abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218431575
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/fluflu's, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Bespreek enkel openbare accounts. Fluflu's met een privé account mogen niet besproken worden.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij, als mods zien natuurlijk niet altijd alles en daarom hebben we op FOK! een topic report systeem waarmee je ons een beetje mee kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een topic report plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Info uit MED

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor Feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_218431578
Bij de familie Verleg komt er ook weer gezinsuitbreiding. Kind 6.
pi_218431802
Judith: “Ik mag natuurlijk niet klagen.”
DOE HET DAN OOK NIET!
pi_218431887
Ik snap dat ze het irritant vindt hoor, maar ze heeft het over 1x per drie weken waarin ze straks moet gaan prikken en dan eventueel oppas voor B. moet regelen. Dat is geen logistieke puzzel, dat is gewoon een kwestie van anticiperen, even vooruit denken en plannen. Die data zijn straks al vooruit bekend en het gaat om het kind van school halen om 14u(?) dus dan is het 1-2 uur oppas wat geregeld moet worden.

Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen zeg maar. Dat jij vindt dat het voor jou logistiek handiger is als het anders gaat is 1 ding maar dat betekent niet dat het voor 20 anderen ook handig is.
:)
pi_218431919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:00 schreef mignonne het volgende:
Ik snap dat ze het irritant vindt hoor, maar ze heeft het over 1x per drie weken waarin ze straks moet gaan prikken en dan eventueel oppas voor B. moet regelen. Dat is geen logistieke puzzel, dat is gewoon een kwestie van anticiperen, even vooruit denken en plannen. Die data zijn straks al vooruit bekend en het gaat om het kind van school halen om 14u(?) dus dan is het 1-2 uur oppas wat geregeld moet worden.

Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen zeg maar. Dat jij vindt dat het voor jou logistiek handiger is als het anders gaat is 1 ding maar dat betekent niet dat het voor 20 anderen ook handig is.
Hoe doet ze dat als ze eventueel weer naar Spanje gaat en bovenop een berg zit?
O nee dan is Nederland in 1 keer wel weer geweldig.
Ik heb ook een kennis, altijd vitten en klagen op Nederland.
Geëmigreerd naar Spanje, werd daar ziek en halsoverkop terug naar hier voor eenoperatiw.
Dan is Nederland toch zo slacht nog niet.
Judith moet altijd iets negatiefs benoemen.
Net als nu koffie met taart ¤10,45, doet ze ook niet weer, tsja dan neem je zelf toch lekker koffie mee, wat een zeur.
Komt ze in Zwitserland ook wel op de koffie😜prijzen zijn daar mega
pi_218431924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:34 schreef Huisopdehoek het volgende:
Bij de familie Verleg komt er ook weer gezinsuitbreiding. Kind 6.
Verbaasd me niks. Melissa zei ooit eens nu niet meer, maar we zeggen geen nooit meer.
pi_218431927
Wie is de familie Verleg?
pi_218432005
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:08 schreef Kletsdoos165 het volgende:
Wie is de familie Verleg?
Van een huis vol emigreert
pi_218432214
Am:"het is druk dus iedereen heeft een maatje."

Wie moet er precies op wie letten dan? Ze hebben twee kleine kinderen, dus pa en ma kunnen die een handje geven. Lijkt mij dat de anderen prima voor zichzelf kunnen zorgen allemaal, mochten ze "de grote groep" even uit het oog verliezen.
pi_218432220
Judith die haar ‘gouden’ gebakje wil declareren omdat ze parkeerkosten aan het uitsparen is
Echt 🫣
pi_218432265
Voor iemand als Judith die zo ziek is, snap ik niet dat zij zo enorm kan zeuren over geld etc....
Een beetje relativeren en dingen in perspectief zetten (zoals een prijzig gebakje) lijkt mij voor haar zoveel prettiger....
pi_218432309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:41 schreef Lodelie het volgende:

Wie moet er precies op wie letten dan? Ze hebben twee kleine kinderen, dus pa en ma kunnen die een handje geven. Lijkt mij dat de anderen prima voor zichzelf kunnen zorgen allemaal, mochten ze "de grote groep" even uit het oog verliezen.
Ik vind het wel slim. Net zoals de schoolreisjes bij de kleuters.
Nee maar goed, volgens mij zitten er her en der wat dromerige kinderen tussen die een afslag later zouden kunnen pakken.
pi_218432331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:41 schreef Lodelie het volgende:

precies en Maarten moest dan op Lot zo te zien en dan alleen Jet en de rest kan toch goed opletten dat ze in de groep blijven
pi_218432332
Sanneke die vertelt hoeveel waarde ze hecht aan handschriften van overleden mensen en ze laat zien. Maar niet de moeite neemt om het beeld te spiegelen 🥲
pi_218432334
Boven Jet heeft iedereen een telefoon. Daarnaast zijn ze niet in een wereldstad maar bij de plaatselijke markt.
pi_218432381
Vind het bij minibelle ook heftig dat het kind blijkbaar elke dag pijn aan haar knie heeft en de topsport dagelijks blijft doen.
pi_218432427
Judith mag blij zijn dat ze in aanmerking komt voor het nieuwe medicijn!
Altijd dat gezeur!
pi_218432478
‘Plassen in een potje is vermoeiend want je moet squatten’. Eh? Je zit toch al op de pot, houdt het potje ter hoogte van je urinestraal?

Potje vullen, handen wassen en klaar is Judith.
pi_218432574
Ah Judith leest weer mee zie ik.. Hoi!
Zou je nog een x kunnen antwoorden op de vraag waarom je je zoon zoveel en zo vaak tentoonstelt voor de hele wereld? Heb je de onderzoeken niet gelezen wat dat met een kind doet? Zeker met het oog op zijn autonomie dat je zo hoog in het vaandel hebt staan. Waarom mag hij hier dan niet zelf over beslissen? Op zijn leeftijd is hij immers niet bekwaam hier goed over te kunnen oordelen. Het is anno 2025 gewoon je kind bewust schade berokkenen, dus ik ben benieuwd naar je motivatie.
pi_218432592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:52 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Ik vind het wel slim. Net zoals de schoolreisjes bij de kleuters.
Nee maar goed, volgens mij zitten er her en der wat dromerige kinderen tussen die een afslag later zouden kunnen pakken.
Ik vind het raar. Er zijn 2 kinderen bij van onder de 11 jaar en die van 11 jaar zijn altijd bij elkaar. De rest kan prima op zichzelf letten lijkt mij. Spreek gewoon een tijdstip en een plek af waar je elkaar weer ontmoet (misschien is dat heel raar, maar zo doen wij dat). Het is een marktje in een of ander plaatsje, wat kan er misgaan? De twee jongere kinderen zou ik zelf onder mijn hoede nemen, dat is geen taak van de oudere kinderen, tenzij ze het leuk vinden (het gebeurt hier wel, maar dat is vooral omdat ze er zelf om vragen).

Ik vind al die regeltjes heel vreemd: het lijkt meer op een scoutingkamp (afgezien van het koken) dan een vakantie. Maar misschien was dat juist de bedoeling. Ik word altijd een beetje kriegel van "alles samen doen en altijd op elkaar letten", kan het niet goed uitleggen, misschien omdat ik als kind ook altijd al het liefst mijn eigen gang ging (en die ruimte ook godzijdank kreeg).
pi_218432600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:55 schreef miep123456 het volgende:

[..]
precies en Maarten moest dan op Lot zo te zien en dan alleen Jet en de rest kan toch goed opletten dat ze in de groep blijven
Lot liep eerst aan de hand van een van demeiden, later pakte Maarten haar vast tijdens het oversteken want Lot liep "los". AM moet filmen, die heeft geen tijd om op te letten.
pi_218432611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:24 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Ik vind het raar. Er zijn 2 kinderen bij van onder de 11 jaar en die van 11 jaar zijn altijd bij elkaar. De rest kan prima op zichzelf letten lijkt mij. Spreek gewoon een tijdstip en een plek af waar je elkaar weer ontmoet (misschien is dat heel raar, maar zo doen wij dat). Het is een marktje in een of ander plaatsje, wat kan er misgaan? De twee jongere kinderen zou ik zelf onder mijn hoede nemen, dat is geen taak van de oudere kinderen, tenzij ze het leuk vinden (het gebeurt hier wel, maar dat is vooral omdat ze er zelf om vragen).

Ik vind al die regeltjes heel vreemd: het lijkt meer op een scoutingkamp (afgezien van het koken) dan een vakantie. Maar misschien was dat juist de bedoeling. Ik word altijd een beetje kriegel van "alles samen doen en altijd op elkaar letten", kan het niet goed uitleggen, misschien omdat ik als kind ook altijd al het liefst mijn eigen gang ging (en die ruimte ook godzijdank kreeg).
Het moet allemaal zoals AM het wil en daarmee uit!
pi_218432614
En vorige keer geen tafel mee (want er mochten absoluut geen groepjes aan tafel zitten, iedereen moest in een grote kring) en nu weer geen fatsoenlijke kookpitten. Ik zou met zo'n groep zorgen voor minimaal 4 gaspitten en iedereen is ervaren scout daar en kookt dus regelmatig buiten. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik snap er niets van. Of zouden ze gerekend hebben op de bbq en verrast zijn dat het op de camping niet mag? Zoveel vragen...

Ben benieuwd of hier weer zo'n geweldige onnavolgbare Annemarie-filosofie achter zit.

En noem mij een zeikerd, maar ik vraag mij af waarom elke dag stenen moeten worden volgekalkt? Het is natuur en laat het lekker zo. Pak een handje stenen en leef je daar op uit. Maar goed, ik heb dat happy stone-gedoe nooit begrepen. En een tekenboekje voldoet ook prima.
pi_218432619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:41 schreef Earring het volgende:
Judith die haar ‘gouden’ gebakje wil declareren omdat ze parkeerkosten aan het uitsparen is
Echt 🫣
Ik vind haar altijd zo zaniken over futiliteiten!
pi_218432663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:28 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Ik vind haar altijd zo zaniken over futiliteiten!
‘En het was nog zelfbediening ook’

Ze had, in plaats van te gaan lopen in het Amsterdamse bos, ook een broodje/mueslireep oid kunnen kopen bij het winkelcentrum wat er vlak bij zit. En ik neem aan dat de prijs bij het gebakje stond, en ze wilde wat vieren. Dan ook niet piepen over de prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')