Bedankt voor deze recensie, want ik wil hem nu lezen (ben 45 en ga in 2026 afrijden voor mijn B-rijbewijs).quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:41 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebeurt niet heel vaak dat een man op zijn zestigste nog begint met rijlessen, maar Oek de Jong behoort de groep ‘lastige gevallen’ die het felbegeerde rijbewijs alsnog in bezit wil krijgen. Dat zou een boek kunnen opleveren vol anekdotes over rijinstructeurs, onhandige pogingen om in te parkeren en de stress bij het eindexamen.
De reden om pas heel laat het rijbewijs te halen plaatst De Jong in zijn jeugd waar hij als zeventienjarige achter het stuur zit, met zijn moeder op de bijrijdersstoel, en bijna een ongeluk veroorzaakt. Een van de redenen om op latere leeftijd toch een rijbewijs te halen is het besef dat hij van anderen afhankelijk is als er iets gebeurt met zijn naasten.
Naast deze lijn over vroeger is het ook interessant om te zien dat De Jong dankzij de rijlessen buurten in Amsterdam leert kennen, waar hij nooit eerder geweest is. Waar mensen wonen die overal vandaan komen.
Grapes of Wrath is ook prachtig van Steinbeck!quote:Op zondag 23 november 2025 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
Auke Hulst even aan de kant gelegd voor een klassieker die ik bij de bieb had gereserveerd:
John Steinbeck's 'Of mice and men' uit 1937, zeer ontroerend.
En nu begin ik in 'East of Eden' van dezelfde schrijver
Snap ik, ik vond het ook wel wat flauwig. Maar toen ik het helemaal uit had was ik toch wel blij dat ik doorgelezen had.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:50 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Op de helft inmiddels en ik hoop dat het verhaal eindelijk een leuke kant op gaat. Want ik ben er eigenlijk al wel klaar mee
Dankje, ga ik zeker ook lezenquote:Op zondag 23 november 2025 20:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Grapes of Wrath is ook prachtig van Steinbeck!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |