Zo makkelijk werkt dat helaas niet als de overheid terreur uitoefent. Kijk ook maar naar de leiders in Rusland, Noord-Korea of desnoods Israël zelf.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, zolang die gijzelaars niet vrij zijn gaan ze inderdaad op dieet, ga maar lekker in opstand tegen je Hamas vriendjes in plaats van tegen Israel,
Jij komt pas bij seizoen 6 kijken. Begin in 1948.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:50 schreef raptorix het volgende:
Kunnen we gewoon eens heel simpel naar de feiten kijken, Hamas doet een extreem laffe extremistische aanval op burger van Israel, verkracht de boel, dood babyys, ontvoerd burgers en soldaten, als Israël dan terugslaat is het huilen geblazen, en dit was niet de eerste aanval, maar de zoveelste, het houd gewoon een keer op.
Typisch weer dat mijn berichten volledig worden genegeerd.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Fake nieuws. Het gaat ze echt alleen om gijzelaars.
Het valt op dat je meteen weer in de verdediging springt en nu het probleem op mij wil projecteren.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
propaganda komt aan beide zijden voor. Niks nieuws onder de zon wat dat betreft. En ik kan me toch absoluut niet aan de indruk onttrekken dat het aan Israëlische zijde niet gebeurd, bewijs staat in dit topic. Ik heb 1 door jou geplaatste tweet gechecked en die bleek ook gewoon fake.
Daar vindt je vergelijkbare reacties overigens.
Wat ik schrijnender vind is dat jij die mensen zelfs geradicaliseerd noemt. Dat zegt nog veel meer over jou dan over dat domme volk wat met twee benen in de propaganda trapt. Die mensen mogen (terecht of onterecht) geen compassie voelen voor Gazanen?
Goed idee. Is ruim twee maanden lang geprobeerd alleen heeft niet gewerkt. Als Hamas alle noodhulp steelt zoals jij claimt dan kan je wel stoppen met noodhulp maar dan is hamas de laatste groep die daar last van heeft. Dus een slecht ideequote:
Waarom niet gewoon met Saul in 1025 voor Christus beginnen?quote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Jij komt pas bij seizoen 6 kijken. Begin in 1948.
Ja of Hamasquote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo makkelijk werkt dat helaas niet als de overheid terreur uitoefent. Kijk ook maar naar de leiders in Rusland, Noord-Korea of desnoods Israël zelf.
[..]
En nu moet ik weg uit dit topic? Het is jouw topic niet hoor.
Oh boeh boeh boeh je hebt zeker wat willekeurige hamaz filmpjes over de geschiedenis van Israel gezien? Zelfs daar kun je inderdaad over discussieren over wie het land toe behoort, 2 feiten:quote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Jij komt pas bij seizoen 6 kijken. Begin in 1948.
Je denkt dat Israël voor de lol de boel aanvalt?quote:Op maandag 28 juli 2025 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed idee. Is ruim twee maanden lang geprobeerd alleen heeft niet gewerkt. Als Hamas alle noodhulp steelt zoals jij claimt dan kan je wel stoppen met noodhulp maar dan is hamas de laatste groep die daar last van heeft. Dus een slecht idee
Ah, een rapport dat niet openbaar wordt gemaakt. En waarvan zowel een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken als een woordvoerder van het Witte Huis de bevindingen tegenspreken of zelfs het bestaan van het rapport ontkennen. Dat is toch wel erg opmerkelijk. En deze zin in het artikel:quote:Op maandag 28 juli 2025 19:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Amerikaans rapport: geen bewijs dat Hamas structureel voedsel in Gaza steelt
En stel je voor, het grootste probleem is dat voedsel gestolen wordt. Hoe los je dat op als Israëlische overheid? Door juist voedselhulp toe te staan, zodat de prijs van voedsel daalt en iedereen genoeg voedsel heeft? Of door voedselhulp te verbieden en ervoor te zorgen dat voedsel schaars en duur is?
[..]
Oké, met dit soort uitspraken is discussiëren vrij zinloos.
quote:Israël laat sinds de oorlog met Hamas maar mondjesmaat hulp toe in de Gazastrook, waar ernstige hongersnood heerst en Palestijnen massaal worden uitgehongerd.
'Ernstige hongersnood'quote:Het VN-hulpsysteem is extreem effectief in het bevoorraden van wanhopige en hongerige Palestijnen, zeggen de ingewijden. Dat is het tegengestelde van wat de regering van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu steeds beweert.
Misschien zou je ietwat meer krediet hebben als je met eenzelfde passie de schending van rechten van christenen in heel die vooral islamitische regio - die al eeuwen heerst - aan de kaak had gesteld.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Typisch weer dat mijn berichten volledig worden genegeerd.
Gast, als je zionisme goed kan praten moet je dat doen. Het moedwillig laten verhongeren van een volk met voornamelijk mensen onder de 18 is een oorlogsmisdaad dat vreemd genoeg goed geluld wordt door nazaten van mensen die hebben meegedaan met het discrimineren van joden.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh boeh boeh boeh je hebt zeker wat willekeurige hamaz filmpjes over de geschiedenis van Israel gezien? Zelfs daar kun je inderdaad over discussieren over wie het land toe behoort, 2 feiten:
-Zeker niet aan de Palestijnen.
-Israel heeft genoeg concessies gedaan om dat land te delen.
En anders ga je maar lekker alle Youtube filmpjes bekijken waarbij de omringende landen Israel hebben geprobeerd kapot te maken. Ik hoor je reactie wel.
Nee, Israël wil grond. Daar gaat het om. Daarna Syrië en kennelijk Turkije.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat Israël voor de lol de boel aanvalt?
Oh god, waarom denk je dat Egypte de grenzen niet open zet voor hulp?quote:Op maandag 28 juli 2025 20:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Gast, als je zionisme goed kan praten moet je dat doen. Het moedwillig laten verhongeren van een volk met voornamelijk mensen onder de 18 is een oorlogsmisdaad dat vreemd genoeg goed geluld wordt door nazaten van mensen die hebben meegedaan met het discrimineren van joden.
Jullie schuldgevoel complex moet eens stoppen.
Dat Trump iets ontkent zou ik niet serieus nemen.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:01 schreef HowardRoark het volgende:
En waarvan zowel een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken als een woordvoerder van het Witte Huis de bevindingen tegenspreken of zelfs het bestaan van het rapport ontkennen. Dat is toch wel erg opmerkelijk. En deze zin in het artikel:
Moeten ze ook absoluut weigeren. Dan zijn de Gazanen hun stuk grond kwijt.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh god, waarom denk je dat Egypte de grenzen niet open zet voor hulp?
Nee joh, die leggen we bij Nederland. En Israël. En het Westen. En Europa. En de V.S.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:05 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Moeten ze ook absoluut weigeren. Dan zijn de Gazanen hun stuk grond kwijt.
Lekker even de schuld bij Egypte leggen
Trouwens wel bijzonder. In een ander artikel van vandaag stelt nu.nl het volgende:quote:Op maandag 28 juli 2025 20:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, een rapport dat niet openbaar wordt gemaakt. En waarvan zowel een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken als een woordvoerder van het Witte Huis de bevindingen tegenspreken of zelfs het bestaan van het rapport ontkennen. Dat is toch wel erg opmerkelijk. En deze zin in het artikel:
[..]_!
Of:
[..]
'Ernstige hongersnood'
'Massaal uitgehongerd'
'Extreem effectief'
Aan geladen taalgebruik geen gebrek in dit artikel.
Dat is raar.quote:In de Gazastrook vallen mensen om van de honger. 500.000 mensen kampen met extreme hongersnood en een op de vijf kinderen is ondervoed, blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN heeft het nog niet over een officiële hongersnood, maar noemt het wel een hongersnoodcrisis.
We leggen em bij de Britten en Duitsers en alle landen daaromheen met hun schuldcomplex.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee joh, die leggen we bij Nederland. En Israël. En het Westen. En Europa. En de V.S.
Wat moet ik verdedigen dan? Ik verdedig helemaal niks. Maar jij doet net of die propaganda eenzijdig is en dat is die niet. Aan de andere zijde ook genoeg te vinden, wellicht wat minder maar in de k dat dat vooral jouw bubbel is waardoor je denkt dat je mening of visie gelijk een feit is.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat je meteen weer in de verdediging springt en nu het probleem op mij wil projecteren.
Het mag duidelijk zijn dat de propaganda een véél groter probleem is aan de pro-Palestijnse zijde. Ik volg veel pro-Israëlische accounts en heb nog geen inzet van AI gezien of mensen die stellen 'een ontwaking' te hebben gehad.
Het overgrote merendeel van de posts binnen die contreien bestaat uit het bestrijden van antisemitisme en de demoniserende narratieven vanuit de pro-Palestijnse kringen. Kortom, nee, hier is geen sprake van hetzelfde probleem aan beide kanten.
Nu.nl beweert in het artikel trouwens ook dat tijdens een hongersnood 'zelfs huilen te veel energie kost'. Een heel verhaal over hoe het lichaam langzaam afbreekt en 'de organen er langzaam mee stoppen'.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trouwens wel bijzonder. In een ander artikel van vandaag stelt nu.nl het volgende:
[..]
Dat is raar.
Er is dus een 'ernstige hongersnood' maar tegelijkertijd heeft is er officieel nog geen hongersnood.
quote:Op maandag 28 juli 2025 19:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland steunt de GHBT+ groep vol de pallies, terwijl als ze daar zouden komen ze gelijk een gebouw afgepleurd worden, mijn god wat een domheid.
Ja.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:20 schreef raptorix het volgende:
Een stad belegering is trouwens een vrij gebruikelijke aanvalstactiek om je tegenstander op de knieën te dwingen. Leiden is er zelfs groot mee geworden. Als hamas zich zou overgeven en de wapens zou inleveren dan zal Israël daar direct akkoord mee gaan.
* belt Netanyahu.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Of ze katapulteerden nog een paar van die pest-lijken over de stadsmuur.
Vroeger ging men niet zwakzinnig te werk. Denk aan steden als Carthago, Troje etc.
De stad werd geplunderd, platgebrand en de bevolking werd grotendeels uitgemoord of als slaaf verkocht.
quote:
Niet echt, ik heb je in geuren en kleuren antwoord gegeven. Croft erop los.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ga je nog vertellen wat er moet gebeuren na secularisatie. Je bent zo belezen dus ik wil graag van je horen wat er moet gebeuren om dit conflict ooit te laten eindigen. De stap secularisatie zelf heb je nog extreem vaag beschreven maar wat er dan vervolgens moet gebeuren daar heb je alleen nog over gezwegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |