Grote kans dat hij niet thuis is. De laatste week dat hij thuis is bij zijn vrouw wil hij ook nog gaan vissen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:49 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik heb 5 minuten gegoogled. Ik vind geen telefoonnummer.
Stel we zijn 24 maanden verder en er is op dat moment nog geen duidelijkheid of er verlengt wordt of niet, hoe zit jij er dan in of je opnieuw zou inleggen? Tuurlijk komt het de komende maanden wel goed, maar hoe makkelijk gaat de herfinanciering zijn als er op dat moment kans is op niet verlengen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:44 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij voor nu wat minder relevant. De looptijd is 24 maanden en de huurcontracten lopen langer dan de looptijd van deze lening. Ok, Isala Klinieken zou failliet kunnen gaan, maar of dat een aannemelijk risico is, dat betwijfel ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrouwbare betaler met zéér sterke zekerheden maar de rentevergoeding is zéér laag/te laag voor mij.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Bruurs Transportbedrijf 2
¤ 165.000 | 5,5 % rente | 60 maanden
Meteen met Pre linkje:Verder positief te noemen dat CCF en de ondernemers tijdig deze herfinanciering inzetten. Dat was de afgelopen maanden niet altijd het geval. En dat we als huidige investeerders het linkje kregen. Nadelig is dat het nu een Direct lening is geworden: daarmee helaas een nog lagere netto opbrengst. Ik sla nu over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrouwbare betaler met zéér sterke zekerheden maar de rentevergoeding is zéér laag/te laag voor mij.
Wat is de reden dat kleine, minder complexe leningen niet meegaan in het loyaliteitsprogramma?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:07 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Verder positief te noemen dat CCF en de ondernemers tijdig deze herfinanciering inzetten. Dat was de afgelopen maanden niet altijd het geval. En dat we als huidige investeerders het linkje kregen. Nadelig is dat het nu een Direct lening is geworden: daarmee helaas een nog lagere netto opbrengst. Ik sla nu over.
De vorige lening was zo te zien ¤ 225.000 dus die zou dan ook al Collin Direct status geweest moeten zijn toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:55 schreef OM602 het volgende:
Als ik het goed heb zijn alle leningen onder de 250K collin direct. Ik begin niet aan direct dus let er eigenlijk altijd wel op. Als onder 250k ook meedoet voor "gewoon" dan hoor ik het graag als ik mis zit
https://www.collincrowdfund.nl/toelichting-collin-direct/
Leenbedrag van ¤ 25.000,- t/m ¤ 250.000,-
Minimuminleg ¤ 100,-
Maximuminleg 10% van de financiering
Rente vanaf 5,0% per jaar
Compacte weergave pitch
Meestal gaat dit op maar niet altijd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:55 schreef OM602 het volgende:
Als ik het goed heb zijn alle leningen onder de 250K collin direct. Ik begin niet aan direct dus let er eigenlijk altijd wel op. Als onder 250k ook meedoet voor "gewoon" dan hoor ik het graag als ik mis zit
https://www.collincrowdfund.nl/toelichting-collin-direct/
Leenbedrag van ¤ 25.000,- t/m ¤ 250.000,-
Minimuminleg ¤ 100,-
Maximuminleg 10% van de financiering
Rente vanaf 5,0% per jaar
Compacte weergave pitch
Was meer de vraag of iemand de redenering kan begrijpen dat juist op kleine, minder complexe leningen het beheerpercentage van CCF het meest ongunstig voor 'gevorderde' investeerders blijft?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Meestal gaat dit op maar niet altijd.
Bijvoorbeeld niet bij:
https://www.collincrowdfund.nl/goudsmederij-bommel-v-o-f-2/
Direct levert minder op voor Collin.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:13 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Was meer de vraag of iemand de redenering kan begrijpen dat juist op kleine, minder complexe leningen het beheerpercentage van CCF het meest ongunstig voor 'gevorderde' investeerders blijft?
En een lening die bij de herfinanciering zonder veranderingen in de zekerheden overgaat naar Collin Direct vind ik wat discutabel eerlijk gezegd.
Okay, want?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:18 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Direct levert minder op voor Collin.
Ik laat in dit geval de (op papier) stabiele organisatie meewegen. En met een groot tekort aan opvangplekken zal het aannemelijk zijn dat de Gemeente het contract voortzet. Tuurlijk, garanties heb je nooit. Maar dat is tenslotte met alles in het leven. Of bijna alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:28 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Stel we zijn 24 maanden verder en er is op dat moment nog geen duidelijkheid of er verlengt wordt of niet, hoe zit jij er dan in of je opnieuw zou inleggen? Tuurlijk komt het de komende maanden wel goed, maar hoe makkelijk gaat de herfinanciering zijn als er op dat moment kans is op niet verlengen?
Even los van alle relevante opmerkingen die ook al zijn gemaakt over andere zekerheden
Ik kan mij ergens ook indenken dat CCF wil "ontmoedigen" dat de grotere investeerders meedoen bij Collin Direct waardoor kleinere investeerders (lees: ¤ 100 inleg) ook mee kunnen doen in de wereld van Crowdfunding. Het zal ongetwijfeld niet de échte reden zijn, maar ergens kan ik mij wel voorstellen dat dit mee kan spelen in de overweging.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:13 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Was meer de vraag of iemand de redenering kan begrijpen dat juist op kleine, minder complexe leningen het beheerpercentage van CCF het meest ongunstig voor 'gevorderde' investeerders blijft?
En een lening die bij de herfinanciering zonder veranderingen in de zekerheden overgaat naar Collin Direct vind ik wat discutabel eerlijk gezegd.
Even moeten zoeken, maar hierbijquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:23 schreef Fredericm het volgende:
Van Tienen Marine Services bij Collin direct.
Van visserij heb ik geen verstand, ik denk dat het geld wel terugkomt.
Lening 35K a 10% lineair afgelost in 60 maanden. Tweede hypotheek, eerste hypotheek 180K. LTV is 85% gebaseerd op WOZ waarde van 255K per 1-1-2024. Zelfde apartementen worden al voor hogere prijzen verkocht. Gezien huizenprijs zeer courant onderpand.
Dank. Ik zit even te kijken; normaliter had ik deze op 9 of 8 verwacht. Weet niet waar deze 10% vandaan komt. Wellicht i.v.m. starter met dit werk?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:14 schreef quepos het volgende:
[..]
Even moeten zoeken, maar hierbij
het linkje
https://www.collincrowdfu(...)1e0418b78cbd86d4db6a
En vol, dank voor de link!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:14 schreef quepos het volgende:
[..]
Even moeten zoeken, maar hierbij
het linkje
https://www.collincrowdfu(...)1e0418b78cbd86d4db6a
1 persoon die uitvalt en het is afgelopen met het projectquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:47 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Dank. Ik zit even te kijken; normaliter had ik deze op 9 of 8 verwacht. Weet niet waar deze 10% vandaan komt. Wellicht i.v.m. starter met dit werk?
In dit specifieke geval:quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef Lezer8857 het volgende:
Gaat lekker bij GVE.
Bij project MS Kemp (31404) zijn de voorwaarden (lees: zekerheden) gewijzigd. Pas achter gekomen bij de levering dat in de koopakte een bepaalde passage was opgenomen waardoor de zekerheidspositie materieel verslechterd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even later kwam inderdaad het bericht dat de investering wegens deze wijziging geannuleerd mag worden. Ik ga er maar van uit dat GVE dit zo evident vindt dat ze het niet in het eerste bericht genoemd hebben en de aanvulling alleen ter verduidelijjking is.![]()
Ja ze hadden het eerder moeten uitzoeken, maar beter zo dan als de lening al loopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |