in een parkje ofzo in de bossen, komen vast wel egels enzo op afquote:Op woensdag 23 juli 2025 17:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee geen tuin, maar had ze een tijdje geleden al neergelegd en de vogels die hier komen laten ze liggen.
jahoorquote:
Ja zal allemaal best.quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
jahoor
Ja, meelwormen zijn zowel gezond als verrassend lekker – mits goed bereid! Hier zijn de belangrijkste punten:
meelwormen
Hoog eiwitgehalte: Tot wel 50–60% eiwit per gewicht – meer dan kip of rundvlees2.
Laag in vet: Slechts 15–20% vet, en rijk aan gezonde vetzuren zoals omega-3 en omega-6.
Rijk aan vitamines en mineralen:
IJzer, zink, magnesium, fosfor
Vitamine B1 en B124
Complete eiwitbron: Bevat alle essentiële aminozuren4.
Licht verteerbaar: Goed te verteren, ook voor mensen met gevoelige darmen.
🌍 Duurzaam alternatief
Meelwormen hebben een lage ecologische voetafdruk:
Minder water, land en voer nodig dan traditioneel vee4.
Stoten minder broeikasgassen uit.
Ze kunnen leven op organische reststromen, wat voedselverspilling tegengaat.
🍽️ Smaak en bereiding
Smaak: Mild en nootachtig, vooral als ze geroosterd of gebakken zijn5.
Gebruik: In snacks, salades, quiches, of zelfs als vleesvervanger4.
Veiligheid: Altijd goed verhitten vóór consumptie. Sommige mensen kunnen allergisch zijn3.
🤔 Zijn ze lekker?
Dat hangt af van je smaak en bereidingswijze. Veel mensen vinden ze knapperig en nootachtig, vooral als ze gedroogd of gekruid zijn. Denk aan smaken zoals tomaat, look of gerookt.
Yo deze ziet er fucking lekker uit.quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:47 schreef essnhills het volgende:
Sowieso veel insecten in de tuin![]()
[..]
Oh ben je jarig![]()
Gefeliciteerd!
[ afbeelding ]
Chocolate chip cookie taartquote:
Ik over twee maanden.....quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben in maart jarig, dan weet je dat vast.
Nee ik moet eerst deel twee van The Hunger Games nog kijken. En krijg zo nog even visite.quote:
die is er al paar jaar, die rent niet wegquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee ik moet eerst deel twee van The Hunger Games nog kijken. En krijg zo nog even visite.
het woordje without is belangrijkquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:31 schreef essnhills het volgende:
Nieuwe accu gekocht voor xd deurbel, dit staat erbij:
[ afbeelding ]
Deurbel maar binnen hangen dan
hoezo, de bel mag alleen niet zonder batterij buiten hangen als ik goed begrijpquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:31 schreef essnhills het volgende:
Nieuwe accu gekocht voor xd deurbel, dit staat erbij:
[ afbeelding ]
Deurbel maar binnen hangen dan
Zorg er voor dat ze er dan 10 bakt, want ik ben 2 dagen na jou jarig..quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben in maart jarig, dan weet je dat vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |