Staat toch in de OP dat de weermodellen nog onzeker zijn?quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe kunnen ze nu zo zeker zijn dat het dinsdag gaat spoken?
Ah ja, niet zo letterlijk opgevatquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Staat toch in de OP dat de weermodellen nog onzeker zijn?
Zeer serieus. Zeker als het al enkele dagen in de kaarten staat. Maar het is middellange termijn dus er kan nog vanalles veranderen. Dus zijn ze terughoudend.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:30 schreef kibo het volgende:
De vraag is : Hoe serieus worden dit soort modellen meegenomen in de verwachtingen van weerinstituten als KNMI?
Huhquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:40 schreef Chinless het volgende:
Ik ben dinsdag net thuis van vakantie. Zouden het mijn scheetjes zijn die ze nu op de kaart zien?
Er zijn juist meer leden met windstoten van >120 km/u. Alleen de extreemste leden zijn van 176 km/u naar 160 km/u gegaan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:38 schreef Momo het volgende:
Extremere ensembles lijken wel weg te zakken in nieuwe run.
Ik heb Eunice, de storm van 18 februari 2022, perfect verwacht in de ochtend van 13 februari 2022. Daarnaast heb ik als eerste persoon storm Conall verwacht van 27 november 2024. Daarmee komen mijn verwachtingen over het algemeen beter uit dan die van het KNMI. Overigens vermeldt het KNMI nu ook kans op code oranje in de meerdaagse guidance.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:23 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Dit is wel een heel lelijk gevalletje van cherry picking and wishful thinking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |