Precies.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.
Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
Si.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.
Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Van wat ik begrijp worden ze daar gek van Tesla die alles op hun manier doet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Bij Tesla?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
Ja een accu.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Tesla?
Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.
Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…
Jaja, ik trap er niet in.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.
En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
Ja, maar dat is dus wat je kwijt bent bij dealers. Dus ik vind 155 euro voor een accu niet heel bijzonder.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.
350 euro voor een accu is sick.
Het moet nog bewezen worden dat Musk daadwerkelijk schuldig is aan marktmanipulatie, dat duurt max enkele weken omdat de SEC de transacties terug moet draaien. Het kan ook valse beschuldigingen betreffen, ik heb er tot nu toe nog geen concreet bewijs voor gezien van juristen. Gezien de short posities die gaan rechten moet er dus wel duidelijk bewijs voor zijn. Dat een grootaandeelhouder aandelen bijkoopt is onvoldoende. Specifieke relevante insider info is dat wel, maar probeer zoiets eens in zo'n korte termijn boven water te krijgen bij de SEC, weinig/geen kansquote:Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.
Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.
Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Nee, bij lange na niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hetquote:Op dinsdag 16 september 2025 17:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/dimapustovalov/status/1967005858447151525
ElonGod
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hethoeven nog niet aangesleept te worden
![]()
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
Uber, maar dan met minder auto's en een andere app. En vooralsnog een kleiner prijskaartje. Als het bijvoorbeeld 4,20 Euro kost om van Maastricht naar Amsterdam te rijden, wordt het ineens toch heel aantrekkelijk. Misschien zelfs als er geen menselijke chauffeur in zit. Maar ik sla voorlopig over.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hethoeven nog niet aangesleept te worden
![]()
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Nee, dat doen ze niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
Dat is ook wel de verwachting, in het begin een koopje, immers je hebt klanten nodig voor de testperiode. Daarna zal men een steeds nauwkeuriger inzicht krijgen wat de kosten zijn aan de hand van het testrijden. Als mijn theorie opgaat zal de prijs stabiliseren naarmate Tesla het moment nadert dat robotaxis zonder 'human safety monitors' laat rijden. Naar mijn idee gaat dat nog wel ff duren vanwege de aandelen aankoop van Musk, dat moment is namelijk relevante info voor de aandeelhoudersquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.
En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
Ze controleren de afstandsschatting voortkomend uit de objectherkenning. Als objecten niet correct herkend worden, is die schatting ook niet correct. Met LiDAR meet je direct de afstand, ongeacht of je weet wat het is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |