Maar ondertussen wel op Fok! zitten!quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
"Of zelfs"quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Bedoel dan geen illegale banen zoals drugsdealer of twijfelachtige banen zoals dropshippers, maar gewoon de maatschappelijke status. Dus zou je bijvoorbeeld een partner willen die in een koffiebar, kroeg of in een winkel werkt? Of zelfs, in een magazijn of fabriek. En dus niet als tijdelijk iets terwijl deze persoon studeert voor iets "beters", of iets in die trand, maar echt als vaste baan. Waarom wel of waarom niet?
OT: zelf zijn er maar heel weinig banen die voor mij een dealbreaker zouden zijn
Ik heb dat zo geformuleerd, omdat fabrieks en magazijnwerk een lagere maatschappelijke status heeft, dan horeca beroepenquote:
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke statusquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:38 schreef Eightyone het volgende:
Je kunt de vraag ook andersom stellen. Als je zelf niet hoog opgeleid bent, zie je het dan echt zitten met die arts/jurist/enzovoort? Inclusief de hele academische leefwereld?
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke status
Da's wel erg kort door de bocht...quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Nope, zou geen partner willen die haar lichaam uithuurt per uurquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.
Maar stel dat jouw partner een bijzonder baan heeft. Eigen lichaam verkopen? Zou je dat accepteren? Die kan je aan dure en of eenvoudig klanten mee verkopen.
En dit natuurlijk. Ik zou het ook niks vinden als mijn partner een baan heeft waar haast elke dag zijn/haar leven op het spel staat.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:
Status boeit me geen hol.
Ik zou wel moeite hebben met gevaarlijke beroepen, zoals militair die wordt uitgezonden naar afghanistan. Of iemand die de helft van het jaar weg is vanwege schippers werk. Dat is simpelweg een grote nee.
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Je neemt deze klapjosti toch niet serieus???quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!
Ik denk niet dat @Jahr00n bij een zangkoor heeft gezeten, maar het zou me niets verbazen als hij wel lid is geweest van een studentencorps.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:25 schreef Managarm het volgende:
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?
'quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:49 schreef Koettie het volgende:
Nee. Mijn ex heeft lang bij een winkel op het station gewerkt en had daar eigenlijk erg weinig mening over.
Hoe zou je het vinden als je ooit een leuke dame ontmoet die nog hoger is opgeleid en bijvoorbeeld na haar WO ook nog gepromoveerd is, en jou afwijst omdat je niet gepromoveerd bent ?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Geen haat op retail man, heb je nergens een pauper genoemd als je dat doetquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef jigggy het volgende:
Ik werk al 10 jaar in de retail en zo pauper als TS het nu beschrijft is dat niet, ik heb hier ook gewoon een mbo4 papiertje voor gehaald
Als pispaaltje dus.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat @:Jahr00n bij een zangkoor heeft gezeten, maar het zou me niets verbazen als hij wel lid is geweest van een studentencorps.
Dieren houden over het algemeen weinig tot helemaal geen rekening met feestdagen, vakanties of weekenden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:44 schreef embedguy het volgende:
Onregelmatige werkers zoals verpleegkundigen vind ik wel een nadeel: vakanties super lang van te voren moeten plannen, alleen naar haar familie dingen moeten omdat de vrouw zelf geen vrij kon krijgen, etc. Dat vind ik maar niets.
Verder heb ik liever geen paarden-dierenarts om maar wat te noemen. Die leven over het algemeen om te werken (maar als ze daar een uitzondering op is dan is ze gewoon weer welkom).
Het is geen deal breaker maar het liefst heb ik iemand met minstens een ‘ok’ inkomen. Liefde overstijgt dat, maar er zijn zoveel vissen in de vijver dat ik geen reden zie om daar niet minstens bij voorbaat een voorkeur bij te hebben.
Dan is het goedquote:Op woensdag 30 juli 2025 15:09 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Geen haat op retail man, heb je nergens een pauper genoemd als je dat doet
Aldus degene die zijn eigen lichaam exploiteerde voor views en donaties.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Het maakt mij oprecht geen bal uit, zolang ze geen schulden heeft. Zelfredzaam is en met geld kan omgaan. Al heeft ze een uitkering.
Iemand met Only Fans is al per definitie uitgesloten, ik zou het geen prettige gedachten vinden een partner te hebben die haar lichaam verkoopt voor geld. Zie dat als iets wat je tussen je partner en jouzelf moet houden, en niet tussen je partner en 237482347 andere mensen.
Hmm ja dat zou ik idd ook wel lastig vinden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:
Status boeit me geen hol.
Ik zou wel moeite hebben met gevaarlijke beroepen, zoals militair die wordt uitgezonden naar afghanistan. Of iemand die de helft van het jaar weg is vanwege schippers werk. Dat is simpelweg een grote nee.
En voor mij ook niet in een manege, want dan ruikt ze de rest van de dag naar paard en dan heb je 's avonds het gevoel dat je met een paard in bed ligt.quote:
Pas maar op, straks gaat TS nog denken dat je minder bent.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef jigggy het volgende:
Ik werk al 10 jaar in de retail en zo pauper als TS het nu beschrijft is dat niet, ik heb hier ook gewoon een mbo4 papiertje voor gehaald
Of iemand nou in een winkel werkt of grote ambities heeft, allebei helemaal prima. Als ze maar een beetje drive hebben en niet verwachten dat geld uit de lucht komt vallen terwijl ze op de bank liggen. Werken met trots, op wat voor plek dan ook, zegt vaak genoeg.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Bedoel dan geen illegale banen zoals drugsdealer of twijfelachtige banen zoals dropshippers, maar gewoon de maatschappelijke status. Dus zou je bijvoorbeeld een partner willen die in een koffiebar, kroeg of in een winkel werkt? Of zelfs, in een magazijn of fabriek. En dus niet als tijdelijk iets terwijl deze persoon studeert voor iets "beters", of iets in die trand, maar echt als vaste baan. Waarom wel of waarom niet?
OT: zelf zijn er maar heel weinig banen die voor mij een dealbreaker zouden zijn
Dat klinkt wel heel generaliserend. Er zijn zat vrouwen die prima gelukkig zijn met een simpele vakantie als de sfeer goed is, net zoals er mannen zijn die waarde hechten aan luxe. Het idee dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd ineens alleen nog maar 5-sterren willen, lijkt me meer een aanname dan een feit. Heb je daar ook iets van onderbouwing voor, of is dit vooral gebaseerd op eigen ervaring?quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:31 schreef SemperLibertas het volgende:
Over het algemeen vinden vrouwen het salaris van hun partner belangrijker dan andersom. Vrouwen, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, gaan hechten aan luxe en comfort. Die willen niet meer dat hun vriend/man hun meeneemt naar een goedkope Airbnb, maar naar een 5-sterren hotel en voor een man zou dat andersom niet zo boeien
Dat wist ik niet en deel die mening ook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik heb dat zo geformuleerd, omdat fabrieks en magazijnwerk een lagere maatschappelijke status heeft, dan horeca beroepen
Mijn ervaring met dating sites bevestigt voor mij wel dat veel vrouwen het inkomen van de man belangrijk vinden. Het is me meer dan eens gebeurd dat ik op een dating site contact kreeg met een dame, dat we eerst een leuke chat hadden, en dat ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed. Ik antwoordde daar gewoon eerlijk op, en daaruit zal ze wel hebben begrepen dat ik geen hoog inkomen heb, en dat heeft er meer dan eens in geresulteerd dat ze niet meer reageerde.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:31 schreef SemperLibertas het volgende:
Over het algemeen vinden vrouwen het salaris van hun partner belangrijker dan andersom.
Wauw echt? dan heb je toch al geen zin meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij sommige dating sites kun je in je profiel aangeven wat het minimum inkomen van de partner moet zijn. Sommige vrouwen geven op die dating sites dan inderdaad openlijk aan dat een man ten minste een bepaald inkomen moet hebben.
Ik denk dat het voor heel veel mannen gewoon een afknapper is als een vrouw eist dat een man ten minste een bepaald inkomen heeft, ook voor mannen die aan de inkomenseis voldoen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Wauw echt? dan heb je toch al geen zin meer.
Ik denk dat een relatief groot percentage vrouwen luxe en comfort belangrijker is dan voor mannen. Mannen kunnen, inderdaad over het algemeen, het prima met minder doen. Tot een bepaalde leeftijd zijn studentikoze vakanties als stel avontuurlijk en romantisch enzo maar vrouwen willen uiteindelijk vanaf een bepaalde leeftijd dat er flink wordt gespendeerd aan een vakantie, voor mannen is dat doorgaans niet zo'n probleem. Een vrouw van 50 gaat echt niet op een verjaardag vertellen dat ze met haar man twee weken op een knollenveld in Hyrdegaryp heeft gestaan hoor. Nu zijn de wijven vrouwen van nu wel luxepaardjes geworden hoor, zeker in West-Europa.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:34 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel generaliserend. Er zijn zat vrouwen die prima gelukkig zijn met een simpele vakantie als de sfeer goed is, net zoals er mannen zijn die waarde hechten aan luxe. Het idee dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd ineens alleen nog maar 5-sterren willen, lijkt me meer een aanname dan een feit. Heb je daar ook iets van onderbouwing voor, of is dit vooral gebaseerd op eigen ervaring?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |