abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:16:56 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218434449
quote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-miljarden-kost.html
Italië verbindt Sicilië aan vasteland met kilometerslange brug die miljarden kost

Italië gaat een brug bouwen tussen Sicilië en het vasteland. Een technische commissie heeft het plan voor de 3,6 kilometer lange spoor- en wegbrug woensdag goedgekeurd.
De Italiaanse regering heeft 13,5 miljard euro gereserveerd voor de bouw van de brug. Die zal zo'n tien jaar duren. Over de brug zullen niet alleen auto's rijden, maar ook metro's. Ook is er meer dan 40 kilometer aan weg- en spoorverbindingen gepland om de infrastructuur met elkaar te verbinden.

Het zogenoemde Straat van Messinaproject is dan ook geen eenvoudig plan. Over de brug wordt al sinds 1960 gesproken. De constructie is niet alleen uitzonderlijk lang, maar moet ook bestand zijn tegen aardbevingen en zware weersomstandigheden. Ook mag het scheepsverkeer niet worden gehinderd.

De Italiaanse regering stemde eerder al in met het plan. Nu is ook een technische commissie positief, meldt de Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini woensdag. De brug moet deel uitmaken van de oplossing voor problemen in Zuid-Italië, zegt hij tegen la Repubblica. "Deskundigen schatten dat er zo'n 120.000 banen per jaar worden gecreëerd en dat er ook grote milieuvoordelen zijn."

Er is nog goedkeuring van de Rekenkamer nodig. Salvini schat dat de bouw kan beginnen in september of oktober. Ook premier Giorgia Meloni is blij met het project. "We doen dit om vandaag banen en kansen te creëren (...) en om toekomstige generaties een erfenis na te laten: een beter verbonden en samenhangender Italië."
Mooi dat dit er nu lijkt te komen. Goed voor Sicilië, maar ook een interessant bouwwerk.
pi_218434480
400% overfactureren _O_

Zandcement gebruiken _O_

Instortingsgevaar _O_

MAFIA JAAA _O_
pi_218434488
Ik ken nog wel een goede architect daar. Heeft ook een bruggetje in Genua gedaan. @Haags
pi_218434489
En gaat het dit keer echt echt echt door?

quote:
While a bridge across the Strait of Messina had been proposed since ancient times, the first detailed plan was made in the 1990s for a suspension bridge. The project was cancelled in 2006 under prime minister Romano Prodi.[5] On 6 March 2009, as part of a massive new public works programme, prime minister Silvio Berlusconi's government announced that construction of the Messina Bridge would indeed go ahead, pledging ¤1.3 billion as a contribution to the total cost, estimated at ¤6.1 billion.[6] The project was cancelled again on 26 February 2013, by prime minister Mario Monti's government, due to budget constraints.[7] A decade later, the project was revived again with a decree by Giorgia Meloni's government, on 16 March 2023,[8] which received presidential approval on 31 March 2023.[9][10]
pi_218434493
quote:
The idea of a bridge crossing the strait is an old one. The Romans considered building a bridge joining Calabria and Sicily made of boats and barrels. Pliny the Elder, a philosopher and Roman military leader born in 23 AD, wrote of a plan to bridge the strait with a series of connecting boats. The idea was abandoned, as it was clear that more traffic plied the strait in a north-south than east-west direction, so any structure on water could not be permanent.[13]
Romeinen _O_
  woensdag 6 augustus 2025 @ 18:01:14 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218434775
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ken nog wel een goede architect daar. Heeft ook een bruggetje in Genua gedaan. @:haags
Moest hier ook gelijk aan denken inderdaad.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218434955
Alweer?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218435189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:25 schreef 215 het volgende:
Alweer?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En gaat het dit keer echt echt echt door?
[..]

Dat dacht ik ook :')
pi_218435290
Nou ja, ik vraag me oprecht af of het niet slimmer is om goede verbindingen te maken naar een zeer frequente ferry. De afstand is voor een brug met enkele overspanning wel weer behoorlijk uitdagend. Het is daar diep dus een middenpijler gaat het niet worden.

Gezien de afstand moet je het binnen een kwartier varen kunnen oversteken, dus met laden en lossen binnen een uur van snelweg naar snelweg als de infra op orde is. In het totaal plaatje van midden Italië naar Sicilië is dat helemaal niet zo lang lijkt mij.

Maar goed, geen idee hoe groot die transport behoefte is en hoeveel haast men heeft over te steken. De verbinding van Kopenhagen naar Malmö heeft wel weer veel overzees woon-werkverkeer mogelijk gemaakt.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218435409
Kan de maffia nog makkelijker het vaste land bereiken?
pi_218435464
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:18 schreef Jahr00n het volgende:
Kan de maffia nog makkelijker het vaste land bereiken?
Eerder andersom, Calabrische maffia is veel invloedrijker.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 19:41:44 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_218435589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:23 schreef Ericr het volgende:

[..]
Eerder andersom, Calabrische maffia is veel invloedrijker.
De ’Ndrangheta. Dat is en blijft gewoon een compleet bizar verhaal en geheel.

Naja, de oorsprong waren blijbaar wel Sicilianen die verbannen waren en daar terecht kwamen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_218435627
Ben benieuwd hoeveel nederlandse euro's in dit project gaan zitten.
-
pi_218435650
Dat wordt vast het einde van de allerallerlaatste treinferry die nog bestaat. Straks nergens meer een reguliere trein die de oversteek per boot maakt om daarna haar reis te hervatten.
pi_218435770
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
Dat wordt vast het einde van de allerallerlaatste treinferry die nog bestaat. Straks nergens meer een reguliere trein die de oversteek per boot maakt om daarna haar reis te hervatten.
Voor vracht kan ik me er nog iets bij voorstellen maar voor passagiers is dat helemaal niet zo handig. Ooit wel per trein midden in de nacht de Fehmarnbelt over gestoken. Handig omdat je anders midden in de nacht twee keer moet overstappen (met je rugzak) maar kwa tijdwinst niet echt relevant.

In Enkhuizen en Stavoren kan je de locatie voor de veertrein nog terug vinden, die werd overbodig door de Afsluitdijk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 20:18:04 #16
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_218436044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
Dat wordt vast het einde van de allerallerlaatste treinferry die nog bestaat. Straks nergens meer een reguliere trein die de oversteek per boot maakt om daarna haar reis te hervatten.
Edit:foutje :)
pi_218436049
Hopelijk ook in athene naar wat eilanden dichtbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eu heeft vast nog wel wat potjes toch?
No bitch to me
pi_218436087
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218438217
Metatron (Youtuber) zei dat het er nooit van zal komen door corruptie enzo.
pi_218438688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:07 schreef 215 het volgende:
Nou ja, ik vraag me oprecht af of het niet slimmer is om goede verbindingen te maken naar een zeer frequente ferry. De afstand is voor een brug met enkele overspanning wel weer behoorlijk uitdagend. Het is daar diep dus een middenpijler gaat het niet worden.

Gezien de afstand moet je het binnen een kwartier varen kunnen oversteken, dus met laden en lossen binnen een uur van snelweg naar snelweg als de infra op orde is. In het totaal plaatje van midden Italië naar Sicilië is dat helemaal niet zo lang lijkt mij.

Maar goed, geen idee hoe groot die transport behoefte is en hoeveel haast men heeft over te steken. De verbinding van Kopenhagen naar Malmö heeft wel weer veel overzees woon-werkverkeer mogelijk gemaakt.
Als we een tunnel tussen Frankrijk en het VK kunnen graven kunnen we ook wel een brug bouwen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218438720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:24 schreef Bugno3 het volgende:
400% overfactureren _O_

Zandcement gebruiken _O_

Instortingsgevaar _O_

MAFIA JAAA _O_
Het word altijd duurder zoals in Nederland?
pi_218438869
13,5 miljard lijkt me wel heel heel heel krap begroot.
pi_218439074
pi_218439155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En gaat het dit keer echt echt echt door?
[..]

Ze gaan eerst al het geld aan de bedrijven geven en dan gaan ze daar eens over nadenken. Waarschijnlijk dus niet, want dan kun je dat geld in de toekomst niet nog een keer opstrijken.
pi_218439187
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 23:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Als we een tunnel tussen Frankrijk en het VK kunnen graven kunnen we ook wel een brug bouwen.
Het probleem hier lijkt me ook niet zozeer de technische (on)mogelijkheid, maar de besluiteloosheid van opeenvolgende Italiaanse regeringen, en meesnoepende schimmige clubjes op diverse niveaus bij de eventuele bouw.
pi_218441137
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 23:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Als we een tunnel tussen Frankrijk en het VK kunnen graven kunnen we ook wel een brug bouwen.
Leuk dat jij hebt mee gegraven aan die tunnel, ik niet. Ik ben er wel een paar keer doorheen geweest met de autotrein. De tijdwinst ten opzichte van een ferry is niet indrukwekkend.

Voor een tunnel is het veel te diep bij die zeestraat. En eh, weetje hoe lang de bouw van de Chunnel heeft geduurd en hoeveel het over budget was? En het bouwen van een tunnel kan je niet vergelijken met een brug.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218441163
Bekijk deze YouTube-video

We gaan het zien.
pi_218443960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 00:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het probleem hier lijkt me ook niet zozeer de technische (on)mogelijkheid, maar de besluiteloosheid van opeenvolgende Italiaanse regeringen, en meesnoepende schimmige clubjes op diverse niveaus bij de eventuele bouw.
Ah corruptie dus. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:54 schreef 215 het volgende:

[..]
Leuk dat jij hebt mee gegraven aan die tunnel, ik niet. Ik ben er wel een paar keer doorheen geweest met de autotrein. De tijdwinst ten opzichte van een ferry is niet indrukwekkend.

Voor een tunnel is het veel te diep bij die zeestraat. En eh, weetje hoe lang de bouw van de Chunnel heeft geduurd en hoeveel het over budget was? En het bouwen van een tunnel kan je niet vergelijken met een brug.
Het ging in mijn ogen om wat voor ons als mens mogelijk is met behulp van de huidige technologie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218444481
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah corruptie dus. ;)
[..]
Het ging in mijn ogen om wat voor ons als mens mogelijk is met behulp van de huidige technologie.
Een overspanning die anderhalf keer zo lang is als het huidige record. In een aardbeving omgeving, sterker nog de pijlers staan dan op verschillende tektonische platen. Dat lijkt mij zoveel uitdaging dat je het ook een gok kan noemen. Of een kostbaar werkgelegenheidsproject.

En dat dan ergens waar ze wegens corruptie ze nog niet eens de snelweg er naar toe af kunnen bouwen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218449023
Hoezo zou het te diep zijn voor een tunnel? De Japanners hebben toch ook een treintunnel gegraven naar Hokkaido?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:44:59 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218449043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:24 schreef Bugno3 het volgende:
400% overfactureren _O_

Zandcement gebruiken _O_

Instortingsgevaar _O_

MAFIA JAAA _O_
In elke pijler iemand ingegoten?
***
pi_218449103
Heel vet project dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:07 schreef 215 het volgende:
Nou ja, ik vraag me oprecht af of het niet slimmer is om goede verbindingen te maken naar een zeer frequente ferry. De afstand is voor een brug met enkele overspanning wel weer behoorlijk uitdagend. Het is daar diep dus een middenpijler gaat het niet worden.

Gezien de afstand moet je het binnen een kwartier varen kunnen oversteken, dus met laden en lossen binnen een uur van snelweg naar snelweg als de infra op orde is. In het totaal plaatje van midden Italië naar Sicilië is dat helemaal niet zo lang lijkt mij.

Maar goed, geen idee hoe groot die transport behoefte is en hoeveel haast men heeft over te steken. De verbinding van Kopenhagen naar Malmö heeft wel weer veel overzees woon-werkverkeer mogelijk gemaakt.
Van 1,5 uur met de ferry naar 10 minuten met de auto. Die zeer frequente ferry waar jij het over hebt, ligt er al en is ongeschikt bevonden.

Grappige ferry is het ook trouwens met een spoor in het midden.

De Øresund heeft voor veel meer positieve effecten gezorgd dan eerst werd voorzien. Zo ook de Grote Beltbrug in Denemarken. Een vaste verbinding maakt de wereld bijna letterlijk kleiner en makkelijker. In die regio hebben ze dat prima begrepen en zijn daarom ook begonnen met een vaste verbinding tussen Putgarden en Rodby, wat nu ook nog een boot is.

[ Bericht 12% gewijzigd door Red_85 op 08-08-2025 10:00:35 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218449279
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 09:55 schreef Red_85 het volgende:
Heel vet project dit.
[..]
Van 1,5 uur met de ferry naar 10 minuten met de auto. Die zeer frequente ferry waar jij het over hebt, ligt er al en is ongeschikt bevonden.

Grappige ferry is het ook trouwens met een spoor in het midden.

De Øresund heeft voor veel meer positieve effecten gezorgd dan eerst werd voorzien. Zo ook de Grote Beltbrug in Denemarken. Een vaste verbinding maakt de wereld bijna letterlijk kleiner en makkelijker. In die regio hebben ze dat prima begrepen en zijn daarom ook begonnen met een vaste verbinding tussen Putgarden en Rodby, wat nu ook nog een boot is.

Dan moeten ze die ferry beter organiseren, naar Texel ben je ook niet anderhalf uur bezig van asfalt tot asfalt. Van Denemarken naar Zweden was ik dit jaar binnen drie kwartier van incheckpoort tot binnenstad met de veerboot. Dat zijn allemaal vergelijkbare afstanden.

Het probleem in zuid Italië is niet de veerboot maar het gebrek aan werkende snelweg.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 09:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoezo zou het te diep zijn voor een tunnel? De Japanners hebben toch ook een treintunnel gegraven naar Hokkaido?
Doet je google het niet? Bovendien is het over een breuklijn.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218449361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:21 schreef 215 het volgende:

[..]
Dan moeten ze die ferry beter organiseren, naar Texel ben je ook niet anderhalf uur bezig van asfalt tot asfalt. Van Denemarken naar Zweden was ik dit jaar binnen drie kwartier van incheckpoort tot binnenstad met de veerboot. Dat zijn allemaal vergelijkbare afstanden.

Het probleem in zuid Italië is niet de veerboot maar het gebrek aan werkende snelweg.
[..]
Doet je google het niet? Bovendien is het over een breuklijn.
Ja nee in Japan spelen aardbevingen geen rol inderdaad.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_218449427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja nee in Japan spelen aardbevingen geen rol inderdaad.
Gebruik google eens om te zien waar er breuklijnen lopen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218449843
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:21 schreef 215 het volgende:

[..]
Dan moeten ze die ferry beter organiseren, naar Texel ben je ook niet anderhalf uur bezig van asfalt tot asfalt. Van Denemarken naar Zweden was ik dit jaar binnen drie kwartier van incheckpoort tot binnenstad met de veerboot. Dat zijn allemaal vergelijkbare afstanden.

Het probleem in zuid Italië is niet de veerboot maar het gebrek aan werkende snelweg.
[..]
Doet je google het niet? Bovendien is het over een breuklijn.
Helsingborg/helsingor is dan ook een klein stukje.
Dit jaar naar Zweden was ik binnen 10 minuten van Kastrup in Malmo. Wat is je punt?

Grote Beltbrug is ook een enorme verbetering. ipv 1,5 uur varen alleen al, ben je in 15 minuten aan de overkant. Een vaste verbinding is altijd beter dan een pont. Ook als je het hoogfrequent inzet. Zie Amsterdam waar al 300 jaar gelult wordt over een vaste fietsverbinding waar iedereen nog steeds staat te wachten op die kutpontjes. Tip: zoek ook eens wat de Elbetunnel (die in het centrum, niet in de 7) in Hamburg heeft gebracht voor de stad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')