Ja, zeker omdat het juist in die eerste jaren was. Was natuurlijk wel een steunplaat van jock Ritmeester. Maar alsnog past dat soort sophistipop met een goth-ondertoon meer in de Kink 1500quote:Op maandag 18 augustus 2025 23:11 schreef livelink het volgende:
Ik vind Breakfast van The Associates zo ontzettend mooi. Ik ben alleen echt verbaasd dat dat in de top2000 heeft gestaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.48 favorieten over.
Favoriete nummers in dit blokje (1100-1076):
1089 Meat Loaf - I'd Do Anything for Love (But I Wont Do That): Dit wordt wel een van de meest voorspelbare blokjes wat betreft de meta-reviews van mijn kant, vrees ik. Ik ga namelijk gewoon voor wat bij mij de grote drie uit dit blokje zijn: Meat Loaf, Linkin Park en Within Temptation. Meat Loaf is de enige die een uitzwaai-alarm krijgt vandaag, en heeft natuurlijk Bat out of Hell nog over. Wat ik altijd wel gek vind is dat mensen niet lijken te begrijpen wat 'That' precies is, terwijl dat gewoon terug te vinden is in de lyrics; hij wil alles doen, behalve toegeven dat het maar iets tijdelijks is. De albumversie bevat nog iets meer voorbeelden van wat hij allemaal wél wil doen, dat is op zich wel tof, al is die 2 minuten lange intro vol (gesimuleerde) motorgeluiden misschien wat minder interessant.
1091 Linkin Park – Numb: Toch jammer dat Linkin Park zo vroeg al uitgespeeld is, al begrijp ik op zich de positie wel en ook de verdere onderbouwing. Eigenlijk hoor je op een heleboel nummers wel de heftige worstelingen met de mentale gezondheid die Chester uiteindelijk fataal zijn geworden. Eigenlijk heel cru dat de muziek zo'n extra lading krijgt door de zelfmoord (dat fenomeen is nog heel treffend bezongen door Twenty One Pilots op 'Neon Gravestones', trouwens – voor de liefhebber).
1085 Within Temptation - Mother Earth: De hofleverancier van mijn eigen top 1000, waar ook deze nog net in staat, al hebben ze beslist betere nummers. Tweeëntwintig betere nummers, om precies te zijn. Op heel veel vlakken is het inderdaad een net iets mindere versie van Ice Queen, maar Ice Queen is ook wel belachelijk goed.
Minst favoriete nummers in dit blokje (1100-1076):
1088 Spinvis - Ik wil alleen maar zwemmen: Oh shit. Ik heb al heel lang in mijn hoofd dat alleen de walrus en haar slagtand nog komen qua nummers die ik écht heel kut vind. En dan in het allerlaatste blokje (vermoed ik) nog het twijfelgevalletje over de onderbroeken. Maar het bestaan van Spinvis had ik even verdrongen. Waar ik over veel andere artiesten die ik bij de minst favorieten noem nog wel af en toe een positief woordje wil vermelden, of juist een nummer dat ik wél goed vind van die artiest, gaat me dat bij Spinvis niet lukken. Die pretentieuze onzin-teksten, gezongen met die irritante nasale stem, vind ik echt structureel verschrikkelijk. Ik heb het wel eens beschreven als Bløf voor hipsters, maar eigenlijk is dat een belediging voor Bløf. Onbegrijpelijk dat juist de allergrootste muziekkenners, die met gemak een top 10.000 zouden kunnen maken, hier zo mee weglopen. Dan ken je half Spotify uit je hoofd en dan kies je zoiets als favoriet...
1084 Harry Styles – Kiwi: Op een lichtjaar afstand de nummer 2 van de minst favorieten. Het waarom is op zich al vaker besproken, ik vind (op een paar nummers na) zijn muziek redelijk gevarieerd maar desondanks toch ook een beetje nep en plastic.
1094 Anne Murray - You needed me: Prima gezongen, maar inderdaad ook een beetje aan de saaie kant, het gaat niet echt ergens heen voor mijn gevoel. Meer iets voor in de grijze middenmoot, als je het mij vraagt.
Jij bent vast blij met de bonus dit jaar.quote:Op maandag 18 augustus 2025 23:49 schreef DecoAoreste het volgende:
1088 Spinvis - Ik wil alleen maar zwemmen: Oh shit.
Zeker een fenomeen. Deze had ook top 1000 verdiend wat mij betreftquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spinvis hebben we nog wel een paar keer te gaan. Wat een fenomeen.
Ja daar was ik al bang voor. Dit was de aftrap denk ik?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spinvis hebben we nog wel een paar keer te gaan. Wat een fenomeen.
Ik snap alleen de walrus.quote:Ik heb al heel lang in mijn hoofd dat alleen de walrus en haar slagtand nog komen qua nummers die ik écht heel kut vind. En dan in het allerlaatste blokje (vermoed ik) nog het twijfelgevalletje over de onderbroeken.
Underpants - Born Slipjequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik snap alleen de walrus.
Hoewel, die slagtand is Fleetwood Mac, denk ik?
En die onderbroeken. Ik kan me niet herinneren dat Sisqo ooit de top 2000 heeft gehaald
Die kan me wat minder boeien ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Tic-Tac in mijn neusgat genot was al geweest als ik me niet vergis toch?
Ahja, ik meende dat Kmismeslippie al geweest was.quote:
Hallo meneer de uil, je onderbroek is vuil moeten we ook nog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahja, ik meende dat Kmismeslippie al geweest was.
En Never let her slip away ook.
Zolang The Boxer maar hoger staatquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hallo meneer de uil, je onderbroek is vuil moeten we ook nog.
Ongetwijfeld in een versie van Disturbed.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zolang The Boxer maar hoger staat
Robbie Williams, Robert Palmer, Robert Cray, Robert Miles, Robert Plant, Robbie Robertson (das een rob met een rob), komen zo in me (r)op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor een Rob 3000 vind ik 3 x de Nijs op de keuzelijst vrij weinig. Welke 2997 andere Robs gaan ze de lijst mee vullen?
Heb zojuist gestemd. Toch wel aantal hiaten. Wel Suzanne en so long marianne, geen Hallelujah van Cohen. Wel Zondag en Alles Wat ademt, geen Het werd Zomer of Foto van Vroeger van Rob de Nijs, Wel Anne en Hilversum 3 van Herman van Veen, geen Suzanne. redelijk wat hoogste noteringen van een artiest in de top 2000 ontbreken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Robbie Williams, Robert Palmer, Robert Cray, Robert Miles, Robert Plant, Robbie Robertson (das een rob met een rob), komen zo in me (r)op.
Zie sowieso niet al te veel egot(r)ipjes van Rob op de keuzelijst helaas. Dat werpt twijfels op om te stemmenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
De Rob 3000 is zonder accountplicht, dat maakt het wel aanlokkelijk. Maar The Chauffeur staat niet op de keuzelijst, dus dat werpt toch weer barrières op.
Rob Stewart, Rob Dylan, The Robbing Stones met Roby Tuesdayquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor een Rob 3000 vind ik 3 x de Nijs op de keuzelijst vrij weinig. Welke 2997 andere Robs gaan ze de lijst mee vullen?
Typisch idd dat veel van "the odd ones" uit de lijst der lijsten in de keuzelijst van de Rob 3000 zijn opgenomen. Porcupine Tree dan weer niet, maar dat is toch ook totaal niet Veronica. Al geloof ik ook niet dat Lost daar ooit gedraaid is idd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:49 schreef Tussle266 het volgende:
Wat dus wel grappig is aan die Rob 3000 keuzelijst, is dat ze voortdurend uit zitten te halen naar de lijst van hun voormalig werkgever (in ieder geval voor het grootste deel van het rooster), maar dat ze wel liederen als de Zwarte Parade, King Kunta, dat pokemon liedje, Amelie en alles verder wat in week 53 wordt ingekopt allemaal hebben toegevoegd.
Edit: Frank de zoon van Billy staat er ook op. man man man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |