abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218784482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.

Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
Precies.

De auto is waar het om draait. Het interesseert mij helemaal niets wat anderen ervan vinden (natuurlijk is het leuk als iemand iets zegt als ‘mooie auto’, maar als iemand zegt dat ze de auto niet mooi vinden dan kan ik daar niet mee zitten). Ik moet erin rijden.
pi_218784494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
Si.

Maar goed, dat was dus wat Wantie uit zijn duim zoog: dat al zijn vrienden met Tesla aangesproken worden over Musk.
pi_218784503
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.

Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:36:29 #279
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218784575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.

Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:13:21 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218784796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Van wat ik begrijp worden ze daar gek van Tesla die alles op hun manier doet.

Maar van Tesla snap ik het ook wel. VAG verdient het geld terug door dure onderhoudsbeurten en reparaties. Met een Tesla heb je nauwelijks onderhoud.
pi_218784807
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
Bij Tesla?

Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.

Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…

Ps huidige 16v li ion gaat veel langer mee en dus is ook dat probleem voor zover het een probleem is opgelost.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:25:17 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij Tesla?

Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.

Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.

350 euro voor een accu is sick.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218785014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.

En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
Jaja, ik trap er niet in.

Fijn om te lezen dat het geen trend lijkt te zijn.
Ik keek er zelf van op dat dit voorvalt.
Maar voor de ervaring die ik heb geschetst en bovenstaande geldt dat ze anecdotisch zijn

Dat jij beter slaapt als het een leugen is: ook prima.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218785084
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.

350 euro voor een accu is sick.
Ja, maar dat is dus wat je kwijt bent bij dealers. Dus ik vind 155 euro voor een accu niet heel bijzonder.
pi_218785362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.

Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.

Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Het moet nog bewezen worden dat Musk daadwerkelijk schuldig is aan marktmanipulatie, dat duurt max enkele weken omdat de SEC de transacties terug moet draaien. Het kan ook valse beschuldigingen betreffen, ik heb er tot nu toe nog geen concreet bewijs voor gezien van juristen. Gezien de short posities die gaan rechten moet er dus wel duidelijk bewijs voor zijn. Dat een grootaandeelhouder aandelen bijkoopt is onvoldoende. Specifieke relevante insider info is dat wel, maar probeer zoiets eens in zo'n korte termijn boven water te krijgen bij de SEC, weinig/geen kans ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 16-09-2025 12:06:01 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218785600
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.

Nee, bij lange na niet.

In feite sloeg het nergens op, net zoals klanten die iemand aanspreken op het rijden in een Tesla.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218787924
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218787932
twitter


De toekomst! _O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218788040
quote:
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en het B:)B hoeven nog niet aangesleept te worden ;)
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218788133
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en het B:)B hoeven nog niet aangesleept te worden ;)
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218788170
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218788182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en het B:)B hoeven nog niet aangesleept te worden ;)
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Uber, maar dan met minder auto's en een andere app. En vooralsnog een kleiner prijskaartje. Als het bijvoorbeeld 4,20 Euro kost om van Maastricht naar Amsterdam te rijden, wordt het ineens toch heel aantrekkelijk. Misschien zelfs als er geen menselijke chauffeur in zit. Maar ik sla voorlopig over.
pi_218788190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218788219
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
pi_218788221
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
Dat is ook wel de verwachting, in het begin een koopje, immers je hebt klanten nodig voor de testperiode. Daarna zal men een steeds nauwkeuriger inzicht krijgen wat de kosten zijn aan de hand van het testrijden. Als mijn theorie opgaat zal de prijs stabiliseren naarmate Tesla het moment nadert dat robotaxis zonder 'human safety monitors' laat rijden. Naar mijn idee gaat dat nog wel ff duren vanwege de aandelen aankoop van Musk, dat moment is namelijk relevante info voor de aandeelhouders >:)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218788234
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.

En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218788248
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.

En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
pi_218788278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218788358
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
Ze controleren de afstandsschatting voortkomend uit de objectherkenning. Als objecten niet correct herkend worden, is die schatting ook niet correct. Met LiDAR meet je direct de afstand, ongeacht of je weet wat het is.

En het is natuurlijk al veelzeggend dat ze LiDAR gebruiken als maatstaf. Daarvan weten ze dat het werkt, wat bij die camera's niet zo vanzelfsprekend is. Ook is een moderne LiDAR ondertussen al goedkoper dan de computer waar de AI op draait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')