Behalve dat je de auto verzekert en niet de bestuurder.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Zal iets in de richting zijn van: "deze schade valt niet onder de dekking van uw verzekering."
pappa en mamma gaan in de schuldsanering en over 3 jaar zijn ze weer schoonquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Behalve dat je de auto verzekert en niet de bestuurder.
Huiseigenaar krijgt uitgekeerd van de WA-verzekering.
Vervolgens gaat de verzekeraar dit wel verhalen op de vader.
Al zou je natuurlijk wel iets hebben qua uitsluiting omdat de dochter - denk ik - nog geen rijbewijs heeft. In die zin is t wel een ander geval dan dat als pa kacheltjelam de gevel was doorgereden, op dat moment zou hij wel een geldig rijbewijs hebben gehad…
Ligt er nog wel aan of men vindt dat dit een misdrijf is of niet. Bij schade door een misdrijf heb je geen recht op schuldsanering.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:13 schreef Moonversion het volgende:
[..]
pappa en mamma gaan in de schuldsanering en over 3 jaar zijn ze weer schoon
Dat.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Doe het gewoon lekker niet. Een kind van 11 laten sturen, voel eens aan je hoofd.
De WA verzekering die (als het goed is) voor het voertuig is afgesloten, zal wel de schade aan de woning vergoeden.quote:
Middels (desnoods levenslang) loon/inkomens beslag zal er wel een heel groot deel teruggehaald worden hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:25 schreef Toine51 het volgende:
Door zulke acties worden verzekeringen alleen maar duurder...
Typisch Twents, een 'Los Hoes' (vrij vertaald 'open huis')quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Nou, lekker dan. Het zal je huis maar zijn.![]()
![]()
[ afbeelding ]
En als hij een eigen huis heeft, valt daar ook nog wel het een en ander te halen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:45 schreef Ivo1985 het volgende:
Middels (desnoods levenslang) loon/inkomens beslag zal er wel een heel groot deel teruggehaald worden hoor.
En dan niet op een afgelegen stuk bijvoorbeeld een lege parkeerplek. Goede bedoelingen van die pa dat wel maar de methode oh zo fout.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)in-hengelo~a6e1387d/
[..]
Ik dacht het kon wel, ze is immers al 11
Ik hoop dat jeugdzorg hier even komt kijken want papa en mama waren beide op de hoogte en hadden zelfs een baby bij
Wat probeer je nou te zeggen? Dat de vader voor de kosten kan opdraaien? Dat is toch wat ik zeg.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Behalve dat je de auto verzekert en niet de bestuurder.
Huiseigenaar krijgt uitgekeerd van de WA-verzekering.
Vervolgens gaat de verzekeraar dit wel verhalen op de vader.
Al zou je natuurlijk wel iets hebben qua uitsluiting omdat de dochter - denk ik - nog geen rijbewijs heeft. In die zin is t wel een ander geval dan dat als pa kacheltjelam de gevel was doorgereden, op dat moment zou hij wel een geldig rijbewijs hebben gehad…
Jaaaaaa...... maar kinderen van 11 nu zijn die van 17 toenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb echt heel veel gereden en geoefend in mijn vaders auto. Toen ik 17 was, voor mijn rijbewijs. Niet met 11 jaar.
Eindeloos achteruit inparkeren met petflessen gevuld met water als vak. En gewoon kunnen uitstappen om te kijken. Kijken wat je aan het doen bent. Zonder instructeur en zonder klok die je geld weg tikt. Op een industrieterrein in Utrecht.
In 20 lessen meteen geslaagd. En dat vind ik ook normaal.
En nu ik zelf kinderen heb, wens ik hun dezelfde vrijheid.
Maar niet als ze 11 zijn.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 08:33 schreef the-eye het volgende:
Meisje heeft wel wat te vertellen als ze maandag na de grote vakantie op school komt
Tenzij er veel geld is, zullen ze de komende tijd op een houtje moeten bijten en dat het met die stoere verhalen wel tegen zal vallen....quote:Op zondag 27 juli 2025 08:33 schreef the-eye het volgende:
Meisje heeft wel wat te vertellen als ze maandag op school komt
Het punt is dat de verzekeraar gewoon uitkeert, want de auto is verzekerd. Kortom, de huiseigenaar heeft geen last.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat de vader voor de kosten kan opdraaien? Dat is toch wat ik zeg.
Als schade veroorzaakt door 11 jarige automobilisten die met instemming van hun ouders achter het stuur zaten onder de verzekering zou vallen konden we rijbewijzen wel afschaffen.
Idd. Dan is het een kwestie van hypotheek verhogen (overwaarde opnemen) om de verzekeringsmaatschappij terug te betalen of de hut gedwongen verkopen.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En als hij een eigen huis heeft, valt daar ook nog wel het een en ander te halen.
Verkoop je huis maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Zal iets in de richting zijn van: "deze schade valt niet onder de dekking van uw verzekering."
Verkoop je huis maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Eerder gat in de muur.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:06 schreef Twiitch het volgende:
Meisje achter het stuur bloed aan de muur
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |