Ik denk dat we internationaal hoge ogen gaan gooien als we Israëliërs deporteren. Tachtig jaar geleden gebeurde dat ook al en dat ging als een geoliede machine.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 04:22 schreef zetalore2 het volgende:
..., in plaats daarvan is het beter alle Palestina protestanten en islamitische mensen terug te deporteren en inreisverboden op te leggen.
Triest geval.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 07:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk dat we internationaal hoge ogen gaan gooien als we Israëliërs deporteren. Tachtig jaar geleden gebeurde dat ook al en dat ging als een geoliede machine.
In die richting. NL neemt graag anderen de maat, terwijl we zelf nog tot onze nek in de Ruttiaanse puinhopen zitten. Eerst hier schoon schip maken, en die gek op alle mogelijke manieren vervolgen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 06:42 schreef halfway het volgende:
We moeten ons helemaal nergens meer extern mee bemoeien en meer op eigen land richten.
Weet wat je stemt.
De TS heeft het historisch besef van een vlaflip en dat moet je zo lomp mogelijk onder zijn neus wrijven.quote:
Hoe durf je de slachtoffers van een genocide in één adem te noemen met vertegenwoordigers van een land dat genocide pleegt. Ga je kapotschamen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 07:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk dat we internationaal hoge ogen gaan gooien als we Israëliërs deporteren. Tachtig jaar geleden gebeurde dat ook al en dat ging als een geoliede machine.
Waarom moet een hele bevolkingsgroep een kopje kleiner gemaakt worden?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben voor steun aan Israel. Hamas en de Palestijnen die Hamas steunen moeten een kopje kleiner gemaakt worden.
Netanyahu verdient daarin al onze steun en medewerking.
Dat is jouw steun plus de steun van de lege geld tankende zetels van de PVV.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben voor steun aan Israel. Hamas en de Palestijnen die Hamas steunen moeten een kopje kleiner gemaakt worden.
Netanyahu verdient daarin al onze steun en medewerking.
Niet een hele bevolkingsgroep. Maar wel dat deel dat participeert sympathiseert met Hamas.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:35 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waarom moet een hele bevolkingsgroep een kopje kleiner gemaakt worden?
Ik vind een dergelijke redenering met collectief straffen gewoon eng, en niet in lijn met oorlogsrecht of internationale verdragen.
Oh, dat is heel makkelijk, het is namelijk datzelfde volk dat naar aanleiding van de genocide in de jaren 40 een eigen land gekregen heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 08:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe durf je de slachtoffers van een genocide in één adem te noemen met vertegenwoordigers van een land dat genocide pleegt. Ga je kapotschamen.
Volgens mij werden er 80 jaar geleden geen Israëliërs gedeporteerd?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 07:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Israël pleegt geen genocide.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 08:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe durf je de slachtoffers van een genocide in één adem te noemen met vertegenwoordigers van een land dat genocide pleegt. Ga je kapotschamen.
Waarmee dus grote delen van de Joodse diaspora verantwoordelijk worden gehouden voor een oorlog waar zij niets mee te maken hebben.quote:De regering-Netanyahu zaagt nu beide pijlers door. De nazaten van de slachtoffers van de Holocaust zijn zelf daders geworden. Natuurlijk is de oorlog in Gaza van een andere orde dan de systematische uitroeiing van de Joden door de nazi’s. Maar toch: volgens velen gebruikt Israël in Gaza genocidaal geweld.
Bron
Dat is hetzelfdequote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij werden er 80 jaar geleden geen Israëliërs gedeporteerd?Joden echter wel.
Maar dat gebeurt niet, er wordt nu collectief een bevolking uitgehongerd op basis van wat vage beschuldigingen. De hele medische zorg wordt gesloopt en half Gaza is platgegooid.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet een hele bevolkingsgroep. Maar wel dat deel dat participeert sympathiseert met Hamas.
Nee hoor, de Palestijnen deze gewillig mee aan de aanslagen van 7 oktober 2023 en onderzoek heeft ook aangetoond dat 75% deze aanslagen steunde. Dat men vervolgens in de eigen samenleving zelf geen scheiding maakt tussen strijders en burgers is een oorlogsmisdaad die nu in de schoenen worden geschoven bij Israël. Israël heeft zeker fouten gemaakt, maar deze situatie is het volledige resultaat van de oorlog die de Palestijnen zelf zijn begonnen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt niet, er wordt nu collectief een bevolking uitgehongerd op basis van wat vage beschuldigingen. De hele medische zorg wordt gesloopt en half Gaza is platgegooid.
Dat is het straffen van een hele bevolking, niet Hamas. En gijzelaars bevrijden ze er oom niet echt mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |