abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218430244
Mooi lijstje met aardihe nummers, waarbij gebroeders Walker wel een persoonlijke favoriet zijn.

En Eric Carmen dankte zijn plaats in de extra 500 waarschijnlijk aan een DAB.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport woensdag 6 augustus 2025 @ 09:14:31 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218430267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:11 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Mooi lijstje met aardihe nummers, waarbij gebroeders Walker wel een persoonlijke favoriet zijn.

En Eric Carmen dankte zijn plaats in de extra 500 waarschijnlijk aan een DAB.
Was ie al ziek dan, want dat was voor zijn dood.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218430298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Was ie al ziek dan, want dat was voor zijn dood.
Oh, dan zal het iets anders zijn geweest.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport woensdag 6 augustus 2025 @ 09:27:15 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218430338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:19 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Oh, dan zal het iets anders zijn geweest.
No niet nader te noemen zoutjesmerk no game wellicht, weet niet wanneer dat voor het eerst zijn intrede deed.
pi_218430522
Afgelopen half uur besteed aan nadenken over welke van Therapy? me het meest aanspreekt. Nowhere lijkt me de meest realistische om 'ooit' de keuzelijst te halen (Paul, of invaller Tim, een 90's-taakje). Zelf twijfel ik tussen Screamager en Die Laughing. Gelukkig bestaat er ook een lijst waarin je ze allemaal hoort (behalve vorig jaar dan).
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:21:01 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218431496
Dat album van Gnarls Barkley heeft destijds best vaak opgestaan. Prima album.

Enkel Crazy is nu nog een echte favoriet.

Toch klinken de andere nummers die destijds regelmatig tot zeer vaak opstonden (Go-go gadget Gospel, Gone daddy gone, Smiley faces, Feng shui, Who cares?) nog steeds niet slecht. Vaak aan de korte kant, dat wel.

[ Bericht 26% gewijzigd door Eightyone op 06-08-2025 13:21:07 (Gezever) ]
pi_218432954
Misschien krijgt Bush' Glycerine er dit jaar wel een broertje bij in de lijst. In de vorm van In The Modern World dan
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_218433677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Misschien krijgt Bush' Glycerine er dit jaar wel een broertje bij in de lijst. In de vorm van In The Modern World dan
Het was met helemaal ontgaan dat Glycerine uberhaupt in de lijst stond. Er is een hoop veranderd afgelopen jaren met veel meer Kink-muziek in de lijst.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218434356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Er zit alleen wel een (mogelijk) groot verschil in de ontwikkeling:

Ik weet niet precies wanneer Glycerine op de keuzelijst kwam, maar het kwam in 2016 in de lijst, dus laten we daarvan uitgaan, toen was het 20 jaar oud. Vervolgens heeft het 8 jaar vrij spel gehad tot Everything Zen erbij kwam (die vorig jaar 30 jaar oud was). Diane staat bijvoorbeeld tot op de dag van vandaag alleen namens de Therapeuten en het lijkt er ook niet op dat dat in '25 verandert.

Als het voor de fonteinenen afwijkende In The Modern World erop komt dit jaar is het 18 maanden oud. Dan is het ook nog eens zo dat de kans bestaat (al weten we dat pas in week 49) dat er direct niet één, maar tot wel vier of vijf op de keuzelijst komen (al is twee of drie realistischer). Die ook nog eens allemaal maximaal 1 tot 5 jaar oud zijn. Starburster alleen al was Topsong in 2024 dus die kans is 99,9%, en er is het nodige doorheen gejaagd de afgelopen 7 maanden.

In The Modern World zou wel in het rijtje passen, alleen is er best een behoorlijke kans dat het anders loopt door de combinatie Volume x Recency Bias.
pi_218434472
Ondertussen zet 2 om onduidelijke redenen heel Channel Orange op de website. Hup Pyramids!
  woensdag 6 augustus 2025 @ 22:48:36 #36
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218438353
;( :W UITZWAAI-ALARM :W ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
54 favorieten over.

---

Favoriete nummers uit het blokje 1325-1301:

1311 Stromae – Papaoutai: Ik heb altijd immense bewondering gehad voor hoe dit nummer in elkaar zit. De meeste nummers met een gevoelig en droevig verhaal zijn ingetogen en rustig, en de meeste dansbare catchy uptempo-nummers hebben niet de meeste diepgang. Maar dit is op de een of andere manier het beste van beide werelden, zonder dat het gekunsteld of koddig wordt. Voor mij het absolute meesterwerk van Stromae en al sinds de release een vaste waarde in mijn favorietenlijstjes.
1314 Taylor Swift – Anti-Hero: Alwéér Taylor in dit lijstje? Je kan me bijna het predikaat 'swiftie' op mijn voorhoofd plakken inmiddels. Ik mis evenwel nog wel een aantal nummers van haar die ik zelf een stuk lager zou zetten, als ik me niet vergis, dus ik kan vast verklappen dat het geen 100% score gaat worden. Anti-Hero vind ik echter weer een schot in de roos, deze hoorde je echt overal op de radio zonder dat het ging vervelen. Dat is knap en ook wel eens heel anders.
1315 David Bowie & Pat Metheny Group - This is not America: Dit jaar miste deze op een haar na mijn top 1000, en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat Bowie daardoor daar sowieso in ontbreekt (al staat ook Space Oddity ergens in de bubbling-under). Enfin, ik ben niet zo'n fan van hem als Mex natuurlijk, maar het is wel een muzikaal icoon dat op waarde geschat dient te worden, en die Amerika-kritische liedjes doen het bij mij vaak wel goed. Dus volgend jaar maar in de herkansing.

Minst favoriete nummers uit het blokje 1325-1301:

1320 Duke Ellington - Take the A Train: Dit was écht een lekker blokje, waarin ik eigenlijk alle platen minimaal wel een dikke voldoende kan geven. Best lastig om een minst favoriete te kiezen dan, dus moet het oudje er toch maar aan geloven. In de tijdgeest inderdaad verre van slecht, maar je snapt wel waarom dit al enige tijd uit de lijst is verdwenen.
1302 The Lovin' Spoonful – Daydream: Dit is inderdaad wel een typisch reclamemuziekje, al is de mondharmonica bij mij altijd wel een klein voordeel. Maar net niet voordelig genoeg om aan dit lijstje te ontsnappen.
1312 Depeche Mode - People Are People: Veel respect voor elektronica-pioniers van Depeche Mode, maar niet al hun werk is even uitzwaai-alarm-waardig. De geluidseffectjes vind ik hier een beetje blikkerig klinken, en volgens mij ligt dat niet aan de opnamekwaliteit. Voor de rest op zich wel een prima nummertje, maar zoals gezegd, de keuzes zijn lastig vandaag.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 23:24:15 #37
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218438892
Ah, daar hebben we weer een van mijn favorieten. De live versie van Like the way I do. Zelf ook al vele malen live gezien.

En zoals beloofd, een overzicht van mijn stemplaten die geweest zijn. Dat zijn er (mits ik er geen gemist heb) 42 van de 115.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_218439933
Christmas was Afraid of Mine is zeker top 5 kerstnummers ja
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_218443810
Nu wel weer een hoop klassiekers. We zitten bijna op driekwart, mag het?

1300 The Who - See Me, Feel Me

De afsluiting van Tommy, op de plaat als onderdeel van We're not Gonna Take It. De band bracht het als losse single uit na de Woodstocksuccessen. Dit nummer gebruikt het thema van Tommy wat mij betreft op de beste manier, alleen het trage stuk waarin de titel wordt gezongen vind ik minder boeiend op zichzelf. Wat mij betreft had de single knip ook best Listening to You mogen heten. Top 2000-technisch valt deze op. In 1999-2003 was deze extreem stabiel: 226-243 in die vijf jaren met de hoogste positie in 2003. In 2004 stond de plaat niet lager, integendeel. De plaat was helemaal niet te zien in de lijst. Daar voelde de stemmer zich slecht over en in 2005 was het lied terug, om 10 jaar lang rond plek 450 te staan. Daarna begon het wegzakken en in 2023 stond het lied voorlopig voor het laatst in de lijst.

1299 Het Goede Doel - Hou van mij

Lekker spatten in bad met Henk en Henk. Ik hou wel van de nummertjes van die twee, dus dat deel van het lied is in ieder geval geslaagd. Maar ik ben geen vrouw, dus misschien is dat niet de liefde waar de heren naar zoeken. Die outro's van Het Goede Doel zijn toch wel fenomenaal, dit is ook echt een hele goeie. Dat gitaargeluid is echt heel lekker. Van 2000 tot 2014, in 2016 en in 2017 stond dit in de lijst, met plek 629 in 2000 als beste prestatie.

1298 Di-Rect - How My Heart Was Won

Ik had het niet helemaal door toen dit uitkwam, maar dit is eigenlijk wel een goed nummer he? Een heerlijk vol geluid na het refrein, geweldig gezongen, mooie progressie. Ik denk dat bij Di-rect niet helpt dat ze vaak worden platgedraaid als er een nieuwe single komt en dat het wel muziek is die je met mate moet horen. Maar als je dit niet te vaak hoort is dit echt wel een hele mooie, fijne opbouw, uitstekende knaller. Dat vindt de Top 2000-luisteraar ook wel, in 2023 op 1796 maar in 2024 al op 438. Wat dat betreft snapt de luisteraar wel hoe het zit, want buiten Soldier On-sentiment gerekend zijn de twee beste Di-rects ook de hoogste in de Top 2000.

SPOILER: 1297-1276
pi_218444396
Linda is ook het enige verstaanbare lied van Frank Boeijen, met een tekst die niet bestaat uit onduidelijke hersenschimmen. Mogelijk het enige nuchter gecomponeerde lied van hem.
pi_218444528
Ik heb die kritiek op Frank nooit zo begrepen, daar komen we bij zijn volgende notering nog wel op. Ja, Kronenburg Park is voor mij een beetje verpest, maar verder..
pi_218444623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:52 schreef Tussle266 het volgende:
Linda is ook het enige verstaanbare lied van Frank Boeijen, met een tekst die niet bestaat uit onduidelijke hersenschimmen. Mogelijk het enige nuchter gecomponeerde lied van hem.
Als ik Frank meestal wel kan verstaan, komt dat doordat ik altijd dronken ben? :o
pi_218444646
En Di-rect is stiekem best een leuke band,ja
pi_218445156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb die kritiek op Frank nooit zo begrepen, daar komen we bij zijn volgende notering nog wel op. Ja, Kronenburg Park is voor mij een beetje verpest, maar verder..
James Dean ging vroeg dood, maar ik niehiehiehiet… nou ja, zoiets.
pi_218445762
De muziek van Frankie is trouwens wel gewoon prima. Als het de Jan Jansen Groep was geweest en hij was daar onderdeel van zonder zichzelf zo op de voorgrond te zetten, dan was het waarschijnlijk prima uitgepakt.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:36:31 #46
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218446542
Favoriete nummers uit dit blokje (1300-1276):

1282 DI-RECT - Through the Looking Glass: Op zich logisch om deze en Red Eyes in hetzelfde blokje te plaatsen. Ik vind deze zelf nog iets fijner dan Red Eyes en ook inderdaad de beste van Di-Rect, al heeft The War on Drugs nog wel een stuk beter dan beide platen. Al met al dus behoorlijk eens met je analyses.
1287 Frank Boeijen Groep – Linda: Wat mij betreft wel een van de beste Nederlandstalige zangers, die Frank Boeijen. Ja hij heeft een beetje een aparte uitspraak, maar dat is ook gewoon een stukje expressiviteit en gevoel, ik kan het wel op waarde schatten. Ik wilde iets zeggen over 'straks als Kronenburg Park komt', maar oh ja, die hadden we een hele tijd geleden al uitgezwaaid.
1285 Jim Croce - I Got a Name: Een heel lastige keuze in het favorietenlijstje weer, moet ik zeggen. Hier had zeker ook Rammstein of Toto of zoals gezegd The War on Drugs kunnen staan – maar die heb ik allemaal al wel vaker bejubeld en ze hebben ook allemaal wel betere platen. Dan ga ik toch maar voor iets dat oud, tijdloos en typisch Top 2000 is, deze rustige, ingetogen en poëtische klassieker van Jim Croce. Erg jammer dat deze alweer 8 jaar weg is uit de Lijst der Lijsten.

Minst favoriete nummers uit dit blokje (1300-1276):

1291 R.E.M. - Losing My Religion: Voor mij wel een van de meest overschatte platen in de hoogste regionen van de Top 2000. Ik dacht vroeger op basis van dit nummer en Everybody Hurts, toch de twee grote hits die iedereen kent, dat ik R.E.M. geen klap aan vond. Gelukkig leerde ik daarna ook wel wat van hun betere werk kennen, maar dit nummer vind ik nog altijd vrij zeurderig en eentonig. Het is wachten op Drive, dan kunnen we weer een artiest met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toevoegen aan de 'Supertramp-groep' – zo noem ik vanaf nu de groep artiesten die zowel in het 'favorieten' als 'minst favorieten'-blokje zijn beland.
1290 Olivia Rodrigo - driver's license: Tsja, het is een knappe meid en op zich kan ze best behoorlijk zingen, maar ik heb niet de indruk dat ze echt iets concreets toevoegt aan de mondiale muziekcanon dat nog niet honderd keer vaker is gedaan. De muzikale omlijsting is me bovendien wel erg simplistisch. Wat dat betreft snap ik de hype een heel stuk minder dan bij generatiegenoot Billie Eilish, die wél echt een uniek eigen geluid heeft.
1289 Madonna – Vogue: Het nummer ademt glitter en glamour, catwalks en modeshows en magazines. Niet per se een probleem met die hele scene, maar... nou ja, het is niet echt de mijne, en waarschijnlijk dientengevolge doet het nummer me ook heel weinig. Oh, hey, we hebben drie op een rij, dat hebben we volgens mij nog niet eerder gehad!
pi_218448696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:36 schreef DecoAoreste het volgende:
de 'Supertramp-groep' – zo noem ik vanaf nu de groep artiesten die zowel in het 'favorieten' als 'minst favorieten'-blokje zijn beland.
Maar wat nu als deze tussen 4x bankzitters en 12x stones had gezeten?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:55:31 #48
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218448753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 08:44 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Maar wat nu als deze tussen 4x bankzitters en 12x stones had gezeten?
Er zijn zeker Stones-nummers die ik beter vind dan Losing My Religion.

Maar ik snap je punt, het kan zijn dat een plaat die ik matig vind inderdaad ontsnapt omdat er wat in het blokje staan die ik echt slecht vind. Als Caro Emerald, Lorde en Reinhard Mey nog iets hoger hadden gestaan had dat redelijkerwijs best kunnen gebeuren.
pi_218448777
Ik vind Losing my Religion eigenlijk best prima. Maar ik denk ook dat dat het eerste stukje muziek dat niet van 2 Unlimited was wat ik wel leuk vond. Natuurlijk is het geen Leave, maar je kan ook niet alles hebben in het leven.

Of zoals Frank Boeijen zou zeggen: Geluk is een hangmat waarin je lui ligt in een wezenloze stilte.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:51:04 #50
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218449071
Maar de 1e hit van 2 unlimited was een half jaar na Losing my religion..
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')