quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
En niet aardig voor vrouwen (als het dezelfde is en het verhaal klopt).Omdat er jammer genoeg nog veel mensen FOK missen, missen ze ook veel informatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij was het al een NEE. Maar er zullen vast wel een groot aantal investeerders klaar staan.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
https://www.collincrowdfu(...)44842edad656dd36962equote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dank! Heb je toevallig ook een linkje gekregen voor de nieuwe lening en zo ja zou je die willen delen?
Zo worstel ik al een tijd met een project bij (het oude) Matching Capital waarbij een pand is geherfinancieerd voor dezelfde waarde als de oorspronkelijke financiering (oorspronkelijke financiering ¤ 300k en dezelfde ¤ 300k is geherfinancieerd bij SIG). Echter wordt er van de herfinanciering 10% ingehouden door Matching Capital welke nodig zou zijn geweest voor kosten in het hele traject (notariskosten, makelaarskosten, e.d.). Deze kosten zijn tot nu toe niet aantoonbaar en zijn zonder overleg met de geldgevers in mindering gebracht. Voor de 10% inhouding is met de geldnemers een nieuwe ovk afgesloten zonder zekerheden/dekkingen en met slechts 2% rente. Grote vraagtekens over de zakelijkheid van deze nieuwe financiering plús het feit dat Matching Capital m.i. niet bevoegd was om een nieuwe financiering, zonder overleg met de geldgevers, af te sluiten, maar dit wel heeft gedaan. Geen enkele uitleg vanuit MC over waarom dit wel zou mogen, want de Algemene Voorwaarden tonen dit niet aan. En je raadt het al, er wordt niet meer betaald door de geldnemers.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:02 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Wat een soap speelt zich af bij mijn (helaas) grootste investering bij MAX Crowdfund.
Nederlandse man (Edwin Nieuwenhout) leent 1 miljoen euro voor het bouwen van 6 boerderijhuisjes in Groningen, die allen al bewezen verhuurd zouden zijn vooraf. Meneer heeft al een grote woning portefeuille in Duitsland waar een 2e hypotheek op wordt gevestigd, met een LTV van max. 30%. Waarde bevestigd door Coldwell Banker Commercial Netherlands. Ziet eruit als een grote organisatie op LinkedIn.
Nu is de beste man verdwenen, ook in het Duitse nieuws benoemd: https://lokaldirekt.de/ne(...)usland-untergetaucht en hebben ze faillissement aangevraagd vanuit MAX.
Nu wordt er mogelijk voorgesteld om het faillissement niet uit te laten spreken en 30% van de inleg uit te keren aan investeerders. Zou voor mij gaan om een verlies van duizenden euro's.
Er wordt/is hier ergens enorm gesjoemeld, maar hoe ga je het beste met zo'n situatie om?
Is deze man niet al vorig jaar failliet verklaard? https://www.claimsagent.nl/nl/Insolvencies/Details/26696quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:02 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Wat een soap speelt zich af bij mijn (helaas) grootste investering bij MAX Crowdfund.
Nederlandse man (Edwin Nieuwenhout) leent 1 miljoen euro voor het bouwen van 6 boerderijhuisjes in Groningen, die allen al bewezen verhuurd zouden zijn vooraf. Meneer heeft al een grote woning portefeuille in Duitsland waar een 2e hypotheek op wordt gevestigd, met een LTV van max. 30%. Waarde bevestigd door Coldwell Banker Commercial Netherlands. Ziet eruit als een grote organisatie op LinkedIn.
Nu is de beste man verdwenen, ook in het Duitse nieuws benoemd: https://lokaldirekt.de/ne(...)usland-untergetaucht en hebben ze faillissement aangevraagd vanuit MAX.
Nu wordt er mogelijk voorgesteld om het faillissement niet uit te laten spreken en 30% van de inleg uit te keren aan investeerders. Zou voor mij gaan om een verlies van duizenden euro's.
Er wordt/is hier ergens enorm gesjoemeld, maar hoe ga je het beste met zo'n situatie om?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik zit ook in projecten van deze figuur, omdat je geen projectnummer noemt kan ik niet nagaan of dit hetzelfde project is. Er is een hele geschiedenis aan voorafgegaan wat hier te ver voert maar m i heeft deze meneer o a handig gebruik gemaakt van de stroperige uitwinningsprocedure in Duitsland. Ik vraag me overigens af waar die 30% vandaan komt, gelet op eerdere ervaringen met MCF mag je je handen daarmee dichtknijpen (en ik zou er maar niet op rekenen).quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:02 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Heeft hij nog andere leningen lopen? Op MAX toch enkel 1150797?quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:55 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik zit ook in projecten van deze figuur, omdat je geen projectnummer noemt kan ik niet nagaan of dit hetzelfde project is. Er is een hele geschiedenis aan voorafgegaan wat hier te ver voert maar m i heeft deze meneer o a handig gebruik gemaakt van de stroperige uitwinningsprocedure in Duitsland. Ik vraag me overigens af waar die 30% vandaan komt, gelet op eerdere ervaringen met MCF mag je je handen daarmee dichtknijpen (en ik zou er maar niet op rekenen).
Link:quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:16 schreef ovdm het volgende:
Nieuwe CCF binnenkort beschikbaar
Hoogeveenseweg Meppel B.V.
(Ver)bouw onroerend goed
¤ 1.500.000
8,0% rente | 24 maanden
Weer een nieuw project van Lenferink. Tot nu toe heb ik nog geen enkele default in al zijn projecten meegemaakt, dus ik probeer ook deze weer mee te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door axensir op 04-08-2025 15:33:30 ]
quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:27 schreef axensir het volgende:
[..]
Link:Wil wel investeren, alleen liggen ze weer te klooien bij odido. Krijg geen SMS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tip. Werk met tweetraps via app, stuk sneller.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:46 schreef quepos het volgende:
[..]
Wil wel investeren, alleen liggen ze weer te klooien bij odido. Krijg geen SMS.
Ben wel benieuwd wat dit pandje waard is als dat contract niet wordt verlengd. Je kan daar verder vrij weinig mee natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2025 11:16 schreef ovdm het volgende:
Nieuwe CCF binnenkort beschikbaar
Hoogeveenseweg Meppel B.V.
(Ver)bouw onroerend goed
¤ 1.500.000
8,0% rente | 24 maanden
Weer een nieuw project van Lenferink. Tot nu toe heb ik nog geen enkele default in al zijn projecten meegemaakt, dus ik probeer ook deze weer mee te pakken.
Vandaag de terms due ontvangen van de Begijnhof SIGjesquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:12 schreef peterc het volgende:
Bij de GVE verzamel zit vandaag 4x term 23935 Domicilie .. te Roermond van Ome Lex, is hiermee nu bij. Nu 23936 & de SIGjes nog.
Op de terreinen van veel voormalige Nederlandse "streekziekenhuizen" is in de afgelopen 10-20 jaar woningbouw gerealiseerd. Dat gaat niet van de een op andere dag, is vaak een jarenlang traject. Ik sluit niet uit dat Leningnemer Ome Carlus dit scenario ook in z'n achterhoofd heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat dit pandje waard is als dat contract niet wordt verlengd. Je kan daar verder vrij weinig mee natuurlijk
Met de (zeer) kapitaalkrachtige Holding die tekent, is die vraag vooral theoretisch denk ik.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat dit pandje waard is als dat contract niet wordt verlengd. Je kan daar verder vrij weinig mee natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Is een perfecte lokatie daarvoor, kom er vaak. Mooi nieuw Isala ziekenhuis zit er tegenover, grote woonwijk aan de andere kant van de doorlopende weg. Meppel is flink bezig met nieuwe wijken uit de grond stampen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:09 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Op de terreinen van veel voormalige Nederlandse "streekziekenhuizen" is in de afgelopen 10-20 jaar woningbouw gerealiseerd. Dat gaat niet van de een op andere dag, is vaak een jarenlang traject. Ik sluit niet uit dat Leningnemer Ome Carlus dit scenario ook in z'n achterhoofd heeft.
De asielinstroom is nu al licht dalend. Een nieuw kabinet zal echt wel maatregelen nemen waardoor de asielinstroom verder daalt. Wat is het complex waard als bouwgrond?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:29 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Is een perfecte lokatie daarvoor, kom er vaak. Mooi nieuw Isala ziekenhuis zit er tegenover, grote woonwijk aan de andere kant van de doorlopende weg. Meppel is flink bezig met nieuwe wijken uit de grond stampen.
Ik zit er ook in nu, dus de boel zal wel op de fles gaan...
Dat lijkt mij voor nu wat minder relevant. De looptijd is 24 maanden en de huurcontracten lopen langer dan de looptijd van deze lening. Ok, Isala Klinieken zou failliet kunnen gaan, maar of dat een aannemelijk risico is, dat betwijfel ik.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met de (zeer) kapitaalkrachtige Holding die tekent, is die vraag vooral theoretisch denk ik.in absolute getallen zeer kapitaalkrachtig. Met de hoge leverage die deze club hanteert kan dit allemaal heel snel omslaan als het tegen zit. Ik ben altijd met een boog om deze leningen heen gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu het linkje nogquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:23 schreef Fredericm het volgende:
Van Tienen Marine Services bij Collin direct.
Van visserij heb ik geen verstand, ik denk dat het geld wel terugkomt.
Lening 35K a 10% lineair afgelost in 60 maanden. Tweede hypotheek, eerste hypotheek 180K. LTV is 85% gebaseerd op WOZ waarde van 255K per 1-1-2024. Zelfde apartementen worden al voor hogere prijzen verkocht. Gezien huizenprijs zeer courant onderpand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |