Dat is geen explosie, dat is een li-ion accu die in de fik vliegt. Ziet er allemaal heftig uit en is het ook maar het zorgt er echt niet voor dat je gevel weggeblazen wordt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kijk het filmpje bij #10. Of gewoon op YouTube, daar zijn er duizenden filmpjes die laten zien wat er gebeurt met mishandelde Li-Ion accu's. Het helpt ook niet, dat die meestal in een zakje of een slap plastic bakje zitten, in plaats van een stevige behuizing.
Wat er gebeurt is een hele grote gasproductie. Dat kan meteen in brand vliegen, maar ook exploderen als het zich eerst met lucht kan mengen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is geen explosie, dat is een li-ion accu die in de fik vliegt. Ziet er allemaal heftig uit en is het ook maar het zorgt er echt niet voor dat je gevel weggeblazen wordt.
Linkje.quote:•
The fire and explosion characteristics of vent gas are discussed for different types of batteries.
•
The amount of gas produced by NCM cells is larger than that produced by LFP cells.
•
The laminar flame-speed and explosion overpressure of vent gas are highest for LFP cells.
•
H2 and C2H4 have the greatest influence on laminar flame-speed of vent gas.
•
C3HF7 performs better than CO2 and N2 in extinguishing vent gas fire.
...en blijven ze die steps dan gewoon produceren?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Helaas kan dat wel, als de accu ontploft tijdens het opladen. Nog geleerd tijdens de BHV.
Waarom mag je die dingen (en ook de auto's) gewoon in de garage zetten en opladen?quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en blijven ze die steps dan gewoon produceren?
Ja, maar ik bedoel, als die halve voorgevel eraf blaast alleen door die accu van die step?quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom mag je die dingen (en ook de auto's) gewoon in de garage zetten en opladen?
Ze zijn nogal kwetsbaar en bevatten al gauw meer energie dan een handgranaat (afhankelijk van het formaat, natuurlijk). Dus je moet er voorzichtig mee omgaan. Niet beschadigen, verhitten of overladen. Zo'n stepje is dan misschien ook niet zo geslaagd, want je rijdt gemakkelijk ergens tegenaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, als die halve voorgevel eraf blaast alleen door die accu van die step?
Dat had ik net in de snelheid gelezen, dat die step de oorzaak zou kunnen zijn.
Sinds wanneer begrijpen die zandhazen Nederlands?quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Ook dát staat in de handleiding van COA
[ afbeelding ]
Die handleidingen zijn er in meerdere talen, maar die kun jij niet lezen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Sinds wanneer begrijpen die zandhazen Nederlands?
Grappig dat je weet hoeveel talen ik begrijp. Allemaal in je glazen bol te zien?quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die handleidingen zijn er in meerdere talen, maar die kun jij niet lezen.
De tweetalige zijn Nederlands en Arabisch. Ik ging er van uit, dat je dat niet kunt lezen. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Grappig dat je weet hoeveel talen ik begrijp. Allemaal in je glazen bol te zien?
Die COA is goed voorbereid hoor. Maar je hebt gelijk - Arabisch ken ik niet en wil ik ook niet kennenquote:Op zondag 3 augustus 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De tweetalige zijn Nederlands en Arabisch. Ik ging er van uit, dat je dat niet kunt lezen. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Andere voorwerpen 🤣🤣quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Update: Kind en begeleider toevallig weg uit kamer tijdens explosie in noodopvang asielzoekers - https://nos.nl/r/661458
De politie gaat niet uit van een misdrijf. Gedacht wordt aan een technisch mankement van de step.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |