Vanwaar je smileyquote:
Van Basten heeft het hoogste gemiddelde van alle toppers ooit qua gescoorde strafschoppen. Hij scoorde er 51 van de 54 in de regulaire speeltijd. Typisch dat ik een derderangs user met een tweederangs username met dit feitje moet confronteren.quote:
En toch zal niemand, op een enkele bezopen boomer na, Van Basten beschouwen als een van de grootste voetballers aller tijden. Ik zou hem niet eens in de top 10 van beste spitsen zetten.quote:Op zondag 27 juli 2025 03:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van Basten heeft het hoogste gemiddelde van alle toppers ooit qua gescoorde strafschoppen. Hij scoorde er 51 van de 54 in de regulaire speeltijd. Typisch dat ik een derderangs user met een tweederangs username met dit feitje moet confronteren.
Dan vraag ik me af welke spitsen in jouw TOP-10 staan. Verder ben ik benieuwd naar jouw lijstje beste spelers ooit. Dit vraag ik namens mezelf. En niet namens een bezopen boomer. Zoals jij het denigrerend bedoelt. Denk er over na. Dan ga ik nu naar bed, met uw welvinden.quote:Op zondag 27 juli 2025 03:07 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
En toch zal niemand, op een enkele bezopen boomer na, Van Basten beschouwen als een van de grootste voetballers aller tijden. Ik zou hem niet eens in de top 10 van beste spitsen zetten.
En één van die twee titels was dankzij de scheidsrechters. De Italiaanse bond kon dan twee ploegen hebben in de Europacup I.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:31 schreef tong80 het volgende:
Kijk eens naar de persoonlijke prijzen en de prijzen met de club., Ze zeggen dat Maradona in zijn eentje Napoli groot maakte. Dat kan kloppen. Maar Ajax stelde ook niks voor voordat Cruijff zijn debuut maakte. Sterker nog. Ajax was een jaar voor zijn debuut bijna gedegradeerd. Vervolgens won Ajax talloze landstitels speelde Ajax 4 EC-1-finales waarvan ze er 3 wonnen. Ajax werd een Europese grootmacht. Daarna revolutioneerde Cruijff het wereldvoetbal met Oranje. Maradona won maar één landstitel met Boca Juniors [b]en 2 met Napoli. Een mager aantal voor een speler die door sommigen als de beste ooit wordt gezien. Dat zijn hoogtepunt was het moment dat-ie een bal hooghield zegt ook alles. De meesten weten niet eens meer of het tegen Bayern of Stuttgart was. Of het de halve of hele finale was kunnen velen zich ook niet meer herinneren.[/b]
[ afbeelding ]
Van Marco van Basten zijn de herinneringen veel grootser en talrijker. Verder was Marco perfect tweebenig, net als Cruijff. Maradona gaf voorzetten achter zijn standbeen langs omdat hij met rechts niks kon. Hij maakte een cruciaal doelpunt met de hand op het WK-86 omdat hij niet kon koppen. Terwijl Marco een beslissend doelpunt maakte tegen Lokomativ Leipzig in een EC-3 finale. Een Europa-cup winst die Marco lang niet als zijn belangrijkste beschouwde. Waar Maradona zijn enige Europese prijs won.
Natuurlijk was de solo van Maradona geweldig op het WK-86. Maar de pure atleet van Basten maakte zoveel gracieuze en acrobatische doelpunten dat Maradona minstens 5 keer zijn nek had gebroken.
Dit is de mooiste samenvatting ooit van een door God gezonden talent. Zonder dat-ie de hand van God nodig had...............
Bekijk deze YouTube-video
Dit is echt een lijpe post; of je weet niks of je probeert zwaar te ragebaiten.quote:Op zondag 27 juli 2025 03:07 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
En toch zal niemand, op een enkele bezopen boomer na, Van Basten beschouwen als een van de grootste voetballers aller tijden. Ik zou hem niet eens in de top 10 van beste spitsen zetten.
Wellicht wat plukjes in Milaan, verder valt dat best tegen wereldwijd vermoed ik.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit is echt een lijpe post; of je weet niks of je probeert zwaar te ragebaiten.MvB wordt altijd genoemd wanneer men het over "the greatest strikers" hebben.
Man, zelfs FourFourTwo zet hem op #10 als beste voetballers; niet eens alleen als spits.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht wat plukjes in Milaan, verder valt dat best tegen wereldwijd vermoed ik.
Zo zijn er honderden van dat soort obscure lijstjessites. Cruijff eens, Van Basten toch net wat minder. Al blijft het altijd nattevingerwerkquote:Op zondag 27 juli 2025 09:50 schreef Drxx het volgende:
[..]
Man, zelfs FourFourTwo zet hem op #10 als beste voetballers; niet eens alleen als spits.
Jullie onderschatten zwaar hoe men in het buitenland naar MvB en Cruijff kijken.
Nu zou ik FourFourTwo niet obscuur willen noemen, het is geen VBL. Maar vooruit, open bijvoorbeeld een random Reddit-topic over greatest strikers, MvB staat er 100% tussen. Het zou knapper zijn om lijstjes te vinden waar hij niet genoemd wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo zijn er honderden van dat soort obscure lijstjessites. Cruijff eens, Van Basten toch net wat minder. Al blijft het altijd nattevingerwerk
Fijn dat we nu eens eindelijk kunnen concluderen dat Clarence Seedorf de enige echte Nederlandse GOAT is wat betreft clubvoetballers.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:31 schreef tong80 het volgende:
[b]Kijk eens naar de persoonlijke prijzen en de prijzen met de club.
Volgens kenners hoort Senna niet bij de besten ooit.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:52 schreef nostra het volgende:
De grootsheid van Maradona zit hem dan ook niet alleen in zijn kwaliteiten, maar in de goddelijke status die hij bij Napolitanen en Argentijnen heeft. Á la Senna, al was die dan ook nog superieur.
Dat laatste is idd jammer. Ik durf bijna te beweren dat van Basten geen leuke man is. Als coach had hij ook ruzie met spelers met een mening. Seedorf, van Nistelrooij, van Bommel en van Hooijdonck.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:55 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nu zou ik FourFourTwo niet obscuur willen noemen, het is geen VBL. Maar vooruit, open bijvoorbeeld een random Reddit-topic over greatest strikers, MvB staat er 100% tussen. Het zou knapper zijn om lijstjes te vinden waar hij niet genoemd wordt.
In het buitenland is MvB's naam tig malen groter dan bij ons. Hier kennen we hem vooral als meneer "altijd wat te zeiken bij Rondo."
Die wordt hier ook gruwelijk onderschat.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Fijn dat we nu eens eindelijk kunnen concluderen dat Clarence Seedorf de enige echte Nederlandse GOAT is wat betreft clubvoetballers.
Gene Hansen, Jan Jongbloed, Bram van Polen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:52 schreef Evangelion het volgende:
2. Beschikbaarheid (als in gespeelde wedstrijden) is ook kwaliteit en alleen daarom is MvB al geen grootste allertijden.
Zijn statistieken zijn beter dan van Ronaldo.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:18 schreef -XOR- het volgende:
LOL, mensen die denken dat Van Basten in de algemene consensus niet tot de allergrootste spitsen gerekend wordt. 3x Ballon d'Or winnaar.
Omdat je zoals zo vaak weer eens onzin uitkraamt.quote:
moet je wel bondscoach zijn geweest om het geprobeerd te hebben natuurlijkquote:Op zondag 27 juli 2025 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maradona is er ten minste in geslaagd om in 1986 met Argentinië de FIFA World Cup te winnen.
Dat is Cruijff met het Nederlands elftal nooit gelukt, noch als speler, noch als bondscoach.
Ik heb nooit echt goed begrepen waarom Cruijff nooit bondscoach van het Nederlands elftal is geworden.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:28 schreef Bofjijff het volgende:
moet je wel bondscoach zijn geweest om het geprobeerd te hebben natuurlijk
iets voor mijn tijd maar wat ik zoal lees hierover was de ego van bepaalde mensen groter dan de juiste beslissing nemen hierinquote:Op zondag 27 juli 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt goed begrepen waarom Cruijff nooit bondscoach van het Nederlands elftal is geworden.
Volgens mij heel in het kort: Michels zou het nooit accepteren dat Johan als een grotere trainer zou worden gezien, Michels was best een naar mannetje. Daarnaast zijn bondsmannetjes van de KNVB natuurlijk niet zo blij met onruststokers zoals Cruyff.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt goed begrepen waarom Cruijff nooit bondscoach van het Nederlands elftal is geworden.
Misschien een leuk topic voor een andere draad; waardeloze voetballers die wél wereldkampioen zijn geweest.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maradona is er ten minste in geslaagd om in 1986 met Argentinië de FIFA World Cup te winnen.
Dat is Cruijff met het Nederlands elftal nooit gelukt, noch als speler, noch als bondscoach.
Dat lag niet aan Cruijff, maar aan Eric Vilé, Jos Staatsen en Rinus Michels.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Gelijk een goeie. Jackie Charlton.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien een leuk topic voor een andere draad; waardeloze voetballers die wél wereldkampioen zijn geweest.
Ik trap af; Guido Buchwald, Duitsland 1990
Dus alles wat hij heeft behaald maakt hem groots, maar wat hem niet is gelukt is de schuld van anderen? Juist.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat lag niet aan Cruijff, maar aan Eric Vilé, Jos Staatsen en Rinus Michels.
Je hoeft mij de geschiedenis van de gouden bal niet uit te leggen. Stanley Matthews was de eerste, tevens de oudste. Weah was in 95 de eerste niet-Europeaan. In 94 won bv Stoichkow, normaliter had Romario hem gewonnen. Ze hebben ooit een verwachtte keuze gedaan als het altijd spelers van over de hele wereld waren geweest. Pelé was ruim het vaakst gekozen. De farce van na 2005 kun je niet serieus nemen. Maradona is klasse beter dan Messi. Messi staat met hangen en wurgen in de TOP-10. De Portugeze Ronaldo niet eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Zuid Amerikanen konden in die tijd toch helemaal geen gouden bal winnen?
Ja vind je het gek dat hij er dan niet tussen staat
Cruiff was wel goed maar niet zo goed als Maradona. Alleen Messi kan Maradona benaderen
Nee hoor. Waar beweer ik datquote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dus alles wat hij heeft behaald maakt hem groots, maar wat hem niet is gelukt is de schuld van anderen? Juist.
Als Messi volgend jaar het Wereldkampioenschap wint, wat ik niet uitsluit dan is er geen discussie meer wie de nummer 1 in de voetbalhistorie is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je hoeft mij de geschiedenis van de gouden bal niet uit te leggen. Stanley Matthews was de eerste, tevens de oudste. Weah was in 95 de eerste niet-Europeaan. In 94 won bv Stoichkow, normaliter had Romario hem gewonnen. Ze hebben ooit een verwachtte keuze gedaan als het altijd spelers van over de hele wereld waren geweest. Pelé was ruim het vaakst gekozen. De farce van na 2005 kun je niet serieus nemen. Maradona is klasse beter dan Messi. Messi staat met hangen en wurgen in de TOP-10. De Portugeze Ronaldo niet eens.
Jawel hoor. Messi heeft minder prijzen (internationale) gewonnen dan Arie Haan of Clarence Seedorf. Qua individuele records of statistieken is hij ook lang niet de beste. Hij heeft mazzel dat hij in deze eeuw voetbalde. In de jaren 60 of 80 was hij kapot geschopt. Pelé werd desondanks 3 keer wereldkampioen. Waren er gewoon 4 geweest, was hij niet het WK-66 uitgeschopt. Verder is hij net zoals Maradona in Barcelona mislukt bij PSG. Hij is namelijk geen teamspeler. Zoals Pelé en Cruijff wel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als Messi volgend jaar het Wereldkampioenschap wint, wat ik niet uitsluit dan is er geen discussie meer wie de nummer 1 in de voetbalhistorie is.
Op statistiek niveau staat niemand in de schaduw van Messi.
Moet ik deze post echt serieus gaan nemen?quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Messi heeft minder prijzen (internationale) gewonnen dan Arie Haan of Clarence Seedorf. Qua individuele records of statistieken is hij ook lang niet de beste. Hij heeft mazzel dat hij in deze eeuw voetbalde. In de jaren 60 of 80 was hij kapot geschopt. Pelé werd desondanks 3 keer wereldkampioen. Waren er gewoon 4 geweest, was hij niet het WK-66 uitgeschopt. Verder is hij net zoals Maradona in Barcelona mislukt bij PSG. Hij is namelijk geen teamspeler. Zoals Pelé en Cruijff wel.
Eigenlijk een eenmalige sterk tournooi speler. Op het WK-74 reserve en in 78 goed, niet uitmuntend. In Argentinië staan zelfs Housemsn, Batistuta en Cannigia hoger aangeschreven. Valencia is ook geen grootmacht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Jullie hebben het hier over Diego Armando Maradona en Lionel Messi.
Maar wie herinnert zich nog Mario Alberto Kempes ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |