quote:Preparations are well underway for the 44th edition of the Clásica San Sebastián – Donostia Klasikoa. The major international cycling event in Euskadi will take place on Saturday, 2 August 2025, once again bringing together the top riders of the WorldTour peloton on a demanding route that, this year, sees the return of the iconic Murgil climb as the decisive point before the finish line.
As in previous editions, the race will start and finish on Donostia’s Boulevard – one of the city’s most iconic spots and a regular meeting point for fans and cyclists alike. The neutralised start is scheduled for 11:20 am.
The 2025 route, covering just over 211 kilometres, retains the race’s traditional character, blending challenging terrain with stunning landscapes and thrilling action. The climbs of Jaizkibel and Erlaitz will once again shape the race, but it will be the very steep ascent of Murgil-Tontorra, less than 10 km from the finish, that will ultimately decide the contenders for victory.
This 2-kilometre wall, featuring gradients exceeding 20%, returns after its absence in 2024 and promises to deliver intense excitement in the race’s finale.
This edition’s route features a cumulative elevation gain of over 4,150 metres, making it one of the most demanding courses on the WorldTour calendar. Throughout the day, the peloton will face six climbs, each with the potential to break up the race and offer opportunities to the boldest riders.
Vorig jaar wel echt mokerslecht hier. Maar inderdaad, op papier de grote favoriet. Je weet alleen nooit aan wie hij de zege weg gaat geven.quote:
De eerste aan wie ik denk bij deze koers. 10 jaar lang top 10. Toen ik dat opzocht zag ik dat die vanaf april op de NK's na niets meer heeft gereden... Wordt nog een duur jaartje voor Trek.quote:
Alle focus op de wereldtitel hè!quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:40 schreef Remco het volgende:
[..]
De eerste aan wie ik denk bij deze koers. 10 jaar lang top 10. Toen ik dat opzocht zag ik dat die vanaf april op de NK's na niets meer heeft gereden... Wordt nog een duur jaartje voor Trek.
Roglic erbij is wel leuk, al nomineer ik hem ook voor een DNF na 100 kmquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bora heeft wel een sterk team, hopelijk kunnen ze UAE wat tegenstand bieden. Maar in elke serieuze eendagskoers waren ze wanstaltig slecht, dus dat zal wel niet.
Ze mogen sowieso wel doorfietsen, zodat we de Tourmalet bij de vrouwen kunnen kijken.
Twee keer gereden, beide keren met een overwinning in de derde week van de Tour. Dan zou je zeggen met goede vorm:quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 23:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Roglic erbij is wel leuk, al nomineer ik hem ook voor een DNF na 100 km
Hohoho, Profronde Westland nog gisteren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:40 schreef Remco het volgende:
[..]
De eerste aan wie ik denk bij deze koers. 10 jaar lang top 10. Toen ik dat opzocht zag ik dat die vanaf april op de NK's na niets meer heeft gereden... Wordt nog een duur jaartje voor Trek.
Dat is toch niet zo raar?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tiesj Benoot als kopman bij Visma?
Dacht die heeft een zware Tour gereden voor Vingegaard. Moet die niet wat rusten denk ik dan bij mezelf.quote:
Helaas, 3 minuten te laat!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:15 schreef Pino112 het volgende:
Nog 12 minuten voor @:Chiappucci @:GotenSSJ @:H.Vviv @:johannes_vermeer @:knijn1985
#pronolife
Ik had zelf 12.xx uur in gedachten dus wilde nu de 'een uur te gaan' mensjun doen, maar helaasquote:
Vreselijkquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sporza live vanaf 15u. Vandegoor en decauwer voorzien commentaar
Al jaren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een groot deel van de Jaizkibel niet eens op het (internationale) signaal, heiligschennis.
Hoe moeilijk is het om een kwartier eerder uit te gaan zendenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een groot deel van de Jaizkibel niet eens op het (internationale) signaal, heiligschennis.
Echt heel beslissend is die niet meer de laatste jaren toch?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om een kwartier eerder uit te gaan zenden
De dames hebben het blok erop gegooid dus dat komt goed uit richting de finishquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We zijn live.
Toch maar mooi 65 kilometer in beeld.
Het is vooral traditiequote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Echt heel beslissend is die niet meer de laatste jaren toch?
Heeft die ooit in de weg gereden van een Belg?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:08 schreef Kloit het volgende:
De naam Lafay valt en er borrelt meteen wat oud zeer op bij José.
Vingegaard had Lafay terug moeten halen om WOUT aan de ritzege te helpen in de Tour van 2023.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heeft die ooit in de weg gereden van een Belg?
1000%.quote:
Gregoire had ik meer van voren verwacht.quote:
Powless, Roglic en Plapp waren zelfs vrij slecht in de Tour.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Renners die goed waren in de Tour, zijn hier regelmatig heel slecht
Voorwaarden voor succes hierquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Powless, Roglic en Plapp waren zelfs vrij slecht in de Tour.
Cicconce die keihard aan het werken is om over een paar kilometer fluitend gelost te worden door de enige renner die ik misschien nog wel minder geloofwaardig vind dan Pogacar. Zin in!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:03 schreef DeeBee het volgende:
De zeer ongeloofwaardige en vermoeiende UAE-aids
Christen zal straks ook wel wegbrommeren van de rest en 3e worden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Cicconce die keihard aan het werken is om over een paar kilometer fluitend gelost te worden door de enige renner die ik misschien nog wel minder geloofwaardig vind dan Pogacar. Zin in!
Zouden ze Ayuso alleen nog de restjes geven inmiddels?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Cicconce die keihard aan het werken is om over een paar kilometer fluitend gelost te worden door de enige renner die ik misschien nog wel minder geloofwaardig vind dan Pogacar. Zin in!
Cian ookquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:09 schreef Steven184 het volgende:
Dat van Gils weer opeens kan fietsen joh
Basken staan altijd aan de goede kant van de geschiedenis.quote:
Nou, nouquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Basken staan altijd aan de goede kant van de geschiedenis.
Stukje voorkennis van Ciccone.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die rijdt volgende week l´Ain als voorbereiding op de Vuelta.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar is Tulett eigenlijk?
Nou, ja, niet geheel. Maar het is beter dan de gemiddelde Spaanse groepering ja.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Basken staan altijd aan de goede kant van de geschiedenis.
Oh lol, was er van overtuigd dat ie mee deedquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die rijdt volgende week l´Ain als voorbereiding op de Vuelta.
Meestal ook het meest verstandig om een beetje mee te doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ciccone nu toch aan het pokeren, heel verstandig.
Het zal niet uitmaken, maar goed, wel gereden zoals het hoort.
Dat had Jan Christen dan toch goed ingeschat allemaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
De niet ademende Del Toro lost, jeetje
Mwah, mag van mij wel 2e worden.quote:
2e achter wie?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, mag van mij wel 2e worden.
Ineos en Bora waren ook wel heel slecht in de Tour.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hahahahahahaha
UAE blijft tactisch gezien de allerslechtste ploeg van het hele peloton. Dit is echt een absurd stukje zelfdestructie.
Ayuso.quote:
Het is alleen maar dalen en dan nog een klein stukje vlak.quote:
Weet ik en toch ben je met 1 Gigante bocht je voorsprong kwijtquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is alleen maar dalen en dan nog een klein stukje vlak.
Verbaast me welquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Eerste zege in grote eendaagse koers voor Ciccone.
Helemaal teruggezakt.quote:
Mij ook.quote:
Dit is erg mooi gepland.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou op naar de meisjes, die zijn nog net niet op de klim.
Laigueglia. Tegen Bini, die toen nog een puncheur was.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mij ook.
Ooit Giro dell'Appennino gewonnen, verder alleen etappes.
https://www.procyclingsta(...)cone/statistics/wins
Klootzak gaat weer top-10s verzamelen on Italië.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Meurisse top 10, een typische uitslag voor de Klasikoa.
Dit gaat heel erg leuk worden in de Vuelta.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jan Christen lijkt dik tevreden met zijn prestatie. We blijven grappen en grollen met UAE.
Met deze vorm van Ayuso hebben we enkel Soler voor de sabotagequote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit gaat heel erg leuk worden in de Vuelta.
Benieuwd of Ciccone langer had gewacht als Christen niet kwamquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:52 schreef Marcoss het volgende:
UAE had met een andere tactiek toch ook niet gewonnen? Daarvoor was Del Toro veel te matig op de laatste klim
Als Christen niet meteen erop en erover gaat is de kans net wat groter dat ze de top halen. Ze liepen hier op een ouderwetse counter.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:52 schreef Marcoss het volgende:
UAE had met een andere tactiek toch ook niet gewonnen? Daarvoor was Del Toro veel te matig op de laatste klim
Je verwacht ook niet dat Ciccone aan kan pikken en dat Del Toro helemaal niks meer kan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als Christen niet meteen erop en erover gaat is de kans net wat groter dat ze de top halen. Ze liepen hier op een ouderwetse counter.
Zo te zien zaten Ciccone en Del Toro vooral naar elkaar te loeren. Als je dat zo houdt over de top kan je nog in sprint winnen. Evt neem je Christen mee en laat je die demarreren op het vlakke. Nu heb je jezelf opgeblazen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:52 schreef Marcoss het volgende:
Mannetje Marcoss staat iedere keer klaar met een pittige mening, terwijl hij het niet eens zag aankomen dat Gigante zou gaan schroeien!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo te zien zaten Ciccone en Del Toro vooral naar elkaar te loeren. Als je dat zo houdt over de top kan je nog in sprint winnen. Evt neem je Christen mee en laat je die demarreren op het vlakke. Nu heb je jezelf opgeblazen.
Was het dan nog een idee geweest voor Christen om gewoon net voor de top te demareren? Met een beetje geluk kan ie Ciccone slopen en als dat niet lukt kan wellicht Tel Toro nog net mee?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mannetje Marcoss staat iedere keer klaar met een pittige mening, terwijl hij het niet eens zag aankomen dat Gigante zou gaan schroeien!
Volgens mij heeft Christen ook een fameus kleine motor
Jan Christen is gewoon iemand die kampt met chronische zelfoverschatting en iemand die bepaald geen teamplayer is. Hij had het beste nadat hij de oversteek had gemaakt even op adem kunnen komen en dan hopen dat ze met z'n drieën over de top zouden komen om vervolgens het tactische spel te spelen. Nu demarreerde hij meteen en dat was natuurlijk een fantastische move geweest als hij Ciccone had kunnen lossen, in de praktijk haakte alleen Del Toro af en even later kreeg hij zelf een draai om z'n oren en dan sta je wel even mooi voor lul.
Del Toro zichzelf toch ook wel wat overschat door het meeste kopwerk te doen, slim van Ciccone om een paar beurtjes over te slaan. Del Toro had het stil kunnen laten vallen en kunnen schermen met een Christen in de groep erachter, maar dat is de hechte ploeg UAE voor je. Nul tactiek, gewoon heel hard trappen.
Dat was waarschijnlijk beter geweest als je niet de beste bent maar hij dacht dat hij iedereen los uit het wiel kon kletsen. Beetje zelfoverschatting en dat hoort ook wel bij zijn leeftijd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was het dan nog een idee geweest voor Christen om gewoon net voor de top te demareren? Met een beetje geluk kan ie Ciccone slopen en als dat niet lukt kan wellicht Tel Toro nog net mee?
Ik weet niet of het zo is, maar ik krijg ook de indruk dat Christen een behoorlijk kleine motor heeft.
Voor mijn gevoel ging deze wedstrijd niet heel vroeg open en dus ook niet hard. Pas met de komst van Plapp ging het harder. De achterstanden waren vandaag ook niet zo groot.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk beter geweest als je niet de beste bent maar hij dacht dat hij iedereen los uit het wiel kon kletsen. Beetje zelfoverschatting en dat hoort ook wel bij zijn leeftijd.
Als je daar nog zit in de Klasikoa, kun je iemand van 21 niet beschuldigen van een kleine motor
Gigante won niet eens! Die werd verslagen door iemand die je helemaal niet had genoemdquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mannetje Marcoss staat iedere keer klaar met een pittige mening, terwijl hij het niet eens zag aankomen dat Gigante zou gaan schroeien!
Jan Christen is gewoon iemand die kampt met chronische zelfoverschatting en iemand die bepaald geen teamplayer is. Hij had het beste nadat hij de oversteek had gemaakt even op adem kunnen komen en dan hopen dat ze met z'n drieën over de top zouden komen om vervolgens het tactische spel te spelen. Nu demarreerde hij meteen en dat was natuurlijk een fantastische move geweest als hij Ciccone had kunnen lossen, in de praktijk haakte alleen Del Toro af en even later kreeg hij zelf een draai om z'n oren en dan sta je wel even mooi voor lul.
Del Toro zichzelf toch ook wel wat overschat door het meeste kopwerk te doen, slim van Ciccone om een paar beurtjes over te slaan. Del Toro had het stil kunnen laten vallen en kunnen schermen met een Christen in de groep erachter, maar dat is de hechte ploeg UAE voor je. Nul tactiek, gewoon heel hard trappen.
Aldus Jan die tot tweemaal toe aanviel.quote:“Ik was verrast toen Isaac moest lossen”, zei Christen na afloop. “Hij reed een sterke koers. Het is jammer dat hij het moeilijk kreeg toen ik kwam aansluiten.”
Wat een fenomeen. Het wordt tijd dat ze hem eens samen met Pogacar laten koersen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Aldus Jan die tot tweemaal toe aanviel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |