Kom op man. Daar zijn inmiddels zoveel fantasiecijfers van af gekomen, dit kan niet. En het is bovendien koren op de molen van mensen die alles wat er gebeurt willen bagatelliseren.quote:Wel meldt het ministerie dat ongeveer de helft van het aantal doden vrouwen en kinderen zijn. Het ministerie staat onder controle van Hamas, maar de cijfers over aantallen slachtoffers die het verstrekt worden door de VN en
hulporganisaties betrouwbaar geacht.
De reden dat al die cijfers van hun komen is omdat de meeste journalisten in Gaza ook zijn afgeslacht door Israël en nieuwe journalisten en NGO's amper toegang hebben vanwege het Israëlische leger.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik geloof meteen dat daar heel erg veel doden vallen. Ik geloof ook direct dat er onevenredig veel kinderen en vrouwen omkomen, al is het maar omdat het verschuilen achter die mensen de m.o van hamas is, maar..
[..]
Kom op man. Daar zijn inmiddels zoveel fantasiecijfers van af gekomen, dit kan niet. En het is bovendien koren op de molen van mensen die alles wat er gebeurt willen bagatelliseren.
Dat geloof ik direct, ik geloof alleen helemaal niets wat van hamas af komt, dat zou iedereen moeten doen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De reden dat al die cijfers van hun komen is omdat de meeste journalisten in Gaza ook zijn afgeslacht door Israël en nieuwe journalisten en NGO's amper toegang hebben vanwege het Israëlische leger.
quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:38 schreef Nober het volgende:
Prachtige cijfers maar dan kan nog wel wat hoger. Hup hamas!
quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
another day another low. kereltje toch..
We zitten op een rode lijn. Goh.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, ik geloof alleen helemaal niets wat van hamas af komt, dat zou iedereen moeten doen.
Groenlinks en de PVDAquote:Op woensdag 30 juli 2025 18:33 schreef Plompzakker het volgende:
Is de NPO nu ook al extreemrechts?
Wat is de volgende extreemrechtse club? De antifa?
Als de bezetter accuratere cijfers had gewild hadden ze de oorlog maar anders aan moeten pakken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, ik geloof alleen helemaal niets wat van hamas af komt, dat zou iedereen moeten doen.
Zal me een rotzorg zijn, ik geloof het IDF niet en ik geloof Hamas niet en dat zou niemand moeten doen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de bezetter accuratere cijfers had gewild hadden ze de oorlog maar anders aan moeten pakken.
Er zijn geen cijfers anders dan die van Hamas doordat Israël iedere andere bron dood heeft gemaakt, of verjaagd heeft. En dat beloon je dan door geen besluit te nemen zodat de slachting vrolijk doorgaat.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zal me een rotzorg zijn, ik geloof het IDF niet en ik geloof Hamas niet en dat zou niemand moeten doen.
Besluiten nemen op gefingeerde gegevens is gevaarlijk.
Dan nog geloof je niet wat een terreurorganisatie zegt. Die alle redenen hebben alles aan te dikken.. wat ook al gebeurt is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn geen cijfers anders dan die van Hamas doordat Israël iedere andere bron dood heeft gemaakt, of verjaagd heeft. En dat beloon je dan door geen besluit te nemen zodat de slachting vrolijk doorgaat.
Israël is wel slim wat betreft oorlogsvoering. Eerst alle journalisten het werk onmogelijk maken. Om daarna te zeggen dat informatie niet betrouwbaar is, omdat het niet van journalisten komt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De reden dat al die cijfers van hun komen is omdat de meeste journalisten in Gaza ook zijn afgeslacht door Israël en nieuwe journalisten en NGO's amper toegang hebben vanwege het Israëlische leger.
We hebben ondertussen nieuwe woorden nodig voor de doelgerichte, massale vernietiging van burgerjournalisten, zorgverleners en zorginfrastructuur. Denk aan termen als healthicide, perscide, infocidio, zorgcide of journicide.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël is wel slim wat betreft oorlogsvoering. Eerst alle journalisten het werk onmogelijk maken. Om daarna te zeggen dat informatie niet betrouwbaar is, omdat het niet van journalisten komt.
Nee ''gewoon'' oorlogsmisdaden..quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:54 schreef Peppert het volgende:
[..]
We hebben ondertussen nieuwe woorden nodig voor de doelgerichte, massale vernietiging van burgerjournalisten, zorgverleners en zorginfrastructuur. Denk aan termen als healthicide, perscide, infocidio, zorgcide of journicide.
Die boomerang hebben ze nu teruggekregen. Israël is het zat en pakt nu door. Hamas is uitgespeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, we kunnen er helaas niks aan doen want de regering doet toch waar ze zin in hebben.
Denk wel dat ze het vroeg of laat nog als een boemerang terugkrijgen. Het is wraak, op wraak op wraak. Jammer dat de onschuldigen onder de meeste doden zijn.
Misschien had Hamas die oorlog niet moeten uitlokken? Want ffs iedereen weet dat Israël keihard ging uithalen na 7 okt. En dan als Hamas de burgers inzetten en roepen "IDF bad!!"..quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de bezetter accuratere cijfers had gewild hadden ze de oorlog maar anders aan moeten pakken.
Welke beide kanten qua uithongering bv ?quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:07 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misschien had Hamas die oorlog niet moeten uitlokken? Want ffs iedereen weet dat Israël keihard ging uithalen na 7 okt. En dan als Hamas de burgers inzetten en roepen "IDF bad!!"..
Het is daar één grote shitzooi en je zou bijna roepen: "Zoek het lekker uit daar..." ware het niet dat er aan beide kanten onschuldige burgers slachtoffer zijn.
Wat ik telkens zeg dus, Hamas is net zo verantwoordelijk voor dit als Israël of beter gezegd Netanyahu en zijn gevolg. Want ook vanuit Israël zelf is er kritiek op Netanyahu..quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke beide kanten qua uithongering bv ?
'De speciale rapporteur voor marteling van de Verenigde Naties maakt zich grote zorgen over de honger in Gaza. Er moet zo snel mogelijk hulp worden toegelaten tot het gebied, want de huidige situatie is onnodig en onmenselijk, zegt Alice Jill Edwards in een verklaring.
,,Mensen onthouden van voedsel, water en waardigheid is in deze oorlog een terugkerende schending geweest en moet stoppen. Het gevaar op een volledige hongersnood moet afgewend worden", aldus Edwards. Ze benadrukt dat de strijdende partijen verplicht zijn om ervoor te zorgen dat mensen genoeg hulp krijgen.
Israël houdt de levering van veel hulpgoederen tegen, maar doet dat naar eigen zeggen om te voorkomen dat Hamas de spullen meeneemt. Dat mag volgens de rapporteur allebei niet.
,,De psychische gevolgen van het niet kunnen beschikken over voedsel en water is inherent wreed", aldus Edwards. Ze heeft ook nadrukkelijk kritiek op de gemilitariseerde voedselhulp, die in Gaza in handen is van de omstreden organisatie GHF.'
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-gekomen~a7e0f655/
quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke beide kanten qua uithongering bv ?
'De speciale rapporteur voor marteling van de Verenigde Naties maakt zich grote zorgen over de honger in Gaza. Er moet zo snel mogelijk hulp worden toegelaten tot het gebied, want de huidige situatie is onnodig en onmenselijk, zegt Alice Jill Edwards in een verklaring.
,,Mensen onthouden van voedsel, water en waardigheid is in deze oorlog een terugkerende schending geweest en moet stoppen. Het gevaar op een volledige hongersnood moet afgewend worden", aldus Edwards. Ze benadrukt dat de strijdende partijen verplicht zijn om ervoor te zorgen dat mensen genoeg hulp krijgen.
Israël houdt de levering van veel hulpgoederen tegen, maar doet dat naar eigen zeggen om te voorkomen dat Hamas de spullen meeneemt. Dat mag volgens de rapporteur allebei niet.
,,De psychische gevolgen van het niet kunnen beschikken over voedsel en water is inherent wreed", aldus Edwards. Ze heeft ook nadrukkelijk kritiek op de gemilitariseerde voedselhulp, die in Gaza in handen is van de omstreden organisatie GHF.'
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-gekomen~a7e0f655/
Vast ook een hamasterrorist, wat is zijn naam dan zoeken we dat gelijk even uit.quote:De speciale rapporteur voor marteling van de Verenigde Naties maakt zich grote zorgen over de honger in Gaza.
Is die onderste foto van de hongersnood in Gaza?quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:24 schreef tong80 het volgende:
Het aantal Palestijnen in Gaza dat is omgekomen door Israëlisch geweld is nu meer dan 60.000.In dit cijfer van het ministerie van Volksgezondheid in Gaza wordt geen onderscheid gemaakt tussen burgers en Hamasstrijders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel meldt het ministerie dat ongeveer de helft van het aantal doden vrouwen en kinderen zijn. Het ministerie staat onder controle van Hamas, maar de cijfers over aantallen slachtoffers die het verstrekt worden door de VN en
hulporganisaties betrouwbaar geacht.
VN-organisatie UN Women stelt dat een miljoen vrouwen en meisjes blootstaan aan verhongering, geweld en misbruik. Het ontbreekt zwangeren aan voldoende zorg.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=126
Dan staat er in de TT nog niks over de 1000.000 vrouwen en meisjes in het tweede deel van het bericht. Ongetwijfeld zal dit teletekstbericht weer woke of links worden genoemd. De NOS immers. Verder blijft het natuurlijk vreemd om te blijven zeggen dat deze genocide gruwelijk is door in dit soort berichten te vermelden wat het aantal doden bij vrouwen of kinderen is. Ik begrijp het wel. Met panda's en zeehondjes is het gemakkelijker donors te werven voor het wereldnatuurfonds.
Gelukkig heeft van der Stoof inmiddels gezegd dat het zo niet langer door de beugel kan. Dat er over niet te lange tijd harde vergaderingen zullen worden gehouden. Er nog hoop is dat Israël dit jaar nu eindelijk eens luistert. Potjandozie nog an toe.
Nogmaals dit teletekstbericht is van de NPO. Je weet wel de omroeporganisatie van een Extreem-Rechtse omroep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |