Reservesleutel(s)quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:47 schreef Moonversion het volgende:
5 dingen zijn belangrijk
Paspoort (en/of rijbewijs)
Medicijnen
Portemonnee
Telefoon
in in mindere mate: (reis)Papieren als je die niet digitaal hebet
De rest is vervangbaar
Waarom zou je aangehouden worden?quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:14 schreef Chandler het volgende:
toen maar bedacht dat zolang we niet aangehouden zouden worden er niets aan de hand was
Geen idee. Wel eens gehoord van controles? Maar nee. Echter is voorkomen beter dan genezen en daarnaast is het gewoon verplicht.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou je aangehouden worden?
Iets op je kerfstok?
Haha ja, ook eens gehad. In 2013 moesten we 9u overleven op het vliegveld van Kuala Lumpur. Geen probleem, iets eten, boekje lezen, shoppen en wat drinken dan is het zo voorbij. Totdat je daar geen geld hebt om die zaken te doen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
Niet vergeten mee te nemen, maar wel vergeten in te stellen:
Werelddekking voor je betaalpassen.
Gebeurde ons in 2015 op Curaçao en dus konden we geen cash geld pinnen, terwijl ze daar destijds nog niet overal pin-betaalapparaten hadden (nu nog steeds niet overigens…).
Activatie van werelddekking meteen geregeld, maar duurde toen nog iets van 24 uur en dus hebben we even wat cash geld geleend bij de verhuurder van ons appartement.
Zo doen wij dat ook ongeveer. Gedeeld Google Keep lijstje. Vrij compleet lijstje inmiddels waarvan ik hem al meerdere keren heb gedeeld met familie, vrienden en andere kennissen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:29 schreef golfer het volgende:
Wij hebben een standaard meeneem-vakantielijst die we voor elke vakantie een beetje aanpassen en die al 2 weken voordat we vertrekken uitgeprint op tafel ligt en elke keer als we iets van die lijst klaar of ingepakt hebben wordt dat afgestreept totdat vlak voor vertrek de complete lijst is doorgestreept.
Sinds 1 juli 2024 is het instellen van 'werelddekking' voor ING betaalpassen voor gebruik buiten Europa niet meer nodig, kom ik net achter (en heb ik eind vorig jaar bij een trip buiten Europa kennelijk dus ook al niet meer ingesteld):quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou je? Heb je echt helemaal niks aan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:45 schreef AnneX het volgende:
Tip: in iedere koffer, handtas stop ik een A4 met copy van paspoorten en rijbewijzen.
Als het anderen overkomt is het wel om te lachen jaquote:Op donderdag 31 juli 2025 08:45 schreef AnneX het volgende:
Onderweg naar Hongarije voor kampeervakantie en aan het einde van de dag in Duitsland bij de eerste overnachting erachter komen, dat de tentstokken thuis zijn gebleven…
Ruzie bij het eten in het restaurant: jij zou…nee jij zou…
Nederlanders op de terugweg hoorden het aan en boden hun tent aan.
En dan na een ruime week thuiskomen, want er was niks aan. Met name het eten.
Het overkwam vrienden. Wij krijgen iedere x de slappe lach als het verhaal bovenkomt.😂😂😂
Tip: in iedere koffer, handtas stop ik een A4 met copy van paspoorten en rijbewijzen.
Dat ja, sta je op het vliegveld, komt er geen geld uit t automaat.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
Gebeurde ons in 2015 op Curaçao en dus konden we geen cash geld pinnen, terwijl ze daar destijds nog niet overal pin-betaalapparaten hadden (nu nog steeds niet overigens…).
Activatie van werelddekking meteen geregeld, maar duurde toen nog iets van 24 uur en dus hebben we even wat cash geld geleend bij de verhuurder van ons appartement.
Zoiets als hierboven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:44 schreef Alloch87 het volgende:
Super dom, maar medicijnen vergeten die ik dagelijks in moet nemen. Een halve dag van de (toch al korte) vakantie vergooid met het regelen van medicijnen bij de plaatselijke apotheek. Hiervoor moet contact worden gezocht met de eigen huisarts, dus je kan je voorstellen wat voor gedoe het is.
Herkenbaar, ik had vorig jaar nog geen CC, nu wel. Was in sommige gevallen erg handig geweest als ik hem wel had gehad!quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
Ja hoor. En ook wel vaker gecontroleerd. Maar nog nooit gearresteerd.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:41 schreef Chandler het volgende:
Geen idee. Wel eens gehoord van controles?
wij nog nooit maar we willen problemen voorkomen...quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja hoor. En ook wel vaker gecontroleerd. Maar nog nooit gearresteerd.
Het gaat om het verschil tussen staandehouding en aanhouding.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 06:55 schreef Chandler het volgende:
[..]
wij nog nooit maar we willen problemen voorkomen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |