abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218402268
Bodybuilden, het is een trend tegenwoordig, voornamelijk aangewakkert door influencers.

Bodybuilding voor de gewone man.
Maar dan ook compleet met trainingsschemas, sportvoeding, sportkleding en uren aan advies in online videos.

De ijdelheid, sommige pakken zonnebankjes, of scheren hun benen, borst..

Al dat vind ik nogal ijdel, mar vooral: Wat heeft het voor nut?

Weer een halve cm erbij op de borst na 100 dagen trainen, en nog een centimeter.

Maar en dan?

We hebben boodschappen die bezorgd worden, draaideuren, roltrappen, niets vereist die kracht in het dagelijkse leven.

En dan in de spiegel gaan staren naar de spieren. Elke keer na of tijdens het sporten.

Het heeft het voor zin? Wat ia het doel?

Wat mij betreft een vreemde trend.
Ergste is nog dat ik er ook een beetj in meegesleurd wordt.

En denk, waarom zou ik?
pi_218402419
Het is juist de ijdelheid, het monetaire gewin en de seksuele aantrekkelijkheid die het maakt dat de bezigheid populair is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218402657
Die onzekere gastjes willen dichter bij de apen staan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 3 augustus 2025 @ 08:14:12 #4
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218402748
Puur narcisme en egotripperij. Ik heb jarenlang in de sportschool gezeten en dit soort gasten zijn alleen maar met zichzelf bezig, super egocentrisch en de hele wereld draait om hun. Ze denken ook dat iedereen hen aantrekkelijk vind maar dat is heel subjectief - dat denken ze voornamelijk zelf _O-
"Hoka Hey!"
pi_218402779
Voor jonge mannen kan het werken om een greintje zelfvertrouwen te winnen, al keert het zich snel tegen de onzekere figuren (het is nooit genoeg, je bent nooit af) maar als je wat ouder bent, en het met mate doet (icm cardio), is het imo een goede manier om de aftakeling wat af te houden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 3 augustus 2025 @ 08:25:57 #6
287741 matspontius
pi_218402788
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:23 schreef Akathisia het volgende:
Voor jonge mannen kan het werken om een greintje zelfvertrouwen te winnen, al keert het zich snel tegen de onzekere figuren (het is nooit genoeg, je bent nooit af) maar als je wat ouder bent, en het met mate doet (icm cardio), is het imo een goede manier om de aftakeling wat af te houden.
Dan heb je het inderdaad over fitness en cardio - niet over die anabole Henkie's en Anita's die zichzelf voortdurend in de spiegel staan te bewonderen ......
"Hoka Hey!"
pi_218402800
Ze doen het puur omdat ze dan hopen op lekkere wijven aan hun pik te kunnen rijgen.
Wat natuurlijk helemaal niet werkt, want hun kop verandert niet.

Maar zij denken, verdomme het lukt nog niet, ik ga nóg harder trainen en nóg meer spieren kweken om die meiden eindelijk voor me te winnen.
pindazakje
pi_218402848
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze doen het puur omdat ze dan hopen op lekkere wijven aan hun pik te kunnen rijgen.

Maar zij denken, verdomme het lukt nog niet, ik ga nóg harder trainen en nóg meer spieren kweken om die meiden eindelijk voor me te winnen.
Hè een ervaringsdeskundige _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218406735
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 08:30 schreef Hyaenidae het volgende:

Meestal krimpt dat onderdeel toch aanzienlijk met al die anabolen?

_O-
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:01:12 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218406900
Gewoon fit worden en blijven met cardio en krachttraining is prima. Je bent gezonder, voelt je lekkerder en bent aantrekkelijker.
Veel beter dan lusteloos en te dik met een bierbuik.

Echt bodybuilden, met extreme spierontwikkeling en hormonen is gezond noch aantrekkelijk
The End Times are wild
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:15:40 #11
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218407165
Van die mannen met geïrriteerde oksels :')

Trainen het hele jaar om vervolgens op festivals alleen maar rondjes te lopen in hun blote bast.
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:22:29 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218407286
Sex, heel veel sex
Je bent een waardeloze agent.
pi_218407423
Ik denk dat veel mensen baat hebben bij een zekere mate van regelmaat en structuur. Hiermee winnen mensen dat, waarbij ze daarnaast zelfverzekerder worden en mits met mate: een fit lichaam krijgen.

De doorschieters daarentegen zijn wel matig, ja :')

Een goede vriend van mij was vroeger zo dun als een spijker, wat hij niet fijn vond. Jaren en jarenlang trainde hij, maar zonder veel resultaat. Hij heeft toen onder begeleiding inderdaad een sport dieet gevolgd met de nodige supplementen (geen anabolen etc), en heeft inmiddels een knap maar niet opgeblazen afgetraind lijf waar hij zichzelf veel fitter en zelfverzekerder in voelt. Het is wel sociaal een beetje een autist met een relatief groot ego, maar op een grappige manier. Hij kan het hebben, zegmaar. Inmiddels is hij 10 jaar verder en is het gewoon onderdeel van zijn leven. Niet omdat hij echt groot wil worden, maar gewoon omdat hij er zijn voldoening en energie uithaalt en “het” bij wilt houden. Zo kan het ook.

Zo veel mensen, zoveel wensen.
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:36:24 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218407530
"It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable"
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:36:30 #15
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_218407533
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 16:29 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik denk dat veel mensen baat hebben bij een zekere mate van regelmaat en structuur. Hiermee winnen mensen dat, waarbij ze daarnaast zelfverzekerder worden en mits met mate: een fit lichaam krijgen.

De doorschieters daarentegen zijn wel matig, ja :')
Hiermee raak je wel de crux ja.
Het biedt een bepaalde structuur, regelmaat, en vereist absoluut discipline: niets mis mee.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_218407626
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 16:36 schreef XDo het volgende:

[..]
Hiermee raak je wel de crux ja.
Het biedt een bepaalde structuur, regelmaat, en vereist absoluut discipline: niets mis mee.
Discipline was ik vergeten te noemen, maar daar zeg je me wat ja!

Die vriend waar ik het over had, heeft mede daardoor enorm veel discipline gekregen. Ik ben er bijna jaloers op, zo veel.

Met deze discipline heeft hij 10(!) jaar lang elk duppie omgedraaid en weggezet om een eigen woning te kunnen kopen, ondanks de ellendige huizenmarkt. 2 jaar geleden is het hem gelukt een nieuwbouwappartement te kopen met 150K eigen geld als loodgieter, zonder partner (!).

Ik ken hem al jaren en 15 jaar geleden had niemand dit doorzettingsvermogen achter hem gezocht. En dat heeft hij mede ontwikkeld door aan zijn lichaam te werken.

Petje af.
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:11:29 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218408047
Het is ook zo dat wanneer je regelmatig sport, gezond eet, geen drugs ( inc tabak en alcohol), je mentaal ook veel beter in je vel gaat zitten. Deze zaken hangen allemaal samen.
The End Times are wild
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:03:15 #18
287741 matspontius
pi_218409388
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:11 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo dat wanneer je regelmatig sport, gezond eet, geen drugs ( inc tabak en alcohol), je mentaal ook veel beter in je vel gaat zitten. Deze zaken hangen allemaal samen.
Joh....
"Hoka Hey!"
pi_218419555
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:11 schreef LXIV het volgende:
Redelijk wat bodybuilders nemen een gigantische hoeveelheid drugs in de U.S.A. (al weet ik niet hoe dat bij ons zit). Meth om het allemaal vol te houden, XTC voor de betaalde 'body-sandwich'.
pi_218419597
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 01:20 schreef Invisibli het volgende:
Bodybuilding voor de gewone man.
Maar dan ook compleet met trainingsschemas, sportvoeding, sportkleding en uren aan advies in online videos.
Maar vooral anabolen als men de smaak te pakken heeft. Dat maakt het van een ongevaarlijke hobby tot een ongezonde verslaving. Zonder anabolen is er nauwelijks progressie volgens de menselijke geest. Dus daar is wat extra hulp bij nodig...

Uitgevonden in de jaren 30 en begin misbruik in de jaren 50. Dus het is geen nieuw fenomeen:

quote:
In de jaren 1950 verschenen anabole steroïden echter ook op de sportvelden: Russische gewichtheffers en Oost-Duitse zwemmers kregen hoge doses om hun prestaties te verbeteren - vaak zonder dat ze het wisten.
Nooit meer verdwenen uit de "sport" en krachthobbies.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bart2002 op 04-08-2025 22:02:24 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')