abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 09:45:20 #251
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218336389
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het hele concept van een premie is dat je dat in bewaring houd en er wat rendement op maakt. Als je als overheid die premie lekker gaat uitgeven aan allerlei flauwekul dan moet je niet later komen: Sorry ik kan je niet meer betalen, dan ga je zelf maar je shit oplossen.
Ik denk dat jij niet snapt wat de AOW is en hoe die gefinancierd wordt.
Het is geen verzekering.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218336391
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik leef helemaal niet onder een rots, ik ben financieel in principe al onafhankelijk op mijn 52e, maar waarom noemt de overheid het dan nog steeds een premie?
Het heet ook premie volksverzekering, maar dat dit Newspeak was, wist vrijwel iedereen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218336400
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En waar gaan ze dat ophalen? Nog hogere belastingen bij de werkenden neerleggen?
We hebben ook nog de zorg die fors blijft groeien.
Minder uitgeven, bij het bedrijf waar ik werk heeft men in April besloten: Externen worden niet langer verlengt. Dit is een bedrijf met 25.000 man, en ik merk nou niet echt dat er iets veranderd is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218336409
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk dat jij niet snapt wat de AOW is en hoe die gefinancierd wordt.
Het is geen verzekering.
Ik snap heel goed hoe AOW werkt, het probleem is dat het verkocht wordt als een premie terwijl het feitelijk een belasting is. En die zelfde overheid weet al 60 jaar dat als je niet op tijd actie onderneemt op het systeem dat het niet meer zal werken, en dan in 1 keer roepen: Ja sorry het is niet meer betaalbaar. Ik ben me daar al sinds de begin jaren 90 van bewust, maar ik durf te wedden dat 95% niet snapt waarom dit systeem niet werkt.
pi_218336410
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het heet ook premie volksverzekering, maar dat dit Newspeak was, wist vrijwel iedereen.
Ik zou wat verder willen gaan, het is een Ponzi Scheme.
  zondag 27 juli 2025 @ 09:51:48 #256
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218336424
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Minder uitgeven, bij het bedrijf waar ik werk heeft men in April besloten: Externen worden niet langer verlengt. Dit is een bedrijf met 25.000 man, en ik merk nou niet echt dat er iets veranderd is.
Ja dat is leuk maar juist door de vergrijzing neemt de belastingbasis significant af en nemen de kosten toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 27 juli 2025 @ 09:53:18 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218336435
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat is leuk maar juist door de vergrijzing neemt de belastingbasis significant af en nemen de kosten toe.
daarom moet de pensioenpremie weg en dan kan de AOW premie iets omhoog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218336456
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan moet de overheid maar structureel minder gaan uitgeven, echter het bijzondere aan de overheid is dat ze dat nooit doen, het is altijd meer meer meer, terwijl je door automatisering en modernisering juist minder kosten zou moeten maken.
  zondag 27 juli 2025 @ 09:55:26 #259
323876 michaelmoore
pi_218336465
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik snap heel goed hoe AOW werkt, het probleem is dat het verkocht wordt als een premie terwijl het feitelijk een belasting is. En die zelfde overheid weet al 60 jaar dat als je niet op tijd actie onderneemt op het systeem dat het niet meer zal werken, en dan in 1 keer roepen: Ja sorry het is niet meer betaalbaar. Ik ben me daar al sinds de begin jaren 90 van bewust, maar ik durf te wedden dat 95% niet snapt waarom dit systeem niet werkt.
de overheid heeft al een keer geprobeerd om een AOW pot te creëren met de premie inkomsten , maar dat was puur registratief dus het bleef in de staatschuld , de overheid die is niet zo een beste boekhouder he

Die registratie die is niet meer dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218336468
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
daarom moet de pensioenpremie weg en dan kan de AOW premie iets omhoog
Je kunt niet zomaar morrelen aan financiële systemen, dit zijn lange termijn zaken waar mensen in hun leven op plannen.
pi_218336481
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een door de staat gefaciliteerde Ponzi systeem, dat met Newspeak werd verhuld, maar nu zijn de rapen gaar en zijn we aan het einde beland. De euro's laten bijprinten, of de AOW versoberen/afschaffen we zullen het de komende jaren wel gaan zien. Nog meer de bedrijven en werkenden gaan belasten gaat niet werken, want bedrijven zijn mobiel en werken moet blijven lonen.
pi_218336484
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de overheid heeft al een keer geprobeerd om een AOW pot te creëren met de premie inkomsten , maar dat was puur registratief dus het bleef in de staatschuld , de overheid die is niet zo een beste boekhouder he
Die zelfde overheid vond het ook wel prima dat grote bedrijven in de vette tijden hun pensioenpotten niet hoefde bij te vullen.
pi_218336498
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een door de staat gefaciliteerde Ponzi systeem, dat met Newspeak werd verhuld, maar nu zijn de rapen gaar en zijn we aan het einde beland. De euro's laten bijprinten, of de AOW versoberen/afschaffen we zullen het de komende jaren wel gaan zien. Nog meer de bedrijven en werkenden gaan belasten gaat niet werken want bedrijven zijn mobiel en werken moet blijven lonen.
Ik ben er blij om dat ik al heel lang met cold wallets werk ;)
  zondag 27 juli 2025 @ 09:57:37 #264
323876 michaelmoore
pi_218336499
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt niet zomaar morrelen aan financiële systemen, dit zijn lange termijn zaken waar mensen in hun leven op plannen.
als de pensioenpremieafdracht bij het bruto salaris komt dan kan men zelf investeren in het huis
pi_218336514
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als de pensioenpremieafdracht bij het bruto salaris komt dan kan men zelf investeren in het huis
Dat zou alleen werken als je een afbouwregeling maakt waarbij oudere werknemers gecompenseerd worden.
  zondag 27 juli 2025 @ 09:59:31 #266
323876 michaelmoore
pi_218336525
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zou alleen werken als je een afbouwregeling maakt waarbij oudere werknemers gecompenseerd worden.
opgebouwde saldi die blijven je eigendom uiteraard , het gaat om de huidige premies
wat van jou is dat blijft van jou

er moet een vrijekeuzen komen wat dat betreft
pi_218336536
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Veel mensen, ook hoger opgeleiden kunnen echt niet goed plannen en met geld omgaan. Die gaan tegen de pensioenleeftijd dan keihard op hun bek, dat moet je niet willen :N
  zondag 27 juli 2025 @ 10:01:44 #268
323876 michaelmoore
pi_218336555
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel mensen, ook hoger opgeleiden kunnen echt niet goed plannen en met geld omgaan.
dat is fout
iedereen heeft zelf zeggenschap over hun salaris en pensioen

het communistisch tijdperk is sinds lang niet meer

of wil jij graag beslissen over het salaris van je buurman
, HIJ kan niet goed met zijn geld omgaan he . JIJ wel
pi_218336570
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit hele stelstel er uit ziet over 50 jaar. Wie weet worden we weer een soort van derde wereld land, want uiteindelijk is dit gewoon onhoudbaar en ik zie ook geen oplossing voor die vergrijzing.
Die grijze prop is iets waar we doorheen moeten. Dat geeft wat gedoe. Maar de bevolking mag absoluut niet krimpen dus wordt half Afrika hier heen gelokt + half Oost-Europa dat hier smerig kutwerk doet wat ook prima in andere landen kan gebeuren. En dan janken dat er te weinig huizen zijn: er zijn genoeg huizen, er zijn teveel mensen.
pi_218336623
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat is fout
iedereen heeft zelf zeggenschap over hun salaris en pensioen

het communistisch tijdperk is sinds lang niet meer

of wil jij graag beslissen over het salaris van je buurman
, HIJ kan niet goed met zijn geld omgaan he . JIJ wel
Waren het enkele individuen, dan ben ik het eens, maar dat is nu eenmaal niet het geval :N
pi_218336645
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben er blij om dat ik al heel lang met cold wallets werk ;)
Ponzi scheme :?
Cold wallets :?
Kan iemand dit in het Nederlands vertalen en uitleggen wat dit is?
pi_218336660
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
opgebouwde saldi die blijven je eigendom uiteraard , het gaat om de huidige premies
wat van jou is dat blijft van jou

er moet een vrijekeuzen komen wat dat betreft

Dat is nou net het probleem, er zit veel minder in de pot dan dat mensen betaald hebben.
  zondag 27 juli 2025 @ 10:08:00 #273
323876 michaelmoore
pi_218336668
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Waren het enkele individuen, dan ben ik het eens, maar dat is nu eenmaal niet het geval :N
andere mensen kunnen niet met hun salaris omgaan en jij wil dat geld bewaren voor hen gaan doen begrijp ik dat goed/?
pi_218336670
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]
[..]
Ponzi scheme :?
Cold wallets :?
Kan iemand dit in het Nederlands vertalen en uitleggen wat dit is?
:') :') :') :')
  zondag 27 juli 2025 @ 10:08:41 #275
323876 michaelmoore
pi_218336685
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is nou net het probleem, er zit veel minder in de pot dan dat mensen betaald hebben.
je hebt een saldo , de pensioenfondsen willen je saldo niet laten zien
maar het is je eigendom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')