Denk dat je om onderstaande rit ook niet heen kan. Ondanks de Alpe en de bekende klimmen. Vrijwel gelijk klimmen, vrijwel geen 'vlakke' meters.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit zo'n beetje de enige fatsoenlijke rit is.
Stukje Marmotte.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat je om onderstaande rit ook niet heen kan. Ondanks de Alpe en de bekende klimmen. Vrijwel gelijk klimmen, vrijwel geen 'vlakke' meters.
Goed en het is geen 'korte explosieve rit' na een lange lastige rit.
[ afbeelding ]
In theorie is zo'n beetje de lastigste rit van allemaal op de voorlaatste dag ook altijd een kutidee.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat je om onderstaande rit ook niet heen kan. Ondanks de Alpe en de bekende klimmen. Vrijwel gelijk klimmen, vrijwel geen 'vlakke' meters.
Goed en het is geen 'korte explosieve rit' na een lange lastige rit.
[ afbeelding ]
Met Pogacar niet aan het vertrek zou het ook niet uitmaken, want dan domineert Vingegaard op dezelfde manier.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is zeker de kanttekening die je moet plaatsen, met Pogacar aan het vertrek maakt de route eigenlijk niet uit.
Neemt niet weg dat ze alsnog wel iets beter hun best hadden mogen doen.
Beetje flauw, ze pakken juist het midden en de Vogezen/Elzas mee die ze heel vaak overslaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De Ronde van Zuid-&Oost-Frankrijk
Dus Matje kan lekker gaan mountainbiken!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ondanks alle mooie praatjes toch gewoon weer minstens zes kansen voor de sprinters en amper een fatsoenlijke heuvelrit. Gouvenou is een waardeloze gozer.
Hahahahahahahahahahahahahahahahaquote:Tourbaas Christian Prudhomme was in zijn nopjes na de voorstelling van het Tourparcours. Zeker toen er vragen gesteld werden over de dubbele aankomst op Alpe d'Huez: "Tot de laatste bergrit kan er iets gebeuren."
Tadej Pogacar die de Tour al in een vroeg stadium in een definitieve plooi legt? Dat is een scenario dat organisator ASO in de komende editie zoveel mogelijk wil uitsluiten.
"We hebben er een lastig slot van gemaakt in de Alpen, waardoor de gele trui op 48 uur van het einde nog niet zegezeker zal zijn", zegt Tourbaas Christian Prudhomme vol overtuiging.
"Tot in de laatste bergrit kan er nog iets gebeuren, wat de voorsprong van de leider ook is."
Betekent dat automatisch dat Pogacar de tegenstand minder vroeg in de Tour op een hoopje zal rijden?
"Dat is moeilijk te voorspellen, want hij heeft al bewezen dat hij op alle terreinen tijd kan pakken", grinnikt Prudhomme. "Maar het parcours is zo uitgetekend dat het crescendo zal gaan met de spanning."
Ik zou het hem oprecht adviseren. Zo'n beetje zijn enige kans is de laatste rit, goed man.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Dus Matje kan lekker gaan mountainbiken!
Vóór de eerste rustdag heeft Pogi al gewonnenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Individueel dan, ploegentijdrit komt er nog bij. Al is die ook nog best lastigquote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
9 vlakke tijdritkilometers maar? ik schrik ervan
Wij van WC Eendquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Ja, dat krijg je met al die korte etappes. Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Kort dan de ronde met een halve week in, en doe er twee lange etappes van zo'n 300 kilometer er tussen. Dan heb je een gevarieerdere ronde dan nu. Je weet nu al bij voorbaat al dat in elke etappe al vanaf het begin op topsnelheid geprobeerd wordt om te demareren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De Ronde van Zuid-&Oost-Frankrijk
Remco en Mathieu kunnen volgend jaar beter een week naar Qinghai. Een veel gevarieerder parkoers in een mooie omgeving.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
9 vlakke tijdritkilometers maar? ik schrik ervan
Zal wel weer naar de tour moeten van de sponsor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Dus Matje kan lekker gaan mountainbiken!
quote:“Ik denk niet dat hij meedoet”: Patrick Evenepoel hoort via radio peloton dat Tadej Pogacar komende Tour de France mogelijk links laat liggen
Na de presentatie van het parcours van de Tour de France 2026, zijn ook de eerste analyses al gemaakt. Patrick Evenepoel - vader en manager van - schoof aan bij de wielerpodcast van RTBF en verraste met te melden dat Tadej Pogacar misschien helemaal niet meedoet. “Die info komt uit het peloton”, zegt hij.
“Weten jullie wel zeker dat Pogacar mee gaat doen?”, stelde Patrick Evenepoel openlijk de vraag. “Jullie hebben het steeds over Pogacar, maar ik heb niet de indruk dat hij volgend jaar naar de Tour gaat. Hij wil de Giro en de Vuelta rijden. Die info komt uit het hart van het peloton”, verklaarde hij.
Die uitspraak komt best verrassend, want op papier ligt het uitgetekende parcours van de Ronde van Frankrijk hem uitstekend. Bovendien zou hij zo de kans laten liggen om dit jaar al zijn vijfde eindwinst in de Tour binnen te slepen, waarmee hij in een uniek rijtje met Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault en Miguel Indurain zou komen.
Geel na ploegentijdrit?
Over het programma van zijn zoon kon Patrick Evenepoel nog niet veel lossen. “We praten er niet veel over. Het seizoen is voorbij, het is aan hem en zijn nieuwe team om te bekijken hoe ze het programma gaan invullen. Maar alles kan snel gebeuren. We hebben het vorig jaar gezien. Een ziekte, een simpel ongeval en alles kan zo verloren zijn”, verklaarde hij.
Met een ploegentijdrit als openingsetappe is Evenepoel meteen één van de favorieten voor de eerste gele trui: “Ik denk dat het haalbaar is. En ik denk vooral dat als hij naar de Tour gaat, ze zullen proberen een heel mooi resultaat neer te zetten.”, besloot hij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |