Wat XR en de pro pallies doen zorgt niet voor het aanwakkeren van interesse, maar voor het opwekken van ergernis. De boodschap die ze uit willen dragen valt voor mij volledig weg in de ergernis die ze bij me opwekken als ik weer zie hoe ze zich gedragen bij die demonstraties.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Die voorbeelden die Howard laat zien misschien vroeger wel, maar nu niet meer. Die joden daar op dat plein ik had geen idee dat daar een demonstratie gaande was. En dat komt waarschijnlijk omdat ze daar braaf wat voor zich uit staan te staren en daardoor is er geen hond die er interesse in toont.
Dat gaat hand in hand met elkaar. Door ergenis komt vaak interesse. Want mensen gaan zich bewust of onbewust verdiepen in de reden waarom demonstranten doen wat ze doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:19 schreef Accordtje het volgende:
Wat XR en de pro pallies doen zorgt niet voor het aanwakkeren van interesse, maar voor het opwekken van ergernis.
Maar de boodschap blijft vaak staan, en ook op de politieke agenda. Terwijl de ergernis met de tijd kan verdwijnen bij de meeste mensen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:19 schreef Accordtje het volgende:
De boodschap die ze uit willen dragen valt voor mij volledig weg in de ergernis die ze bij me opwekken als ik weer zie hoe ze zich gedragen bij die demonstraties.
Ik denk niet dat het de demonstranten nou echt ten goede komt als men zich gaat verdiepen in 7 oktober maar ook in Pallywood en de hele geschiedenis van aanvallen tegen Joden vanuit de Islamitische/Palestijnse hoek. Ik denk juist dat hun kracht is dat ze heel veel oppervlakkige/dommige mensen en beroepsdemonstranten die gevoelig zijn voor virtue signalling achter zich kunnen scharen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gaat hand in hand met elkaar. Door ergenis komt vaak interesse. Want mensen gaan zich bewust of onbewust verdiepen in de reden waarom demonstranten doen wat ze doen.
[..]
Maar de boodschap blijft vaak staan, en ook op de politieke agenda. Terwijl de ergernis met de tijd kan verdwijnen bij de meeste mensen.
Kijk, veel prettiger om met een lach te gaan slapen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gaat hand in hand met elkaar. Door ergenis komt vaak interesse. Want mensen gaan zich bewust of onbewust verdiepen in de reden waarom demonstranten doen wat ze doen.
De Palestijnen hebben niets met geweld te maken en plegen ook geen geweld.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kiest keer op de keer de kant van geweld (namelijk die van de Palestijnen). Daar komt het geweld structureel vandaan, zelfs nog voordat de staat Israël was opgericht waren er al regelmatig pogroms jegens de Joodse gemeenschappen. Dit is je ook al vaak uitgelegd en je blijft dit (en de geschiedenis van het conflict) maar negeren.
Hmm, ik krijg eerder het gevoel van andersom.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:28 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de demonstranten nou echt ten goede komt als men zich gaat verdiepen in 7 oktober maar ook in Pallywood en de hele geschiedenis van aanvallen tegen Joden vanuit de Islamitische/Palestijnse hoek. Ik denk juist dat hun kracht is dat ze heel veel oppervlakkige/dommige mensen en beroepsdemonstranten die gevoelig zijn voor virtue signalling achter zich kunnen scharen.
Gutteguttegut, wat zijn we overtuigd van ons eigen gelijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, ik krijg eerder het gevoel van andersom.
Als iemand stopt met het lezen van alleen IDF propaganda dan gaan ze eindelijk de feiten inzien.. Dan zien ze alle gruwelen van Israël.
Zonder IDF propaganda (en de rest te negeren) was geen mens nog pro-Israël
Correct. En daarom blijft het ook zo opmerkelijk om te zien dat veel Westerse mensen die zichzelf als 'progressief' omschrijven de Middeleeuwse en barbaarse kant met hand en tand verdedigen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:24 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook wel logisch. Het is Westerse beschaving versus middeleeuwse domheid en religie.
En waar bestaat Hamas uit? De Palestijnen. Wie heeft Hamas opgericht? De Palestijnen. Wie heeft Hamas verkozen? De Palestijnen. Wie steunt Hamas en wil tot op de dag van vandaag niet dat zij de wapens neerleggen? De Palestijnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben niets met geweld te maken en plegen ook geen geweld.
Dat is Hamas.
Maar hè jij moet een excuus blijven zoeken om pro-Israël te kunnen blijven. Om dat te blijven kun je je natuurlijk niet aan feiten houden.
Die filmpjes laten precies zien wat voor primitief en barbaars volk daar eigenlijk zit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En daarom blijft het ook zo opmerkelijk om te zien dat veel Westerse mensen die zichzelf als 'progressief' omschrijven de Middeleeuwse en barbaarse kant met hand en tand verdedigen.
[..]
En waar bestaat Hamas uit? De Palestijnen. Wie heeft Hamas opgericht? De Palestijnen. Wie heeft Hamas verkozen? De Palestijnen. Wie steunt Hamas en wil tot op de dag van vandaag niet dat zij de wapens neerleggen? De Palestijnen.
Dit waren de Palestijnen toen een aantal gegijzelde Israëlische burgers de Gazastrook werden ingereden op 7 oktober 2023:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoe kan dit volgens jou als zij tegen Hamas zouden zijn? De realiteit is natuurlijk dat dit geen onschuldige mensen zijn, maar medeplichtigen. En een nog belangrijkere vraag: waarom steun jij zulke mensen?
Waarom antwoord jij nooit op mijn reactie als het om jouw genocide uitspraken gaat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hmm, ik krijg eerder het gevoel van andersom.
Als iemand stopt met het lezen van alleen IDF propaganda dan gaan ze eindelijk de feiten inzien.. Dan zien ze alle gruwelen van Israël.
Zonder IDF propaganda (en de rest te negeren) was geen mens nog pro-Israël
Die juichenden pali's op 9/11, never forget....quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die filmpjes laten precies zien wat voor primitief en barbaars volk daar eigenlijk zit.
Zoiets bestaat niet in Israël.
Sterker nog, er dienen zelfs duizenden Israëlische Arabieren in het leger.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom antwoord jij nooit op mijn reactie als het om jouw genocide uitspraken gaat?
Nogmaals, hoe pleegt Israël genocide als er in Israël 2,5 miljoen palestijnen/moslims zonder angst kunnen wonen?
Dat geeft al de totale domheid van die anti-Israël figuren aan..quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sterker nog, er dienen zelfs duizenden Israëlische Arabieren in het leger.
Maar dit is volgens mij ook echt iets dat simpelweg niet bekend is bij velen. Ik zag laatst een account op Instagram van een Libanese vrouw in Israël die daar allerlei dingen over haar leven deelt. Uiteraard spreek zij Arabisch en gaat bijvoorbeeld ook naar allerlei evenementen voor Arabische sprekers.
Op een van die events waren allemaal moslima's te zien met hoofddoek, wat voor ongeloof zorgde in de comments. Dat er vrouwen met hoofddoek rondlopen in Israël konden sommigen bijna niet geloven. Die mensen krijgen natuurlijk alleen maar het wereldbeeld mee dat Israël een apartheidsstaat is, waar moslims ernstig onderdrukt worden. Niets is minder waar.
Ook in ons NOS journaal laten ze nooit gewone beelden zien van Israël, waar je dan een hele mix van allerlei mensen ziet. Van ingepakte moslima’s, donkeren mensen, joden, etc.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sterker nog, er dienen zelfs duizenden Israëlische Arabieren in het leger.
Maar dit is volgens mij ook echt iets dat simpelweg niet bekend is bij velen. Ik zag laatst een account op Instagram van een Libanese vrouw in Israël die daar allerlei dingen over haar leven deelt. Uiteraard spreek zij Arabisch en gaat bijvoorbeeld ook naar allerlei evenementen voor Arabische sprekers.
Op een van die events waren allemaal moslima's te zien met hoofddoek, wat voor ongeloof zorgde in de comments. Dat er vrouwen met hoofddoek rondlopen in Israël konden sommigen bijna niet geloven. Die mensen krijgen natuurlijk alleen maar het wereldbeeld mee dat Israël een apartheidsstaat is, waar moslims ernstig onderdrukt worden. Niets is minder waar.
Wat ook veel mensen niet weten is dat de meerderheid van de Joodse Israëliërs van Sefardische afkomst is. Ten onrechte is er een beeld van de blanke Joodse Israëliër tegenover de bruine Palestijn. Israël is bovendien hartstikke multicultureel, terwijl de Gazastrook tot de meest monoculturele gebieden op aarde behoort.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook in ons NOS journaal laten ze nooit gewone beelden zien van Israël, waar je dan een hele mix van allerlei mensen ziet. Van ingepakte moslima’s, donkeren mensen, joden, etc.
Ook een feit wat het NOS journaal bewust verzwijgt: moslims die in het IDF dienen.
Inderdaad, want dat past niet in het gewenste narratief. Men probeert het beeld hoog te houden alsof Israël een soort ongure etnostaat is, waar als je niet Joods bent, moet vrezen voor je leven en een tweederangsburger bent. Wat juist vaak de realiteit is in sommige Arabische en Islamitische landen, waar de NOS dan weer zoveel mogelijk over zwijgt. Bijzonder eigenlijk wel, je kunt het ook geen eens objectieve berichtgeving meer noemen, maar selectief samengestelde propaganda.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook in ons NOS journaal laten ze nooit gewone beelden zien van Israël, waar je dan een hele mix van allerlei mensen ziet. Van ingepakte moslima’s, donkeren mensen, joden, etc.
Ook een feit wat het NOS journaal bewust verzwijgt: moslims die in het IDF dienen.
Correct.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat ook veel mensen niet weten is dat de meerderheid van de Joodse Israëliërs van Sefardische afkomst is. Ten onrechte is er een beeld van de blanke Joodse Israëliër tegenover de bruine Palestijn. Israël is bovendien hartstikke multicultureel, terwijl de Gazastrook tot de meest monoculturele gebieden op aarde behoort.
"Ja, maar genocide..."quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef HowardRoark het volgende:
Dit waren de Palestijnen toen een aantal gegijzelde Israëlische burgers de Gazastrook werden ingereden op 7 oktober 2023:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoe kan dit volgens jou als zij tegen Hamas zouden zijn? De realiteit is natuurlijk dat dit geen onschuldige mensen zijn, maar medeplichtigen. En een nog belangrijkere vraag: waarom steun jij zulke mensen?
Nee,quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gutteguttegut, wat zijn we overtuigd van ons eigen gelijk.
Hamas is de verkozen partij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef HowardRoark het volgende:
En waar bestaat Hamas uit? De Palestijnen. Wie heeft Hamas opgericht? De Palestijnen. Wie heeft Hamas verkozen? De Palestijnen. Wie steunt Hamas en wil tot op de dag van vandaag niet dat zij de wapens neerleggen? De Palestijnen.
Dat klopt inderdaad. Bij een nette Israel steunende demo is geen pers. Pas als antifa en pro pali komt opdagen om er een geweldadige rel van te maken...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk op die manier kunnen, al betwijfel ik of je op die manier tegenwoordig in de aandacht komt.
De Palestijnen zijn wel zielig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
"Ja, maar genocide..."
Dat was zo ongeveer de enige reactie die ik heb gezien op vergelijkbare beelden die ik een paar ik heb gedeeld in deze topic reeks. Hoe snel mensen hieraan voorbij gaan (met dank aan de NOS).
De Palestijnen zijn niet zielig. De Palestijnen zien nog liever Israël van de kaart geveegd worden dan hamas verdwijnen. Achterlijk volk is het. De enige die zielig zijn, zijn de kinderen die daar op de wereld gezet worden en worden meegesleurd in de haat tegen Israël.
Dat klopt inderdaad. Bij een nette Israel steunende demo is geen pers. Pas als antifa en pro pali komt opdagen om er een geweldadige rel van te maken...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk op die manier kunnen, al betwijfel ik of je op die manier tegenwoordig in de aandacht komt.
Neequote:
Ik antwoord constant...quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom antwoord jij nooit op mijn reactie als het om jouw genocide uitspraken gaat?
Nogmaals, hoe pleegt Israël genocide als er in Israël 2,5 miljoen palestijnen/moslims zonder angst kunnen wonen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |