abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:45:13 #201
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218475656
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik werk in de Biblebelt en sommige van mijn collegas blijven volhouden dat de aarde 6000 jaar oud is en niet heteros door een conversie cursus op het juiste geslacht gaan vallen. :+
En jij kan serieus met dat soort mensen samenwerken? Ik zou continu in ofwel lachen, ofwel huilen uitbarsten bij het zien van zoveel debieliteit. :')
pi_218475785
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:45 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En jij kan serieus met dat soort mensen samenwerken? Ik zou continu in ofwel lachen, ofwel huilen uitbarsten bij het zien van zoveel debieliteit. :')
Nou ja. Op professioneel vlak kan je best samenwerken als de kennis over het vak wel ok is. Maar zal ik samen met ze zitten in de kantine?

Denk het niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218475797
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:28 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de maatschappij steeds individualistischer is geworden. Maar hoe wil je dat veranderen dan? En samenwerken gaat lastig met groepen mensen die lichtjaren van elkaar af staan qua denkbeelden. Ik wil niet samenwerken met mensen die middeleeuwse denkbeelden hebben en geenszins van plan zijn om daar ook maar een centimeter van af te wijken. Ik heb al lang opgegeven dat we een goedwerkende sociale samenleving krijgen in Nederland. Daarvoor is ons land veel te versnipperd. En dan krijg je inderdaad dat mensen (logischerwijs) voor zichzelf en hun familie kiezen.
Daar hadden we vroeger bijvoorbeeld ontwikkelingssteun voor, om het op die andere plaatsten beter te maken. En was het doel om oorlogen te voorkomen. Dat is het hele bestaansrecht van de EU.

Ondertussen is dat aan het veranderen. Ontwikkelingshulp word nu gezien als geldverspilling. Ze zoeken het daar zelf maar uit. En oorlog is big business, je kunt er meer grondgebied en macht mee verkrijgen, of flink aan verdienen door aan beide partijen wapens verkopen. Ja, giro 555 om voedselpakketten te droppen en artsen zonder grenzen om steun te verlenen. Als mensen dat graag willen, moeten ze er ook maar zelf voor betalen. En zo houden we zelf de vluchtelingenstromen op gang.

Ga die mensen helpen door een watervoorziening aan te leggen en hun land groen en vruchtbaar te maken. Geef ze de medicijnen en medische kennis om hun bevolking gezond te houden. Leg wegen aan. Dat soort dingen. Maar dat doen we niet meer. Dat zien we ook in onze eigen maatschappij: het verschil tussen arm en rijk groeit al 50 jaar gestaag. We moeten steeds meer betalen voor minder. Die luxe is steeds meer exclusief voor de rijken geworden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de zorg.

Aan de ene kant gaat het hier al 75 jaar uitstekend, dus is iedereen een luxe leven gewend. Maar dat kan natuurlijk altijd beter. En we hebben er zelf hard voor gewerkt! Of onze ouders en grootouders dan toch. We zijn in de watten gelegd. En dan vinden mensen dat ze daar recht op hebben. Dat ze zelf recht op een nog veel beter leven hebben. Ze kijken steeds verder neer op de mensen die geboren zijn in die derdewereldlanden.

Maar ondertussen maken ze daar wel alle spullen die we kopen. Het is dus in ons eigen voordeel om ze arm te houden, want dan blijven de kosten lekker laag en kan er meer winst gemaakt worden. En dat is natuurlijk ook de reden dat we dat hier ook zien. Alhoewel het al lang niet meer zo is dat er een directe relatie is tussen de productieprijs en de verkoopprijs van artikelen. En als mensen geen geld hebben om je spullen te kopen, zul je ook maar weinig winst kunnen maken.

Maar zo ver zijn we nog niet helemaal. Het zit er duidelijk wel aan te komen. En we kunnen niet terug naar hoe het was. Dus moeten we iets nieuws verzinnen, zoals een universeel basisinkomen. Maar over het algemeen moeten we eerst flink met ons hoofd tegen de muur lopen voordat we dingen gaan veranderen. Steeds meer mensen die niet meer rond kunnen komen en geen onderdak meer kunnen betalen, onbetaalbare zorg en onderwijs, vastgelopen verkeer, grote stroomstoringen en dat soort dingen. Op een gegeven moment valt dan misschien het kwartje.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 11-08-2025 13:25:12 ]
pi_218475855
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:11 schreef Cruzinats het volgende:
Woningnood lijkt erg omdat iedereen naar de randstad wil en in de overgebleven huizen op het platteland drukken ze allemaal statushouders in.
De blanken vertrekken juist uit de randstad. Vorige week nog uitgezocht door NRC op basis van CBS.

Of na 10 jaar, wat iets eerder was uitgevogeld.

En toch is er woningnood in de grote steden.. tjah. Kan me maar 1 ding voorstellen en dat is dat in die woningen de 'vluchtelingen' gepropt worden die zorgen voor de NLse bevolkingsgroei.
Niet best voor de leefbaarheid van je steden.
1947-2016
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:16:34 #205
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218475970
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar hadden we vroeger bijvoorbeeld ontwikkelingssteun voor, om het op die andere plaatsten beter te maken. En was het doel om oorlogen te voorkomen. Dat is het hele bestaansrecht van de EU.

Ondertussen is dat aan het veranderen. Ontwikkelingshulp word nu gezien als geldverspilling. Ze zoeken het daar zelf maar uit. En oorlog is big business, je kunt er meer grondgebied en macht mee verkrijgen, of flink aan verdienen door aan beide partijen wapens verkopen. Ja, giro 555 om voedselpakketten te droppen en artsen zonder grenzen om steun te verlenen. Als mensen dat graag willen, moeten ze er ook maar zelf voor betalen. En zo houden we zelf de vluchtelingenstromen op gang.

Ga die mensen helpen door een watervoorziening aan te leggen en hun land groen en vruchtbaar te maken te maken. Geef ze de medicijnen en medische kennis om hun bevolking gezond te houden. Leg wegen aan. Dat soort dingen. Maar dat doen we niet meer. Dat zien we ook in onze eigen maatschappij: het verschil tussen arm en rijk groeit al 50 jaar gestaag. We moeten steeds meer betalen voor minder. Die luxe is steeds meer exclusief voor de rijken geworden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de zorg.

Aan de ene kant gaat het hier al 75 jaar uitstekend, dus is iedereen een luxe leven gewend. Maar dat kan natuurlijk altijd beter. En we hebben er zelf hard voor gewerkt! Of onze ouders en grootouders dan toch. We zijn in de watten gelegd. En dan vinden mensen dat ze daar recht op hebben. Dat ze zelf recht op een nog veel beter leven hebben. Ze kijken steeds verder neer op de mensen die geboren zijn in die derdewereldlanden.

Maar ondertussen maken ze daar wel alle spullen die we kopen. Het is dus in ons eigen voordeel om ze arm te houden, want dan blijven de kosten lekker laag en kan er meer winst gemaakt worden. En dat is natuurlijk ook de reden dat we dat hier ook zien. Alhoewel het al lang niet meer zo is dat er een directe relatie is tussen de productieprijs en de verkoopprijs van artikelen. En als mensen geen geld hebben om je spullen te kopen, zul je ook maar weinig winst kunnen maken.

Maar zo ver zijn we nog niet helemaal. Het zit er duidelijk wel aan te komen. En we kunnen niet terug naar hoe het was. Dus moeten we iets nieuws verzinnen, zoals een universeel basisinkomen. Maar over het algemeen moeten we eerst flink met ons hoofd tegen de muur lopen voordat we dingen gaan veranderen. Steeds meer mensen die niet meer rond kunnen komen en geen onderdak meer kunnen betalen, onbetaalbare zorg en onderwijs, vastgelopen verkeer, grote stroomstoringen en dat soort dingen. Op een gegeven moment valt dan misschien het kwartje.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ontwikkelingssamenwerking in veel gevallen als trekken aan een dood paard is.

Je kunt een man vissen geven en hij blijft leven, je kunt een man leren vissen en hij kan een leven opbouwen. Ik zou daar echter aan toe willen voegen: als een man niet de mentale capaciteit heeft om te leren vissen. Blijf je altijd bij het geven van vissen hangen, als je tenminste niet wilt dat de man doodgaat.

En ik ben het met je eens dat de wereld ongelijk verdeeld is. Maar ik weet ook dat het vrijwel onmogelijk (of in ieder geval heel moeilijk) is om hier verandering in aan te brengen.

En ik toch ben ik wel sterk voor ontwikkelings hulp hoor. Juist veel meer dan wat we nu doen. Maar dan wel in combinatie met een totale asielstop. Dan kunnen we wat mij betreft de vele miljarden 1 op 1 naar ontwikkelingshulp overhevelen. En je kunt met dat geld miljoenen tot wellicht 10-tallen miljoenen mensen extra helpen ipv die enkele 100.000en die je hier helpt. En op de korte en lange termijn bespaar je enorm op allerlei verborgen kosten.
pi_218476072
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:16 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ontwikkelingssamenwerking in veel gevallen als trekken aan een dood paard is.

Je kunt een man vissen geven en hij blijft leven, je kunt een man leren vissen en hij kan een leven opbouwen. Ik zou daar echter aan toe willen voegen: als een man niet de mentale capaciteit heeft om te leren vissen. Blijf je altijd bij het geven van vissen hangen, als je tenminste niet wilt dat de man doodgaat.

En ik ben het met je eens dat de wereld ongelijk verdeeld is. Maar ik weet ook dat het vrijwel onmogelijk (of in ieder geval heel moeilijk) is om hier verandering in aan te brengen.

En ik toch ben ik wel sterk voor ontwikkelings hulp hoor. Juist veel meer dan wat we nu doen. Maar dan wel in combinatie met een totale asielstop. Dan kunnen we wat mij betreft de vele miljarden 1 op 1 naar ontwikkelingshulp overhevelen. En je kunt met dat geld miljoenen tot wellicht 10-tallen miljoenen mensen extra helpen ipv die enkele 100.000en die je hier helpt. En op de korte en lange termijn bespaar je enorm op allerlei verborgen kosten.
Onderwijs. Nog een hele goede.

Laten we in plaats van alleen hun spullen te kopen voor een paar cent, ook eens wat terug doen. Wat vind je hiervan: we heffen 5% extra belasting per jaar op mensen met een vermogen boven de 5 miljoen en besteden dat aan ontwikkelingssamenwerking. En dan niet dat we dat geld aan die landen geven, maar dat we daar zelf naar toe gaan om dat te doen.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:33:05 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218476097
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laten we in plaats van alleen hun spullen te kopen voor een paar cent, ook eens wat terug doen. Wat vind je hiervan: we heffen 5% extra belasting per jaar op mensen met een vermogen boven de 5 miljoen en besteden dat aan ontwikkelingssamenwerking. En dan niet dat we dat geld aan die landen geven, maar dat we daar zelf naar toe gaan om dat te doen.
Waarom?
pi_218476182
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom?
Empathie? Die mensen aan een beter leven helpen? Of als we er zelf beter van moeten worden, om de vluchtelingenstroom te beperken?
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:44:12 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218476215
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Empathie? Die mensen aan een beter leven helpen? Of als we er zelf beter van moeten worden, om de vluchtelingenstroom te beperken?
Denk je dat je dat oplost met mensen hier nog zwaarder te belasten en daar weg te geven? Ga eens een paar jaar voor een ontwikkelings organisatie werken zou ik zeggen.
Wat jij voorstelt is subsidie banen creëren voor Nederlanders
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:48:16 #210
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218476255
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom?
Als daarmee voorkomen kan worden dat men hierheen komt en daar zelf een leven op bouwt is dat gigantische winst voor ons als maatschappij. Dat lijkt mij reden genoeg toch. Wat miljonairs daarmee te maken hebben snap ik niet zo goed. Dit kan gewoon in de begroting opgenomen worden lijkt mij? Maar voor mij is het dan nog steeds wel of het 1 of het ander. Gewoon al het geld wat nu in COA en aanverwante zaken wordt gestopt overhevelen naar ontwikkelingshulp en een totale asielstop invoeren.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:51:00 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218476279
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Als
Ik denk niet dat het een oplossing is om Nederlanders subsidie baantjes te geven en ze naar Afrika te sturen om het daar maar ff op te lossen, want dat is wat hij voorstelt.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:56:36 #212
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218476320
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het een oplossing is om Nederlanders subsidie baantjes te geven en ze naar Afrika te sturen om het daar maar ff op te lossen, want dat is wat hij voorstelt.
Aha zo bedoel je dat. Tja er zullen wel wat mensen heen moeten om daar de boel op poten te zetten. Maar als dat enkele honderden of wellicht duizenden zijn tegenover alle mensen van het COA en allerlei aanverwante bedrijven die je dan niet meer nodig hebt is dat alleen maar mooi lijkt mij. Waarbij ik dus wel blijf herhalen of veel ontwikkelingshulp en geen asielzoekers meer naar hier. Of weinig ontwikkelingshulp en wel asielzoekers in mijn ogen. Niet én én.
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:00:40 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218476338
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Als daarmee voorkomen kan worden dat men hierheen komt en daar zelf een leven op bouwt is dat gigantische winst voor ons als maatschappij. Dat lijkt mij reden genoeg toch. Wat miljonairs daarmee te maken hebben snap ik niet zo goed. Dit kan gewoon in de begroting opgenomen worden lijkt mij? Maar voor mij is het dan nog steeds wel of het 1 of het ander. Gewoon al het geld wat nu in COA en aanverwante zaken wordt gestopt overhevelen naar ontwikkelingshulp en een totale asielstop invoeren.
er as geen enkele mogelijkheid om de bevolking instroom in dit internet tijdperk te stoppen
absoluut niet , niet met bed bad brood, niet met rechtspraak en niet met grenscontroles , met helemaal niks

voor een paar honderd euro zit iedere gescheiden Suus of Sjaak in Afrika of Azie en kan een zeer gehoorzame mooie nieuwe partner meenemen en iedereen gaat scheiden, en het valt helemaal niet op

Het is Europees geregeld , dat kan , jonge instroom is nodig en waarom ook niet heel eenvoudig,
https://www.netherlandswo(...)rlands/mvv-long-stay
https://www.nederlandwere(...)ingsformulier-nl.pdf

quote:
Het aantal verleende verblijfsvergunningen voor gezinshereniging en -vorming is niet specifiek genoemd in de beschikbare informatie, maar het is bekend dat er in 2024 ongeveer 314.000 mensen naar Nederland zijn gekomen, voornamelijk voor werk, studie of om hun gezin te herenigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2025 14:22:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:04:36 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218476370
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Aha zo bedoel je dat. Tja er zullen wel wat mensen heen moeten om daar de boel op poten te zetten. Maar als dat enkele honderden of wellicht duizenden zijn tegenover alle mensen van het COA en allerlei aanverwante bedrijven die je dan niet meer nodig hebt is dat alleen maar mooi lijkt mij. Waarbij ik dus wel blijf herhalen of veel ontwikkelingshulp en geen asielzoekers meer naar hier. Of weinig ontwikkelingshulp en wel asielzoekers in mijn ogen. Niet én én.
Staats gefinancierde ontwikkelingshulp is vooral baantjes voor blanke ExPats en export voor de industrie hier. Dromen dat mensen hier zwaarder belasten ook maar iets helpt om de asielinstroom in te perken of afrikaanse landen welvarend te maken is een illusie.
Ontwikkelingshulp begint met de beste intenties, maar op het moment dat er veel geld in omging is het een industrie geworden. Dan gaat het om de organisaties, en zijn de doelen die ze claimen na te streven nog maar slechts marketing.
Maar goed, als je mensen hierop wijst ben jij ineens de klootzak, heb je een gebrek aan empathie en wil je niet dat men daar welvarender worden. Aan het heilig OWS twijfelen is als zeggen dat het stuk vis goed genoeg is voor jehova.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jan_Onderwater op 11-08-2025 14:09:45 ]
pi_218476485
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dus ze toch gewoon dat geld geven. Afkopen. Dan komt het niet bij de bevolking terecht en is het geen ontwikkelingssteun.
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:23:51 #216
323876 michaelmoore
pi_218476493
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus ze toch gewoon dat geld geven. Afkopen. Dan komt het niet bij de bevolking terecht en is het geen ontwikkelingssteun.
hoe armer de bevolking daar, hoe meer nieuwe instroom hier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218476495
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Staats gefinancierde ontwikkelingshulp is vooral baantjes voor blanke ExPats en export voor de industrie hier. Dromen dat mensen hier zwaarder belasten ook maar iets helpt om de asielinstroom in te perken of afrikaanse landen welvarend te maken is een illusie.
Ontwikkelingshulp begint met de beste intenties, maar op het moment dat er veel geld in omging is het een industrie geworden. Dan gaat het om de organisaties, en zijn de doelen die ze claimen na te streven nog maar slechts marketing.
Maar goed, als je mensen hierop wijst ben jij ineens de klootzak, heb je een gebrek aan empathie en wil je niet dat men daar welvarender worden. Aan het heilig OWS twijfelen is als zeggen dat het stuk vis goed genoeg is voor jehova.
Kortom, het is weggegooid geld, ze zoeken het daar zelf maar uit. Want het gaat toch niet werken. Daarom ook maar goed, dat we dat ook steeds minder doen.

Ja, dat zegt de VVD ook al lang.
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:24:52 #218
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218476498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Huh? Nee, ik zeg toch juist dat het prima is als er mensen heen gaan om wat op poten te zetten? Dat zullen er veel minder zijn dan je hier in de asielindustrie nodig hebt. Van mij mogen ze daar gaan helpen hoor.
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:43:51 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218476620
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortom, het is weggegooid geld, ze zoeken het daar zelf maar uit. Want het gaat toch niet werken. Daarom ook maar goed, dat we dat ook steeds minder doen.

Ja, dat zegt de VVD ook al lang.
Dat maak jij ervan. Jij ziet OWS als enige oplossing en als je daar tegenspraak op krijgt ga je met poppen gooien.
Problemen van Afrika oplossen? Ja dat moeten ze toch echt zelf doen, maar de EU kan daar wel bij behulpzaam zijn.
Paar voorbeelden.
- Militaire interventie tegen de door oliegelden gesubsidieerde islamitische warlords die oorlogen daar voeren
- Stoppen met gesubsidieerde landbouwproducten daar te dumpen die daar de boeren kapot maken
- Stoppen met import heffingen op producten uit deze landen (vooral land en tuinbouw)
- Stoppen met het "lenen" van geld aan dictatoriale regiemes
pi_218476654
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 13:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onderwijs. Nog een hele goede.

Hoe zie je dat voor je 5% van het totale vermogen, van de inkomsten of wat?

Ik heb een tegenvoorstel. Gewoonweg een gezonde winstbelasting voeren en zorgen dat al die postbussen hun centje bijdragen.
Kan voor iedereen de belasting om laag en hebben mensen gewoon hun geld te besteden ipv het aan de nietsnuttende fiscus af te geven.
1947-2016
pi_218476682
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoe armer de bevolking daar, hoe meer nieuwe instroom hier
Nee.
Hoe groter je je vluchtelingen paradijs maakt, hoe eer nieuwe instroom hier.

We kunnen niet de hele wereld verbeteren, we kunnen onszelf wel beschermen.
1947-2016
  maandag 11 augustus 2025 @ 14:57:00 #222
323876 michaelmoore
pi_218476737
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:

We kunnen niet de hele wereld verbeteren, we kunnen onszelf wel beschermen.
beschermen tegen mooie jonge nieuwe vrienden en vriendinnen ??
pi_218476875
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beschermen tegen mooie jonge nieuwe vrienden en vriendinnen ??
Ha!

Nee. En dat weet je zelf ook wel.
1947-2016
pi_218476888
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan. Jij ziet OWS als enige oplossing en als je daar tegenspraak op krijgt ga je met poppen gooien.
Problemen van Afrika oplossen? Ja dat moeten ze toch echt zelf doen, maar de EU kan daar wel bij behulpzaam zijn.
Paar voorbeelden.
- Militaire interventie tegen de door oliegelden gesubsidieerde islamitische warlords die oorlogen daar voeren
- Stoppen met gesubsidieerde landbouwproducten daar te dumpen die daar de boeren kapot maken
- Stoppen met import heffingen op producten uit deze landen (vooral land en tuinbouw)
- Stoppen met het "lenen" van geld aan dictatoriale regiemes
Sancties. Daar word het voor de bevolking niet beter van.
pi_218476924
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je 5% van het totale vermogen, van de inkomsten of wat?

Ik heb een tegenvoorstel. Gewoonweg een gezonde winstbelasting voeren en zorgen dat al die postbussen hun centje bijdragen.
Kan voor iedereen de belasting om laag en hebben mensen gewoon hun geld te besteden ipv het aan de nietsnuttende fiscus af te geven.
Gewoon, op het belastingformulier alle bezittingen bij elkaar optellen en als het meer is dan 5 miljoen betaal je daar 5% belasting over. Dat wil de SP graag invoeren.

Ik ben uiteraard ook voor een eerlijke winstbelasting. En de fiscus geeft dat geld uiteraard niet zelf uit, daar bouwen we riolering, wegen, waterzuiveringen, ziekenhuizen en zo van en we betalen er toeslagen, subsidies en uitkeringen van.
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:25:21 #226
323876 michaelmoore
pi_218476989
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ha!

Nee. En dat weet je zelf ook wel.
Ja dat doe je niet, deal is; zij een paspoort en een mooie nieuwe toekomst en kans om leuk werk te vinden om haar familie te onderhouden en jij een lekker ding in huis die weet wat goede massage is

Ja niks mis mee dacht ik,
pi_218477008
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat doe je niet, deal is; zij een paspoort en een mooie nieuwe toekomst en kans om leuk werk te vinden om haar familie te onderhouden en jij een lekker ding in huis die weet wat goede massage is

Ja niks mis mee dacht ik,
MO'ers en afrikanen geven geen massage. Staan ze nu juist niet bekend om.
1947-2016
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:27:39 #228
323876 michaelmoore
pi_218477014
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
MO'ers en afrikanen geven geen massage. Staan ze nu juist niet bekend om.
In Thailand wel
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:13:28 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477385
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Sancties. Daar word het voor de bevolking niet beter van.
Is dat alles wat je aan kritiek hebt?
pi_218477534
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat alles wat je aan kritiek hebt?
Ik ben het met je eens dat we daar geen spullen moeten dumpen. Maar het duurt een hele tijd voordat de bevolking die zelf kan maken. En het verschil tussen arm en rijk is daar groot, uitbuiting is daar heel normaal. Hele rijke grootgrondbezitters en fabriekseigenaren, die dan voor een schijntje veel werknemers in dienst heeft. Die vaak onder minimale omstandigheden worden gehuisvest en daar ook voor moeten betalen.

Daarom zie je daar overal mensen die zelfstandig een centje proberen te verdienen, bijvoorbeeld door oude spullen te repareren of hergebruiken. En het hangt er van af waar je bent, in de hoofdstad en de toeristische gebieden ziet het er vaak best modern uit. Maar @michaelmoore kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:38:45 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477546
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gewoon, op het belastingformulier alle bezittingen bij elkaar optellen en als het meer is dan 5 miljoen betaal je daar 5% belasting over. Dat wil de SP graag invoeren.

Ik ben uiteraard ook voor een eerlijke winstbelasting. En de fiscus geeft dat geld uiteraard niet zelf uit, daar bouwen we riolering, wegen, waterzuiveringen, ziekenhuizen en zo van en we betalen er toeslagen, subsidies en uitkeringen van.
Als we nu eens begonnen met alle subsidies, toe en bijslagen, gelden en aftrekposten af te schaffen, en dat geld besteden aan lastenverlaging, 80% verdeeld voor mensen die minder dan twee keer modaal verdienen en 20% daarboven.
Vervolgens alle plannenbedenkers, controleurs, aanvraagverwerkers en toekenners etc etc die zich daarmee bezig hielden de keien opflikkeren en dat bespaarde geld ook weer steken in lastenverlaging.
De provincies als bestuurslaag afschaffen.
Deze ministeries opheffen en iedereen die er werkt ontslaan

Ministerie van Algemene Zaken (AZ)
Ministerie van Asiel en Migratie (AenM)
Ministerie van Klimaat en Groene Groei (KGG)
Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (VRO)
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW)

Dit geld ook steken in lastenverlaging
De gelden voor advocaten die bezig zijn in de asielindustrie afschaffen
Staatsbosbeheer opheffen en de gebieden tot natuurgebied verklaren,
Snelwegen privatiseren en wegenbelasting afschaffen.

Honderden miljard waarbij iedereen er op vooruit gaat behalve ambtenaren die op de keien gaan.

Ik zou dit graag door laten rekenen, levert imho sterke economische groei op en veel meer bestedingsruimte.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:42:33 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477574
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat we daar geen spullen moeten dumpen. Maar het duurt een hele tijd voordat de bevolking die zelf kan maken. En het verschil tussen arm en rijk is daar groot, uitbuiting is daar heel normaal. Hele rijke grootgrondbezitters en fabriekseigenaren, die dan voor een schijntje veel werknemers in dienst heeft. Die vaak onder minimale omstandigheden worden gehuisvest en daar ook voor moeten betalen.

Daarom zie je daar overal mensen die zelfstandig een centje proberen te verdienen, bijvoorbeeld door oude spullen te repareren of hergebruiken. En het hangt er van af waar je bent, in de hoofdstad en de toeristische gebieden ziet het er vaak best modern uit. Maar @:michaelmoore kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen.
Het stoppen met het dumpen van gesubsidieerde landbouwproducten zal de boeren daar erg veel goed doen, en het opheffen van de importheffingen betekend dat men ook kan gaan exporteren naar de EU, dat gaat derde wereldlanden erg veel goed doen.
pi_218477611
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als we nu eens begonnen met alle subsidies, toe en bijslagen, gelden en aftrekposten af te schaffen, en dat geld besteden aan lastenverlaging, 80% verdeeld voor mensen die minder dan twee keer modaal verdienen en 20% daarboven.
Vervolgens alle plannenbedenkers, controleurs, aanvraagverwerkers en toekenners etc etc die zich daarmee bezig hielden de keien opflikkeren en dat bespaarde geld ook weer steken in lastenverlaging.

Honderden miljard waarbij iedereen er op vooruit gaat behalve ambtenaren die op de keien gaan.

Ik zou dit graag door laten rekenen, levert imho sterke economische groei op en veel meer bestedingsruimte.

Klinkt goed. Maar wat doe je dan met de mensen met een uitkering? Dan moet je ook een basisinkomen invoeren en bijklussen legaliseren.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:49:45 #234
323876 michaelmoore
pi_218477614
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Nederland leeft van de toeslagen , niet van het netto salaris
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:50:16 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477618
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Klinkt goed. Maar wat doe je dan met de mensen met een uitkering? Dan moet je ook een basisinkomen invoeren en bijklussen legaliseren.
Die moeten aan het werk en mensen die part time werken meer gaan werken.
pi_218477626
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het stoppen met het dumpen van gesubsidieerde landbouwproducten zal de boeren daar erg veel goed doen, en het opheffen van de importheffingen betekend dat men ook kan gaan exporteren naar de EU, dat gaat derde wereldlanden erg veel goed doen.
Zeker, maar niet als we gewoon de stekker er uittrekken. Importheffingen voor spullen van buiten de EU lijkt me dan wel een goede om mee te beginnen. Zolang ze maar de kans krijgen het zelf op te bouwen.
pi_218477633
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, dat dacht ik al. Werken of doodgaan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:52:35 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477635
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zeker, maar niet als we gewoon de stekker er uittrekken. Importheffingen voor spullen van buiten de EU lijkt me dan wel een goede om mee te beginnen. Zolang ze maar de kans krijgen het zelf op te bouwen.
Wil je die afschaffen of juist opleggen?
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:53:25 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477637
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat dacht ik al. Werken of doodgaan.
En weer maak jij dat ervan. Heb ik afschaffen van uitkeringen geroepen?
pi_218477642
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wil je die afschaffen of juist opleggen?
Afschaffen, natuurlijk. Je eigen industrie beschermen is een goede manier om er op termijn vanaf te komen, want dan stoppen ze met innoveren.
pi_218477649
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En weer maak jij dat ervan. Heb ik afschaffen van uitkeringen geroepen?
Dat was me niet duidelijk, dus vroeg ik er naar en toen zei je dat ze aan het werk moesten?
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:55:26 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477655
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Afschaffen, natuurlijk. Je eigen industrie beschermen is een goede manier om er op termijn vanaf te komen, want dan stoppen ze met innoveren.
Geloof niet dat Afrika veel industriële producten levert.
  maandag 11 augustus 2025 @ 16:56:22 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477665
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat was me niet duidelijk, dus vroeg ik er naar en toen zei je dat ze aan het werk moesten?
Correct dat is wat ik schreef.
Wellicht wat beter lezen en reageren op wat ik schrijf en niet met stropoppen gooien.
pi_218477687
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Correct dat is wat ik schreef.
Wellicht wat beter lezen en reageren op wat ik schrijf en niet met stropoppen gooien.
Dus je wilt de uitkeringen laten bestaan, maar de mensen die daar gebruik van maken moeten aan het werk? Is dat dan met behoud van uitkering en ook voor de mensen die gedeeltelijk afgekeurd zijn maar te veel verdienden om ze weer aan het werk te zetten? Of alleen nog twee maanden WW en het loon bij ziekte een jaar doorbetaald door de werkgever, zoals de VVD het graag wil zien?
pi_218477695
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geloof niet dat Afrika veel industriële producten levert.
Wel veel grondstoffen en landbouwproducten.
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:09:00 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477737
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je wilt de uitkeringen laten bestaan, maar de mensen die daar gebruik van maken moeten aan het werk? Is dat dan met behoud van uitkering en ook voor de mensen die gedeeltelijk afgekeurd zijn maar te veel verdienden om ze weer aan het werk te zetten? Of alleen nog twee maanden WW en het loon bij ziekte een jaar doorbetaald door de werkgever, zoals de VVD het graag wil zien?
Ik wil dat iedereen die kan werken gaat werken. Verder vind ik bespottelijk dat mensen die er voor kiezen part time te werken er door toeslagen netto niet of nauwelijks minder hebben dan mensen die full time werken. Voorwaarde hiervoor is uiteraard een sterke economie en daar zorgt mijn voorstel voor.

Er is veel te veel overheid die als een soort priesterkaste uit het oude Egypte teert op de bevolking. Die zorgen prima voor zichzelf, ga eens op een ministerie kijken, een kantoor van RWS, Belastingdienst of Douane, prachtige luxe kantoren met geweldige meubels en koffiemachines met poepdure koffiebonen.
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:26:40 #247
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218477859
Maar goed, terug naar de Kikkers, Nimbies, en veel te veel geneukte mieren en regels
pi_218477886
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik wil dat iedereen die kan werken gaat werken.
Als je nog 1 arm en 1 oog hebt, kun je eenvoudig kantoorwerk achter een computer doen. Dat kan lastiger worden als je bijvoorbeeld doofstom en dyslectisch bent, dan wordt het meer bezigheidstherapie, maar het kan natuurlijk wel. Laat ze op kantoor eenvoudige computerspelletjes spelen of zo.

Nou zijn dat natuurlijk onzinnig voorbeelden, maar waar trek je de grens en in hoeverre moet het werk passend zijn?

quote:
Verder vind ik bespottelijk dat mensen die er voor kiezen part time te werken er door toeslagen netto niet of nauwelijks minder hebben dan mensen die full time werken.
Dan moet je om te beginnen het minimumloon flink verhogen en een vast belastingtarief invoeren. Met een vlaktaks van 25% moet je 17 Euro per uur verdienen om over 1800 uur per jaar 2000 Euro per maand te verdienen. Zonder huursubsidie gaan alle goedkope woningen meteen in de verkoop, omdat ze niet genoeg op kunnen brengen, dus het is dan alsnog maar de vraag of je die kunt betalen. Dat is dan wel goed voor de huizenprijs.

Je kunt ook belastingen tot een bepaald inkomen belastingvrij houden, dan leveren uren boven die grens ook minder op. Je kunt die grens natuurlijk ook heel hoog maken.
  maandag 11 augustus 2025 @ 17:29:51 #249
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218477893
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 17:47 schreef Anton91 het volgende:
https://www.weespernieuws(...)el-tegen-plan-roozen

Blijkbaar zijn ze al 10+ jaar bezig met het dwarsbomen van allerlei projecten.
Het zijn me de figuren ook wel......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218478499
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensen worden toch slechts goed betaald als zij een pretstudie hebben gedaan?
pi_218992542
quote:
Helft huizenbeleggers kiest voor buitenland, 'gevolgen voor woningzoekers'
Vastgoedinvesteerders doen massaal hun huurhuizen van de hand. In 2024 verkochten ze ruim 27.000 woningen meer dan ze kochten. Bijna de helft van de particuliere investeerders zegt dat ze de opbrengsten daarvan opnieuw willen investeren, maar dan buiten Nederland.

Dat blijkt uit een enquête van Nieuwsuur, ingevuld door ruim 500 vastgoedinvesteerders. Met name Spanje is populair.

'Vleermuizen en krakers'
Martijn Lentze is al zes jaar bezig met de verbouwing van een oude kerk in Den Haag. Er moeten daar 36 appartementen komen. "Eerst drie jaar wachten op een vergunning, daarna anderhalf jaar stilstand door beschermde vleermuizen. En toen kwamen er ook nog krakers", zegt hij.

Maar de grootste tegenvaller voor hem en veel andere investeerders is de Wet betaalbare huur: sinds media 2024 mogen verhuurders niet meer zelf de huur bepalen, maar bepaalt een puntensysteem de maximale prijs. Ook is vastgoed zwaarder belast. Voormalige woonminister Hugo de Jonge wilde met de wet de verhuurdersmarkt eerlijker maken, maar investeerders zeggen dat hij er ondernemers het land mee uitjaagt.

Lentze renoveert al twintig jaar woningen in zijn stad Den Haag. Maar waar hij eerder woningen splitste, opknapte en verhuurde, verkoopt hij zijn huurhuizen nu. "We zijn de afgelopen jaren neergezet als het probleem. Terwijl wij juist woningen toevoegden, straatbeelden opknapten, panden transformeerden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-voor-woningzoekers
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:43:46 #252
323876 michaelmoore
pi_218996073
kikkers en slakken zijn heel zeldzaam dooor de stikstof , dus niet woningen bouwen svp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')