In feite is er een staking van de onderneming, de exploitatie van de bakkerij gaat over naar de dochter, dus dat maakt een herfinanciering noodzakelijk. De ouders gaan het onroerend goed exploiteren (dat deden ze al, maar nu zonder de bakkerij activiteit).quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:27 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zeker bijzonder omdat de huidige lening van 5,5% rente nog loopt tot 2027. Dan kan je wel even wachten of de huurder verlengd voordat je extra geld en hogere rente gaat betalen. Verder wel in orde voor basisbedrag.
De vorige lening was ook al een herfinanciering. Het geeft de indruk dat als het geld op is ze opnieuw geld lenen met een flinke som extra, maar misschien hebben ze in de loop der tijd meer vertrouwen gekregen en durven ze nu meer te investeren. De bakkerijwinkel is maar 3 ochtenden per week open (of 5, de website spreekt zichzelf tegen), dus de bakkerij zal het vooral van B2B moeten hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
In feite is er een staking van de onderneming, de exploitatie van de bakkerij gaat over naar de dochter, dus dat maakt een herfinanciering noodzakelijk. De ouders gaan het onroerend goed exploiteren (dat deden ze al, maar nu zonder de bakkerij activiteit).
quote:Pedagoog Langeveld in 1952 (bron: wikipedia):
Harkema is een berucht dorp; berucht door de vroegere ruwe heidebevolking, waar vechtpartijen schering en inslag waren. Nog altijd is de bevolking opvliegend, om een kleinigheid wordt het mes uit de zak getrokken.
De Harkieten zijn allemaal familie. Door inteelt is het percentage geestelijk abnormalen groot. Ook de drankzucht zal daaraan niet vreemd zijn. Fietst men door Harkema, dan kan men aan vele schoolkinderen zien, dat ze er niet helder van geest uitzien. Het intelligentiepeil op de openbare school is ontstellend laag.
Daar zal ik dan misschien de conclusie kunnen trekken dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren vroeger wel meer dorpen, bijvoorbeeld in de grensstreek, die afgelegen lagen en waarvan de bewoners geld verdienden met smokkel en andere marginale activiteiten. Geld wat in de jaren '30 weer verdampte toen de mark niets meer waard was. Enfin daar merk je tegenwoordig weinig meer van, als je beroerde woonomgevingen zoekt kun je beter in bepaalde delen van de Randstad gaan kijkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:18 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
De vorige lening was ook al een herfinanciering. Het geeft de indruk dat als het geld op is ze opnieuw geld lenen met een flinke som extra, maar misschien hebben ze in de loop der tijd meer vertrouwen gekregen en durven ze nu meer te investeren. De bakkerijwinkel is maar 3 ochtenden per week open (of 5, de website spreekt zichzelf tegen), dus de bakkerij zal het vooral van B2B moeten hebben.
De Harkema heeft nog steeds wel een naam laag te houden hier in de regio, maar dat is een beetje flauw.
[..]
https://archive.is/3VLX5quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:15 schreef peterc het volgende:
Evenwel staat het achter de pay-wall en, kan iemand het publiceren ? alvast dank.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:08 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Restaurant in Amsterdam ook.Weer even tijdens bezoek Gouda langs het restaurant gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het nog te openen restaurant in Gouda is ook nog steeds on hold, loopt nu 2 termijnen achter. Dan zal de andere lening voor de delivery die op de 17e moet betalen waarschijnlijk ook wel volgen.
Ik krijg er zo steeds minder vertrouwen in dat het nog goed komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad een open deuren 13 in een dozijn artikel. Best wel droevig dat er nooit een goed diepgaand achtergrond komt met echte ervaringen van platformen & investeerders. De 170.000 CF investeerders zijn behoudens uitzonderingen geen Harry Business Class Mens domoren, ze weten heus wel wat ze doen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:22 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
https://archive.is/3VLX5
Staan eigenlijk alleen de bekende dingen in die al eerder in dergelijke artikelen hebben gestaan.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Weer even tijdens bezoek Gouda langs het restaurant gelopen.In mijn optiek, langzaamaan tijd voor restructuring de business. Wat goed is behouden of sell, wat slecht is get rid of en alles nog een keer geen goed fine-tunen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U houdt wel heel erg van Engels, don't you....quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:05 schreef peterc het volgende:
[..]
In mijn optiek, langzaamaan tijd voor restructuring de business. Wat goed is behouden of sell, wat slecht is get rid of en alles nog een keer geen goed fine-tunen.
Dit artikel heeft een diepgang van een platbodem. Mis bijvoorbeeld in het vergelijk met spaargeld het verschil in vermogensrendementsheffing. De naam Naipal komt zomaar uit de lucht vallen. Waarschijnlijk ook iemand van de AFM. Ik vraag me wel af of hij al deze personen heeft gesproken, of dat hij quotes uit eerdere interviews en artikelen heeft gehaald en gebruikt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:58 schreef peterc het volgende:
[..]
Inderdaad een open deuren 13 in een dozijn artikel. Best wel droevig dat er nooit een goed diepgaand achtergrond komt met echte ervaringen van platformen & investeerders. De 170.000 CF investeerders zijn behoudens uitzonderingen geen Harry Business Class Mens domoren, ze weten heus wel wat ze doen.
Benieuwd hoe de belegg-portefeuille van de schrijver Thomas van O eruit ziet.
Ook weer dat achterhaalde advies om slechts 10% te beleggen in crowdfunding. Dat was logisch in de tijd dat er geen hypothecaire zekerheden waren, dat je aan de goden was overgeleverd als er weer eens eentje stopte met betalen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:44 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Dit artikel heeft een diepgang van een platbodem. Mis bijvoorbeeld in het vergelijk met spaargeld het verschil in vermogensrendementsheffing. De naam Naipal komt zomaar uit de lucht vallen. Waarschijnlijk ook iemand van de AFM. Ik vraag me wel af of hij al deze personen heeft gesproken, of dat hij quotes uit eerdere interviews en artikelen heeft gehaald en gebruikt.
Altijd moeilijk om met herbruik goede marges te maken, omdat het opschalen van goede vintage vondsten erg moeilijk is. In zo'n geval hoop je altijd dat er een partner is met een goed inkomenquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw projectje via Collin met wel een kans op een hobbelige rit:
KAAR Interieurs
¤ 25.000 | 9,5 % rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kaar-interieurs/
Ondanks de aanzienlijke kans op gedoe tijdens de looptijd van deze lening overweeg ik hem toch (als het al lukt) voor een beperkt bedrag mee te nemen op basis van het geboden bruto rendement en de zekerheden.
Hobbelig, zoals bij de python in de Eftelingquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw projectje via Collin met wel een kans op een hobbelige rit:
KAAR Interieurs
¤ 25.000 | 9,5 % rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kaar-interieurs/
Ondanks de aanzienlijke kans op gedoe tijdens de looptijd van deze lening overweeg ik hem toch (als het al lukt) voor een beperkt bedrag mee te nemen op basis van het geboden bruto rendement en de zekerheden.
Staat nu open.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek op pand met hierin 2 woningen, winkel en een kantoorruimte:
S. Holthuis en G. Holthuis-Dam
¤ 200.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/s-holthuis-en-g-holthuis-dam/
In de winkel zit de bakker die de dochter in beheer heeft/krijgt. De kantoorruimte komt medio dit jaar of medio volgend jaar leeg en willen ze transformeren naar twee appartementen voor de verhuur. Op zich een prima idee en als ik naar de buurt kijk dan past dat wel. De vergunningen zullen ze echter nog wel moeten regelen lijkt mij wat een risico kan zijn voor deze mensen. Daarnaast bijzonder om nu al het geld op te halen en rente te gaan betalen terwijl het vermoedelijk nog een jaartje gaat duren eer ze aan de gang kunnen. De zekerheden lijken mij, ook in de huidige staat, ruim voldoende. Rentevergoeding weer krapjes.
Zelf denk ik aan maximaal voor mijn basisbedrag meenemen maar ben ook wel benieuw naar jullie reactie.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://bole-ensa.nl/over-bole-ensa/
https://www.google.com/se(...)#lkt=LocalPoiReviews
De 2 woongedeelte hebben samen een WOZ-waarde van 391k.
Dat er een partner is blijkt nergens uit de pitch...quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Altijd moeilijk om met herbruik goede marges te maken, omdat het opschalen van goede vintage vondsten erg moeilijk is. In zo'n geval hoop je altijd dat er een partner is met een goed inkomen
Linkjequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hobbelig, zoals bij de python in de Efteling. Overwaarde genoeg maar voor de rest is het erg marginaal allemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Linkje
Ik laat mijn inschrijving afhangen van jullie enthousiasmeEerste 3 investeerders leggen E 4.400 in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant, blijkbaar was het drempelbedrag van de eerste financieringsronde toch niet voldoende, en proberen ze het nu alsnog op te halen door de financiering op te knippen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Duits project via Collin:
Capricorn Composite GmbH 2
¤ 1.000.000 | 9,5 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/capricorn-composite-gmbh-2/
De eerste 4 leggen ¤6900,- waarvan 2x met maximale bedrag bij deze lening van ¤2500,- en dan gaat het snel.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Eerste 3 investeerders leggen E 4.400 in.
Ik heb ingelegd;quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Eerste 3 investeerders leggen E 4.400 in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |