Klopt, maar die zullen ook allemaal wel nodig zijn. Een 218 is altijd wel te regelen, bv bij DB Gebrauchtzug.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren, DB Fernverkehr heeft 21 Vectron DM's besteld
Conducteur is er echt wel hoorquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
Misschien moeten ze zelf Sudoku boekjes gaan verkopenquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
eerlijk? De NS liep niet binnen met ijzer schuiven, maar met de retailquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
Zie ERTMS.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja gelukkig kost het allemaal geen belastinggeld. Toch?
Nou, wij zijn al redelijk ver met ERTMS voor ons eerste baanvak. Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld. Ik meen dat Hlgh-Lw eind volgend jaar al ingebouwd zou worden.quote:
en als ze controleren matsen ze bepaalde reizigers omdat ze geen gezeik willenquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:06 schreef b2py het volgende:
Hoop sudoku’s opgelost dit weekend, 3 uur in de trein gezeten en geen conducteur gezien. Hoe kan NS zo veel verlies draaien
Is dat heel erg anders t.o.v. hoe je het nu gewend bent?quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld.
Systeemtechnisch valt het wel mee, je krijgt vooral veel meer informatie over treinen: snelheid, modus, etc, en je kan meer beïnvloeden qua snelheidsbeperkingen. Regeltechnisch wordt het wel een dingetje: zowel treindienstleider als machinist moeten echt een stapel nieuwe procedures aanleren en oude afleren.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is dat heel erg anders t.o.v. hoe je het nu gewend bent?
De Noordelijke lijnen zullen wel over moeten toch, iets met niet-onderhoudbaarheid van ATB-NG o.i.d.? Valt dat onder het landelijke programma?quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, wij zijn al redelijk ver met ERTMS voor ons eerste baanvak. Ik heb al proef gedraaid met de ERTMS-versie van Procesleiding bijvoorbeeld. Ik meen dat Hlgh-Lw eind volgend jaar al ingebouwd zou worden.
Ja en nee. We beginnen met Harlingen - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden en ik heb begrepen dat Leeuwarden dan opgedeeld wordt in een ERTMS-deel en een ATB-deel. NS gaat pas veel later over, eerst gaat alles van de Noordelijke Lijnen op ERTMS.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze starten echt al met de werkzaamheden in 2026: https://www.prorail.nl/ni(...)delijke-lijnen-gezet
Maar de emplacementen van Leeuwarden en Groningen werden wel overgeslagen geloof ik?
De emplacementen Groningen en Leeuwarden gaan als laatste over. Zo kan NS de inzet van ERTMS-geschikt materieel concentreren in het zuiden waar de ombouw van Roosendaal en Dordrecht voor een gigantische impact zorgt voor het landelijk aantal ritten wat ERTMS geschikt materieel en personeel vergt. Ook kan NS zo ICM en DDZ blijven inzetten naar het Noorden tot ze weg zijn. Die krijgen geen ERTMS meer.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 00:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja en nee. We beginnen met Harlingen - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden en ik heb begrepen dat Leeuwarden dan opgedeeld wordt in een ERTMS-deel en een ATB-deel. NS gaat pas veel later over, eerst gaat alles van de Noordelijke Lijnen op ERTMS.
Is toch helemaal niet vintage dat ERTMSquote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er krijgen er vast 2 ERTMS want museumrotzooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |