Uitwringen vanwege zijn leeftijd bedoel je denk ik?quote:Op maandag 4 mei 2026 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi voor de spanning. Wel stukje uitwringen dit zeg. Stuur hem lekker naar de Vuelta.
Erg dom.quote:Op maandag 4 mei 2026 10:40 schreef Aguero het volgende:
https://sporza.be/nl/2026(...)rance~1777882899113/
De verlosser staat definitief aan de start in Barcelona.
[ x ]
Niemand weet nog of Seixas een klimmer is van het niveau Vingegaard. Nog nooit een ronde van meer dan een week gereden; nog maar een paar keer echt hoge klimmen gereden. Hij kan nog wel eens gaan tegenvallen.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:23 schreef Fretwork het volgende:
Twee renners van het niveau Vingegaard op de klimmen tegen één renner van het niveau Pogacar.
Als Vingegaard en Seixas durven te pokeren bij elkaars aanvallen kan het leuk worden.
Natuurlijk kan hij tegenvallen. Maar zijn klimprestaties zijn wel meetbaar van het niveau Vingegaard.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:51 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Niemand weet nog of Seixas een klimmer is van het niveau Vingegaard. Nog nooit een ronde van meer dan een week gereden; nog maar een paar keer echt hoge klimmen gereden. Hij kan nog wel eens gaan tegenvallen.
Dat dacht ik van Pogacar in zijn eerste Vuelta ook, maar die reed wel meteen podium toen. Met meerdere etappezeges.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:51 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Niemand weet nog of Seixas een klimmer is van het niveau Vingegaard. Nog nooit een ronde van meer dan een week gereden; nog maar een paar keer echt hoge klimmen gereden. Hij kan nog wel eens gaan tegenvallen.
Die was toen wel iets meer dan een jaar ouder dan Seixas nu. En hij kon zonder druk starten, het had niemand veel uitgemaakt als hij na 2 weken uit was gestapt zonder een goed resultaat.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat dacht ik van Pogacar in zijn eerste Vuelta ook, maar die reed wel meteen podium toen. Met meerdere etappezeges.
Decathlon is hem toch snel kwijt dus kan hem beter maar uitknijpenquote:Op maandag 4 mei 2026 13:50 schreef DeeBee het volgende:
Uitknijpen genot
Apart en raar om direct in de Tour te beginnen, dat lijkt mij niet echt gezond
Seixas krijgt nu de gehele druk van de natie op zich ja.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die was toen wel iets meer dan een jaar ouder dan Seixas nu. En hij kon zonder druk starten, het had niemand veel uitgemaakt als hij na 2 weken uit was gestapt zonder een goed resultaat.
Ik denk dat zelfs de chauvinistische Fransen niet meteen verwachten dat hij hem dit jaar wint. Wel dat hij serieus kans maakt op het podium en dat lijkt me gezien de prestaties tot nu toe niet onterecht. Nee, dat is niet normaal voor een 19-jarige, maar niets aan wat Seixas doet is normaal te noemen, of wel?quote:Op maandag 4 mei 2026 13:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Seixas krijgt nu de gehele druk van de natie op zich ja.
Bernard Hinault was al 23½ jaar, toen hij zijn eerste Tour deed.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi voor de spanning. Wel stukje uitwringen dit zeg. Stuur hem lekker naar de Vuelta.
Laten rijden, nee natuurlijk niet. Maar Seixas heeft nog maar zo weinig echt hoge cols gedaan in competitieverband. Alleen in de Dauphiné vorig jaar en de Tour de l'Avenir waar hij het bergop nipt moest afleggen tegen Widar geloof ik. In de Dauphiné was hij op dat terrein niet bijzonder indrukwekkend. Dus ik wil het nog wel eens zien hoe hij daarop reageert.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Natuurlijk kan hij tegenvallen. Maar zijn klimprestaties zijn wel meetbaar van het niveau Vingegaard.
Als jij Pogacar was, zou je hem dan laten rijden in week 1?
Maar als Pogacar hem niet gaat laten rijden, en op aanvallen moet gaan reageren, dan maakt hij het tactisch toch veel leuker dan Vingegaard alleen?quote:Op maandag 4 mei 2026 15:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Laten rijden, nee natuurlijk niet. Maar Seixas heeft nog maar zo weinig echt hoge cols gedaan in competitieverband. Alleen in de Dauphiné vorig jaar en de Tour de l'Avenir waar hij het bergop nipt moest afleggen tegen Widar geloof ik. In de Dauphiné was hij op dat terrein niet bijzonder indrukwekkend. Dus ik wil het nog wel eens zien hoe hij daarop reageert.
Bespaart hem toch mooi een trauma.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Remco heeft zich vanmiddag al teruggetrokken uit de Dauphine, enkele uren nadat Seixas zijn deelname aan de Dauphine bekendmaakte.
Jammer. Blijft toch wel apart dat hij van de klassieke rondes van één week nog geen eentje heeft gewonnen.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Remco heeft zich vanmiddag al teruggetrokken uit de Dauphine, enkele uren nadat Seixas zijn deelname aan de Dauphine bekendmaakte.
Was wel de morele winnaar toen hij in Catalonie tweede werd achter Roglicquote:Op maandag 4 mei 2026 17:27 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Jammer. Blijft toch wel apart dat hij van de klassieke rondes van één week nog geen eentje heeft gewonnen.
En toen hij 2e werd achter Jorgenson in PN natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2026 18:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Was wel de morele winnaar toen hij in Catalonie tweede werd achter Roglic
De Fransen hebben nu wel het perfecte excuus gevonden om Pogacar een slag in de lever te geven.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:25 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
Nu kan de gendarmerie eindelijk Seixas de Tour laten winnen
Dat was wel het keerpunt in de wielercarrière van Eddy Merckxquote:Op maandag 4 mei 2026 21:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Fransen hebben nu wel het perfecte excuus gevonden om Pogacar een slag in de lever te geven.
Zeker, alleen vraag ik me gewoon af in hoeverre Seixas mee kan 3 weken lang bergop. In het begin zal hij zeker een rol spelen natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar als Pogacar hem niet gaat laten rijden, en op aanvallen moet gaan reageren, dan maakt hij het tactisch toch veel leuker dan Vingegaard alleen?
Welke 14km wordt er dan geschrapt? Als het inclusief één van die lange klimmen is, zullen er een aantal renners wel blij zijn gok ik.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |