abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2025 @ 18:06:56 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218310892
https://www.nieuwsblad.be(...)meisje/79352186.html

quote:
Meerdere badgasten overleden in extreem warm deel van Italië: vooral ouderen, maar ook 19-jarig meisje

In het zuiden van Italië zijn in amper 24 uur tijd vijf badgasten overleden. De overlijdens hebben vermoedelijk te maken met het extreem warme weer in de regio: in sommige delen van de regio Puglia komen de temperaturen tot boven 40 graden uit.

Dinsdag kwamen twee badgasten om het leven terwijl ze zich op het strand bevonden en plotseling een beroerte kregen. Een 60-jarige man werd plotseling onwel tijdens het zwemmen bij de badplaats Torre dell’Orso in de provincie Lecce. Enkele zwemmers zagen zijn levenloze lichaam in het water en waarschuwden de strandwacht, die de man naar de kant bracht voor een reanimatiepoging. Ook andere hulpverleners snelden toe en probeerden de man tevergeefs te reanimeren.

Kort daarvoor had een 82-jarige man in Torre Inserraglio, eveneens in de provincie Lecce, al een hartstilstand gekregen op het strand. Ook daar probeerden de strandwacht en andere hulpverleners de man te reanimeren. Zijn stoffelijk overschot werd door de politie aan zijn vrouw overgedragen.

Drie doden op maandag
Maandag waren er in Puglia ook al drie sterfgevallen aan zee te betreuren. De 79-jarige Alfredo Conte overleed op het strand in Porto Cesareo, ook in Lecce, terwijl de 66-jarige Pino Barletta plotseling onwel werd en overleed toen hij zich op zijn boot bevond op zee, bij Savelletri , in de iets noordelijker gelegen provincie Brindisi.

Ook een 19-jarig meisje uit de Noord-Italiaanse stad Modena op vakantie, kwam om het leven. Ze was aan het zwemmen bij Torre San Giovanni (Lecce) toen ze zich plotseling onwel voelde. Ook zij viel, ondanks snelle hulp, niet meer te redden.

Zuid-Italie wordt momenteel getroffen door een hittegolf die de Italiaanse autoriteiten grote zorgen baart. Een Afrikaanse anticycloon zal ertoe leiden dat ook in andere Zuid-Italiaanse regio’s de temperatuur boven de 40 graden uitstijgt, terwijl op sommige plekken in Sicilië zelfs temperaturen van 42 tot 45 graden worden verwacht.

Ook warm in Spanje, Griekenland en Turkije
In Spanje was het iets koeler, maar ook daar zullen de temperaturen de komende dagen weer stijgen. In Madrid en Sevilla is het aanvankelijk een graad of 30, maar loopt de temperatuur volgende week weer op tot wel 37 graden. In het noordoosten van Spanje kwamen nog stevige buien voor, die gepaard kunnen gaan met veel neerslag in korte tijd en onweer.

Ook in vrijwel heel Griekenland en Turkije wordt het warm. Zo loopt de temperatuur op veel Griekse eilanden en in Turkse steden fors op, tot zo’n 35. In Griekenland gold dinsdag op verschillende plaatsen alvast een verbod om buiten te werken door de extreme hitte.

Het ministerie van Arbeid verbiedt ook bepaalde werknemers om aan het werk te gaan tussen 12 en 17 uur in onder meer Athene, op de Ionische eilanden en op het zuidoostelijke eiland Rhodos. De temperatuur kan er dan oplopen tot 43 graden. Het verbod treft onder andere bouwwerven, scheepsherstellocaties en koerierdiensten.

Volgens de Griekse weerdienst EMY begon de hittegolf maandag en houdt die waarschijnlijk aan tot zondag. Dinsdag worden in Athene en Thessaloniki temperaturen tot 40 graden verwacht. In het Griekse binnenland kan het kwik zelfs oplopen tot 43 graden. Donderdag wordt het in de hoofdstad mogelijk 41 graden, aldus EMY.
Heel bizar. De laatste data laat zien dat we jaarlijks 175.000 doden per jaar zien in Europa door extreme hitte...
En de verwachting is dat dit door klimaarverandering héél fors gaat stijgen. Het is echt genoeg met dat wegkijkgedrag.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Forum Admin donderdag 24 juli 2025 @ 18:14:02 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218311004
Ja het is overduidelijk dat de aarde aan het opwarmen is, maar als het 40 graden is in de zon gaan liggen braden is ook echt verschrikkelijk dom.

Daarnaast gaan wij de wereld niet redden (nee dat betekent niet dat we niets moeten doen) dus wen er maar aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Spellchecker donderdag 24 juli 2025 @ 18:15:09 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218311022
Er staan helemaal geen ongewone temperaturen in het bericht en het is ook niet warmer in Europa dan gemiddeld.
Verder zijn bijna al die mensen verzopen.
Vakman pur sang
  donderdag 24 juli 2025 @ 18:16:51 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218311048
Tot nu toe is de maand juli 3 keer kut geweest muv een handvol dagen.

Klimaat :')

Denken het klimaat te voorspellen maar dan 4 keer code geel geven terwijl er niets gebeurt :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218311060
quote:
In Madrid en Sevilla is het aanvankelijk een graad of 30, maar loopt de temperatuur volgende week weer op tot wel 37 graden. In het noordoosten van Spanje kwamen nog stevige buien voor, die gepaard kunnen gaan met veel neerslag in korte tijd en onweer.
.
Doodnormaal man, wat willen ze hier nu mee zeggen?

Sensatie krant.

Sevilla waren we 15 jaar geleden was het ook dik 40C
Vakman pur sang
pi_218311100
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heel bizar. De laatste data laat zien dat we jaarlijks 175.000 doden per jaar zien in Europa door extreme hitte...
En de verwachting is dat dit door klimaarverandering héél fors gaat stijgen. Het is echt genoeg met dat wegkijkgedrag.
Ik ben helemaal tegen klimaatverandering, maar er gaan nog steeds veeeeel meer mensen dood aan kou in Europa. 8.3 koude doden per hittedood en de risicogroep is hetzelfde.
pi_218311108
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doodnormaal man, wat willen ze hier nu mee zeggen?

Sensatie krant.

Sevilla waren we 15 jaar geleden was het ook dik 40C
Die temperaturen zijn normaal, hoe vaak ze voorkomen niet.
pi_218311120
Oude Italianen zijn de eersten die bezwijken bij hitte en griepen.
pi_218311164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja het is overduidelijk dat de aarde aan het opwarmen is, maar als het 40 graden is in de zon gaan liggen braden is ook echt verschrikkelijk dom.

Daarnaast gaan wij de wereld niet redden (nee dat betekent niet dat we niets moeten doen) dus wen er maar aan.
Die mensen hebben dat, denk ik, niet door? Het blijft me verbazen dat die mensen gewoon in de zon liggen alsof het niets is, helemaal nat van een laagje zweet, vies bruin met rimpels door al die jaren UV en dan gewoon lekker VOL in die brandende teringzon. Goh, wat is dat genieten zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218311188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat is ze? Nu 30 en volgende week 37c in Sevilla is doodnormaal man, dat is elke zomer en nog wel warmer.

Record in 30 juli 1876 van maar liefst 51c

Was is dan 37C? Eerder koel deze tijd van het jaar.

Om maar aan te geven wat voor een kulbericht dit is.
Vakman pur sang
  donderdag 24 juli 2025 @ 18:31:35 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218311198
En dat zijn dan nog mensen die aan het zwemmen zijn in hun zwemoutfit. De ambulancebroeders mogen hard zwoegen in hun werkkloffie en gaan gewoon door.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218311212
quote:

[..]
Ik ben helemaal tegen klimaatverandering, maar er gaan nog steeds veeeeel meer mensen dood aan kou in Europa. 8.3 koude doden per hittedood en de risicogroep is hetzelfde.
Zijn er ook mensen voor klimaatverandering dan?
pi_218311247
quote:
Ook een 19-jarig meisje uit de Noord-Italiaanse stad Modena op vakantie, kwam om het leven. Ze was aan het zwemmen bij Torre San Giovanni (Lecce) toen ze zich plotseling onwel voelde. Ook zij viel, ondanks snelle hulp, niet meer te redden.
Is ook soms door extreme uitputting, in die zin dat ze dan al maanden lang tekort slaapt en niet goed eet enzo? Kan lijden tot fatale krampen
  donderdag 24 juli 2025 @ 18:44:17 #15
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218311287
Met +40 graden lekker massaal naar het strand. Ja ik zeg niet dat ze het dan verdienen om te sterven maar ik begrijp er helemaal niks van.
pi_218311311
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:33 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ja pvv en Baudet stemmers bijvoorbeeld.
  donderdag 24 juli 2025 @ 18:48:52 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218311327
quote:

[..]
Ja ik
pi_218311377
Alleen die 19 valt uit de toon, maar ook dat gebeurd vaker.
Verder oude mensen die doodgaan... Dat gebeurd nou eenmaal.
pi_218311413
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is ze? Nu 30 en volgende week 37c in Sevilla is doodnormaal man, dat is elke zomer en nog wel warmer.

Record in 30 juli 1876 van maar liefst 51c

Was is dan 37C? Eerder koel deze tijd van het jaar.

Om maar aan te geven wat voor een kulbericht dit is.
Meh, ik lees het bericht niet als: "Het is heter dan ooit tevoren dus gaan er mensen met bosjes dood!", maar meer als: "Toeristen onderschatten de temperaturen.", naast idd dat sommigen misschien flinke slokken zout water hebben binnen gekregen tijdens het zwemmen.
Ik heb zelf waarschijnlijk ook een keer een zonnesteek opgelopen op een vakantie: was ook rond de 40 graden en ik reed rond op een quad bike van 500cc die om de haverklap uitviel. De elektrische starter deed het niet, dus moest je elke keer vaak aan de startkabel sjorren om hem weer te laten starten, en dat ging behoorlijk zwaar. Ik dronk ook veel te weinig water toen.
Op een gegeven moment werd ik echt strontziek, en dat duurde wel een paar dagen.
  Forum Admin donderdag 24 juli 2025 @ 19:10:21 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218311581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die mensen hebben dat, denk ik, niet door? Het blijft me verbazen dat die mensen gewoon in de zon liggen alsof het niets is, helemaal nat van een laagje zweet, vies bruin met rimpels door al die jaren UV en dan gewoon lekker VOL in die brandende teringzon. Goh, wat is dat genieten zeg.
En dan er bij roken. Van die lederen frikandellenhuid :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218311641
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:44 schreef Aberkullie het volgende:
Met +40 graden lekker massaal naar het strand. Ja ik zeg niet dat ze het dan verdienen om te sterven maar ik begrijp er helemaal niks van.
Het strand is koeler dan de rest en het water waarin de 19-jarige onwel werd al helemaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218311670
Als @RamboDirk een beetje vent is maakt ie voor elk geval even een eigen topic.
pi_218311696
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Van die lederen frikandellenhuid :r
Vooral bij van die jonge vrouwen met decolleté. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218311710
Met 40 graden moet je niet naar het strand willen liever een ondergrondse bunker 10 meter onder grond lekker koel daarzo en dan in de avond wanneer de zon bijna ondergaat dan moet je naar het strand toe.
pi_218311816
Oplossing koop een koelvest. Emmertje water in de koelkast handoekkie in de emmer en daarna lekker koel op het lichaam heerlijk!
pi_218311840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:27 schreef papierentijdschrift het volgende:
Oplossing koop een koelvest. Emmertje water in de koelkast handoekkie in de emmer en daarna lekker koel op het lichaam heerlijk!
Kregen we bij RET vorig jaar. In het zwart. :')
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218311882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kregen we bij RET vorig jaar. In het zwart. :')
Wat kregen jullie vorig jaar? Een koelvest of een natte handoek?

Ik heb zelf een koelvest blijft ongeveer 2 uur koel soms slaap ik ook wel eens mee maar heerlijk is dat ding een geschenk uit de hemel zou ik bijna zweren.
pi_218311914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:30 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]
Wat kregen jullie vorig jaar? Een koelvest of een natte handoek?

Ik heb zelf een koelvest blijft ongeveer 2 uur koel soms slaap ik ook wel eens mee maar heerlijk is dat ding een geschenk uit de hemel zou ik bijna zweren.
Een zwart koelvest. Leuk, als je in de zon loopt.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218311940
Nou hier kan je in ieder geval koelvesten, koelhanddoeken, koelpetjes etc. kopen.

Voor mensen die heel slecht tegen warmte kunnen. Zoals ik.

https://www.ergowerken.nl(...)AEAAYASAAEgKSyvD_BwE
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218311952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een zwart koelvest. Leuk, als je in de zon loopt.
Ja dat is nogal contra intuïtief. Dit is een aanradertje https://inuteq.com/nl/pcm-coolover-150c/#aqua
pi_218312044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
Nou hier kan je in ieder geval koelvesten, koelhanddoeken, koelpetjes etc. kopen.

Voor mensen die heel slecht tegen warmte kunnen. Zoals ik.

https://www.ergowerken.nl(...)AEAAYASAAEgKSyvD_BwE
Theedrinken en sambal door je voedsel. Klinkt gek, maar het werkt.
pi_218312057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Theedrinken en sambal door je voedsel. Klinkt gek, maar het werkt.
Van thee weet ik dat het werkt is logisch ook, maar sambal moet ik maar eens proberen.
pi_218312313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan er bij roken
Peukie op zijn tijd paft altijd wel lekker weg? :)
pi_218314639
quote:
Moet ook. Is gewoon een correctie van de natuur om overbevolking aan te pakken.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 01:52:21 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_218314831
Sorry hoor, maar als het 40 graden is blijf ik lekker binnen met de ventilator aan en een koud drankje voor mijn neus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 06:18:18 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218315045
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 01:52 schreef Hathor het volgende:
Sorry hoor, maar als het 40 graden is blijf ik lekker binnen met de ventilator aan en een koud drankje voor mijn neus.
Heb je geen airconditioning?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 07:47:02 #37
117098 Hathor
Effe niet
pi_218315452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 06:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee. Voor die 5 dagen per jaar dat het hier echt warm is vind ik dat ook niet echt nodig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218315645
Mensen als deel van een groeiende groep (hoeveelheid hoogbejaarden) sterven ergens aan.

TS; waar ze aan sterven is een groter probleem aan het worden!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218315703
quote:
[..]
Het gaat om een anticycloon. Er wordt nu warme lucht aangevoerd uit Afrika. Heeft derhalve niets met klimaatverandering te maken.

Net zo goed als dat de regen in centraal Europa het gevolg is van toeval. Want weer is nu eenmaal ook vooral toeval. Hogedrukgebiedje hier, lagedrukgebiedje daar. Dat heeft enorme gevolgen voor de temperaturen/neerslagkansen/enz. Zo heb je vast wel eens meegekregen dat het in februari in Nederland even 20 graden was en een dag later weer 5 graden. Gewoon een kwestie van warme lucht die even werd aangevoerd.

Opvallend wel dat de grootste schreeuwers op internet over klimaatverandering helemaal geen idee hebben van wat weer is en wat klimaat is.
pi_218315708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 06:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig ook al een misdaad tegen de mensheid las ik...
  vrijdag 25 juli 2025 @ 08:44:58 #41
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218315717
Kan ook gewoon door de slechte gezondheid komen van die mensen. Als je niet 500meter kan joggen zonder knock out te gaan zou je bij hitte ook gewoon binnen moeten blijven lijkt me.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218315735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 08:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat om een anticycloon. Er wordt nu warme lucht aangevoerd uit Afrika. Heeft derhalve niets met klimaatverandering te maken.

Net zo goed als dat de regen in centraal Europa het gevolg is van toeval. Want weer is nu eenmaal ook vooral toeval. Hogedrukgebiedje hier, lagedrukgebiedje daar. Dat heeft enorme gevolgen voor de temperaturen/neerslagkansen/enz. Zo heb je vast wel eens meegekregen dat het in februari in Nederland even 20 graden was en een dag later weer 5 graden. Gewoon een kwestie van warme lucht die even werd aangevoerd.

Opvallend wel dat de grootste schreeuwers op internet over klimaatverandering helemaal geen idee hebben van wat weer is en wat klimaat is.
gelukkig weet jij het allemaal beter. Alhoewel onze ai er het volgende meer genuanceerd beeld er over vermeld..

While anticyclones themselves aren't caused by climate change, their intensity, persistence, and potential impacts on weather patterns are being affected by global warming.
pi_218316267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
gelukkig weet jij het allemaal beter. Alhoewel onze ai er het volgende meer genuanceerd beeld er over vermeld..

While anticyclones themselves aren't caused by climate change, their intensity, persistence, and potential impacts on weather patterns are being affected by global warming.
Zoals we allemaal weten heeft AI het altijd bij het rechte eind.

Als je 'are being affected' vervangt door 'could be affected' klopt het. Maar goed, dan staat er eigenlijk alleen maar 'anticyclones themselves aren't caused by climate change'.

Waarvan akte!
pi_218316751
Wat is klimaatverandering.

Je hebt alleen de aarde, de zonne-energie die de aarde bereikt en de warmte/straling die via de dampkring ontsnappen zorgen voor een gemiddelde temp van het aard oppervlak.

De theorie is dat door meer CO2 in de lucht meer energie wordt vastgehouden.
Dit zorgt voor hogere basis CO2 waarden waardoor bomen groeiden.
De oppervlaktes aan bossen zijn de laatste decennia enorm toegenomen.
Deze bomen zetten CO2 om in O2 en zorgen voor opgeslagen energie in de bodem.

Als dat klimaatverandering is, zijn we goed bezig.
Vakman pur sang
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:12:50 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218316821
Er gaan dagelijks mensen dood ook aan t strand als het erg warm is. Moet dat nieuws voorstellen. :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218316872
pi_218316882
Tsja de kerk heeft geen macht meer dus wordt nu het klimaat gebruikt om mensen angst en schuld aan te praten om vervolgens het geld uit je zakken te kloppen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:23:23 #48
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218316886
Brekend nieuws: oude mensen gaan dood.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218317156
quote:

[..]
Nou laat maar cijfers zien dan van de dagen per jaar dat het 37C + is in Sevilla en dat dit nu anders is?
Vakman pur sang
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:05:05 #50
3542 Gia
User under construction
pi_218317244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:

En dan ook nog Italianen! Die zouden toch beter moeten weten, zou je denken.

Ik heb 1 jaar meegemaakt dat we op vakantie waren en het extreem heet was. Ik zat de hele dag met mijn voeten in een bak koud water met een natte doek op mijn hoofd, om mezelf koel te houden. Ben hartpatiënt en kon echt niet tegen die warmte, zelfs niet in de schaduw.

Thuis blijf ik ook binnen als het boven de 30 graden wordt. Ga 's avonds wel buiten zitten.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:07:22 #51
3542 Gia
User under construction
pi_218317261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:19 schreef papierentijdschrift het volgende:
Met 40 graden moet je niet naar het strand willen liever een ondergrondse bunker 10 meter onder grond lekker koel daarzo en dan in de avond wanneer de zon bijna ondergaat dan moet je naar het strand toe.
Precies. Overdag een siësta en om 22.00 uur de BBQ aan.
pi_218317296
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou laat maar cijfers zien dan van de dagen per jaar dat het 37C + is in Sevilla en dat dit nu anders is?
Ik ben je chatgtp niet.
pi_218317355
Vervelend voor die mensen, maar goed voor de mensheid. We zijn met teveel en Moeder Natuur stelt orde op zaken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218317412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:39 schreef marretak het volgende:

[..]
Is ook soms door extreme uitputting, in die zin dat ze dan al maanden lang tekort slaapt en niet goed eet enzo? Kan lijden tot fatale krampen
Wellicht ook gezopen de nacht ervoor.
pi_218317494
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:29 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wellicht ook gezopen de nacht ervoor.
Ik had zelf een keer een kramp die vanuit niets opkwam en dat ik vrij ver van de kust was, als kramp had aanghouden had ik kunnen verzuipen :)
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 12:38:03 #57
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218317504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:21 schreef Mortaxx het volgende:
Vervelend voor die mensen, maar goed voor de mensheid. We zijn met teveel en Moeder Natuur stelt orde op zaken
Survival of the fittest
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_218317776
Dagen met 35+ dagen per jaar voor Andalusië

Jaar Dagen ≥ 35 °C
1951 –
1952 –
1953 –
1954 –
1955 –
1956 –
1957 –
1958 –
1959 –
1960 –
1961 –
1962 –
1963 –
1964 –
1965 –
1966 –
1967 –
1968 –
1969 –
1970 52
1971 –
1972 –
1973 –
1974 –
1975 59
1976 –
1977 21
1978 –
1979 –
1980 61
1981 –
1982 –
1983 –
1984 –
1985 56
1986 48
1987 –
1988 –
1989 –
1990 58
1991 –
1992 –
1993 49
1994 –
1995 45
1996 –
1997 –
1998 –
1999 52
2000 64
2001 –
2002 38
2003 59
2004 70
2005 67
2006 –
2007 –
2008 –
2009 74
2010 67
2011 67
2012 74
2013 66
2014 43
2015 71
2016 77
2017 76
2018 53
2019 52
2020 71
2021 54
2022 68
2023 81
2024 57
2025* 10
Vakman pur sang
pi_218317922
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Dagen met 35+ dagen per jaar voor Andalusië

Jaar Dagen ≥ 35 °C
1951 –
1952 –
1953 –
1954 –
1955 –
1956 –
1957 –
1958 –
1959 –
1960 –
1961 –
1962 –
1963 –
1964 –
1965 –
1966 –
1967 –
1968 –
1969 –
1970 52
1971 –
1972 –
1973 –
1974 –
1975 59
1976 –
1977 21
1978 –
1979 –
1980 61
1981 –
1982 –
1983 –
1984 –
1985 56
1986 48
1987 –
1988 –
1989 –
1990 58
1991 –
1992 –
1993 49
1994 –
1995 45
1996 –
1997 –
1998 –
1999 52
2000 64
2001 –
2002 38
2003 59
2004 70
2005 67
2006 –
2007 –
2008 –
2009 74
2010 67
2011 67
2012 74
2013 66
2014 43
2015 71
2016 77
2017 76
2018 53
2019 52
2020 71
2021 54
2022 68
2023 81
2024 57
2025* 10
Ah blijkbaar kun je het ook zelf zoeken en ziet iedereen hier een duidelijk oplopende trend. _O-
pi_218317999
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah blijkbaar kun je het ook zelf zoeken en ziet iedereen hier een duidelijk oplopende trend. _O-
Nou ik zie een normale chaotische trend, die je verwacht met onzekerheden als “het weer”

Dat geldt voor al deze zaken, wil je analyseren zou je voor 500-1000 jaar aan data moeten hebben
Vakman pur sang
pi_218318073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:15 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Moest hardop lachen _O- _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218318103
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ik zie een normale chaotische trend, die je verwacht met onzekerheden als “het weer”

Dat geldt voor al deze zaken, wil je analyseren zou je voor 500-1000 jaar aan data moeten hebben
Oke we hebben hier weer een echte observeerbare klimaatwetenschapsontkenner die meent chaos te zien als in de eerste 20 jaar van observaties geen 35 plussers waren en de laatste 15 jaar er gemiddeld 65 dagen van 35 plus graden waren :')

Dan heeft dadelijk de wetenschap die langere analyses en dan kom jij als echt kritische burger natuurlijk met de opmerking dat ze het voor tenminste 5000 tot 10000 jaar moeten hebben. _O-
pi_218318182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oke we hebben hier weer een echte observeerbare klimaatwetenschapsontkenner die meent chaos te zien als in de eerste 20 jaar van observaties geen 35 plussers waren en de laatste 15 jaar er gemiddeld 65 dagen van 35 plus graden waren :')

Dan heeft dadelijk de wetenschap die langere analyses en dan kom jij als echt kritische burger natuurlijk met de opmerking dat ze het voor tenminste 5000 tot 10000 jaar moeten hebben. _O-
:')
Er zijn geen datasets van die jaren.
Denken dat er maar 1 jaar was dat het niet 35C + was in Sevilla
Vakman pur sang
pi_218318257
Overigens staat het Europese temp record op de datum 30 juli 1876 in Sevilla met maar liefst 51C

Alleen was de instrumentatie destijds niet geijkt, maar je zult begrijpen dat het toen fucking warm was

De hoogste officiële temp staat genoteerd voor 23 juli 1995 met bijna 47C

Dus nu 30 en wordt 37C is totaal niks bijzonders zul je nu wel begrijpen hoop ik.
Vakman pur sang
pi_218319045
quote:

[..]
Ja, een mediterraan klimaat in Nederland bespaart mij een hoop stookkosten :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218319102
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
:')
Er zijn geen datasets van die jaren.
Denken dat er maar 1 jaar was dat het niet 35C + was in Sevilla
Zonder bron vermelding kan niemand dat checken. :')
pi_218320077
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zonder bron vermelding kan niemand dat checken. :')
Zelf nadenken? Dacht je nou echt dat er 1 (een) zomer was waarbij geen dag 35C was in Sevilla ?
Vakman pur sang
pi_218320722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:19 schreef papierentijdschrift het volgende:
Lekker 's avonds de rode algen in. Heerlijk.
pi_218321153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tsja, de gemiddelde temperatuur is gestegen met 1,2 graden gemiddeld mondiaal. En aangezien zoiets niet gelijk is verdeeld zijn er ook gebieden waar die stijging hoger is (en Europa hoort daarbij).

Het gevolg daarvan is inderdaad een toename van hittedoden. Maar ook de afname van koudedoden (ongeveer factor 10 meer afname dan toename).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')