Aha geen kudde dus die de heide oid beschermt, een boer die ze als hobby heeft en ze niet minimaal beschermde met een wolvenraster.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een afgegrendeld terrein met een boel schapen, dat is feest voor de wolven
https://www.schakel.info/(...)l-aangevallen-door-w
[..]
Tsja. Als ik kippen zou houden en ik laat ze hier gewoon rondlopen, dan is dat ook feest voor marters en vossen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een afgegrendeld terrein met een boel schapen, dat is feest voor de wolven
https://www.schakel.info/(...)l-aangevallen-door-w
https://nos.nl/artikel/2530250
wolven zitten nergens mee , als ze een schapenfeestje hebben
[..]
[..]
Nee weg met die horeca daar.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:39 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/praat-m(...)een-wolven~ac94ab2d/
100% eens. Nederlandse natuur is primair voor recreatie en daar past een wolf die een uitgestrekt territorium heeft niet tussen.
Hahaha, onwelgevallige informatie. Vergeet niet het te negeren!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 00:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hahaha, altijd datzelfde riedeltje. Vergeet de bijtende honden ook niet te vermelden!
Het is niet plezier doden, het is instinctief gedrag, doordat de landbouwhuisdieren geen kant op kunnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat is het eten van andere dieren ,
dit is gewoon het plezier doden door de wolf, dit moet strafbaar zijn, het is moord
De mens dood dieren om op te eten en dan zo pijnloos mogelijk
De mens is niet anders dan ieder ander zoogdier een carnivoor
[..]
[..]
nou die pony kon een heel end rennen , maar het hielp hem niksquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is niet plezier doden, het is instinctief gedrag, doordat de landbouwhuisdieren geen kant op kunnen.
En die wolf had hem opgegeten als hij met rust zou zijn gelaten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die pony kon een heel end rennen , maar het hielp hem niks
Kunnen we op Fok geen beste antwoord kiezen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:39 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/praat-m(...)een-wolven~ac94ab2d/
100% eens. Nederlandse natuur is primair voor recreatie en daar past een wolf die een uitgestrekt territorium heeft niet tussen.
juist er is recreatie en daar passen geen wilde dieren bij , afschieten dat klote beestquote:Wolf | Dit is niet de moeilijkste keuze voor een politicus
‘Horeca ziet omzet dalen door wolf’ (AD 5-8). Naast de onveiligheid voor mensen, begint wolf Bram nu ook de economie te schaden.
De roep om afschieten wordt dus luider.
Dat is begrijpelijk, want wat wij in Nederland natuur noemen is in werkelijkheid alleen nog maar een verzameling recreatiegebieden.
En daar horen mensen en (wel of niet bijtende) honden wel in, maar wolven niet.
In de toekomst wordt de druk op de recreatiegebieden alleen nog maar groter, omdat we bij de huidige bevolkingsgroei op 22 miljoen inwoners in 2050 afstevenen.
Dan is er voor de wolf zeker geen ruimte meer. In de politiek wordt veel over de noodzaak van harde keuzes gesproken. Dit is nog een van de eenvoudigste.
als we die wolf op tijd hadden doodgeschoten dan was die lieve pony nog in levenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En die wolf had hem opgegeten als hij met rust zou zijn gelaten.
Lieve pony, wrede wolf. Het is een pony en een wolf.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als we die wolf op tijd hadden doodgeschoten dan was die lieve pony nog in leven
een wolf is niet liefquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Lieve pony, wrede wolf. Het is een pony en een wolf.
Die horeca zit daar omdat er grote hoeveelheden mensen komen om te recreëren. Dat mensen wegblijven is natuurlijk geen goed teken want die behoefte is er kennelijk wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:49 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Nee weg met die horeca daar.
Of help ze gericht zodat ze wat kunnen krimpen ivm de verminderde inkomsten.
Een wolf heeft mij nog nooit kwaad gedaan, maar zo'n wrede pony wel, wel eens door getrapt, agressieve gevaarlijke beesten zijn het!quote:
Hoeveel honten bijten er wel niet kinderen? Hoeveel kinderen verzuipen er wel niet in zwembaden en meertjes?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:35 schreef deedeetee het volgende:
We hadden hier al bijna een doodgebeten kind en ik heb nog geen actie gezien die men naar aanleiding van dit incident nam. Praten, praten, praten en verder niks. Helemaal niks.
Ik verwacht niet dat wanneer wolven een kind echt doden er veel zal veranderen. Wellicht lopen de ouders van het kind het risico van een aanklacht wegens nalatigheid.....
ja heel veelquote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveel honten bijten er wel niet kinderen? Hoeveel kinderen verzuipen er wel niet in zwembaden en meertjes?
als de ouders geen vergoeding krijgen voor dat kind nietquote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:35 schreef deedeetee het volgende:
We hadden hier al bijna een doodgebeten kind en ik heb nog geen actie gezien die men naar aanleiding van dit incident nam. Praten, praten, praten en verder niks. Helemaal niks.
Ik verwacht niet dat wanneer wolven een kind echt doden er veel zal veranderen. Wellicht lopen de ouders van het kind het risico van een aanklacht wegens nalatigheid.....
Wat een belachelijk argument weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveel honten bijten er wel niet kinderen? Hoeveel kinderen verzuipen er wel niet in zwembaden en meertjes?
Juist wel!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:14 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Maar zulke kuddes worden niet echt aangevallen toch?
Dat doen ze alleen met een reden. Dan kunnen ze heel aggressief zijn ja. Kan het me wel voorstellen. Heb er zelf twee (grote paarden), maar ben nog nooit door ze gebeten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een wolf heeft mij nog nooit kwaad gedaan, maar zo'n wrede pony wel, wel eens door getrapt, agressieve gevaarlijke beesten zijn het!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |