abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218482454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:38 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ja er zijn periodes met heel veel lijstjes en tussen juni en september is t totaal stil
Waarschijnlijk vallen er niet veel stemmen te verzamelen uit Spanje en Portugal, dus het is wel te begrijpen. Als die Rob 3000 onderin een beetje te doen is, denk ik dat ik best wel wat uurtjes wil luisteren over 3 weken.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218482970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Veronica heeft vanaf 1 september al een top 3000.

https://radiowereld.nl/me(...)p-3000-in-september/
"Hierin staan de beste nummers ooit gemaakt volgens Veronica en haar luitsteraars. "
Ik verwacht er niet al teveel van, met of zonder typfout.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218483115
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
"Hierin staan de beste nummers ooit gemaakt volgens Veronica en haar luitsteraars. "
Ik verwacht er niet al teveel van, met of zonder typfout.
Scarborough Fair op 1?
pi_218483473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:38 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ja er zijn periodes met heel veel lijstjes en tussen juni en september is t totaal stil
Af en toe heb je nog wel een Zomer Top 250 of een BBQ Top 100, maar veel is het niet inderdaad. Al mag je ook niet de Festival Top 1003 van 3FM vergeten.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:04:14 #105
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218483743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:31 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Af en toe heb je nog wel een Zomer Top 250 of een BBQ Top 100, maar veel is het niet inderdaad. Al mag je ook niet de Festival Top 1003 van 3FM vergeten.
Vluchtig doorheen gescrolld, best een aardig lijstje met een eigen signatuur.
pi_218483917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:04 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Vluchtig doorheen gescrolld, best een aardig lijstje met een eigen signatuur.
Welke editie heb je bekeken? De lijstjes van 3 zijn echt met sprongen waar Duplantis jaloers op is achteruit gegaan de afgelopen 2/3 jaar.
pi_218483986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:31 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Verrek. Stem ik normaal op. Die is al geweest zeker?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218484482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:34 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Verrek. Stem ik normaal op. Die is al geweest zeker?
Nee, stemperiode is nu bezig. Lijst is te horen van 16 t/m 22 augustus. :)
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:12:37 #109
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218484721
Goede tip, toch maar even gestemd.

https://npo.nl/luister/st(...)dd-964a-68a835c8d766

Criteria:
-1 nummer per artiest;
-Alleen artiesten die ik live heb gezien op een festival (losse concerten tellen niet);
-Alleen nummers waarvan ik me herinner dat ze die gespeeld hebben tijdens het festival in kwestie;
-Bij twijfel tussen 2 nummers: het nummer waaraan ik de dierbaarste festivalherinnering heb en niet per se mijn favoriet van die artiest (bijv: Pretender>Everlong; Matilda>Breezeblocks)
-Alleen nummers van de voorkeuzelijst.

Toch een leuk lijstje weten samen te stellen :)
pi_218484979
Ook maar een lijstje ingevuld. Gewoon om even op wat liedjes te kunnen klikken.
pi_218485032
Hier gaat Tame Impala wat stemmen op mislopen
pi_218485038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de 3FM tactiek. Dat doen ze al jaren. Vrijwel alle albumversies staan er ook in singleversie op.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:36:44 #113
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218489450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de radioversie nu mooier? Ik kan me niet voorstellen dat die veel stemmen krijgt.
pi_218489560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 22:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Wie vindt de radioversie nu mooier? Ik kan me niet voorstellen dat die veel stemmen krijgt.
Ik denk vooral dat veel mensen niet eens lezen en voor 1 vd twee gaan.
  Redactie Sport woensdag 13 augustus 2025 @ 16:01:51 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218495228
Veel zomerse muziek, afgewisseld met eenmalige winterse verkoeling vandaag. Die is hard nodig.

1200 John Lee Hooker & Carlos Santana - The Healer

Er zijn altijd uitzonderingen in het leven. Ik ben geen bluesliefhebber, maar voor The Healer maak ik graag een uitzondering. De stem van John Lee Hooker werkt als een hogepriester die je wil vertellen hoe het allemaal zit en werkt lekker samen met Carlos. Een hele lekkere trip, wat mij betreft, met een fijne Latininslag. Een van de fijnste platen in de lijst in dit genre. Misschien iets te rustig qua tempo, maar dit is er echt eentje die mij helemaal de muziek in trekt. Van 2010 tot 2014 in de lijst, met plek 1347 in 2013 als beste notering.

1199 James Morrison & Nelly Furtado - Broken Strings

Wat dan wél weer een bekend paradepaardje is, is samenzang van man en vrouw. Met de muziek van James Morrison had ik nooit veel, maar Nelly Furtado is dan weer een van mijn favoriete zeroes-zangeressen. Bijna alles van die vrouw is goed, alleen Big Hoops (en de sample daarvan die een paar jaar geleden een hit opleverde) erken ik niet, dat is pure drek. Maar dit is goud, het doet nogal denken aan Set The Fire To The Third Bar, zeker met die videoclip erbij. Die hebben we ook nog niet gehad en het zal niemand verbazen dat dat echt torenhoog staat, maar dit doet er niet eens zo gek veel voor onder. Nouja, het positieverschil is behoorlijk, wat eigenlijk vooral komt door het gedeelte waarin Nelly nog niet zingt: Dat is niet zo boeiend. Zodra zij begint start een fijne wisselwerking, begint James er vocaal beter in te komen én is er een heel sterk stuk na het tweede refrein wat ook in de gemiddelde indiesong had gekund. Indertijd schatte ik dit niet echt op waarde, maar deze is langzaam bij mij gevallen. Achteraf wel spijt van, want ik heb dit echt heel vaak weggezapt en de clip is best mooi. Van 2009 tot 2013 stond dit in de lijst. Plek 1601 in 2012 was de beste notering.

1198 The Rolling Stones - Start Me Up

Open uw ramen voor een van de laatste grote wapenfeiten van de Stones. Ja, ze hadden hierna nog 3 top 10-hits en ze hebben hierna nog 3 andere platen die goed scoorden in de Top 2000, maar dit is de allerlaatste die die twee combineerde. Onmiskenbare riff van Keith Richards, die een beetje doet denken aan Brown Sugar qua groove. Dat vind ik een lekker nummer, al vind ik deze poging om dat nummer na te maken wel wat minder spannend. Maar uiteindelijk een goeie rocksong waarin vooral het losgaan van Mick richting het eind het een extra fijne plaat maakt. En ja, voor velen onlosmakelijk verbonden met Bill Gates. Al zingt ie niet mee, dat moeten we al helemaal niet willen. In 1999 afwezig, maar daarna een vaste waarde zo in het midden van de lijst. In 2002 met 674 de hoogste notering, maar alweer jaren rotsvast net boven plek 1000 met in 2024 plek 871.

SPOILER: 1197-1176
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218495327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben geen bluesliefhebber, maar voor The Healer maak ik graag een uitzondering.
Er is ook nog een BB over toch? Of heb ik die gemist, die ene die ze zelf recentelijk geëlimineerd hebben?

En over de nummer 1 of de nummer 2 allertijden: ik neig meer naar deze, maar dat komt wel door mijn oude heer, die dit in mijn jonge jaren (toen er nog geen week 53 vermaak was) iedere zondag door de straten van mijn thuisdorp joeg. Ik had er dus al een hele positieve associatie bij, hoewel ik later pas begreep dat het meer over dingen gaat die ook wel bij mijn eigen levensfilosofie passen. Dus dat was mooi meegenomen. Zeker toen hij jarenlang bovenin stond (staat), daardoor leek het net alsof ik het altijd goed gezien had, zo maakte ik mezelf graag wijs.
pi_218495358
Over liveversies van datzelfde nummer trouwens. Dit lijkt me er nu eentje waarvan deze en de Hell Freezes Over naast elkaar in de lijst zouden kunnen bestaan, als die tweede op de keuzelijst stond. We hebben ooit Lola en Lola gehad en Everlong en Neverlong. En er bestaat een kleine kans dat dit Big Love van Buckingham Solo op de keuzelijst komt (2maal gedraaid), en die is ook behoorlijk populair. Ik vraag me af voor welke dat nog meer geldt?
  Redactie Sport woensdag 13 augustus 2025 @ 16:33:31 #118
pi_218495489
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:15 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Er is ook nog een BB over toch? Of heb ik die gemist, die ene die ze zelf recentelijk geëlimineerd hebben?

En over de nummer 1 of de nummer 2 allertijden: ik neig meer naar deze, maar dat komt wel door mijn oude heer, die dit in mijn jonge jaren (toen er nog geen week 53 vermaak was) iedere zondag door de straten van mijn thuisdorp joeg. Ik had er dus al een hele positieve associatie bij, hoewel ik later pas begreep dat het meer over dingen gaat die ook wel bij mijn eigen levensfilosofie passen. Dus dat was mooi meegenomen. Zeker toen hij jarenlang bovenin stond (staat), daardoor leek het net alsof ik het altijd goed gezien had, zo maakte ik mezelf graag wijs.
Die ze eruit getrild hebben is ergens recent geweest volgens mij. 1346.
  Redactie Sport woensdag 13 augustus 2025 @ 16:34:37 #119
pi_218495495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:20 schreef Tussle266 het volgende:
Over liveversies van datzelfde nummer trouwens. Dit lijkt me er nu eentje waarvan deze en de Hell Freezes Over naast elkaar in de lijst zouden kunnen bestaan, als die tweede op de keuzelijst stond. We hebben ooit Lola en Lola gehad en Everlong en Neverlong. En er bestaat een kleine kans dat dit Big Love van Buckingham Solo op de keuzelijst komt (2maal gedraaid), en die is ook behoorlijk populair. Ik vraag me af voor welke dat nog meer geldt?
Big Love (live) zou bij mij wel wat hoger scoren dan die studioversie, daar hebben we het nog wel eens over.
pi_218495690
Daarover gesproken, Melissa en Melissa Live, die kwam ook pas langs. Die hebben natuurlijk naast elkaar gestaan enkele jaren.
  Redactie Sport woensdag 13 augustus 2025 @ 16:53:32 #121
pi_218495701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:52 schreef Tussle266 het volgende:
Daarover gesproken, Melissa en Melissa Live, die kwam ook pas langs. Die hebben natuurlijk naast elkaar gestaan enkele jaren.
Ja, die 3 zijn de enige 3 die echt in een studio en liveversie samen de Top 2000 hebben bereikt. Zijn wel allemaal afgevoerd.

De Evergreen heeft beide versies van Another 45 Miles.
pi_218495733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, die 3 zijn de enige 3 die echt in een studio en liveversie samen de Top 2000 hebben bereikt. Zijn wel allemaal afgevoerd.

Zijn er ook nog die niet gelijktijdig erin hebben gestaan. Recentelijk zijn die Nightwish en die Iron Maiden van het ene op het andere jaar omgezet. Worden die in de top 4851 eigenlijk ook als één nummer beoordeeld, want dat is wel weer zo'n typische lijsthobbel?

Edit: My Hero heeft dat volgens mij ook doorgemaakt.
pi_218495784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De naked truth versie is dan in mijn ogen ook wel een stuk levendiger
  Redactie Sport woensdag 13 augustus 2025 @ 18:13:04 #124
pi_218496330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:57 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Zijn er ook nog die niet gelijktijdig erin hebben gestaan. Recentelijk zijn die Nightwish en die Iron Maiden van het ene op het andere jaar omgezet. Worden die in de top 4851 eigenlijk ook als één nummer beoordeeld, want dat is wel weer zo'n typische lijsthobbel?

Edit: My Hero heeft dat volgens mij ook doorgemaakt.
Volgens mij zijn er geen andere dubbele liveversies. Wel heb je nog bijvoorbeeld U2 met 2 versies van One of Clocks met die Buena Vista variant.
pi_218498449
Nog even uitgezocht: keuzelijsttechnisch zou alleen Everything She Wants op dit moment kunnen. De Wham-versie zijn we net kwijt en de George zonder stekker staat ook op de keuzelijst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')