quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://x.com/Genuanceerdeman/status/1950666217586577626
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik geniet van de bruinrechtse tranen nu het niet zo lekker loopt in de peilingen
Nou vooruit.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nooit gespeeld. We vragen kenner @:johannes_vermeer om een mening.
Dat gaat beregezellig worden!quote:Opzichzelfstaande versie van “Carcassonne” Tropische hitte ligt boven Afrika. We begeven ons naar de Afrikaanse steppe, waar iedereen naar de geliefde grote Afrikaanse dieren zoekt. Apen slingeren door de bomen, leeuwen rusten in de schaduwen ervan en de zware stappen van de olifanten laten het land schudden. De waterplassen lokken veel verschillende dieren, waardoor het zich altijd loont om daar op de loer te liggen.
In Carcassonne Safari leggen de spelers om beurten landtegels aan. Daarbij ontdekken ze savanne, bosjes, dierenpaden en apenbroodbomen.
Bob is een drinkerquote:Op donderdag 31 juli 2025 07:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.
Ach de hielenlikkers van fascistraelquote:BBB, die tijdens een Kamerdebat met het document van de Israëlische regering stond te zwaaien, wilde niet reageren op vragen van de Volkskrant. Ook Israël-gezinde partijen als VVD en ChristenUnie gaan niet in op vragen over het NCTV-rapport.
Ik zie alleen maar versplintering, terwijl het CDA groeit.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.
En ik maar denken dat Carcassonne: Safari de drankspeleditie was.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nou vooruit.
Ik kan me voorstellen dat thrillseeker @:Mexicanobakker weinig aan zijn trekken er mee komt. Want het is nogal eentonig in de zin dat elk potje erg op elkaar lijkt. Je draait tegels om om een middeleeuws landschap met steden, wegen, kloosters en weilanden te creëeren en zet daar poppetjes op om punten mee te scoren. Zo, de gehele speluitleg in tien seconden.
Dit heeft natuurlijk ook voordelen: het spel is snel uitgelegd en er is ook geen uur setup nodig voor je kan beginnen. Ook zal het na zo'n 30-40 minuten afgelopen zijn. Daarom is het wel geschikt voor een middag met je oma waarin je al snel bent uitgepraat over je werk of rapportkaart en oma is Mens Erger Je Niet wel zat, maar vindt Catan te langdradig. Dan is Carcassonne erg geschikt.
Voor de variatie en de portemonnee van de makers zijn er inmiddels vele uitgaven en versies van dit spel op de markt.
Specifiek voor jou en de andere bezoekers van de WLR WK Rwanda meet is er de Carcassonne Safari editie:
[..]
Dat gaat beregezellig worden!
Catan is altijd zo plotseling afgelopen. Net terwijl je lekker in de flow zit en dik aan het bouwen bent, heeft iemand een paar van die bonuskaartjes.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Carcassonne: Safari de drankspeleditie was.
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik nooit verder dan 2 uitbreidingen ben gekomen, misschien ligt het daar aan. Ik vind Catan of Ticket to Ride dan leuker, maar die duren ook wel wat langer voor mensen met een beperkte spanningsboog, en dan is Carcassonne inderdaad wel geschikt.
Maar het CDA is ook gewoon bruinrechts. Met een vleugje ultraconservatief christenfundamentalisme.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar versplintering, terwijl het CDA groeit.
Van de 4045 versies van Ticket to Ride zijn er ook wel een aantal voor mensen met een beperkte spanningsboog, zoals bv de New York editie.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Carcassonne: Safari de drankspeleditie was.
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik nooit verder dan 2 uitbreidingen ben gekomen, misschien ligt het daar aan. Ik vind Catan of Ticket to Ride dan leuker, maar die duren ook wel wat langer voor mensen met een beperkte spanningsboog, en dan is Carcassonne inderdaad wel geschikt.
Echte spellenkenners weten dat Wingspan en Cascadia de nieuwe klassiekers zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Catan is altijd zo plotseling afgelopen. Net terwijl je lekker in de flow zit en dik aan het bouwen bent, heeft iemand een paar van die bonuskaartjes.
Ik vind het opvallend dat Wingspan als 'licht' wordt ervaren, maar wel de beste titel onder de populaire 'instapspellen' ja. Everdell en Azul zou ik daar ook wel bij willen noemen, al vind ik bij Everdell eigenlijk hetzelfde als bij Wingspan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Echte spellenkenners weten dat Wingspan en Cascadia de nieuwe klassiekers zijn.
Rikkenquote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mensen die niet hele dagen Regenwormen en Quix spelen
Kezen!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Risk, want met 1 potje ben je al 3 weken bezig.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Met alle uitbreidingen erbij is Wingspan absoluut niet licht inderdaad, niet te doen voor beginners. Azul inderdaad ook wel, Everdell nog nooit gespeeld.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat Wingspan als 'licht' wordt ervaren, maar wel de beste titel onder de populaire 'instapspellen' ja. Everdell en Azul zou ik daar ook wel bij willen noemen, al vind ik bij Everdell eigenlijk hetzelfde als bij Wingspan.
En Clever en Keer op Keer!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Beverbende!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb ooit in 1,5 ronde gewonnen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Risk, want met 1 potje ben je al 3 weken bezig.
Ah, dat verklaart waarom ik daar zo slecht in ben.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Overigens vond ik Koehandel echt een nice spel. Een soort FPCL, waarbij je moet inschatten wat anderen gaan bieden
Altijd tegen @Mexicanobakker !quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart waarom ik daar zo slecht in ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |