abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218369512
Bedoel dan geen illegale banen zoals drugsdealer of twijfelachtige banen zoals dropshippers, maar gewoon de maatschappelijke status. Dus zou je bijvoorbeeld een partner willen die in een koffiebar, kroeg of in een winkel werkt? Of zelfs, in een magazijn of fabriek. En dus niet als tijdelijk iets terwijl deze persoon studeert voor iets "beters", of iets in die trand, maar echt als vaste baan. Waarom wel of waarom niet?

OT: zelf zijn er maar heel weinig banen die voor mij een dealbreaker zouden zijn
pi_218369552
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
pi_218369575
Als we het over normale banen hebben moet ik zeggen dat het mij geen enkele zak uitmaakt. En ik denk zelf dat als ik iemand tegenkom die daar anders over denkt dat dat geen relatie materiaal voor mij is.
pi_218369586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
Maar ondertussen wel op Fok! zitten! _O-
pi_218369600
Mijn toekomstige vriendin mag en kan prima barista zijn, of op de markt staan met haar producten. Ook maakt het mij niet uit als ze bijvoorbeeld buschauffeuse is. Alle 3 degelijke beroepsgroepen waar niks mis mee is. Bij mij gaat het vooral om de klik die ik heb, de gesprekken die we voeren en vooral de interesses die wel wel of niet delen. ruimte voor ieders hobby etc.
Ook in moeilijke tijden.
  Miss 200.000.000! woensdag 30 juli 2025 @ 13:32:49 #6
367000 roos94
pi_218369728
Status boeit me geen hol.

Ik zou wel moeite hebben met gevaarlijke beroepen, zoals militair die wordt uitgezonden naar afghanistan. Of iemand die de helft van het jaar weg is vanwege schippers werk. Dat is simpelweg een grote nee.
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:35:05 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218369746
Boeiend, zolang ze de centen maar aan mij geeft. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:37:25 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218369759
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Bedoel dan geen illegale banen zoals drugsdealer of twijfelachtige banen zoals dropshippers, maar gewoon de maatschappelijke status. Dus zou je bijvoorbeeld een partner willen die in een koffiebar, kroeg of in een winkel werkt? Of zelfs, in een magazijn of fabriek. En dus niet als tijdelijk iets terwijl deze persoon studeert voor iets "beters", of iets in die trand, maar echt als vaste baan. Waarom wel of waarom niet?

OT: zelf zijn er maar heel weinig banen die voor mij een dealbreaker zouden zijn
"Of zelfs" :') :') :')
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:38:52 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218369764
Je kunt de vraag ook andersom stellen. Als je zelf niet hoog opgeleid bent, zie je het dan echt zitten met die arts/jurist/enzovoort? Inclusief de hele academische leefwereld?
pi_218370097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
"Of zelfs" :') :') :')
Ik heb dat zo geformuleerd, omdat fabrieks en magazijnwerk een lagere maatschappelijke status heeft, dan horeca beroepen
pi_218370115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:38 schreef Eightyone het volgende:
Je kunt de vraag ook andersom stellen. Als je zelf niet hoog opgeleid bent, zie je het dan echt zitten met die arts/jurist/enzovoort? Inclusief de hele academische leefwereld?
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke status
pi_218370224
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke status
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.

Maar stel dat jouw partner een bijzonder baan heeft. Eigen lichaam verkopen? Zou je dat accepteren? Die kan je aan dure en of eenvoudig klanten mee verkopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Ghost op 30-07-2025 14:22:56 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:18:51 #13
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218370239
quote:
Da's wel erg kort door de bocht...
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:42 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218370250
Soort werk is niet belangrijk. Maar ze moet wel leuke reisjes en boodschappen enzo voor me kunnen betalen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_218370324
quote:
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?
pi_218370350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.

Maar stel dat jouw partner een bijzonder baan heeft. Eigen lichaam verkopen? Zou je dat accepteren? Die kan je aan dure en of eenvoudig klanten mee verkopen.

Nope, zou geen partner willen die haar lichaam uithuurt per uur
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:33:08 #17
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_218370377
Het maakt mij oprecht geen bal uit, zolang ze geen schulden heeft. Zelfredzaam is en met geld kan omgaan. Al heeft ze een uitkering.
Iemand met Only Fans is al per definitie uitgesloten, ik zou het geen prettige gedachten vinden een partner te hebben die haar lichaam verkoopt voor geld. Zie dat als iets wat je tussen je partner en jouzelf moet houden, en niet tussen je partner en 237482347 andere mensen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grotetijd op 30-07-2025 15:28:16 ]
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_218370386
In principe zou het niets uit moeten maken, maar ik denk dat het in de praktijk toch wel vies kan tegenvallen.
pi_218370427
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:

Ik zou wel moeite hebben met gevaarlijke beroepen, zoals militair die wordt uitgezonden naar afghanistan. Of iemand die de helft van het jaar weg is vanwege schippers werk. Dat is simpelweg een grote nee.
En dit natuurlijk. Ik zou het ook niks vinden als mijn partner een baan heeft waar haast elke dag zijn/haar leven op het spel staat.
pi_218370428
quote:
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!
pi_218370441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!
Je neemt deze klapjosti toch niet serieus??? :{
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:41:30 #22
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218370471
Ik werk al 10 jaar in de retail en zo pauper als TS het nu beschrijft is dat niet, ik heb hier ook gewoon een mbo4 papiertje voor gehaald :')
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:44:48 #23
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218370520
Onregelmatige werkers zoals verpleegkundigen vind ik wel een nadeel: vakanties super lang van te voren moeten plannen, alleen naar haar familie dingen moeten omdat de vrouw zelf geen vrij kon krijgen, etc. Dat vind ik maar niets.

Verder heb ik liever geen paarden-dierenarts om maar wat te noemen. Die leven over het algemeen om te werken (maar als ze daar een uitzondering op is dan is ze gewoon weer welkom).

Het is geen deal breaker maar het liefst heb ik iemand met minstens een ‘ok’ inkomen. Liefde overstijgt dat, maar er zijn zoveel vissen in de vijver dat ik geen reden zie om daar niet minstens bij voorbaat een voorkeur bij te hebben.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218370527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:25 schreef Managarm het volgende:
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?
Ik denk niet dat @Jahr00n bij een zangkoor heeft gezeten, maar het zou me niets verbazen als hij wel lid is geweest van een studentencorps.
pi_218370578
Nee. Mijn ex heeft lang bij een winkel op het station gewerkt en had daar eigenlijk erg weinig mening over.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:54:21 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218370625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:49 schreef Koettie het volgende:
Nee. Mijn ex heeft lang bij een winkel op het station gewerkt en had daar eigenlijk erg weinig mening over.
'
Mijn ex werkte achter het station en had er ook niet echt een mening over
Le Diable
pi_218370764
quote:
Hoe zou je het vinden als je ooit een leuke dame ontmoet die nog hoger is opgeleid en bijvoorbeeld na haar WO ook nog gepromoveerd is, en jou afwijst omdat je niet gepromoveerd bent ?
pi_218370771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef jigggy het volgende:
Ik werk al 10 jaar in de retail en zo pauper als TS het nu beschrijft is dat niet, ik heb hier ook gewoon een mbo4 papiertje voor gehaald :')
Geen haat op retail man, heb je nergens een pauper genoemd als je dat doet
pi_218370853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk niet dat @:Jahr00n bij een zangkoor heeft gezeten, maar het zou me niets verbazen als hij wel lid is geweest van een studentencorps.
Als pispaaltje dus.
pi_218370859
No problem. Een gezonde werk-prive balans is voor mij belangrijker dan wat voor werk iemand doet.
pi_218370872
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:44 schreef embedguy het volgende:
Onregelmatige werkers zoals verpleegkundigen vind ik wel een nadeel: vakanties super lang van te voren moeten plannen, alleen naar haar familie dingen moeten omdat de vrouw zelf geen vrij kon krijgen, etc. Dat vind ik maar niets.

Verder heb ik liever geen paarden-dierenarts om maar wat te noemen. Die leven over het algemeen om te werken (maar als ze daar een uitzondering op is dan is ze gewoon weer welkom).

Het is geen deal breaker maar het liefst heb ik iemand met minstens een ‘ok’ inkomen. Liefde overstijgt dat, maar er zijn zoveel vissen in de vijver dat ik geen reden zie om daar niet minstens bij voorbaat een voorkeur bij te hebben.
Dieren houden over het algemeen weinig tot helemaal geen rekening met feestdagen, vakanties of weekenden.
En ik vind het wel belangrijk dat als iemand dierenarts wordt, dat hij/zij dan er ook altijd is als zo'n dier ziek is, moet bevallen of wat dan ook.
Niet dat je dan zegt: Ja sorry, ben nu op een personeelsfeestje van mijn partner en de derde boekhouder staat nu een toespraak te houden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 15:34:57 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218370922
Natuurlijk niet. Het gaat me om de partner, boeiend als ze dan X of Y als werk blijkt te doen of gaat doen. Als het goed is is de klik er dan toch al.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 30 juli 2025 @ 15:40:56 #33
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218370963
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:09 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Geen haat op retail man, heb je nergens een pauper genoemd als je dat doet
Dan is het goed _O_
  woensdag 30 juli 2025 @ 15:41:52 #34
441440 aquawoman
Bitch please
pi_218370971
Zolang iemand eerlijk werk doet maakt het me niets uit eerlijk gezegd, zolang die persoon verder wel bij me past.

Ik heb een ex die autospuiter is, een ex die tennisleraar is en een ex die in vertegenwoordiging zat. Mijn huidige vriend doet weer iets heel anders. Zolang iemand aantrekkelijk voor mij is, een open mind heeft (als in: geïnteresseerd in de wereld om zich heen, niet als in: open relatie), humor heeft en ik er een goed gesprek mee kan hebben, is dit bijzaak.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_218370972
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Het maakt mij oprecht geen bal uit, zolang ze geen schulden heeft. Zelfredzaam is en met geld kan omgaan. Al heeft ze een uitkering.
Iemand met Only Fans is al per definitie uitgesloten, ik zou het geen prettige gedachten vinden een partner te hebben die haar lichaam verkoopt voor geld. Zie dat als iets wat je tussen je partner en jouzelf moet houden, en niet tussen je partner en 237482347 andere mensen.
Aldus degene die zijn eigen lichaam exploiteerde voor views en donaties.
pi_218371023
Het is fijn als iemand een stabiele financiële woon- en werksituatie heeft, want anders kan er al snel een afhankelijke situatie ontstaan en dat heeft niet mijn voorkeur in en prille relatie.

Een tot slaafgemaakte schoonmaker die in een inloopkast woont en een matras deelt met vreemden heeft daarom niet mijn voorkeur.
pi_218371030
Niet in een viszaak werken iig.
  roze woensdag 30 juli 2025 @ 15:51:55 #38
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218371039
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:

Hmm ja dat zou ik idd ook wel lastig vinden.
Your beauty never ever scared me.
pi_218372009
Ik houd niet zo van hooggeleide g's. Bijna al m'n matties hebben mbo gedaan, m'n vrouw heeft niet eens een diploma. Types die gewoon over lekker niks kunnen praten of onnozel doen / zijn, hebben mijn voorkeur.

Brallerig gedoe, status, geld, het doet me niets en het is zeker niet wat ik in een partner zoek. Hoe hoger de functie die iemand bekleedt of hoe hoger het opleidingsniveau, hoe meer deze zaken spelen. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar van wat ik zelf van het VWO heb ervaren, is dat niet mijn wereld. Te serieus, teveel gesprekken met onderwerp.

De mensen die ik om me heen heb, zijn stuk voor stuk toffe gekke gasten, waar mijn vrouw prima tussen past. En zo heb ik het het liefst!
pi_218372680
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:50 schreef Cockwhale het volgende:
Niet in een viszaak werken iig.
En voor mij ook niet in een manege, want dan ruikt ze de rest van de dag naar paard en dan heb je 's avonds het gevoel dat je met een paard in bed ligt.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:16:26 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218372682
Geen belastingman graag.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:20:59 #42
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218372718
Dat zou me nou echt helemaal niets uitmaken. Zou haar wel dagelijks waarschuwen dat ze maar beter ander werk kan gaan zoeken indien ze bij een Amerikaans bedrijf werkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef jigggy het volgende:
Pas maar op, straks gaat TS nog denken dat je minder bent.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218372755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:08 schreef MultiBanaan het volgende:

Of iemand nou in een winkel werkt of grote ambities heeft, allebei helemaal prima. Als ze maar een beetje drive hebben en niet verwachten dat geld uit de lucht komt vallen terwijl ze op de bank liggen. Werken met trots, op wat voor plek dan ook, zegt vaak genoeg.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:31:27 #44
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218372794
Over het algemeen vinden vrouwen het salaris van hun partner belangrijker dan andersom. Vrouwen, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, gaan hechten aan luxe en comfort. Die willen niet meer dat hun vriend/man hun meeneemt naar een goedkope Airbnb, maar naar een 5-sterren hotel en voor een man zou dat andersom niet zo boeien
Le Diable
pi_218372815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:31 schreef SemperLibertas het volgende:
Over het algemeen vinden vrouwen het salaris van hun partner belangrijker dan andersom. Vrouwen, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, gaan hechten aan luxe en comfort. Die willen niet meer dat hun vriend/man hun meeneemt naar een goedkope Airbnb, maar naar een 5-sterren hotel en voor een man zou dat andersom niet zo boeien
Dat klinkt wel heel generaliserend. Er zijn zat vrouwen die prima gelukkig zijn met een simpele vakantie als de sfeer goed is, net zoals er mannen zijn die waarde hechten aan luxe. Het idee dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd ineens alleen nog maar 5-sterren willen, lijkt me meer een aanname dan een feit. Heb je daar ook iets van onderbouwing voor, of is dit vooral gebaseerd op eigen ervaring?
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:36:01 #46
298315 SacreCoeur
pi_218372831
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ik heb dat zo geformuleerd, omdat fabrieks en magazijnwerk een lagere maatschappelijke status heeft, dan horeca beroepen
Dat wist ik niet en deel die mening ook niet.

Maar als ik het topic zo lees ben ik gewoon simpel wat dit soort dingen betreft.

Ik val op iemand die loyaal, grappig, zorgzaam, aardig is en waar ik leuke gesprekken mee kan voeren.
Als iemand die kwaliteiten allemaal heeft vind ik het allemaal best.
pi_218372841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:31 schreef SemperLibertas het volgende:
Over het algemeen vinden vrouwen het salaris van hun partner belangrijker dan andersom.
Mijn ervaring met dating sites bevestigt voor mij wel dat veel vrouwen het inkomen van de man belangrijk vinden. Het is me meer dan eens gebeurd dat ik op een dating site contact kreeg met een dame, dat we eerst een leuke chat hadden, en dat ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed. Ik antwoordde daar gewoon eerlijk op, en daaruit zal ze wel hebben begrepen dat ik geen hoog inkomen heb, en dat heeft er meer dan eens in geresulteerd dat ze niet meer reageerde.

Bij sommige dating sites kun je in je profiel aangeven wat het minimum inkomen van de partner moet zijn. Sommige vrouwen geven op die dating sites dan inderdaad openlijk aan dat een man ten minste een bepaald inkomen moet hebben.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:38:58 #48
298315 SacreCoeur
pi_218372858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Bij sommige dating sites kun je in je profiel aangeven wat het minimum inkomen van de partner moet zijn. Sommige vrouwen geven op die dating sites dan inderdaad openlijk aan dat een man ten minste een bepaald inkomen moet hebben.
Wauw echt? dan heb je toch al geen zin meer.
pi_218372872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Wauw echt? dan heb je toch al geen zin meer.
Ik denk dat het voor heel veel mannen gewoon een afknapper is als een vrouw eist dat een man ten minste een bepaald inkomen heeft, ook voor mannen die aan de inkomenseis voldoen.
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:02:54 #50
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218373084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:34 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dat klinkt wel heel generaliserend. Er zijn zat vrouwen die prima gelukkig zijn met een simpele vakantie als de sfeer goed is, net zoals er mannen zijn die waarde hechten aan luxe. Het idee dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd ineens alleen nog maar 5-sterren willen, lijkt me meer een aanname dan een feit. Heb je daar ook iets van onderbouwing voor, of is dit vooral gebaseerd op eigen ervaring?
Ik denk dat een relatief groot percentage vrouwen luxe en comfort belangrijker is dan voor mannen. Mannen kunnen, inderdaad over het algemeen, het prima met minder doen. Tot een bepaalde leeftijd zijn studentikoze vakanties als stel avontuurlijk en romantisch enzo maar vrouwen willen uiteindelijk vanaf een bepaalde leeftijd dat er flink wordt gespendeerd aan een vakantie, voor mannen is dat doorgaans niet zo'n probleem. Een vrouw van 50 gaat echt niet op een verjaardag vertellen dat ze met haar man twee weken op een knollenveld in Hyrdegaryp heeft gestaan hoor. Nu zijn de wijven vrouwen van nu wel luxepaardjes geworden hoor, zeker in West-Europa.

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperLibertas op 30-07-2025 20:58:57 ]
Le Diable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')