso een goal. Het was de man van Konate maar de verantwoordelijkheid van oh Arne die er circus van maakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee klopt, niemand van Liverpool was van de partij met dat achteruitlopen
Gebeurde bij Feyenoord ook te vaak. Erg jammer. Zit er nog steeds ingebakken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:37 schreef The_Undertone het volgende:
Lol, weer lekker op de counter gepakt.
Bedankt Hansquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met die hele Oh Arne cult. Laat hem maar lekker wat op zijn bek gaan dit seizoen.
Overigens is dat vorig seizoen meerdere keren gebeurd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met die hele Oh Arne cult. Laat hem maar lekker wat op zijn bek gaan dit seizoen.
Aankoopbeleid waar Bald Erik zijn bedenkingen bij zou hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal het aan de keuken doorgeven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oh Arneeeeeequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan gebeuren ouwe reus.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het weer over mezelf afgeroepen.
Hij heeft tot mijn verbazing vorig seizoen wel heel veel wedstrijden gespeeld, 49.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:06 schreef -XOR- het volgende:
Slot gaat nog wel nat met zijn snuggere idee dat Gravenberch 50 wedstrijden kan spelen.
Dat zijn inderdaad nog best veel wedstrijden, al oogde hij de tweede helft van het seizoen af en toe compleet uitgeput. Slot heeft allerlei leuke glimmende kraaltjes en spiegeltjes gehaald en wil nu voor 170 miljoen blijkbaar Isak nog toevoegen, maar hij zou meer hebben aan Hjulmand en Bastoni voor 2/3e van de prijs (al had hij uiteraard Huijsen al in de winterstop moeten halen/benaderen).quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft tot mijn verbazing vorig seizoen wel heel veel wedstrijden gespeeld, 49.
Is gewoon een Viaplay uitzending met reclame.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:46 schreef Zipportal het volgende:
Amazon Prime zendt vanaf morgen ook elke zaterdag (13:30) een potje uit. Benieuwd naar de beeldkwaliteit.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat een triest racistisch incident weer van die rolstoelgozer.
Ze zouden zijn rolstoel moeten afpakken.
tjonge tjonge.
Hopelijk mag die nooit meer het stadion van Liverpool in.
The pianistquote:
Vind het wel leuk dat Amazon sportwedstrijden gaat uitzenden. Als het zo goedkoop is met films en series...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is gewoon een Viaplay uitzending met reclame.
Amerikaanse spektakel drek voor debielen (op een paar na)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vind het wel leuk dat Amazon sportwedstrijden gaat uitzenden. Als het zo goedkoop is met films en series...
Op Prime staat de geremastered versie uit 2024.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
The pianistin mijn ogen 1 van de mooiste WW2 films die ze hebben gemaakt
daarom bij de belg playsport die wel bijna alle wedstrijden uitzendt met imke courtois genotquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Volop kritiek op Viaplay omdat niet alle Premier League-duels meer te zien zijn: ‘Beetje als het hebben van lease-auto’
.
https://www.ad.nl/voetbal(...)lease-auto~ab452dfa/
Hopelijk gaat dat Viaplay gewoon snel weg uit Nederland.
Die vergelijking met een lease-auto slaat nergens op. Echt wtf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Volop kritiek op Viaplay omdat niet alle Premier League-duels meer te zien zijn: ‘Beetje als het hebben van lease-auto’
.
https://www.ad.nl/voetbal(...)lease-auto~ab452dfa/
Hopelijk gaat dat Viaplay gewoon snel weg uit Nederland.
Stukje jinxquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:11 schreef PowerLoungen het volgende:
Mokerdomme Richarlison kon daar gewoon 2-0 maken als die geen zenuwinzinking kreeg.
Ach Wolves, dat gaat echt een ramp worden dit seizoen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:38 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Doku en Bobb in de basis. Peppie neem je rotzooi mee.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:38 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
''Er zijn wat veranderen bij MOTD''quote:
Je koopt een bonkige Zweed die volwassen is geworden in de Championship, zou redelijk naief zijn om te denken dat hij er wel wat van kan.quote:Op zondag 17 augustus 2025 18:16 schreef PowerLoungen het volgende:
Mario Jardel 2 kan niet voetballengenot
''Echte nummer 9, denkt niet na, alles op goal''quote:Op zondag 17 augustus 2025 18:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je koopt een bonkige Zweed die volwassen is geworden in de Championship, zou redelijk naief zijn om te denken dat hij er wel wat van kan.
Mwah, Amorim heeft best een aardig teampje bij elkaar gekocht. Beter dan de Eredivisietroep die Haggie bij elkaar harkte.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:24 schreef DeeBee het volgende:
200 miljoen geven aan een coach die er niks van kan
Er klopt geen klote van, wel twee aanvallende middenvelders halen, maar KKD keeper houden. Casemiro nog laten spelen, omdat Ugarte nóg slechter is. Bruno hadden ze moeten verkopen en Sesko is ook een gigantische gok voor de PL... Maar ja, dat stugge 3-4-3 gaat nooit werken en is zo doorzichtig.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Amorim heeft best een aardig teampje bij elkaar gekocht. Beter dan de Eredivisietroep die Haggie bij elkaar harkte.
Dat hele team kon zo ongeveer vervangen worden, een nieuwe keeper is inderdaad ook nodig en een DM, maar voorin/aanvallend middenveld is het nu in ieder geval geregeld. Fernandsj, Cunha, Mbeumo, Diallo en Sesko is meer dan prima voor United waar het nu is. Er is nog tijd voor het halen van een DM (Q Timber) en een keeper (Eigenlijk hadden ze Caoimhin Kelleher moeten halen), en idealiter ook nog 2 backs maar Dalot en Dorgu kunnen nog enigszins mee als je verder niet al te hoge verwachtingen koestert.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er klopt geen klote van, wel twee aanvallende middenvelders halen, maar KKD keeper houden. Casemiro nog laten spelen, omdat Ugarte nóg slechter is. Bruno hadden ze moeten verkopen en Sesko is ook een gigantische gok voor de PL... Maar ja, dat stugge 3-4-3 gaat nooit werken en is zo doorzichtig.
Arsenal was verder erg matig vandaag.
Correctie: je hebt er wat aan tot de volgende trainer weer zn gang mag gaanquote:Op zondag 17 augustus 2025 19:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat hele team kon zo ongeveer vervangen worden, een nieuwe keeper is inderdaad ook nodig en een DM, maar voorin/aanvallend middenveld is het nu in ieder geval geregeld. Fernandsj, Cunha, Mbeumo, Diallo en Sesko is meer dan prima voor United waar het nu is. Er is nog tijd voor het halen van een DM (Q Timber) en een keeper (Eigenlijk hadden ze Caoimhin Kelleher moeten halen), en idealiter ook nog 2 backs maar Dalot en Dorgu kunnen nog enigszins mee als je verder niet al te hoge verwachtingen koestert.
Mbeumo en Cunha zijn 26 en hebben zich al in de PL bewezen, Sesko is 22, aan die aankopen heb je nog jarenlang wat.
Ik heb niks met United, maar vond het vreemd dat het doelpunt van Arsenal werd goedgekeurd en dat van Crystal Palace dan weer afgekeurd, ik vond de eerste een grotere overtreding dan de tweede.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vond United in ieder geval een stuk beter dan afgelopen jaar. Cunha en Mbeumo zijn prima aanwinsten. Niet om kampioen te worden, maar zo'n seizoen als vorig jaar zal het niet meer worden. Een aanval met Hojlund en Garnacho was echt troep.
Arsenal viel mij dan weer tegen. Goykeres maar niet na 1 wedstrijd afschrijven, maar dit was echt een hopeloos debuut. Deed alles fout. Madueke heeft af en toe een leuk moment, maar toch ook niet goed genoeg voor de top.
De scheids bij Uniited - Arsenal liet heel de wedstrijd veel toe, wat betreft was het toekennen van de goal wel in lijn.quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb niks met United, maar vond het vreemd dat het doelpunt van Arsenal werd goedgekeurd en dat van Crystal Palace dan weer afgekeurd, ik vond de eerste een grotere overtreding dan de tweede.
Die kon afkijken van de scheids bij Twente - PSV.quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De scheids bij Uniited - Arsenal liet heel de wedstrijd veel toe, wat betreft was het toekennen van de goal wel in lijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |