De nieuwe Rik is uit.quote:“Ik moet de hele tijd poseren voor selfies”: steward Rik moet tijdens Ronde van Tsjechië zélf een beroep doen op een steward
Brakel/Kortrijk/Oudenaarde Donderdag start de Ronde van Tsjechië. Met aan de start en aankomst Rik Bossuyt uit Oudenaarde. De schooldirecteur werd in dat land beroemd door een lokale influencer. “Ik moet daar met iedereen op de foto, ik heb zelfs een steward die me helpt mijn werk te doen”, lacht hij.
Rik Bossuyt (54) staat de volgende vier dagen klaar om de winnaars in de Ronde van Tsjechië op te vangen na de aankomst. Bij ons werd hij al wereldberoemd door zijn verschijningen op televisie. Regelmatig moet hij op de foto met fans. “Herkend worden gebeurt bijna elke dag”, zegt hij ons voor zijn vertrek. “Ik word nu ook gecontacteerd door bedrijven van speciale vervoermiddelen. Laatst kreeg ik telefoon van iemand die zei dat hij mijn nummer had gekregen van de CEO van Flanders Classics Wouter Vandenhaute. Ik geloof daar niks van, maar men vindt van alles uit om mij te vragen dat ik met hun voertuig zou rijden na een aankomst.”
‘Kofolaman’
In ons land doet hij vooral de koersen van Flanders Classics. “In Tsjechië ben ik vorig jaar voor de eerste keer geweest. Ik werd gevraagd omdat ik daar, zonder dat ik dat zelf wist, populair ben. Een influencer deelde een filmpje van op een wedstrijd hier en dat werd daar massaal gedeeld en geliked. Ze noemen me daar de Kofolaman. Ik moet de hele tijd poseren voor selfies. Daarom heb ik zelf een steward die er voor zorgt dat ik mijn werk kan doen.”
De Ronde van Tsjechië duurt vier dagen. “Woensdagavond is er de ploegvoorstelling”, zegt Bossuyt. “De koersdagen doen we net zoals in België de opstelling van de bussen, de renners met speciale truien begeleiden en ze op het juiste moment op hun plek vooraan krijgen. Na de rit moeten we de winnaar en de truien ook begeleiden. Dit jaar is Johan Tronquo uit Brakel mee, hij is een van de vaste medewerkers van onze groep.”
Rik is directeur van de Katholieke Basisscholen Kortrijk. “Normaal begin ik maandag te werken, maar dit jaar zal het pas op dinsdag zijn”, besluit hij.
Heh. Die drie anicolor gasten zijn nog bij gehaald waaronder door hun Russische teamgenoot en deze drie zijn 4e, 6e en 33e gewordenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:39 schreef Mani89 het volgende:
[ x ]
Toch nog dat kleine sprankje oldschool Volta om Augustus mee door te komen.
Nee nee die Rus was die gele en de kopman, dus 2,4 en 6.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heh. Die drie anicolor gasten zijn nog bij gehaald waaronder door hun Russische teamgenoot en deze drie zijn 4e, 6e en 33e geworden
Fabio komt niet vooruit in Denemarken, maar weet je wat we doen? We stellen hem een week later op in een WT-koers waar chaotische finales altijd gegarandeerd zijn!quote:Picnic PostNL heeft inmiddels aan WielerFlits laten weten waarom Fabio Jakobsen niet van start is gegaan in de tijdrit van de Ronde van Denemarken. “We wilden in de eerste ritten voorde sprint gaan, maar dat was al wat te veel voor hem. We willen het niet te snel met hem opbouwen, dus we hebben in overleg besloten om hem hier uit de wedstrijd te halen, omdat we van plan zijn hem volgende week de Renewi Tour te laten rijden”, klink het.
Als je een plan hebt, moet je je eraan houdenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Fabio komt niet vooruit in Denemarken, maar weet je wat we doen? We stellen hem een week later op in een WT-koers waar chaotische finales altijd gegarandeerd zijn!
Afgekeken bij Lottoquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Fabio komt niet vooruit in Denemarken, maar weet je wat we doen? We stellen hem een week later op in een WT-koers waar chaotische finales altijd gegarandeerd zijn!
Heel veel kun je niet anders met een type als Uijtdebroeks.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:49 schreef Pistolero het volgende:
Visma en Cian zijn het tactisch weer eens gigantisch aan het verneuken, je verwacht het niet.
Logica zelve dat springveer Lecerf geen trap op kop doet tegen strijkijzer Blobloblo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:49 schreef The_Undertone het volgende:
Wat is die Lecerf een laffe hond zeg.
OK, waarom sprint hij dan zo snel van Gloag weg?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:01 schreef Koffieplanter het volgende:
We kunnen lachen, maar als Blobloblo niet op puur tempo superieur is heeft hij 0,0 winstkans. Altijd zo geweest.
Omdat Gloag er geen reet van kan? Overigens zie ik niet waarom dat enige impact zou hebben op zijn winstkansen. Om te winnen moet hij iedereen eraf rijden, niet alleen Gloag.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:02 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
OK, waarom sprint hij dan zo snel van Gloag weg?
Is inderdaad ook wel een heel zwak team van Visma, idealiter kan je tot 5km op kop beuken en dan Cian laten komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omdat Gloag er geen reet van kan? Overigens zie ik niet waarom dat enige impact zou hebben op zijn winstkansen. Om te winnen moet hij iedereen eraf rijden, niet alleen Gloag.
Hyperbolero slaat weer toequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:01 schreef Pistolero het volgende:
Visma
Cian
Disasterclass van zelden vertoonde proporties. Wat een kutploeg. Wat een totale parodie op een renner.
Hij moet er wel snel bijkomen anders heeft hij een probleemquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:17 schreef H.Vviv het volgende:
Wat een prachtrenner is Pedersen toch ook
Ze geven de winst inderdaad min of meer weg.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Peloton valt stil, terwijl Pedersen wel te pakken is.
Het is vooral de nationale selectie die op kop rijdtquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:20 schreef H.Vviv het volgende:
Geen sterke ploeg buiten Lidl en dan krijg je deze koerssituatie.
Ja, en eerder zorgde ze met Würtz Schmidt dat Pedersen nog wat extra tijd pakte ten opzichte van het peloton.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is vooral de nationale selectie die op kop rijdt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |