Was ie al ziek dan, want dat was voor zijn dood.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:11 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Mooi lijstje met aardihe nummers, waarbij gebroeders Walker wel een persoonlijke favoriet zijn.
En Eric Carmen dankte zijn plaats in de extra 500 waarschijnlijk aan een DAB.
Oh, dan zal het iets anders zijn geweest.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ie al ziek dan, want dat was voor zijn dood.
No niet nader te noemen zoutjesmerk no game wellicht, weet niet wanneer dat voor het eerst zijn intrede deed.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:19 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Oh, dan zal het iets anders zijn geweest.
Het was met helemaal ontgaan dat Glycerine uberhaupt in de lijst stond. Er is een hoop veranderd afgelopen jaren met veel meer Kink-muziek in de lijst.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Misschien krijgt Bush' Glycerine er dit jaar wel een broertje bij in de lijst. In de vorm van In The Modern World dan
Er zit alleen wel een (mogelijk) groot verschil in de ontwikkeling:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Misschien krijgt Bush' Glycerine er dit jaar wel een broertje bij in de lijst. In de vorm van In The Modern World dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.54 favorieten over.
---
Favoriete nummers uit het blokje 1325-1301:
1311 Stromae – Papaoutai: Ik heb altijd immense bewondering gehad voor hoe dit nummer in elkaar zit. De meeste nummers met een gevoelig en droevig verhaal zijn ingetogen en rustig, en de meeste dansbare catchy uptempo-nummers hebben niet de meeste diepgang. Maar dit is op de een of andere manier het beste van beide werelden, zonder dat het gekunsteld of koddig wordt. Voor mij het absolute meesterwerk van Stromae en al sinds de release een vaste waarde in mijn favorietenlijstjes.
1314 Taylor Swift – Anti-Hero: Alwéér Taylor in dit lijstje? Je kan me bijna het predikaat 'swiftie' op mijn voorhoofd plakken inmiddels. Ik mis evenwel nog wel een aantal nummers van haar die ik zelf een stuk lager zou zetten, als ik me niet vergis, dus ik kan vast verklappen dat het geen 100% score gaat worden. Anti-Hero vind ik echter weer een schot in de roos, deze hoorde je echt overal op de radio zonder dat het ging vervelen. Dat is knap en ook wel eens heel anders.
1315 David Bowie & Pat Metheny Group - This is not America: Dit jaar miste deze op een haar na mijn top 1000, en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat Bowie daardoor daar sowieso in ontbreekt (al staat ook Space Oddity ergens in de bubbling-under). Enfin, ik ben niet zo'n fan van hem als Mex natuurlijk, maar het is wel een muzikaal icoon dat op waarde geschat dient te worden, en die Amerika-kritische liedjes doen het bij mij vaak wel goed. Dus volgend jaar maar in de herkansing.
Minst favoriete nummers uit het blokje 1325-1301:
1320 Duke Ellington - Take the A Train: Dit was écht een lekker blokje, waarin ik eigenlijk alle platen minimaal wel een dikke voldoende kan geven. Best lastig om een minst favoriete te kiezen dan, dus moet het oudje er toch maar aan geloven. In de tijdgeest inderdaad verre van slecht, maar je snapt wel waarom dit al enige tijd uit de lijst is verdwenen.
1302 The Lovin' Spoonful – Daydream: Dit is inderdaad wel een typisch reclamemuziekje, al is de mondharmonica bij mij altijd wel een klein voordeel. Maar net niet voordelig genoeg om aan dit lijstje te ontsnappen.
1312 Depeche Mode - People Are People: Veel respect voor elektronica-pioniers van Depeche Mode, maar niet al hun werk is even uitzwaai-alarm-waardig. De geluidseffectjes vind ik hier een beetje blikkerig klinken, en volgens mij ligt dat niet aan de opnamekwaliteit. Voor de rest op zich wel een prima nummertje, maar zoals gezegd, de keuzes zijn lastig vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
SPOILER: 1297-1276Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Als ik Frank meestal wel kan verstaan, komt dat doordat ik altijd dronken ben?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:52 schreef Tussle266 het volgende:
Linda is ook het enige verstaanbare lied van Frank Boeijen, met een tekst die niet bestaat uit onduidelijke hersenschimmen. Mogelijk het enige nuchter gecomponeerde lied van hem.
James Dean ging vroeg dood, maar ik niehiehiehiet… nou ja, zoiets.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb die kritiek op Frank nooit zo begrepen, daar komen we bij zijn volgende notering nog wel op. Ja, Kronenburg Park is voor mij een beetje verpest, maar verder..
Maar wat nu als deze tussen 4x bankzitters en 12x stones had gezeten?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:36 schreef DecoAoreste het volgende:
de 'Supertramp-groep' – zo noem ik vanaf nu de groep artiesten die zowel in het 'favorieten' als 'minst favorieten'-blokje zijn beland.
Er zijn zeker Stones-nummers die ik beter vind dan Losing My Religion.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar wat nu als deze tussen 4x bankzitters en 12x stones had gezeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |