Had hij zich niet opgegeven voor de audities?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:40 schreef AnneX het volgende:
De trompettist in huis zit te genieten van het programma. 🎶 🎼
😉quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Had hij zich niet opgegeven voor de audities?
Het verschil tussen de beide hoboisten was ontzettend groot. De dame die door is, had een hele fraaie toon.quote:
Ik loop wat achter, nu gestart met de tweede aflevering. Er is vlaaiquote:Op zondag 10 augustus 2025 21:30 schreef Blues het volgende:
@:Cat-astrophe wij kijken nu ook, liepen achter door eerste uur zomergasten.
Dit is leuker met Francis, Ruben en de zonnebrilopwenkbrauwen dirigent![]()
Ze is een bekende van me. En ik wist al dat ze goed was, maar als je die twee achter elkaar hoort is het verschil duidelijk. Tof dat ze door is!quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het verschil tussen de beide hoboisten was ontzettend groot. De dame die door is, had een hele fraaie toon.
Als Limburger ga je hier de mist in door niet ook de fanfare (en de brassband) te noemenquote:Op zondag 10 augustus 2025 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het begint een beetje op te vallen dat Limburg en Brabant de harmonie-provincies zijn
De keuze was makkelijk. 2 goeden en de rest veel minder.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Errug veel verschil tussen de trompettisten
Ik zou het niet kunnen… maar zij kunnen het ook niet allemaal, helaas.
Hij speelde ook zo 'verbeten'.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die verliezende drummer kon het écht niet goed hebben
Restantje verslavingsproblematiek?quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die verliezende drummer kon het écht niet goed hebben
Er zijn - zeker in het zuiden van het land - nog heel veel hele goede amateurmusici die dit niveau makkelijk aan kunnen, jong en oud. Hiervoor moet je wel 55+ zijn. Dat is het concept.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:47 schreef Firuze60 het volgende:
Oeff, erg leuk programma, de tweede aflevering moet ik nog terugkijken. Doen echt geen amateur musici auditie daar, haha. Maar genoeg oude talentvolle muzikanten. Jammer wel, dat er steeds minder jeugd kiest om de moeite te nemen een (niet populair meer) instrument onder de knie te krijgen. Ook dankzij de kaalslag van subsidie op muziekscholen.
Kwam er in de eerste aflevering iig geen een tegen die doorgingen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zijn - zeker in het zuiden van het land - nog heel veel hele goede amateurmusici die dit niveau makkelijk aan kunnen, jong en oud. Hiervoor moet je wel 55+ zijn. Dat is het concept.
Vandaar ook leuk dat een muziekleraar doorgaat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:47 schreef Firuze60 het volgende:
Oeff, erg leuk programma, de tweede aflevering moet ik nog terugkijken. Doen echt geen amateur musici auditie daar, haha. Maar genoeg oude talentvolle muzikanten. Jammer wel, dat er steeds minder jeugd kiest om de moeite te nemen een (niet populair meer) instrument onder de knie te krijgen. Ook dankzij de kaalslag van subsidie op muziekscholen.
ohw, ok, zover ben ik nog niet met kijken.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Vandaar ook leuk dat een muziekleraar doorgaat.
Maar er doen ook wel degelijk amateurmusici mee, zoals de broer en zus op de altviool.
Hij is advocaat en zij is uroloog.
Jankte ze op het werk ook constant?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:09 schreef MhZero het volgende:
Louise, oud collega deed mee en is door. Daar ben ik blij mee.
Dan heb je niet goed gekeken. Minimaal eentje.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kwam er in de eerste aflevering iig geen een tegen die doorgingen.
Nee, ze was geen zeikerd zoals jij bent.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Jankte ze op het werk ook constant?
Ik huil niet constant.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:08 schreef MhZero het volgende:
Nee, ze was geen zeikerd zoals jij bent.
Wie dan? Een violist die golfles gaf en lesjes van Jaap van Zweden heeft gehad? De rest echt niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken. Minimaal eentje.
De hoboïste. 100% zeker.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wie dan? Een violist die golfles gaf en lesjes van Jaap van Zweden heeft gehad? De rest echt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De hoboïste. 100% zeker.
Je had het toch over mensen uit het zuiden van het land?De hoboiste was zelf muziekdocent geweest van de andere hoboiste, huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Hebben samen in een orkest gespeeld en die andere dame heeft haar als een soort mentor gehad.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De hoboiste was zelf muziekdocent geweest van de andere hoboiste, huh?
Dan hebben we langs elkaar heen zitten praten, ik heb het nergens over het zuiden gehad. Ik begreep dat de afvaller een leerling was van de hoboiste die door is gegaan. Mentor? HUH?quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee. Hebben samen in een orkest gespeeld en die andere dame heeft haar als een soort mentor gehad.
(haalde ik uit de uitzending).
Maar het ging je er toch om dat volgens jou niemand uit het zuiden door was gegaan? Of bedoelde je iets anders?
Ah, ik ging uit van deze post en de quote waarop je toen reageerdequote:Op maandag 11 augustus 2025 21:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan hebben we langs elkaar heen zitten praten, ik heb het nergens over het zuiden gehad. Ik begreep dat de afvaller een leerling was van de hoboiste die door is gegaan. Mentor? HUH?
Dus is zij een opgeleide vakmusicus. Dat bedoel ik, noem mij een echte amateur die mee gaat doen in dit circus, geen een.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, ik ging uit van deze post en de quote waarop je toen reageerde
Firuze60 in TV / [NPO 1] Het MAX orkest Verkeerd begrepen.
Hoboïste is professioneel opgeleid maar heeft voor zover ik weet nooit als professional gewerkt.
En kende de andere dame. Die haar als voorbeeld/inspiratie zag tijdens een gezamenlijke orkestperiode. Voor de precieze verwoording zou je de eerste aflevering moeten terugkijken. Dan hoor je ook indirect waarom ze nooit als professional heeft kunnen werken (ziekte).
Bij amateur-muzikanten heb je veel niveau verschil. Je kan semi-professioneel of auto-didact enorm goed gespeeld hebben maar geen noot lezen bijv.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Dus is zij een opgeleide vakmusicus. Dat bedoel ik, noem mij een echte amateur die mee gaat doen in dit circus, geen een.
Helemaal gelijk, daarom zeg ik, het zijn geen Idols audities met vals zingende gladiolen, er moet zeker een voorselectie zijn geweest en diegene die aangenomen worden zijn geen amateurs die in hun vrije tijd af en toe een deuntje spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij amateur-muzikanten heb je veel niveau verschil. Je kan semi-professioneel of auto-didact enorm goed gespeeld hebben maar geen noot lezen bijv.
Dat moet hier echt wel.
Al ben je ooit op een of twee instrumenten opgeleid, als je 40jr niks gedaan hebt en denkt oh ik ga auditeren t/o zo'n muziekleraar ben je ook nergens.
Dat mag ook best, wel, ja, liever geen Gordon taferelen..quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:15 schreef Blues het volgende:
Ja ik denk dat er zeker voorselecties zijn geweest.
En de jury heeft als opdracht VOORAL AARDIG ZIJN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |