en zie hoe men reageert op dit!! nee blijf lekker woke en politiek correct.. want stel je voor..je gaat echt nadenken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:07 schreef Eagles89 het volgende:
Ik weet gewoon niet wat ik zie…wat heeft Europa in vredesnaam op de hals gehaald? Wat waren de redenen? Wat was het voordeel precies om dit experiment met een half continent en de toekomst van tientallen miljoenen mensen te riskeren? Zó naief kan toch geen mens zijn? Alhoewel…hier op Fok kom ik er nog steeds genoeg tegen die hier durven te reageren met “niet discrimineren en generaliseren hoor”. En: “het is allemaal xenofobie en angstzaaien”.
Dat soort mensen, ook hier op Fok, zijn de orkestleden die vrolijk bleven spelen toen de Titanic al half in het water lag. Echt tenenkrommende lui.
We hebben conflicten vanuit de hele wereld geimporteerd in zeer dichtbevolkte steden en gebieden in Europa die zijn weerga niet kent.
https://www.geenstijl.nl/5184492/syrie#comments
Niet, burgeroorlog ga toch weg met die onzinquote:
50% inmiddels in de grote steden met achtergronden uit Turkije, Marokko, Syrië, Koerdistan, Servië, Kosovo, Ethiopië, Somalië, Eritrea…quote:Op dinsdag 22 juli 2025 04:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet, burgeroorlog ga toch weg met die onzin
Paniek en haatzaaiers
GS is inderdaad een helder kompas met comments als deze:quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:23 schreef Metalfrost het volgende:
GeenStijl kaart een probleem aan wat al veel langer speelt en TS opent nu pas zijn ogen.
1975 belde, ze willen de uitvouw van hun geopolitieke prognose terug.
Genocide = waarschuwen.quote:En Joegoslavië waarschuwde het Westen hier voor. Als dank werd het gebombardeerd.
De waarheid ligt toch ergens in het midden vrees ik. Een complete burgeroorlog is nog wel een paar stappen verder, maar met de toenemende dreiging in omliggende landen kan je toch moeilijk nog langer weg blijven kijken voor de (steeds sneller naderende) ellende.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 04:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet, burgeroorlog ga toch weg met die onzin
Paniek en haatzaaiers
Wat is er precies BNW dan? Hij stelt gewoon een vraag en geeft wat argumenten. Jij bent het daar schijnbaar niet mee eens, dat mag toch? Dat monddood maken van mensen met een ander geluid hier is ook wel vermoeiend.quote:
Hoe is een linkdump naar GS met een rant erbij NWS dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:18 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat is er precies BNW dan? Hij stelt gewoon een vraag en geeft wat argumenten. Jij bent het daar schijnbaar niet mee eens, dat mag toch? Dat monddood maken van mensen met een ander geluid hier is ook wel vermoeiend.
Omdat dit geen topic is wat naar mijn beleving in BNW hoort. De toon daar is gewoon veel anders. Dit is gewoon een vrij realistisch toekomstbeeld (let wel: ik zeg niet dát het gebeurt, maar met de huidige ontwikkelingen zou het zomaar kunnen. In sommige landen hangt het er behoorlijk tegenaan natuurlijk). Sommige mensen gaan ontzettend aan op dit soort berichten omdat ze het er schijnbaar in hoge mate oneens mee zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:25 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hoe is een linkdump naar GS met een rant erbij NWS dan?
En hoezo monddood, een topic verplaatsen is toch niet hetzelfde als het topic sluiten/user bannen? Dat laatste is monddood maken.
50% ja, wow wat heftig, de meeste hebben we zelf gevraagd om te komen omdat we te veel werk hebben wat de Nederlanders zelf niet willen doen omdat het slecht betaald werk isquote:Op dinsdag 22 juli 2025 06:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
50% inmiddels in de grote steden met achtergronden uit Turkije, Marokko, Syrië, Koerdistan, Servië, Kosovo, Ethiopië, Somalië, Eritrea…
Allemaal landen waar ze geen enkele compassie met andere culturen hebben, of zelfs elkaar uitmoorden, en dan moorden ze in veel van die gebieden niet op de “zachte” manier…maar in een van de dichtsbevolkte landen ter wereld zingen ze allemaal met zn allen de cumbaya…het is wachten tot de vlam in West Europa ook in de pan slaat. In de UK en Frankrijk zie je al rassenrellen, echter nog steeds op relatief kleine schaal.
En wanneer kunnen we verwachten dat je de wapenen op gaat nemen? Niet zeker?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:07 schreef Eagles89 het volgende:
Ik weet gewoon niet wat ik zie…wat heeft Europa in vredesnaam op de hals gehaald? Wat waren de redenen? Wat was het voordeel precies om dit experiment met een half continent en de toekomst van tientallen miljoenen mensen te riskeren? Zó naief kan toch geen mens zijn? Alhoewel…hier op Fok kom ik er nog steeds genoeg tegen die hier durven te reageren met “niet discrimineren en generaliseren hoor”. En: “het is allemaal xenofobie en angstzaaien”.
Dat soort mensen, ook hier op Fok, zijn de orkestleden die vrolijk bleven spelen toen de Titanic al half in het water lag. Echt tenenkrommende lui.
We hebben conflicten vanuit de hele wereld geimporteerd in zeer dichtbevolkte steden en gebieden in Europa die zijn weerga niet kent.
Gelul.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
50% ja, wow wat heftig, de meeste hebben we zelf gevraagd om te komen omdat we te veel werk hebben wat de Nederlanders zelf niet willen doen omdat het slecht betaald werk is
Het blijft bij het toetsenbord als "wapen".quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wanneer kunnen we verwachten dat je de wapenen op gaat nemen? Niet zeker?
Ik kom uit Nijmegen en hier wonen ook mensen uit de genoemde landen maar ik heb daar simpelweg geen last vanquote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:18 schreef Solispolar het volgende:
[..]
De waarheid ligt toch ergens in het midden vrees ik. Een complete burgeroorlog is nog wel een paar stappen verder, maar met de toenemende dreiging in omliggende landen kan je toch moeilijk nog langer weg blijven kijken voor de (steeds sneller naderende) ellende.
Geen idee waar jij precies woont natuurlijk, maar in bepaalde grote steden/landen in Europa zie je toch vrij duidelijk de teloorgang voor je ogen op gang komen. Parijs is ook een mooi voorbeeld.
[..]
Wat is er precies BNW dan? Hij stelt gewoon een vraag en geeft wat argumenten. Jij bent het daar schijnbaar niet mee eens, dat mag toch? Dat monddood maken van mensen met een ander geluid hier is ook wel vermoeiend.
Ja, dat mag hier niet hè. Je MOET last hebben van deze mensen en hopen op een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik kom uit Nijmegen en hier wonen ook mensen uit de genoemde landen maar ik heb daar simpelweg geen last van
Geen reden voor. Het betreft geen complottheorie.quote:
En waarom zou TS de wapens moeten gaan oppakken als er groeiende spanningen tussen groepen migranten zijn?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wanneer kunnen we verwachten dat je de wapenen op gaat nemen? Niet zeker?
Nee hoor, dat sommige mensen de 'culturele verrijking' door migranten juist prachtig vinden is helaas ook algemeen bekend. Het mag verder duidelijk zijn dat TS daar anders over denkt en zich wel zorgen maakt over deze ontwikkelingen. Daar valt ook genoeg voor te zeggen natuurlijk. En niemand hoopt op een burgeroorlog, dus hoe je daar precies bij komt blijft onduidelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat mag hier niet hè. Je MOET last hebben van deze mensen en hopen op een burgeroorlog.
Oké. En wat is je punt precies? Dan hoeft jouw mening toch ook niet naar BNW?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik kom uit Nijmegen en hier wonen ook mensen uit de genoemde landen maar ik heb daar simpelweg geen last van
Je moet gewoon eens stoppen met het ridiculiseren van andere meningen. Alles tot het belachelijke aan toe in het overdreven trekken maakt je punt niet sterker.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat mag hier niet hè. Je MOET last hebben van deze mensen en hopen op een burgeroorlog.
Dit is gewoon geen nieuws, het is gewoon weer het herhalen van dezelfde troep die we in meerdere topics zien, het hoeft ook niet in BNW, een slotje op deze rechtse onzin voldoet ook primaquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:24 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Oké. En wat is je punt precies? Dan hoeft jouw mening toch ook niet naar BNW?
[..]
Je moet gewoon eens stoppen met het ridiculiseren van andere meningen. Alles tot het belachelijke aan toe in het overdreven trekken maakt je punt niet sterker.
Nou, je had sommige users vorig jaar eens moeten zien hier tijdens de rellen in Engeland…quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat sommige mensen de 'culturele verrijking' door migranten juist prachtig vinden is helaas ook algemeen bekend. Het mag verder duidelijk zijn dat TS daar anders over denkt en zich wel zorgen maakt over deze ontwikkelingen. Daar valt ook genoeg voor te zeggen natuurlijk. En niemand hoopt op een burgeroorlog, dus hoe je daar precies bij komt blijft onduidelijk.
En nu met de echte feiten, leuk zo’n nietszeggende populistische afbeelding waarbij er helemaal geen gratis huizen etc worden uitgedeeld in Europa. Verder, pakistan kutland, india kutland, rusland kutland, noord korea kutland. Naja, je mag er heen natuurlijk als je het daar prettig lijkt…. In midden europa is het stukken beter toeven dan daar, ondanks migranten. Verhuis zou ik zeggen!quote:
Waarvan een groot deel illegaal:quote:Volgens de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) wonen er meer dan 3,5 miljoen Afghanen in Pakistan. De Pakistaanse regering noemt het grote aantal Afghanen een risico voor de nationale veiligheid.
Goh, wie had dat gedacht…. Heb je zo’n straf en dan nog eindeloos veel illegalen. Die overigens een groter probleem vormen dan de migranten bij ons, want illegaal, genegeerd en ongedocumenteerd. Insert ‘surprised pikachu’.quote:Naast de 1,7 miljoen illegale immigranten huisvest Pakistan 1,3 miljoen Afghanen met een registratiebewijs dat niet altijd wordt verlengd
TS aanbid Trump als godheid, die maakt zich meer dan zorgen overigens. Hij hoopt overigens wel op en burgeroorlog in de EU, zie ook andere topics en berichten van hem. Al is het maar om ‘ons een lesje te leren’ en ‘Trump zijn goddelijke interventies te verheerlijken’.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat sommige mensen de 'culturele verrijking' door migranten juist prachtig vinden is helaas ook algemeen bekend. Het mag verder duidelijk zijn dat TS daar anders over denkt en zich wel zorgen maakt over deze ontwikkelingen. Daar valt ook genoeg voor te zeggen natuurlijk. En niemand hoopt op een burgeroorlog, dus hoe je daar precies bij komt blijft onduidelijk.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Alsof jullie ook maar ooit van jullie ruk zolder afkomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon in een appartement dus ik heb geen zolder, kom meer buiten dan je denkt maar ik ga niet mee in dit hysterische haatzaaienquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Alsof jullie ook maar ooit van jullie ruk zolder afkomen.
Ik vind dat men ook de rechtse partijen moet horen, dan kan men tenminste proberen om hen te overtuigen dat zij foute opvattingen hebben en zich dan aansluiten bij een linkse partij. Want met polariseren komt men ook niet verder? Toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is gewoon geen nieuws, het is gewoon weer het herhalen van dezelfde troep die we in meerdere topics zien, het hoeft ook niet in BNW, een slotje op deze rechtse onzin voldoet ook prima
Niemand zegt dat er geen probleem is, alleen jlie populistische afbraakbeleid en dan ook nog een rusland, een noord korea, een pakistan, een trump, etc als voorbeeld nemen is totaal lachwekkend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Alsof jullie ook maar ooit van jullie ruk zolder afkomen.
Er staan al genoeg van dit soort topics op het forumquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind dat men ook de rechtse partijen moet horen, dan kan men tenminste proberen om hen te overtuigen dat zij foute opvattingen hebben en zich dan aansluiten bij een linkse partij. Want met polariseren komt men ook niet verder? Toch?
Dat heb ik niet meegekregen ondanks dat ik zelf ook in dat topic actief was. Je zult altijd mensen hebben die zulke situaties ergens wel aanspreekt zodat men 'het vaderland kan verdedigen' of zo en dan aan de andere kant een groepje die dolgraag migranten en moslims willen 'verdedigen', maar het merendeel van de bevolking zal daar niets mee te maken willen hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, je had sommige users vorig jaar eens moeten zien hier tijdens de rellen in Engeland…
Sommigen waren er helemaal klaar voor.
Sommige rechtse partijen hebben slechts één onderwerp om over te praten. Die armoede kan men ook proberen weg te nemen met zinnige bijdrages.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er staan al genoeg van dit soort topics op het forum
Dit is gewoon geen nieuws maar haatzaaierij
Waar ben je van mening dat er sprake is van 'haat' dan? Kun je bijvoorbeeld naar een paar zinnen of woorden in posts wijzen die dit volgens jou op een goede manier aan zouden tonen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh ja, want de tegenhanger is ook echt 'moslims' verdedigen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen ondanks dat ik zelf ook in dat topic actief was. Je zult altijd mensen hebben die zulke situaties ergens wel aanspreekt zodat men 'het vaderland kan verdedigen' of zo en dan aan de andere kant een groepje die dolgraag migranten en moslims willen 'verdedigen', maar het merendeel van de bevolking zal daar niets mee te maken willen hebben.
We hebben wilders genoeg gehoord, kan niets, lost niets op, etc. Werkt oplossingen zelfs actief tegen. Juist rechts is heer en meester in polariseren (en dan met name de extremere rechtsen). Eenmaal in de fuik van desinformatie valt er weinig meer te rederen, getuige ook diverse users hier.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind dat men ook de rechtse partijen moet horen, dan kan men tenminste proberen om hen te overtuigen dat zij foute opvattingen hebben en zich dan aansluiten bij een linkse partij. Want met polariseren komt men ook niet verder? Toch?
[/quote]. 2. Gish gallopquote:1. Epistemisch nihilisme
Een houding waarbij kennis en waarheid worden gerelativeerd of ondermijnd. Alles is verdacht, niets is waar tenzij het in de eigen ideologie past. In extreemrechtse kringen wordt dit gebruikt om het vertrouwen in wetenschap, media en democratische instituties te ondermijnen.
quote:5. “Fake news” framing
Een door Trump gepopulariseerd begrip, waarin alle kritische media of onderzoeksjournalistiek automatisch worden afgedaan als “fake”. Dit is niet gebaseerd op bewijs, maar op persoonlijke afwijzing. Het doel is verwarring zaaien, niet duidelijkheid scheppen.
quote:. 6. Post-truth politics (postwaarheid)
Een stijl van politiek waarin objectieve feiten minder invloed hebben op de publieke opinie dan emotie en persoonlijke overtuiging. Populisten gebruiken dit om zich te onttrekken aan verantwoording: feiten doen er niet meer toe, alleen de ‘juiste gevoelens’.
Het woord burgeroorlog alleen al vind ikquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ben je van mening dat er sprake is van 'haat' dan? Kun je bijvoorbeeld naar een paar zinnen of woorden in posts wijzen die dit volgens jou op een goede manier aan zouden tonen?
De linkse kerk kennende zal de dienstplicht vooral op de schouders van autochtone jongeren komen te liggen en zullen degenen met een dubbel paspoort uit de wind worden gehouden of iets in die trend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef Gia het volgende:
Dienstplicht herinvoeren. Veel van die families zijn 'gevlucht' omdat anders hun zonen in dienst moesten. Gaan ze hier ook niet willen, dus vertrekken ze mogelijk weer. En dat is dan desertie, nooit meer terug laten keren, dus.
Degenen die wel braaf in dienst gaan, worden dan flink onder handen genomen, net zoals de Nederlandse sneeuwvlokjes voor wie nu alles maar komt aanwaaien.
Waarom? Ik vind heel veel dingen die jij zegt ook onzin, daar hoeft toch ook geen slotje op/verwijderd te worden? Niet alles wat afwijkt van jouw mening is onzin.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is gewoon geen nieuws, het is gewoon weer het herhalen van dezelfde troep die we in meerdere topics zien, het hoeft ook niet in BNW, een slotje op deze rechtse onzin voldoet ook prima
Jij bent het schoolvoorbeeld van dingen in de mond leggen: of je bent voor of je bent tegen, alleen al: ‘aan de andere kant het groepje dat de migranten en moslims willen verdedigen’.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen ondanks dat ik zelf ook in dat topic actief was. Je zult altijd mensen hebben die zulke situaties ergens wel aanspreekt zodat men 'het vaderland kan verdedigen' of zo en dan aan de andere kant een groepje die dolgraag migranten en moslims willen 'verdedigen', maar het merendeel van de bevolking zal daar niets mee te maken willen hebben.
Het is dus wel een probleem, aan de hand van desinformatie en nepnieuws en niet kloppende statistieken kan je geen discussie voeren. Discussie over of rood mooier is dan groen is bijvoorbeeld zinloos, tenzij je statistieken aanhaalt die laten zien dat meer mensen rood mooi vinden. Dan zou je in iedergeval kunnen stellen dat objectief gezien de meeste mensen rood mooier vinden. Alleen dat wordt dan afgedaan als links nepnieuws. Terwijl het niet eens linkse beonnen betreft (en ik ook niet heel links benquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind heel veel dingen die jij zegt ook onzin, daar hoeft toch ook geen slotje op/verwijderd te worden? Niet alles wat afwijkt van jouw mening is onzin.
Als er zoals vorig jaar in Engeland, rellen zijn tussen groepen autochtonen en migranten (waarvan velen uit Islamitische landen) komt het daar wel op neer ja. Moslims worden natuurlijk gezien als een troetelminderheid in bepaalde contreien.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh ja, want de tegenhanger is ook echt 'moslims' verdedigen.
Mag hopen dat mensen die zo verschrikkelijk graag hun land willen 'verdedigen' dat doen voor iedereen die hier woont
Dat heeft niets met haat te maken. Het is wat mij betreft een erg overtrokken term voor deze situatie, maar dat is iets totaal anders dan 'haat'.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het woord burgeroorlog alleen al vind ik
Nee hoor, daar is geen sprake van. Ik heb het specifiek over de rellen die vorig jaar plaatsvonden in Engeland. Waarbij ik nota bene ook nog duidelijk aangeef ook dat het merendeel van de mensen niets met zulke situaties te maken wil hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Jij bent het schoolvoorbeeld van dingen in de mond leggen: of je bent voor of je bent tegen, alleen al: ‘aan de andere kant het groepje dat de migranten en moslims willen verdedigen’.
Pure nonsens, dat bijvoorbeeld ik ageer tegen jouw mening maakt niet dat ik ineens ‘voor’ ben. Alleen de methodes die worden aangedragen en het haatzaaien ben ik wel tegen. Heb al eerder met bronnen en info aangetoond dat er ook andere manieren zijn en dat de manieren waar o.a. jij voor staat leidt tot een afbraak van de democratie, zorg, onderwijs, etc. Ofwel, alles afbreken onder het mom van ‘migranten’. En daarbij, ook aangetoond: ‘gesloten grenzen leidt tot meer ‘illegale’ migratie. (Alsof de brexit heeft geholpen). En ook dat fantastische plaatje van Qannkn is zo’n schoolvoorbeeld. Nepnieuws en desinformatie.
Ok, touché!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er zoals vorig jaar in Engeland, rellen zijn tussen groepen autochtonen en migranten (waarvan velen uit Islamitische landen) komt het daar wel op neer ja. Moslims worden natuurlijk gezien als een troetelminderheid in bepaalde contreien.
[..]
Dat heeft niets met haat te maken. Het is wat mij betreft een erg overtrokken term voor deze situatie, maar dat is iets totaal anders dan 'haat'.
[..]
Nee hoor, daar is geen sprake van. Ik heb het specifiek over de rellen die vorig jaar plaatsvonden in Engeland. Waarbij ik nota bene ook nog duidelijk aangeef ook dat het merendeel van de mensen niets met zulke situaties te maken wil hebben.
Alle kritiek op immigranten is voor jou racisme en haatzaaien. Je wilt gewoon de waarheid niet onder ogen zien en alles onder het tapijt vegen zoals decennia lang al gebeurd is onder leiding van de linkse gremia waardoor het probleem heeft kunnen overwoekeren tot wat het nu is.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nogmaals het is sowieso geen nieuws dus hoort hier niet thuis, slotje hoeft ook niet perse VER is ook een mooie plek voor dit topicquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind heel veel dingen die jij zegt ook onzin, daar hoeft toch ook geen slotje op/verwijderd te worden? Niet alles wat afwijkt van jouw mening is onzin.
Hoe lang is het geleden dat we een links kabinet hebben gehadquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alle kritiek op immigranten is voor jou racisme en haatzaaien. Je wilt gewoon de waarheid niet onder ogen zien en alles onder het tapijt vegen zoals decennia lang al gebeurd is onder leiding van de linkse gremia waardoor het probleem heeft kunnen overwoekeren tot wat het nu is.
. 2. Gish gallopquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:59 schreef inXs het volgende:
[..]
We hebben wilders genoeg gehoord, kan niets, lost niets op, etc. Werkt oplossingen zelfs actief tegen. Juist rechts is heer en meester in polariseren (en dan met name de extremere rechtsen). Eenmaal in de fuik van desinformatie valt er weinig meer te rederen, getuige ook diverse users hier.
Oneliners, geen brongebruik, onderbuikgevoelens, etc. Verder komen ze niet. Als je al een inhoudelijke discussie aangaat dan haken ze af, of je bronnen zijn nep, links, gemanipuleerd, etc.
Crosspost om het helder te maken waar we het evt over hebben:
[..]
Het is geen non kritiek of wel kritiek op migranten. Het is kritiek op het zogenaamde beleid dat een aantal mensen als heilig zien, terwijl aangetoond is dat dar voorgestelde extreme afbraakbeleid niet werkt en dat de partijen die dit aandragen al helemaal niet zorgen voor oplossingen, integendeel zelfs.. daar gaat het mis, populistisch extreemrechts gepraat en haatzaaien. Nogmaals, check het deense model eens, sociaal democratisch met zeer streng en werkend migratiebeleid.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alle kritiek op immigranten is voor jou racisme en haatzaaien. Je wilt gewoon de waarheid niet onder ogen zien en alles onder het tapijt vegen zoals decennia lang al gebeurd is onder leiding van de linkse gremia waardoor het probleem heeft kunnen overwoekeren tot wat het nu is.
Ik denk ook niet dat je dat nog terug kunt draaien. Dat loopt niet goed af.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:07 schreef Eagles89 het volgende:
Dus je zegt eigenlijk dat er geen enorme groepen migranten stonden te "demonstreren" en hun stammenstrijd hier mee naartoe nemen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
. 2. Gish gallop
Een debatstrategie waarbij iemand snel en veel onjuiste of misleidende claims maakt, zodat de tegenstander wordt overspoeld en niet alles kan weerleggen. Vaak gebruikt in combinatie met selectief bronnen vragen, en bij tegenspraak roepen dat het ‘geframe’ of ‘nep’ is.
[..]
[..]
Dit vind ik altijd zo’n laffe uitvlucht.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het maakt verder ook geen reet uit bij die lui want als het beleid er niet komt ligt dat aan alle linkse kabinetten die we gehad hebben en als het er wel komt en het werkt niet ligt het aan links die tegenwerkt. Zo hebben ze altijd een slag om de armquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:15 schreef inXs het volgende:
[..]
Het is geen non kritiek of wel kritiek op migranten. Het is kritiek op het zogenaamde beleid dat een aantal mensen als heilig zien, terwijl aangetoond is dat dar voorgestelde extreme afbraakbeleid niet werkt en dat de partijen die dit aandragen al helemaal niet zorgen voor oplossingen, integendeel zelfs.. daar gaat het mis, populistisch extreemrechts gepraat en haatzaaien. Nogmaals, check het deense model eens, sociaal democratisch met zeer streng en werkend migratiebeleid.
Natuurlijk kan dat wel. Niet alles is te vatten in cijfers en nummers. Een gevoel van veiligheid bijvoorbeeld, het gevoel van dreiging die in de lucht hangt. Daar kan je m.i. prima over discussiëren. Om dan alleen op voorhand de andere partij al weg te zetten als debiele tokkies is alleen een beetje simpel.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:06 schreef inXs het volgende:
[..]
Het is dus wel een probleem, aan de hand van desinformatie en nepnieuws en niet kloppende statistieken kan je geen discussie voeren.
In steden waar de PvdA jaren lang de scepter zwaaide was het niet mogelijk ook maar iets te meten, te analyseren en te rapporteren over zaken die met de integratie van immigranten te maken had.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo’n laffe uitvlucht.
Leuteren over de “De Waarheid” die onder het tapijt geveegd zou worden door links. Terwijl links al decennia geen bal meer in te brengen heeft en we net het zoveelste mislukte experiment hebben gehad met de PVV-achtigen.
Erken liever dat polariserend populisme de integratie geen bal vooruit heeft geholpen en eerder averechts werkt…
1973-1977. Daarna alleen rechtse en middenkabinetten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe lang is het geleden dat we een links kabinet hebben gehad
Je hebt dit mede te danken aan het rechtse VVD
Wat een gelul zeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:30 schreef Shotty het volgende:
[..]
1973-1977. Daarna alleen rechtse en middenkabinetten.
En hoe noem je de collectieve links beleid krijsers bij 15 jaar VVD heerschappij?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar dat er alleen rechtse kabinetten zijn geweest is een uiterst treurige cope.
De VVD is op gebied van migratie helemaal niet rechts. Economie moet draaien. En de hoer van de kamer regeert met iedere partij als zij haar neo-liberale standpunten maar zeker kan stellen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En hoe noem je de collectieve links beleid krijsers bij 15 jaar VVD heerschappij?
Het deense model is tot stand gekomen door een sociaal democratische partij welke een aantal zaken van rechts omarmt heeft en dit heeft weten om te buigen naar werkbaar en realistisch beleid. Hetzelfde als gebeurd in Zweden bijvoorbeeld. Juist ook daar komen de extreem rechtse partijen niet met haalbare en werkbare oplossingen. Alle oplossingen gaan namelijk gepaard met macht naar zich toetrekken door de rest van het land ook af te breken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:09 schreef inslagenreuring het volgende:
Het 'Deense model' is ook onder een rechts bewind tot stand gekomen. En die hebben een best practice in Zweden waar het onder progressieve partijen helemaal de soep in is gelopen.
Als je niet wilt dat het racistisch overkomt, kan je "mensen" ook vervangen door "conflicten" zat ik me te bedenken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:07 schreef Eagles89 het volgende:
Bijzonder. Ik kan me nog wel wat uitspraken van Rutte herinneren waar de hele linkse kamer over viel. De rechter heeft hem nota bene veroordeeld tot rassendiscriminatie in 2003quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De VVD is op gebied van migratie helemaal niet rechts.
Een discussie om tot een oplossing te komen heeft dan juist geen zin, als de enige oplossing in hun hoofd is: grenzen dicht! Nexit! Burgeroorlog! Etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Niet alles is te vatten in cijfers en nummers. Een gevoel van veiligheid bijvoorbeeld, het gevoel van dreiging die in de lucht hangt. Daar kan je m.i. prima over discussiëren. Om dan alleen op voorhand de andere partij al weg te zetten als debiele tokkies is alleen een beetje simpel.
Een gigantisch groot deel van Nederland heeft tijdens de vorige verkiezingen op Wilders gestemd. Dan kan je hel pedant met het vingertje gaan wijzen óf je kunt ervoor kiezen om die grote groep mensen eens serieus te nemen. En daarnaast: voorbeelden genoeg in Europa van plekken waar de (massa)immigratie slecht verloopt toch? Sowieso zijn er maar weinig voorbeelden van plekken waar het wél goed gaat.
Je quote notabene de hele post, inclusief een stukje “Daarna alleen rechtse en middenkabinetten.”quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.
Bij de generaal pardoncrisis zat het PVDA ook in de regering. Samson en Kaag hebben ook mee mogen lullen.
Maar dat er alleen rechtse kabinetten zijn geweest is een uiterst treurige cope.
Als je ziet wat er onder de VVD binnen is gekomen, huizen, uitkeringen en paspoorten zijn uitgedeeld en als kers op de taart de PVV de grootste is geworden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik kan me nog wel wat uitspraken van Rutte herinneren waar de hele linkse kamer over viel. De rechter heeft hem nota bene veroordeeld tot rassendiscriminatie in 2003
Plus een Yesilgoz die Timmermans `extreem links' vindt. Schei toch uit met de frame dat de VVD zogenaamd links is qua migratie.
Plus, een deel van de problemen zijn veroorzaakt door beleid van de VVD wat stelde bij de eerste generatie arbeidersmigranten: ‘geen geldquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je ziet wat er onder de VVD binnen is gekomen, huizen, uitkeringen en paspoorten zijn uitgedeeld en als kers op de taart de PVV de grootste is geworden.
Dan kun je dat geen rechts beleid noemen. Maar cognitieve dissonantie is een bitch.
Of je moet concluderen dat het beleid dat men voert gewoon niet zo effectief is om het het gewenste doel te bereiken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je ziet wat er onder de VVD binnen is gekomen, huizen, uitkeringen en paspoorten zijn uitgedeeld en als kers op de taart de PVV de grootste is geworden.
Dan kun je dat geen rechts beleid noemen. Maar cognitieve dissonantie is een bitch.
Eens, ook is links-rechts veel te ongenuanceerd overigens, je hebt ook nog progressies, conservatief. En dan ook nog dat je bij bepaalde standpunten midden kan zijn, of juist uitersten opzoekt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:
In Nederland kun je nauwelijks spreken van links/rechts, het is van beide kanten vooral veel cliëntelisme en populisme naar hun achterban.
Er is in principe beleid waar je wat mee kan, maar onder druk van rechts zijn er steeds bezuinigingen tav migratie, zoals op het COA en wordt er beleid gevoerd tegen de EU. Terwijl juist een deel van de oplossing gevonden kan worden bij de EU (waar nu ook gas gegeven wil worden tav migratie) en je hebt bemensing nodig bij oa. het COA om zaken af te kunnen handelen. Nogmaals, het is niet dat migratie stopt zonder een partij zoals het COA.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of je moet concluderen dat het beleid dat men voert gewoon niet zo effectief is in het bereiken van het gewenste doel.
Je ziet dat eigenlijk goed bij de SP, opzich vind iedereen dat geen slechte partij, toch krijgen ze weinig stemmen, en wil niemand met ze regeren. Ik zou best overwegen op ze te stemmen als ze eens niet zo gefixeerd zijn op hogere inkomens, niet dat ik niet meer belasting zou willen betalen met mijn hoge inkomen, maar vooral omdat ik denk dat er betere manieren zijn om aan geld te komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:40 schreef inXs het volgende:
[..]
Eens, ook is links-rechts veel te ongenuanceerd overigens, je hebt ook nog progressies, conservatief. En dan ook nog dat je bij bepaalde standpunten midden kan zijn, of juist uitersten opzoekt.
Je hebt op bestuurlijk gebied een probleem met organisaties zoals COA, het zijn toch halve ambtenaren die hun baan in de lucht willen houden, net zoals beleidsambtenaren, als die geen werk hebben gaan ze echt niet roepen: Nou het mag allemaal wel wat minder want we hebben weinig te doen, nee die gaan letterlijk beleid verzinnen, daarom kan het soms juist wel een oplossing zijn om te snijden in dit soort organisaties, hiermee zeg ik niet expliciet dat is voorstander ben om te snijden in het COA, maar ik heb verhalen van een medewerker uit eerste hand gehoord waarvan je denkt: Geld zat daar.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:42 schreef inXs het volgende:
[..]
Er is in principe beleid waar je wat mee kan, maar onder druk van rechts zijn er steeds bezuinigingen tav migratie, zoals op het COA en wordt er beleid gevoerd tegen de EU. Terwijl juist een deel van de oplossing gevonden kan worden bij de EU (waar nu ook gas gegeven wil worden tav migratie) en je hebt bemensing nodig bij oa. het COA om zaken af te kunnen handelen. Nogmaals, het is niet dat migratie stopt zonder een partij zoals het COA.
Iedereen die niet voor etnisch zuiveren is die is links, begrijp dat nou eens.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik kan me nog wel wat uitspraken van Rutte herinneren waar de hele linkse kamer over viel. De rechter heeft hem nota bene veroordeeld tot rassendiscriminatie in 2003
Plus een Yesilgoz die Timmermans `extreem links' vindt. Schei toch uit met de frame dat de VVD zogenaamd links is qua migratie.
Dat kan wellicht, maar N=1quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt op bestuurlijk gebied een probleem met organisaties zoals COA, het zijn toch halve ambtenaren die hun baan in de lucht willen houden, net zoals beleidsambtenaren, als die geen werk hebben gaan ze echt niet roepen: Nou het mag allemaal wel wat minder want we hebben weinig te doen, nee die gaan letterlijk beleid verzinnen, daarom kan het soms juist wel een oplossing zijn om te snijden in dit soort organisaties, hiermee zeg ik niet expliciet dat is voorstander ben om te snijden in het COA, maar ik heb verhalen van een medewerker uit eerste hand gehoord waarvan je denkt: Geld zat daar.
Ik ben meer voor sociale dienstplicht. Niet iedereen is geschikt voor het leger namelijk. @AchJaquote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef Gia het volgende:
Dienstplicht herinvoeren. Veel van die families zijn 'gevlucht' omdat anders hun zonen in dienst moesten. Gaan ze hier ook niet willen, dus vertrekken ze mogelijk weer. En dat is dan desertie, nooit meer terug laten keren, dus.
Degenen die wel braaf in dienst gaan, worden dan flink onder handen genomen, net zoals de Nederlandse sneeuwvlokjes voor wie nu alles maar komt aanwaaien.
Dat is ook wat ik bedoel. We hebben natuurlijk hier vaak dat geneuzel over 'migranten binnenhalen', maar dat doen we eigenlijk vrijwel alleen met arbeidsmigranten. Asielzoekers komen hier ongevraagd heen. En als ze hier eenmaal zijn krijg je ze vrij lastig weer weg, voor zover ze geen aanspraak kunnen maken op een verblijfsvergunning. Anderzijds zie je vaak juist dat er bezuinigd wordt op zaken die gericht zijn op zorgen dat mensen hier niet naartoe komen. Met grenscontroles ga je het echt niet redden op dat vlak.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:42 schreef inXs het volgende:
[..]
Er is in principe beleid waar je wat mee kan, maar onder druk van rechts zijn er steeds bezuinigingen tav migratie, zoals op het COA en wordt er beleid gevoerd tegen de EU. Terwijl juist een deel van de oplossing gevonden kan worden bij de EU (waar nu ook gas gegeven wil worden tav migratie) en je hebt bemensing nodig bij oa. het COA om zaken af te kunnen handelen. Nogmaals, het is niet dat migratie stopt zonder een partij zoals het COA.
Werd al massaal gezegd in 2001quote:
Dit horen we al 25 jaar. Maar over 10-15 jaar is het echt zo. Nu echt!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:50 schreef matigeuser het volgende:
Nee, dit is nog niet het begin.
Maar dat er massale onrust gaat komen, dat is inmiddels wel 100% zeker. Geef het nog een jaartje of 10-15.
Daar hadden we toch het meest recente Kabinet voor gekozen? Hoeveel maatregelen en wetten hebben die voorgesteld of voor elkaar gekregen? Daar zat notabene onze nationale anti-immigratie partij in die ook nog de grootste fractie in de Kamer was. Dan neem ik toch aan, dat die vol op dat orgel zijn gegaan en stapels wetten hebben aangenomen hiertegen, zoals ze al 20 jaar beloven vanuit de oppositie.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En nog steeds gebeurt er helemaal niets om de instroom ook maar enigszins terug te brengen.
quote:
Iedereen verstaat ook wat anders onder massale onrust, vermoed ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit horen we al 25 jaar. Maar over 10-15 jaar is het echt zo. Nu echt!
Het is de ‘two weeks’ van Trump.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit horen we al 25 jaar. Maar over 10-15 jaar is het echt zo. Nu echt!
En dit soort gedachtes en het verspreiden hiervan werkt dus contra productief. Heb je dat echt niet zelf ook door?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:50 schreef matigeuser het volgende:
Nee, dit is nog niet het begin.
Maar dat er massale onrust gaat komen, dat is inmiddels wel 100% zeker. Geef het nog een jaartje of 10-15.
Ja maar… ja maar…: https://www.telegraaf.nl/(...)kanten/70112346.htmlquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar hadden we toch het meest recente Kabinet voor gekozen? Hoeveel maatregelen en wetten hebben die voorgesteld of voor elkaar gekregen? Daar zat notabene onze nationale anti-immigratie partij in die ook nog de grootste fractie in de Kamer was. Dan neem ik toch aan, dat die vol op dat orgel zijn gegaan en stapels wetten hebben aangenomen hiertegen, zoals ze al 20 jaar beloven vanuit de oppositie.
Uiteraard, maar het ging hier om een arts waarvan ik wel mag geloven dat die dit niet verzon.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:49 schreef inXs het volgende:
[..]
Dat kan wellicht, maar N=1Ik heb er niet genoeg zicht op. Echter, minder geld naar migratie in algemene zin (dat bekt zo lekker) maakt de problemen groter (en dat zien we nu ook).
Naja, stel dat het klopt, dan hoeft er niet perse minder geld heen, je zou ook kunnen opteren voor een herstructurering van het COA om het beleid gedegener uit te kunnen voeren. Een analyse van het COA zou daarbij kunnen helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het ging hier om een arts waarvan ik wel mag geloven dat die dit niet verzon.
Mensen laten zich gek maken door media. Daar ligt het probleem volgens mij. Kijkcijfers. Ophef is de shit. Journalisten mogen zich achter de oren gaan krabben. Als ik in de bieb kom alleen maar nette mensen, geen tokkies die de Godganse dag op X zitten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Iedereen verstaat ook wat anders onder massale onrust, vermoed ik.
Zie ook dat mooie plaatje van Qannon, eerder in dit topic… dat is leidend bij een aantal van die mensen…quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Mensen laten zich gek maken door media. Daar ligt het probleem volgens mij. Kijkcijfers. Ophef is de shit. Journalisten mogen zich achter de oren gaan krabben. Als ik in de bieb kom alleen maar nette mensen, geen tokkies die de Godganse dag op X zitten.
Beleid? Welk beleid?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of je moet concluderen dat het beleid dat men voert gewoon niet zo effectief is om het het gewenste doel te bereiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |