abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2025 @ 22:02:40 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218617222
Shit, dat valt samen met een andere afspraak, keuzestress...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218617369
quote:
81s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Is toch helemaal niet vintage dat ERTMS :{w Gewoon met zo'n token, en anders niet het baanvak op.

Wat is het volgende anders? choochoo.mp3 :? Stoom en rook alleen nog maar als holografische proojectie want oei oei milieu? :?
Ja, vergeet je ski's niet als je gaat schansspringen. Categorie auto's verbieden omdat er weleens iemand te hard rijdt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218617384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:22 schreef ReisT het volgende:
ATB in een stomer is ook niet vintage, maar wel nodig om de hoofdbaan op te mogen, mag dat dan ook niet?

De Britten hebben alvast een stoomloc voorzien van ERTMS. Da's dan wel de Tornado (bouwjaar 2008) dus helemaal authentiek was die toch al niet.
https://www.lok-report.de(...)tcs-technologie.html

ik zie echt het probleem niet van zo'n upgrade. En ik snap echt niet waar de angst vandaan komen dat dit ertoe zal leiden dat de ketel vervangen wordt door elektromotoren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:53:48 #254
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_218617882
Oh, jullie kennen vast trainlog.me al wel? Ik kende hem nog niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_218618794
Ik gebruik geen clouddiensten voor iets wat een excelsheet kan zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218622037
Zag op de socials dat gisteren de eerste commerciële rit van de Acela next gen heeft plaatsgevonden tussen Boston en Washington.
pi_218623075
Foute tpoic :X

[ Bericht 17% gewijzigd door marcb1974 op 29-08-2025 18:04:43 ]
stupidity has become as common as common sense was before
pi_218626934
Als je investeert in je OV, krijg je er dus ook iets voor terug: https://www.treinreiziger(...)-miljoen-passagiers/

In Zwitserland zijn op veel plekken de frequenties beduidend lager dan in Nederland, vooralsnog want ik geloof dat in ieder geval SBB maar ik geloof ook BLS met een project bezig zijn waarmee de frequenties op 70/80% verdubbeld of meer gaan worden.

Daarnaast worden er bakken met geld in infrastructuur gestoken. Als je namelijk wissels gewoon onderhoudt, dan heb je er ook geen problemen mee. Als je een cabride in Zwitserland kijkt dan valt het gewoon op hoeveel meer overloopmogelijkheden er zijn.

In Duitsland lijken ze meer de Nederlandse kant op te gaan maar lijken ze vooralsnog wel iets pragmatischer.

Laten we hopen dat we hier ooit een regering krijgen die het openbaar vervoer (en de sociaal economische onderkant van de samenleving) niet haat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218629147
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 01:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je investeert in je OV, krijg je er dus ook iets voor terug: https://www.treinreiziger(...)-miljoen-passagiers/

In Zwitserland zijn op veel plekken de frequenties beduidend lager dan in Nederland, vooralsnog want ik geloof dat in ieder geval SBB maar ik geloof ook BLS met een project bezig zijn waarmee de frequenties op 70/80% verdubbeld of meer gaan worden.

Daarnaast worden er bakken met geld in infrastructuur gestoken. Als je namelijk wissels gewoon onderhoudt, dan heb je er ook geen problemen mee. Als je een cabride in Zwitserland kijkt dan valt het gewoon op hoeveel meer overloopmogelijkheden er zijn.

In Duitsland lijken ze meer de Nederlandse kant op te gaan maar lijken ze vooralsnog wel iets pragmatischer.

Laten we hopen dat we hier ooit een regering krijgen die het openbaar vervoer (en de sociaal economische onderkant van de samenleving) niet haat.
Ze hebben in Zwitserland ook echt een plan en een visie. Hier is het een zooitje. We missen zaken als Rail21 en PHS. Waar staat het OV in 2050 en verder
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:56:35 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218630937
Sowieso, top-down planning van ál het OV is iets waar we hier meer mee zouden moeten doen.

Om maar een stom regionaal voorbeeldje te geven: als je in Oud Gastel woont en naar Dordrecht wil gaan, dan is het dichtstbijzijnde station dat van Oudenbosch. Tussen Oud Gastel en Oudenbosch rijdt buslijn 380.

Die bus komt aan bij Station Oudenbosch om x:11/x:41, de trein vertrekt om x:13/x:43. Maar die aansluiting is in de praktijk niet haalbaar vanwege de afstand tussen halte en station. De andere kant op is het nog kariger: de trein komt aan om x:16/x:46, de bus vertrekt om x:15/x:45.
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:13:55 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_218632458
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:56 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, top-down planning van ál het OV is iets waar we hier meer mee zouden moeten doen.

Om maar een stom regionaal voorbeeldje te geven: als je in Oud Gastel woont en naar Dordrecht wil gaan, dan is het dichtstbijzijnde station dat van Oudenbosch. Tussen Oud Gastel en Oudenbosch rijdt buslijn 380.

Die bus komt aan bij Station Oudenbosch om x:11/x:41, de trein vertrekt om x:13/x:43. Maar die aansluiting is in de praktijk niet haalbaar vanwege de afstand tussen halte en station. De andere kant op is het nog kariger: de trein komt aan om x:16/x:46, de bus vertrekt om x:15/x:45.
Maar als je dan de keertijd in Oud Gastel ziet, dan denk je: waarom niet 4 minuten later uit Oudenbosch en 1 minuut vroeger uit Oud Gastel? Of zijn er daar ook weer andere aansluitingen die dan niet meer gehaald worden?

In Zwitserland zou de oplossing daarvoor waarschijnlijk een tunnel of snelheidsverhoging zijn, maar in Nederland kunnen ze niets anders dan steeds meer doorgaande busroutes afwaarderen naar 30km/h of 60km/h. Misschien tijd voor nieuwe wetgeving die de wegbeheerder verplicht om bij een snelheidsverlaging een vrijliggende parallelle busbaan aan te leggen met de oorspronkelijke maximumsnelheid?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:22:19 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218632616
Stel, ik koop een spoordeelwinkel kaartje naar Den Bosch kan ik met die QR code ook de poortjes op een ander station openen.
"Moet" naar Nijmegen, los kaartje is ¤29 8)7 en spoordeelwinkel naar Den Bosch is ¤40
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:32:31 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218632767
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 17:22 schreef derLudolf het volgende:
Stel, ik koop een spoordeelwinkel kaartje naar Den Bosch kan ik met die QR code ook de poortjes op een ander station openen.
"Moet" naar Nijmegen, los kaartje is ¤29 8)7 en spoordeelwinkel naar Den Bosch is ¤40
Ik denk van wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:42:51 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_218633911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 17:22 schreef derLudolf het volgende:
Stel, ik koop een spoordeelwinkel kaartje naar Den Bosch kan ik met die QR code ook de poortjes op een ander station openen.
"Moet" naar Nijmegen, los kaartje is ¤29 8)7 en spoordeelwinkel naar Den Bosch is ¤40
Je mag sowieso je reis onderbreken onderweg. Maar een los kaartje met korting is ¤17,38 dus retour ¤34,76. Tel daar Flex Dal Voordeel (normaal ¤5,95 p/m, nu ¤2,95) bij op en je komt op ¤37,71. Goedkoper dus :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:52:28 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218634005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef dennistd het volgende:

[..]
Je mag sowieso je reis onderbreken onderweg. Maar een los kaartje met korting is ¤17,38 dus retour ¤34,76. Tel daar Flex Dal Voordeel (normaal ¤5,95 p/m, nu ¤2,95) bij op en je komt op ¤37,71. Goedkoper dus :+
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218634531
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:56 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, top-down planning van ál het OV is iets waar we hier meer mee zouden moeten doen.

Om maar een stom regionaal voorbeeldje te geven: als je in Oud Gastel woont en naar Dordrecht wil gaan, dan is het dichtstbijzijnde station dat van Oudenbosch. Tussen Oud Gastel en Oudenbosch rijdt buslijn 380.

Die bus komt aan bij Station Oudenbosch om x:11/x:41, de trein vertrekt om x:13/x:43. Maar die aansluiting is in de praktijk niet haalbaar vanwege de afstand tussen halte en station. De andere kant op is het nog kariger: de trein komt aan om x:16/x:46, de bus vertrekt om x:15/x:45.
Station Roosendaal is dichterbij
  Redactie Sport zondag 31 augustus 2025 @ 01:40:09 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_218637015
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?
Volgens mij alleen met OVC
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_218651960
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?
Aangezien er niemand bij NS of Translink en beide ICT-afdelingen hebben die bestaan uit 100% onkunde en waar niemand verstand heeft van technische systemen is het antwoord uiteraard Nee.

Iets anders kan ik er in 23 jaar stoethaspelen niet van maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:58:48 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218659821
Inzet van ICE3neo en IC1 op Amsterdam-Berlin:


Neo 408er Einsatz zw Berlin und Amsterdam

Erster Neo
24.9. IC 142 Bln - Amsdam
25.9. IC 143 Amsdam - Bln

13.10. IC 240 Bln - Amsdam und IC 149 Amsdam - Bln
14.10. IC 140 Bln - Amsdam
15. 10. IC 141 Amsdam - BLN | IC 148 Bln - Amsdam und IC 241 Amsdam - Bln
16.10. IC 144 Bln - Amsdam
17.10. IC 145 Amsdam - Bln

ab 1.11. alle

ab 17.10. bleiben noch rechnerisch 2 Garnituren im Einsatz für täglich verbliebene
IC1-Fahrten:
IC 242 Hannover - Amsdam --> IC 147 Amsdam - Bln
IC 146 Bln – Amsdam --> IC 243 Amsdam – Hannover

Die "letzten Fahrten" wären diese hier:
31.10.
IC 242 Hannover (ab 5.56 Uhr) – Amsterdam (an 9.59 Uhr) --> IC 147 Amsterdam (ab 12.00 Uhr) - Berlin (an 18.02 Uhr)
IC 146 Berlin (ab 9.53 Uhr) – Amsterdam (an 15.59 Uhr) --> IC 243 Amsterdam (ab 18.00 Uhr) – Hannover (an 22.01 Uhr)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 september 2025 @ 19:58:29 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218663157
Ik heb even snel gekeken wat de treintijden tussen Groningen en Leer worden:

x.38 uit Groningen, x.37 in Leer, een rijtijd van 59 minuten dus (komt in Groningen binnen als stoptrein uit Leeuwarden)

x.23 uit Leer, x.22 in Groningen, ook 59 minuten, daarna door als stoptrein naar Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218666231
De tering wat een martelgang. In een uur van Niemandsland naar Hierwilookniemandzijn. Ik blijf erbij dat dit soort verbindingen verbust moeten worden als er niets nuttigs mee wordt gedaan. Hoeveel miljoen heeft die nieuwe kutbrug gekost?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218666263
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Inzet van ICE3neo en IC1 op Amsterdam-Berlin:

Neo 408er Einsatz zw Berlin und Amsterdam

Erster Neo
24.9. IC 142 Bln - Amsdam
25.9. IC 143 Amsdam - Bln

13.10. IC 240 Bln - Amsdam und IC 149 Amsdam - Bln
14.10. IC 140 Bln - Amsdam
15. 10. IC 141 Amsdam - BLN | IC 148 Bln - Amsdam und IC 241 Amsdam - Bln
16.10. IC 144 Bln - Amsdam
17.10. IC 145 Amsdam - Bln

ab 1.11. alle

ab 17.10. bleiben noch rechnerisch 2 Garnituren im Einsatz für täglich verbliebene
IC1-Fahrten:
IC 242 Hannover - Amsdam --> IC 147 Amsdam - Bln
IC 146 Bln – Amsdam --> IC 243 Amsdam – Hannover

Die "letzten Fahrten" wären diese hier:
31.10.
IC 242 Hannover (ab 5.56 Uhr) – Amsterdam (an 9.59 Uhr) --> IC 147 Amsterdam (ab 12.00 Uhr) - Berlin (an 18.02 Uhr)
IC 146 Berlin (ab 9.53 Uhr) – Amsterdam (an 15.59 Uhr) --> IC 243 Amsterdam (ab 18.00 Uhr) – Hannover (an 22.01 Uhr)
Hoi hoi *O*

weer pimpelen in de Pimpel *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218666508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De tering wat een martelgang. In een uur van Niemandsland naar Hierwilookniemandzijn. Ik blijf erbij dat dit soort verbindingen verbust moeten worden als er niets nuttigs mee wordt gedaan. Hoeveel miljoen heeft die nieuwe kutbrug gekost?
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
pi_218667436
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
Gaan daar geen vluchten tussen? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 3 september 2025 @ 13:20:31 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_218668098
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb even snel gekeken wat de treintijden tussen Groningen en Leer worden:

x.38 uit Groningen, x.37 in Leer, een rijtijd van 59 minuten dus (komt in Groningen binnen als stoptrein uit Leeuwarden)

x.23 uit Leer, x.22 in Groningen, ook 59 minuten, daarna door als stoptrein naar Leeuwarden
Is toch een flinke snelheidswinst: volgens het spoorboekje 2016 (laatste met trein ipv bus) was de reistijd toen 1:12 ri Leer en 1:13 ri Groningen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 september 2025 @ 13:30:11 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218668150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
Wat daar niet helpt is dat je tussen Venlo en Viersen bij elke stoeptegel stopt (moet ook wel vanwege het enkelspoor) en dat je vervolgens in Mönchengladbach een kwartier stilstaat terwijl de trein omkeert.

Dat kan volgens mij een heel stuk sneller, mits:
1. Complete verdubbeling Kaldenkirchen - Dülken
2. Aanleg van een boog ten noorden van Viersen (hier is ruimte vrijgehouden), Dülken <> Krefeld
3. Overslaan tussenstations (evt. bouw van Viersen Nord), ter vervanging van de RE13 zou de RE8 uit Koblenz kunnen doorrijden naar Kaldenkirchen / Venlo.
4. Neuss Hbf overslaan, Neuss Am Kaiser als vervanging

Het meeste spoor tussen Venlo en Krefeld/Mönchengladbach is 120 km/u, een snelheidsverhoging naar 160 km/u is het overwegen waard.
pi_218668253
Ja je kunt ook een Breitspurbahn bouwen die 250 km/h non-stop gaat tussen Eindhoven en Düsseldorf. Is ongeveer even realistisch en even snel klaar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218669713
Gewoon naar Emmerich over de Betuweroute en knallen
pi_218670086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218670164
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.
Is goed Beeching :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218670197
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Is goed Beeching :{w
Zelden zo gelachen, is dit de reden van de teruglopende reizigersaantallen vind je ja? :D Want het is natuurlijk niet alsof er de afgelopen 10 jaar een trein heeft gereden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:36:07 #282
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_218670391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.
Het blijft toch vooral een regionale sneltrein Groningen-Winschoten met twee stops. Op dat stuk ligt de gemiddelde snelheid nog best hoog. Na Winschoten zit niemand meer in de trein en daar rij je een soort Karrespoor op.
pi_218670459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Zelden zo gelachen, is dit de reden van de teruglopende reizigersaantallen vind je ja? :D Want het is natuurlijk niet alsof er de afgelopen 10 jaar een trein heeft gereden.
Nee maar goed, al jouw gekwaak is dus precies die tien jaar te laat. Dat had zin (nou ja :P ) toen er nog besloten moest worden of we daar ooit weer een brug neer gingen leggen.

Nou ligt ie d'r. Rijden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218670697
Nee hoor ik roep dat al die tijd al dat die brug nooit herbouwd moet worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:07:45 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218671162
Over gesloten spoorlijnen gesproken: afgelopen weekend is er in Frankrijk weer eentje toegevoegd aan de lijst.

De spoorlijn naar Felletin, een plaatsje ten oosten van Limoges in de regio Nouvelle-Acquitaine, is na 143 jaar gesloten. De spoorlijn heeft groot onderhoud nodig, wat naar verwachting ¤50-¤80 miljoen kost, en daar heeft niemand het geld voor.

Dus sinds deze week rijden er geen treinen meer, maar bussen.

Tripreport:
https://railwayworld.net/2025/08/31/final-train-to-felletin/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 september 2025 @ 20:34:42 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218671461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:20 schreef dennistd het volgende:

[..]
Is toch een flinke snelheidswinst: volgens het spoorboekje 2016 (laatste met trein ipv bus) was de reistijd toen 1:12 ri Leer en 1:13 ri Groningen.
Klopt. Snelheidsverhoging scheelt al een stuk en daarnaast het overslaan van die ontelbaar veel stations rond Hoogezand. De snelheidsverhoging aan Duitse kant zal teniet worden gedaan door 2 extra stops.

Arriva heeft nu meer stellen met Indusi, maar als ik even snel reken dan is een omloop van zo'n stel 6 (!) uren. Leeuwarden - Groningen (stoptrein) - Leer - Groningen - Leeuwarden (stoptrein) - Groningen Europapark (sneltrein) - Leeuwarden (sneltrein)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218687891
Ik vind het vooral jammer dat het allemaal zo ambitieloos is. Waarom kan het in andere landen wel. De investeringen in OV per hoofd van de bevolking hier zijn achterlijk laag. We zitten al 5 jaar met een structureel begrotingsoverschot van 20 miljard. TWINTIG MILJARD. "Er is een commissie in het leven geroepen die onderzoekt waarom we toch zo zuinigjes begroten en geld uitgeven..." aaaaargh. In Duitsland is er ook een structureel investeringstekort natuurlijk en daarnaast is het DB concern ook gewoon mega-onberekenbaar.

Daar kan je in 10 jaar een dusdanig OV-paradijs mee creëren dat mensen auto's oprecht gaan zien als bijzaak waarvan bezit niet per se nodig is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218687924
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
ontelbaar veel stations rond Hoogezand.
Iemand gespot die niet tot drie kan tellen. Letterlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218688482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 16:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het allemaal zo ambitieloos is. Waarom kan het in andere landen wel. De investeringen in OV per hoofd van de bevolking hier zijn achterlijk laag. We zitten al 5 jaar met een structureel begrotingsoverschot van 20 miljard. TWINTIG MILJARD. "Er is een commissie in het leven geroepen die onderzoekt waarom we toch zo zuinigjes begroten en geld uitgeven..." aaaaargh. In Duitsland is er ook een structureel investeringstekort natuurlijk en daarnaast is het DB concern ook gewoon mega-onberekenbaar.

Daar kan je in 10 jaar een dusdanig OV-paradijs mee creëren dat mensen auto's oprecht gaan zien als bijzaak waarvan bezit niet per se nodig is.
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.
  vrijdag 5 september 2025 @ 23:05:59 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218690982
Komende zaterdag en zondag weer Terug naar Toen bij de VSM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218691036
Weet iemand nog een leuke bestemming in Dld voor een treindagtrip vanuit Aken?
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 september 2025 @ 23:21:23 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218691067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
Weet iemand nog een leuke bestemming in Dld voor een treindagtrip vanuit Aken?
Wat wil je doen? Naar een stad of iets anders?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218691083
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Wat wil je doen? Naar een stad of iets anders?
Lekker in de trein zitten, iets leuks zien en weer terug :)
Mag een stad zijn, een ding, natuur, wat dan ook.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 september 2025 @ 23:27:36 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218691096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Lekker in de trein zitten, iets leuks zien en weer terug :)
Mag een stad zijn, een ding, natuur, wat dan ook.
Heimbach?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218691099
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Heimbach?
Zeker een goede, maar die ken ik :Y
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 september 2025 @ 23:32:36 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218691119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Zeker een goede, maar die ken ik :Y
Vanuit dit topic zijn we een keer naar Lüdenscheid geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218691140
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Vanuit dit topic zijn we een keer naar Lüdenscheid geweest
Dat lijkt een leuke rit, gaat hoog op het lijstje :)
Dank :Y
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 6 september 2025 @ 07:43:10 #298
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_218691630
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 17:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.
Mensen zijn inderdaad een issue maar dan gaat het ook vooral om klussen die in het weekend en 's nachts moeten. Werk dat overdag kan en om andere projecten heen gepland kan worden is veel minder kwetsbaar voor capaciteit.
pi_218691975
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 17:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.
Nee, totaal niet. Anders zouden de drie andere spoorlijnen ook niet gebouwd zijn. Mensen kan je regelen als je geld uitgeeft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 6 september 2025 @ 10:45:22 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218692720
En een megaproject als de Lelylijn is ook goed voor lokale/regionale werkgelegenheid. Want je hebt natuurlijk allerlei ingenieurs nodig, maar ook gewoon veel handen in het veld. Mensen die funderingen bouwen, betongieters, lassers, elektrotechnici, noem maar op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')