abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218355675
Nespresso apparaat van Philips.

Capsules van de Hema en de Lidl. Prima. Lungo capslules.

Met havermelk mengen ( warm) en 2 zoetjes per kop koffie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Newone82 op 28-07-2025 20:58:38 ]
pi_218360591
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:29 schreef Boca_Raton het volgende:
De allergoedkoopste van dit hele topic: de Senseo. *O*
Wat vind je van de smaak? Ik ben overgegaan naar bonen en ik merk echt een verschil in smaak. Tenminste, de dure variant bonen. Ik wil die van de Jumbo eens proberen die zijn wel stuk goedkoper, maar ik weet niet of de kwaliteit achteruit zal gaan ten opzichte van dure koffiebonen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 11:29:02 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218360939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:01 schreef mhofstede95 het volgende:

[..]
Wat vind je van de smaak? Ik ben overgegaan naar bonen en ik merk echt een verschil in smaak. Tenminste, de dure variant bonen. Ik wil die van de Jumbo eens proberen die zijn wel stuk goedkoper, maar ik weet niet of de kwaliteit achteruit zal gaan ten opzichte van dure koffiebonen.
Ik kan niet tegen sterke koffie en de Senseo Mild is ook lekker mild. Koffie van bonen heb ik niet geprobeerd.
pi_218360995
Volautomaat, zwart zonder suiker. Boontjes sterkte 6. Voorkeur voor Lavazza maar varieer regelmatig, nu met de simpelste 6 variant van Picnic.
Andere koffies ook prima, alleen filterkoffie vind ik echt minder lekker.

quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:29 schreef Boca_Raton het volgende:
De allergoedkoopste van dit hele topic: de Senseo. *O*
Dit is twijfelachtig. Qua apparaat is Senseo vaak wel het goedkoopst, maar omgerekend per kopje uiteindelijk waarschijnlijk niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 11:38:13 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218361006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:36 schreef Sometimes het volgende:
Volautomaat, zwart zonder suiker. Boontjes sterkte 6. Voorkeur voor Lavazza maar varieer regelmatig, nu met de simpelste 6 variant van Picnic.
Andere koffies ook prima, alleen filterkoffie vind ik echt minder lekker.
[..]
Dit is twijfelachtig. Qua apparaat is Senseo vaak wel het goedkoopst, maar omgerekend per kopje uiteindelijk waarschijnlijk niet.
Maar dan neem je de echte Senseo pads (?), ik neem die van de supermarkt.
pi_218361009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:01 schreef mhofstede95 het volgende:

[..]
Versgemalen bonen zullen sowieso een verademing zijn ten opzichte van Senseo of filtermaling. De volgende stap is versgebrande bonen.

Toen ik nog mijn volautomaat gebruikte, was ik heel tevreden met de bonen van de lidl. Toen ik overging op handmalen icm V60, kwam de kwaliteit van de bonen erg duidelijk terug in de koffie en werden single origin en versbrande bonen interessanter.

Bij de Jumbo beginnen koffiebonen bij ¤13/kg. La Place zit op ¤16, maar de meeste bonen zitten rond de ¤22-26/kg en daarboven zit nog wat flauwekul van Illy en Lavazza voor ¤32/kg. De "Jumbo's Light Roast" voor ¤26/kg zijn best okee en best vers voor supermarktkoffie.

De online branders zitten grofweg rond de ¤25/kilo, maar daar moet je zelf even naar zoeken. Punt is dat je online voor vergelijkbaar geld als in de supermarkt echt versgebrande bonen kan krijgen.

Het single origins-proefpakket van Brandzaak (à ¤28/kilo, zes soorten versgebrande koffie in zakjes van 250g) is bijvoorbeeld best geinig om eens te proberen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218361033
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar dan neem je de echte Senseo pads (?), ik neem die van de supermarkt.
Nee dat is het punt niet. Bonen zijn goedkoper dan pads, dus het is een kwestie van terugverdienen van het verschil in aankoopprijs van het apparaat. Hoe meer koffie je drinkt hoe harder het gaat. Bij 1 bakkie per dag blijft Senseo bijvoorbeeld wel het goedkoopst.

En met een dure Jura wordt het ook lastig. Maar mensen die zo'n machine kopen zijn daar toch niet mee bezig.
It was delicious.
pi_218361145
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Versgemalen bonen zullen sowieso een verademing zijn ten opzichte van Senseo of filtermaling. De volgende stap is versgebrande bonen.

Toen ik nog mijn volautomaat gebruikte, was ik heel tevreden met de bonen van de lidl. Toen ik overging op handmalen icm V60, kwam de kwaliteit van de bonen erg duidelijk terug in de koffie en werden single origin en versbrande bonen interessanter.

Bij de Jumbo beginnen koffiebonen bij ¤13/kg. La Place zit op ¤16, maar de meeste bonen zitten rond de ¤22-26/kg en daarboven zit nog wat flauwekul van Illy en Lavazza voor ¤32/kg. De "Jumbo's Light Roast" voor ¤26/kg zijn best okee en best vers voor supermarktkoffie.

De online branders zitten grofweg rond de ¤25/kilo, maar daar moet je zelf even naar zoeken. Punt is dat je online voor vergelijkbaar geld als in de supermarkt echt versgebrande bonen kan krijgen.

Het single origins-proefpakket van Brandzaak (à ¤28/kilo, zes soorten versgebrande koffie in zakjes van 250g) is bijvoorbeeld best geinig om eens te proberen.
Ik merk ook dat bonen veel smaakvoller zijn als ze echt vers gebrand zijn.
Ben nu zelf wat aan het experimenteren met een dark roast van Fleur de Café. Best vol van smaak, beetje nootachtig. Tot nu toe bevalt ie goed.

Gebruik je bij die V60 een standaard filter of ook zo’n herbruikbare variant trouwens?
pi_218361193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:53 schreef mhofstede95 het volgende:

[..]
Ik merk ook dat bonen veel smaakvoller zijn als ze echt vers gebrand zijn.
Ben nu zelf wat aan het experimenteren met een dark roast van Fleur de Café. Best vol van smaak, beetje nootachtig. Tot nu toe bevalt ie goed.

Gebruik je bij die V60 een standaard filter of ook zo’n herbruikbare variant trouwens?
Standaard Hario filter maatje 2.
We hadden voorheen de keuze uit Nederlands en Japans fabricaat, waarbij de Nederlandse veel minder snel doorliep. Tegenwoordig zie ik alleen nog de Japanse filters voorbij komen.
Herbruikbare filters vind ik niks.

Voor de afwisseling heb ik ook een Aeropress staan. Die maakt ook fantastische koffie en er zijn duizenden recepten voor. Smaakt wel echt anders dan koffie op de V60.

De Hario Switch zit een beetje tussen V60 en Aeropress in. Je hebt dan zowel de infusie van een aeropress als de percolatie van V60.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218361332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:41 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Nee dat is het punt niet. Bonen zijn goedkoper dan pads, dus het is een kwestie van terugverdienen van het verschil in aankoopprijs van het apparaat. Hoe meer koffie je drinkt hoe harder het gaat. Bij 1 bakkie per dag blijft Senseo bijvoorbeeld wel het goedkoopst.

En met een dure Jura wordt het ook lastig. Maar mensen die zo'n machine kopen zijn daar toch niet mee bezig.
Ik begrijp niet zo goed waarom het terugverdienen de kwestie zou zijn en sowieso niet waarom je überhaupt zou terugverdienen. Het zijn toch geen zonnepanelen?
pi_218361634
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom het terugverdienen de kwestie zou zijn en sowieso niet waarom je überhaupt zou terugverdienen. Het zijn toch geen zonnepanelen?
Als je dat niet begrijpt dan is het misschien handig om te kijken naar de start van dit subonderwerp, niet naar het eindpunt.
It was delicious.
pi_218361865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:07 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Als je dat niet begrijpt dan is het misschien handig om te kijken naar de start van dit subonderwerp, niet naar het eindpunt.
Bedoelde je "besparen"? Je verdient niks terug.

De uitgave om van koffiebonen (automatisch) een fatsoenlijk kopje koffie te kunnen zetten, is altijd hoger dan de aanschaf van een senseo-apparaat en dat verschil haal je er zelden uit tijdens de levensduur van het apparaat, ondanks dat losse bonen toevallig goedkoper zijn dan pads.

Je doet de uitgave omdat je gewoon lekkerdere koffie wil drinken.

Overigens is het goedkoopste apparaat/zetmethode om koffie te drinken, de vertrouwde druppelzetter. Ik vermoed dat oploskoffie de goedkoopste koffie oplevert.

Dat is verder los van kwaliteit, al drink ik liever een kopje goudband-oploskoffie dan senseo.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 13:54:26 #38
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218361936
Overdag automatenkoffie. -O-
Moet wel zeggen dat het voor automatenkoffie nog best redelijk te hachelen is.
's Avonds door de week geen koffie.

In het weekend wordt deze gebruikt:

En daar gaat dan Lavazzo in. (Espresso)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bargehassus op 29-07-2025 14:56:40 ]
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218362103
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:38 schreef PoesInDoos het volgende:
De´Longhi volautomaat, decaf koffiebonen van de Hema :9 c_/
Dit met cheap-ass (sterkste) koffiebonen huismerk van de Dirk.
pi_218362372
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Bedoelde je "besparen"? Je verdient niks terug.

De uitgave om van koffiebonen (automatisch) een fatsoenlijk kopje koffie te kunnen zetten, is altijd hoger dan de aanschaf van een senseo-apparaat en dat verschil haal je er zelden uit tijdens de levensduur van het apparaat, ondanks dat losse bonen toevallig goedkoper zijn dan pads.
Ik bedoelde wat ik schreef. De prijs van een kopje koffie thuis is eenvoudig terug te brengen naar enerzijds de aanschafprijs van het apparaat en anderzijds de kosten van bonen / cups / pads / etc.
In die context zijn volautomaten duurder dan in dit geval Senseo apparaten en bonen - per kopje - goedkoper dan pads. Dus bij elk kopje wat je zet verdien je een stukje van het aanschafprijsverschil terug.

Dit nog los van ontkalkingstabletten en reinigingsspul.

quote:
Je doet de uitgave omdat je gewoon lekkerdere koffie wil drinken.
Dat is dus niet voor iedereen het uitgangspunt.

quote:
Overigens is het goedkoopste apparaat/zetmethode om koffie te drinken, de vertrouwde druppelzetter. Ik vermoed dat oploskoffie de goedkoopste koffie oplevert.

Dat is verder los van kwaliteit, al drink ik liever een kopje goudband-oploskoffie dan senseo.
Het laatste ben ik in ieder geval met je eens, al heb ik niet per se een hekel aan Senseo. Wel aan hoe schoon die machines meestal (niet) zijn.
It was delicious.
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 14:55:24 #41
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_218362399
Ik rooster mijn eigen koffie in een Gene Cafe
Ik gebruik alleen rauwe, biologische fair trade koffiebonen
Ik melangeer zelf en altijd een deel robusta
Ik zet het in een Rocket Appartamento en maal de bonen met een Eureka-bonenmolen.

En ik wissel nog wel eens af met filterkoffie (bio) in een V60, french press of percolator.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:06:20 #42
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218362477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:55 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zet het in een Rocket Appartamento en maal de bonen met een Eureka-bonenmolen.

En ik wissel nog wel eens af met filterkoffie (bio) in een V60, french press of percolator.
Je begint 's ochtends met koffiezetten en hebt 's avonds je eerste bakkie? :D
pi_218362518
quote:

En ik wissel nog wel eens af met filterkoffie (bio) in een V60, french press of percolator.E
En tweemaal per jaar naar Zuid-Amerika om bonen te plukken?
pi_218362582
Dolce Gusto (cappuccino of zwart)
Automaat (DE? met gevriesdroogde koffie) (cappuccino of zwart)
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:26:09 #45
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218362617
Door de jaren heen diverse manieren van koffiebereiding geprobeerd. Begonnen met filter, snel overgestapt naar Nespresso. Bij Nespresso jarenlang kneiterdure koffie gekocht, in de winkel zelf, waardoor je natuurlijk met een paar honderd euro minder de deur uitloopt. Maar wel met een leuk papieren tasje, nieuwe limited editions en veel meer zooi die je niet nodig hebt. Nu alweer wat jaartjes volautomatisch en daar blijf ik voorlopig wel bij. Soms een French Press, maar dat is de meest ongezonde manier van koffie drinken, op de Turkse wijze na... :')
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 15:33:43 #46
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_218362670
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:06 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Je begint 's ochtends met koffiezetten en hebt 's avonds je eerste bakkie? :D
Nee ik brand meestal voor een week of 4
Maar de machine moet wel idealiter een half uur opwarmen voor je hem gebruikt. Maar ik drink 2 kopjes per dag, dus dan is het opwarmen geen issue verder.
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 15:34:16 #47
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_218362672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
En tweemaal per jaar naar Zuid-Amerika om bonen te plukken?
Ik bestel ze in Duitsland
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:35:35 #48
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218362684
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt een aardige verassing.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:21:26 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218363046
Ik drink smorgen snelfilterkoffie met Aldi Goudmerk, gezet in een Philips koffiezet apparaat
Tussendoor Espresso, bonen van de Pelikaan in Zutphen, of Oro van Lavazza, gemalen in mijn Eureka MCI en gezet met een ECM Technika. Soms ook een cappuccino, waarbij ik volle UHT melk gebruik omdat die het beste opschuimt.

Op vakantie zo een aluminium Italiaanse percolator of een French Press.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:51:20 #50
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218363363
quote:

Je doet me denken aan m'n peuter...
"Nee papa! Zelf doen!"
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')