abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 17:42:13 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218581481
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:43 schreef James1988 het volgende:

[..]
Dat gaat ook gebeuren, DB Fernverkehr heeft 21 Vectron DM's besteld :s)
Klopt, maar die zullen ook allemaal wel nodig zijn. Een 218 is altijd wel te regelen, bv bij DB Gebrauchtzug.

Gaan ze met die Dual Modes dan helemaal van Oberstdorf naar Hamburg of van Westerland naar Stuttgart rijden?

Jij rijdt dan heel wat kilometers extra met onnodige ballast (sowieso 10 ton) en een loc die een stuk duurder is een Vmax die lager ligt.

https://www.railvolution.net/news/vectrons-for-mav-start
Het verschil tussen een MS en een AC is al meer dan een half miljoen, zo'n motor kost ook al minimaal 2 ton.

[ Bericht 13% gewijzigd door derLudolf op 24-08-2025 18:08:31 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:22:34 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218581904
De nieuwe stammen hebben een ander communicatieprotocol (WTB) dan de getrokken IC1-rijtuigen, dus met een 218 kom je niet zo ver meer. Vandaar die Vectron DMs.

De Marschbahn wordt geëlektrificeerd dus daar maakt het straks sowieso niet meer uit, en kan men met e-locs naar Sylt rijden.

https://db-engineering-co(...)rung-der-marschbahn/

Voor Oberstdorf is er wel een wens voor elektrificatie maar nog geen concreet plan. Misschien dat men in de toekomst dan een locwissel in Ulm gaat doen? BR105 eraf, Vectron DM eraan en met diesel verder naar Oberstdorf?
pi_218583557
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
pi_218583611
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
Conducteur is er echt wel hoor
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 21:16:48 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218583723
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
Misschien moeten ze zelf Sudoku boekjes gaan verkopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 augustus 2025 @ 21:17:42 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218583735
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
eerlijk? De NS liep niet binnen met ijzer schuiven, maar met de retail
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:37:30 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218585731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja gelukkig kost het allemaal geen belastinggeld. Toch? *O*
Zie ERTMS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218589776
RE13 Venlo - Dusseldorf O+ O+

stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:05:36 #234
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_218592184
quote:
15s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]
Zie ERTMS.
Nou, wij zijn al redelijk ver met ERTMS voor ons eerste baanvak. Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld. Ik meen dat Hlgh-Lw eind volgend jaar al ingebouwd zou worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_218592464
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
en als ze controleren matsen ze bepaalde reizigers omdat ze geen gezeik willen :r
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:55:46 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218592580
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld.
Is dat heel erg anders t.o.v. hoe je het nu gewend bent?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:31:45 #237
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_218595681
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:55 schreef James1988 het volgende:

[..]
Is dat heel erg anders t.o.v. hoe je het nu gewend bent?
Systeemtechnisch valt het wel mee, je krijgt vooral veel meer informatie over treinen: snelheid, modus, etc, en je kan meer beïnvloeden qua snelheidsbeperkingen. Regeltechnisch wordt het wel een dingetje: zowel treindienstleider als machinist moeten echt een stapel nieuwe procedures aanleren en oude afleren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:04:05 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218607104
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
Nou, wij zijn al redelijk ver met ERTMS voor ons eerste baanvak. Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld. Ik meen dat Hlgh-Lw eind volgend jaar al ingebouwd zou worden.
De Noordelijke lijnen zullen wel over moeten toch, iets met niet-onderhoudbaarheid van ATB-NG o.i.d.? Valt dat onder het landelijke programma?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218609337
Ze starten echt al met de werkzaamheden in 2026: https://www.prorail.nl/ni(...)delijke-lijnen-gezet

Maar de emplacementen van Leeuwarden en Groningen werden wel overgeslagen geloof ik?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:56:11 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_218609548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze starten echt al met de werkzaamheden in 2026: https://www.prorail.nl/ni(...)delijke-lijnen-gezet

Maar de emplacementen van Leeuwarden en Groningen werden wel overgeslagen geloof ik?
Ja en nee. We beginnen met Harlingen - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden en ik heb begrepen dat Leeuwarden dan opgedeeld wordt in een ERTMS-deel en een ATB-deel. NS gaat pas veel later over, eerst gaat alles van de Noordelijke Lijnen op ERTMS.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_218611416
NS gaat niet veel later over, een microscopisch stuk van de Zeeuwse Lijn wordt ook meegenomen. Daarom is het ook zo acherlijk dat ze het niet gewoon in het Noorden doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:34:22 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_218612233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
Ja en nee. We beginnen met Harlingen - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden en ik heb begrepen dat Leeuwarden dan opgedeeld wordt in een ERTMS-deel en een ATB-deel. NS gaat pas veel later over, eerst gaat alles van de Noordelijke Lijnen op ERTMS.
De emplacementen Groningen en Leeuwarden gaan als laatste over. Zo kan NS de inzet van ERTMS-geschikt materieel concentreren in het zuiden waar de ombouw van Roosendaal en Dordrecht voor een gigantische impact zorgt voor het landelijk aantal ritten wat ERTMS geschikt materieel en personeel vergt. Ook kan NS zo ICM en DDZ blijven inzetten naar het Noorden tot ze weg zijn. Die krijgen geen ERTMS meer.
pi_218612256
Er krijgen er vast 2 ERTMS want museumrotzooi.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218612818
In 2040.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218613144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er krijgen er vast 2 ERTMS want museumrotzooi.
Is toch helemaal niet vintage dat ERTMS :{w Gewoon met zo'n token, en anders niet het baanvak op.

Wat is het volgende anders? choochoo.mp3 :? Stoom en rook alleen nog maar als holografische proojectie want oei oei milieu? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:22:08 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_218613405
ATB in een stomer is ook niet vintage, maar wel nodig om de hoofdbaan op te mogen, mag dat dan ook niet?

De Britten hebben alvast een stoomloc voorzien van ERTMS. Da's dan wel de Tornado (bouwjaar 2008) dus helemaal authentiek was die toch al niet.
pi_218613510
We kunnen die rotzooi net zo goed in China bestellen als het zo moet. Veel goedkoper.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 15:40:00 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218613553
Uit China krijgen is 1, de stoomketel gekeurd krijgen is 2...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 19:39:53 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218615885
Bekijk deze YouTube-video

Jaja zo komt het wel goed met de Verkehrswende
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:18:49 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218616290
ICR-afscheidsrit door NL en BE op 27 september:
https://nvbs.com/activite(...)rschrijdend-comfort/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')