SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ik mis Alexander Polak. Die nam zeker de foto.quote:
Ik denk eerder dat die toen al was overleden...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik mis Alexander Polak. Die nam zeker de foto.
Ja, ik miste hem ook al inderdaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik mis Alexander Polak. Die nam zeker de foto.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:43 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die toen al was overleden...
Nooit van gehoord, hoewel het nummer me wel enigszins bekend voorkwam.quote:
Het was wel redelijk bij elkaar gejat allemaalquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, hoewel het nummer me wel enigszins bekend voorkwam.
Ahquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:51 schreef livelink het volgende:
De zangeres was Tina Charles, heb ik net opgezocht. Haar kende ik wel van I love to love
Nee, dit hoorde ik echt voor het eerst.quote:
Maar die staat niet op de hoesfotoquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:51 schreef livelink het volgende:
De zangeres was Tina Charles, heb ik net opgezocht. Haar kende ik wel van I love to love
Ik denk dat ze het wel zong, maar dan op de Boney M manierquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar die staat niet op de hoesfoto
Ze leende haar stem inderdaad aan de plaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:53 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel zong, maar dan op de Boney M manier
Nee, inderdaad. Nu twijfel ik weer.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar die staat niet op de hoesfoto
Of bij Meat Loaf..quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:53 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ze zong het nog wel, dus waarom haar opvolgster dan op de foto staat weet ik ook nietquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:53 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Slaap lekker, zorro.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:56 schreef zorro28 het volgende:
Tijd om naar bed te gaan. Fijne avond nog
Welterusten zorro28. We zullen je opmerkingen op de rest van de hoesjes wel missen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:56 schreef zorro28 het volgende:
Klopt, hoewel die het later wel is gaan zingen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Of bij Meat Loaf..
In de clips zie je ook niet de daadwerkelijke zangeres.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:57 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Klopt, hoewel die het later wel is gaan zingen.
Maar het origineel is van Ellen Foley.
Bij het concert wat ik van hem bijwoonde bakte hij er helemaal niks meer van.
Is dit Freddy Fender?
Slaap lekkerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:56 schreef zorro28 het volgende:
Ik ken zijn dochter niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:00 schreef Symphonic het volgende:
Zijn dochter lijkt echt bizar op hem.
En ze kunnen elkaar niet luchten of zien.
Nee, wel een heel naar karakter en precies dezelfde mond en ogen.quote:
Buiten of binnen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik schrok me net rot, er viel een grote plant om. Dat ding is ook een beetje topzwaar
Is Symph aan het spoken?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik schrok me net rot, er viel een grote plant om. Dat ding is ook een beetje topzwaar
O jee, de monstera?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ow diequote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Binnen, op de tafel in de keuken
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Real mother for you van euh dinges guitar nogwat
Je zat er niet ver naastquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Real mother for you van euh dinges guitar nogwat
Stierf in het harnas. Zeggen wel eens dat dat de mooiste dood is. Dood gaan terwijl je doet ewat je graag doet.quote:
Vreselijk lijkt me dat, sterven voor publiek.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:10 schreef Melting het volgende:
[..]
Stierf in het harnas. Zeggen wel eens dat dat de mooiste dood is. Dood gaan terwijl je doet ewat je graag doet.
Tommy Copper zou er van mee hebben kunnen praten…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:10 schreef Melting het volgende:
[..]
Stierf in het harnas. Zeggen wel eens dat dat de mooiste dood is. Dood gaan terwijl je doet ewat je graag doet.
Nu moet ik aan de film Little Women denken (of het boek).quote:
Ja, een mooie taal in de muziek. Ik heb de afgelopen jaren steevast een lading Duitstalige nummers in m'n jaarlijst gehad - en hoog ook. Dit jaar lijkt dat andermaal het geval...quote:
Ach so, der Symphonicquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Sicher![]()
Ich bin jetzt in Nordfriesland
Ik ben vooral van Rammstein, maar kan ook andere Duitstalige muziek waarderen...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:12 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, een mooie taal in de muziek. Ik heb de afgelopen jaren steevast een lading Duitstalige nummers in m'n jaarlijst gehad - en hoog ook. Dit jaar lijkt dat andermaal het geval...
Bos laat geen kans op een emoji in de titel onbenutquote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Bos laat geen kans op een emoji in de titel onbenut
En gisteren heb ik wel gezien waar Andersen de inspiratie voor de sprookjes vandaan haalde.quote:
Daar kan ik inderdaad niet bij nu.quote:
Ik hoop NIET op Las Ketchup - the Ketchup songquote:
Een paar geleden kreeg ik in Spotify Wrapped als muzikale thuisbasis Münster toegekendquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ben vooral van Rammstein, maar kan ook andere Duitstalige muziek waarderen...
Ik vond het op school ook altijd een leuk vak...
Terwijl het geen nieuwe muziek is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:21 schreef Symphonic het volgende:
Deze hoort in de show van DJ11.
Nieuwe muziek
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Een paar geleden kreeg ik in Spotify Wrapped als muzikale thuisbasis Münster toegekend
Het toeval (?) dat ik daar enkele maanden eerder daadwerkelijk was geweest en daar toen ook een cd heb gekocht van een Duitse band die hoog scoorde in de lijst dat jaar. Deze Spotify-playlist vul ik nog regelmatig aan:
[ afbeelding ]
Deutsch - recente Duitstalige popmuziek
Ik kende dat nummer gewoon echt niet…quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zou wat zijn, dat jij ineens een hele avond recente muziek gaat draaien. Golden Newies.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:27 schreef DJ11 het volgende:
Is dit niet van de Doobie Brothers?
Jesus Is Just Alright
Is ook het geval bij Sugar Baby Love van The Rubettes.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:54 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze zong het nog wel, dus waarom haar opvolgster dan op de foto staat weet ik ook niet
Misschien tot later.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is ook het geval bij Sugar Baby Love van The Rubettes.
Staat de opvolger van de werkelijke zanger ook op de cover.
Misschien tot later…
Fijn he, zo’n voorzet om je verhaaltje weer te kunnen vertellen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is ook het geval bij Sugar Baby Love van The Rubettes.
Staat de opvolger van de werkelijke zanger ook op de cover.
Misschien tot later…
Peut etre - La Musicaquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:30 schreef Symphonic het volgende:
Ik ken, but je ne sais pas the tilte of cet chanson pas du tout
Ik ben net wakker na 1,5 uur ongepland slapen, lees hier wat en zie de discussie.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Fijn he, zo’n voorzet om je verhaaltje weer te kunnen vertellen?
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:32 schreef livelink het volgende:
Plus dat ik bij dit nummer ook aan het syndroom van Down moet denken door die stomme serie.
Was je zo moe dat je zomaar in slaap viel?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben net wakker na 1,5 uur ongepland slapen, lees hier wat en zie de discussie.
En er komen hier regelmatig dezelfde platen voorbij, dus ook dezelfde bijbehorende verhalen…
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Diep graven, euhm…capatain and tenille volgens mij
Je had liever alleen een foto van de daadwerkelijke plaat gezien ipv de hoes...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:35 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Beetje overbodige cover, eerlijk gezegd
Ja, kennelijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Was je zo moe dat je zomaar in slaap viel?
Kan je morgen wel weer kijken?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, kennelijk.
Ik heb vandaag 6 uur buiten, grotendeels in de zon, gezeten bij een honkbalwedstrijd.
Waarbij halverwege protest was aangetekend wegens een discutabele scheidsrechterlijke beslissing.
Resultaat: Protest toegewezen en morgen vanaf dat moment (6e inning) opnieuw de wedstrijd uitspelen.
Die wedstrijd was vandaag verloren, maar dat telt dus niet meer…
Daar ben je mooi klaar mee. Morgen weer een paar uur op de tribune zitten?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, kennelijk.
Ik heb vandaag 6 uur buiten, grotendeels in de zon, gezeten bij een honkbalwedstrijd.
Waarbij halverwege protest was aangetekend wegens een discutabele scheidsrechterlijke beslissing.
Resultaat: Protest toegewezen en morgen vanaf dat moment (6e inning) opnieuw de wedstrijd uitspelen.
Die wedstrijd was vandaag verloren, maar dat telt dus niet meer…
Ja, het gaat nu om wel of geen deelname aan de kampioenswedstrijden (best of 3), dus die dagen houd ik daarvoor wel vrij.quote:
Anders wordt het wel een hele lange zitquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, het gaat nu om wel of geen deelname aan de kampioenswedstrijden (best of 3), dus die dagen houd ik daarvoor wel vrij.
Donderdag is de 1e wedstrijd gewonnen, vandaag dus de 2e aanvankelijk verloren en morgen stond dus wedstrijd 3 op het programma.
Maar voorafgaande daaraan wordt nu dus eerst wedstrijd 2 opnieuw uitgespeeld en is wedstrijd 3 misschien niet meer nodig…
Er zijn er 5,5 miljoen of zo. Zijn er vast wel een paar aardig.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:40 schreef Symphonic het volgende:
Ik moet trouwens mijn mening herzien…
Aardige Denen bestaan toch wel degelijk.
Het begint daarom ook al een uur eerder morgen…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Anders wordt het wel een hele lange zit
Ze zaten in het appartement naast me. Echt hele aardige mensen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:41 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Er zijn er 5,5 miljoen of zo. Zijn er vast wel een paar aardig.
Heb je er wel goede hoop op?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het begint daarom ook al een uur eerder morgen…
Kwam er nog wat Deens naar boven uit je jeugd?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:42 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ze zaten in het appartement naast me. Echt hele aardige mensen.
Ik heb het ze wel verteld. Grappig is wel, soms kwamen ze niet uit Engels en dan overlegden ze in het Deens. En als je weet waar het ongeveer over gaat is het wel te volgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kwam er nog wat Deens naar boven uit je jeugd?
Het is een lastige taal. Veel meer klanken ingeslikt dan bij Noors of Zweeds.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:45 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik heb het ze wel verteld. Grappig is wel, soms kwamen ze niet uit Engels en dan overlegden ze in het Deens. En als je weet waar het ongeveer over gaat is het wel te volgen.
Zweeds kan ik een beetje lezen, ik las vroeger wat Zweedse blogs. Maar als ze het gaan praten snap ik er niks van.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is een lastige taal. Veel meer klanken ingeslikt dan bij Noors of Zweeds.
Als peuter/kleuter hadden wij Deense buren, en ik schijn echt vloeiend Deens te hebben gesproken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is een lastige taal. Veel meer klanken ingeslikt dan bij Noors of Zweeds.
Tom Petty zonder Heartbreakers, Frida zonder de rest van ABBA en nu ook nog ditquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar dan zonder Barry.
[ afbeelding ]
quote:
Dat had je aardig cryptisch omschrevenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:57 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Nee, hij had gewoon geen zware voet.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat had je aardig cryptisch omschreven
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:59 schreef DJ11 het volgende:
Dit is niet Doctorin' The Tardis
Zal wel The Who zijn dan
Ik wil niet weten wat jij dan allemaal doet voor werk.quote:
quote:
Ja weet ik veel, ik lees deze functiebeschrijving nu ook net voor het eerst.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat jij dan allemaal doet voor werk.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik lees deze functiebeschrijving nu ook net voor het eerst.
Slordig wel, dat niemand denkt uhhhhhhh voordat het hoesje naar de drukker gaat
Ik denk echt dat dat de Duitse vertaling voor The Graduate was.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik lees deze functiebeschrijving nu ook net voor het eerst.
Slordig wel, dat niemand denkt uhhhhhhh voordat het hoesje naar de drukker gaat
Dat denk ik ook, maar dan met een extra scenequote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat de Duitse vertaling voor The Graduate was.
quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:12 schreef livelink het volgende:
Dit was de filmposter in Duitsland
[ afbeelding ]
Ja alleen kon Lee veel beter zingen dan Leonard…quote:
Was je zo'n liefhebber?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb nog een plaat van Kit Hain (de zangeres) gekocht ooit.
Ik ookquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb nog een plaat van Kit Hain (de zangeres) gekocht ooit.
Dat denk ik wel.quote:
Ja, vanwege haar nummer Danny. Wat alleen in Nederland een hit was las ik net.quote:
https://kittusmusic.com/bioquote:After Julian and I parted ways (we're still best of friends), I wrote and recorded two solo albums, one of which included the Dutch hit "Danny"
Ze heeft dat kloteliedje van Conchita Wurst geschreven zie ik net…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, vanwege haar nummer Danny. Wat alleen in Nederland een hit was las ik net.
[..]
https://kittusmusic.com/bio
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ze heeft dat kloteliedje van Conchita Wurst geschreven zie ik net…
Dat vind ik dan zo jammer…. Dat had ik liever niet geweten
Een ander liedje. Misschien ook wel een kloteliedje, natuurlijk.quote:
Even los van de hype rondom de man met baard in jurk, is het stiekem helemaal geen verkeerd liedje.quote:
Soms wel. Vandaag niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:30 schreef livelink het volgende:
Luistert Rataplan nog wel eens mee, Melting?
De snaren van mijn gitaar sprongen spontaan toen hij begon.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Even los van de hype rondom de man met baard in jurk, is het stiekem helemaal geen verkeerd liedje.
Amenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:31 schreef DJ11 het volgende:
Veel mooiere nummers dan deze zijn er niet gemaakt.
Ja, irritant is dat. Krijg je zo'n melding en moet je vervolgens panisch naar de afstandsbediening zoeken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:34 schreef Symphonic het volgende:
En toen ging de tv uit omdat ik te lang niet aan de afstandsbediening heb gezeten
Ik kreeg niet eens een melding, het was gewoon plop uitquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, irritant is dat. Krijg je zo'n melding en moet je vervolgens panisch naar de afstandsbediening zoeken.
Dit vind ik dan wel weer een leuk hoesje.quote:
Simpel, maar slaat wel precies de spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit vind ik dan wel weer een leuk hoesje.
Ze zingen inderdaad sky highquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De band van Sky High, ik had ze niet herkend
Geweldig nummer. Zou weleens kunnen gaan opduiken in een bepaalde lijst die binnenkort aan een nieuwe editie toe isquote:
Peter Framptonquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:45 schreef livelink het volgende:
Dit ken ik ook niet, hoewel de stem wel bekend is.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:48 schreef Symphonic het volgende:
Crazy town Butterfly, maar dan in de engelse versie
Ja, dat hij ineens met zo'n raar hoog stemmetje gaat zingen vind ik raar.quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:57 schreef Melting het volgende:
Deze orgel jij natuurlijk ook van buiten, Symph?
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:57 schreef Symphonic het volgende:
Deze heb ik ooit op het kerkorgel van Breukelen gespeeld
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:57 schreef Symphonic het volgende:
Deze heb ik ooit op het kerkorgel van Breukelen gespeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |