abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2025 @ 15:55:41 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218277977
De duitse economie bevindt zich in zwaar weer en de vooruitzichten op een snelle verbetering zijn slecht. Daarnaast heeft Duitsland te maken met hoge energiekosten en een Nimby complex waar geen leger psychiaters en psychologen tegen opgewassen is. Vakbonden leggen er regelmatig het trein en vliegverkeer plat. Dit alles maakt dat Standort Deutschland een vervlogen geschiedenis is. Kan Duitsland uit dit dal kruipen en hoe?

quote:
Duitsland schroeft groeiverwachting economie flink terug

De Duitse regering heeft haar groeiverwachting voor dit jaar scherp naar beneden bijgesteld tot slechts 0,2 procent. Bij een eerdere raming werd nog uitgegaan van een economische groei van 1,3 procent.

“De Duitse economie bevindt zich nog steeds in moeilijk vaarwater”, zei een overheidsfunctionaris woensdag tijdens een persbijeenkomst in Berlijn. “Hoge rentetarieven, een zwakkere vraag en geopolitieke crises, waaronder conflicten in het Midden-Oosten en Oekraïne, zijn slechts enkele van de uitdagingen waarmee Duitsland wordt geconfronteerd”, vervolgde hij.

Duitsland, de grootste economie van de eurozone en de belangrijkste handelspartner van Nederland, kampt al tijden met een economische neergang. Daarbij moet de Duitse regering miljarden bezuinigen om een begrotingsgat te dichten. Ook de Duitse industrie, de groeimotor van de economie, ziet de inkomsten al tijden dalen.

De export is ingezakt door zwakkere handel met belangrijke landen zoals China. Dat komt mede doordat de Chinezen steeds meer zelf produceert. Geopolitieke spanningen, waaronder scheepvaartverstoringen in de Rode Zee, verergerden de handelsproblemen.

Vorige maand hadden plannen om de landbouwsubsidies voor brandstof te schrappen geleid tot hevige landelijke protesten van boeren. Vooral kleine boerenbedrijven dreigen het niet te redden omdat hun kosten voortdurend oplopen.

De Duitse economie kromp in het laatste kwartaal van vorig jaar met 0,3 procent. Naar verwachting komt er in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw een krimp, waardoor Duitsland officieel in een recessie terechtkomt.

De Duitse minister van Financiën Christian Lindner wil de belastingdruk verlichten en de bureaucratie voor bedrijven verminderen om de economie aan te jagen. “Als we niets doen, wordt Duitsland armer”, waarschuwde hij eerder.
Bekijk deze YouTube-video
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 21 juli 2025 @ 16:13:16 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218278128
Nieuwsbericht van....21 feb 2024
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218278174
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:13 schreef golfer het volgende:
Nieuwsbericht van....21 feb 2024
Ja maar toch he. Hou ze in de gaten die Duitsers. We zijn 40-45 nog lang niet vergeten.
pi_218278390
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja maar toch he. Hou ze in de gaten die Duitsers. We zijn 40-45 nog lang niet vergeten.
Ja want toen ging het economisch voortreffelijk!

_O- _O- _O-
pi_218278415
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:51 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja want toen ging het economisch voortreffelijk!

_O- _O- _O-
O ja, de nazi's zijn de schuld van alle andere westerse landen.
Hitler was gewoon het slachtoffer van die tijd.
pi_218278429
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
O ja, de nazi's zijn de schuld van alle andere westerse landen.
Hitler was gewoon het slachtoffer van die tijd.
Beetje omdenken kan geen kwaad? :')
pi_218278449
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:55 schreef YoopY het volgende:

[..]
Beetje omdenken kan geen kwaad? :')
Recht praten wat krom is? Of wat bedoel je?
pi_218278929
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Recht praten wat krom is? Of wat bedoel je?
Geen idee, jij begint :+
pi_218279026
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 18:04 schreef YoopY het volgende:

[..]
Geen idee, jij begint :+
Okee. De economische crisis aangrijpen om iedereen uit te roeien die je niet aanstaan?
Niet alleen de joden, al stonden die met stip op nummer een, maar ook alle andere volkeren die niet aan de hoogstaande normen van deze mislukte schilder voldeden.
Kleurlingen, zigeuners, gehandicapten, niet arische rassen.
Kortom, iedereen dus, met inbegrip van heel veel duitsers.

De drie B's dus; Blond, Blank en Blauwogig.
En dat was dan volgens Dolfje het superras.

Een stel bleekscheten.

Je schaamt als mens toch je ogen uit je kop bij het zien van dit soort zieke propaganda.

Let ook even op die oude man die niet weet hoe en waar hij kijken moet. Al de anderen zijn schapen, alleen hij is het enige echte menselijke wezen. ;(
pi_218279227
Eens. Maar: de "joden" hadden toen echt veel geld (en kunst schatten) voorhanden. Veel, zo niet bijna alles, is teloorgegaan door deze oorlogsmachine.
  maandag 21 juli 2025 @ 19:25:59 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_218279625
Vertrouwen is besmettelijk, een zelfverzekerde natie bouwt een angstige krimpt.

Laat Duitsland weer geloven, laat Duitsland weer bouwen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 21 juli 2025 @ 19:27:17 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218279641
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee. De economische crisis aangrijpen om iedereen uit te roeien die je niet aanstaan?
Niet alleen de joden, al stonden die met stip op nummer een, maar ook alle andere volkeren die niet aan de hoogstaande normen van deze mislukte schilder voldeden.
Kleurlingen, zigeuners, gehandicapten, niet arische rassen.
Kortom, iedereen dus, met inbegrip van heel veel duitsers.

De drie B's dus; Blond, Blank en Blauwogig.
En dat was dan volgens Dolfje het superras.

Een stel bleekscheten.

Je schaamt als mens toch je ogen uit je kop bij het zien van dit soort zieke propaganda.

Let ook even op die oude man die niet weet hoe en waar hij kijken moet. Al de anderen zijn schapen, alleen hij is het enige echte menselijke wezen. ;(
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218279676
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')
En wat is jouw probleem?
pi_218334612
quote:
Bei der Verteuerung von Lebensmitteln ist vor allem der Preis für Kaffee stark gestiegen. Die Folge: Immer mehr Supermärkte beklagen den Diebstahl von vor allem hochwertigen Kaffeebohnen. Einige Filialen sehen sich gezwungen, Maßnahmen zu ergreifen.
Onbetaalbare koffie, doet mij denken aan de voormalige DDR.
Wordt Duitsland ondertussen steeds meer zoals de voormalige DDR, de tijd zal het leren :{

Kosta, Rondo & Kaffee-Mix
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218339189
quote:
Na premier wil ook Duitse minister dat Duitsers langer en harder gaan werken
Duitsers moeten volgens de Duitse minister van Economische Zaken Katherina Reiche langer en harder werken. Dat zei Reiche zaterdag in een interview met de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. Haar uitspraken leidden tot felle kritiek.

Reiche vergelijkt Duitsland met de Verenigde Staten. Daar werken werknemers gemiddeld 1.800 uur per jaar, tegenover 1.340 uur in Duitsland. De minister benadrukt dat hoewel veel Duitsers fysiek zwaar werk doen, andere werknemers langer kunnen en willen werken.

Reiche stelde dat de hervormingen uit het coalitieakkoord van de nieuwe Duitse regering op de lange termijn niet voldoende zullen zijn. "De sociale zekerheidsstelsels zijn overbelast." Volgens haar kan deze situatie de Duitse concurrentiekracht aantasten.

Twee maanden geleden suggereerde bondskanselier Friedrich Merz ook dat Duitsers langer moeten werken. "We hebben niet langer de productiviteit in ons land die nodig is om de welvaart te behouden, vooral om ons socialezekerheidsstelsel te bekostigen", zei Merz in een toespraak in het parlement.
https://www.nu.nl/economi(...)der-gaan-werken.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 27 juli 2025 @ 14:22:32 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218339309
Bijzonder dat we steeds meer angelsaksische voorstellen in rijnlandse landen zien. Wij betalen hoge belastingen, lange en hoge uitkeringen en werken korter. Daar staat tegenover dat ons bruto inkomen door de bank genomen de helft is als dat van in Amerika. Straks moeten wij harder en meer werken voor ongeveer hetzelfde inkomen, puur om de hoge overheidsconsumptie te financieren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218339376
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Bijzonder dat we steeds meer angelsaksische voorstellen in rijnlandse landen zien. Wij betalen hoge belastingen, lange en hoge uitkeringen en werken korter. Daar staat tegenover dat ons bruto inkomen door de bank genomen de helft is als dat van in Amerika. Straks moeten wij harder en meer werken voor ongeveer hetzelfde inkomen, puur om de hoge overheidsconsumptie te financieren.
Meer de helft van onze staatsbegroting is zorg en sociale zaken, daarnaast neemt onderwijs een flinke kostenpost in. Zoveel begrotingsruimte is er nu eenmaal niet meer over. Wat bedoel je precies met hoge overheidsconsumptie?
pi_218339564
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar 1340 uur gemiddeld? Ik zit ook op de 1800 per jaar, en dan heb ik nog 3 a 4 weken vakantie. Geen wonder dat het daar minder gaat, inderdaad.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:42:04 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218339674
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Meer de helft van onze staatsbegroting is zorg en sociale zaken, daarnaast neemt onderwijs een flinke kostenpost in. Zoveel begrotingsruimte is er nu eenmaal niet meer over. Wat bedoel je precies met hoge overheidsconsumptie?
Alle directe en indirecte kosten die verband houden met asiel, klimaat, defensie, de vele ambtenaren die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218339871
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alle directe en indirecte kosten die verband houden met asiel, klimaat, defensie, de vele ambtenaren die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen.
Asielkosten kunnen niet teruggedrongen worden als je je aan mensenrechten wilt houden & EU-lid bent.
België heeft daarom de mensenrechten al gedag gezegd. De UK wilde de migratie terugdringen o.a. door uit de EU te stappen middels Brexit. Defensie is niet nodig als we lid worden van de russische federatie, dan hoeven we ons niet te verdedigen etc. Het AOW probleem is dan ook opgelost want een russisch pensioen is dacht ik circa 600 euro pm. Klimaat is vooral infrastructuur tegen verzilting, dijkverhoging etc. De subsidies op klimaat zijn afgelopen jaren sterk gereduceerd. Vergeleken met andere landen hebben wij volgens mij niet erg veel ambtenaren. De rechtspraak is extreem inefficient en spilzuchtig in zijn huidige vorm, daar kan en moet de bijl in inderdaad. Daar ga je echter geen heel grote bedragen mee besparen ;)

Voorbeeldje :P
NWS / Andrej mag hier niet zijn, maar komt steeds als een boemerang terug
  zondag 27 juli 2025 @ 16:45:13 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218342014
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Asielkosten kunnen niet teruggedrongen worden als je je aan mensenrechten wilt houden & EU-lid bent.
België heeft daarom de mensenrechten al gedag gezegd. De UK wilde de migratie terugdringen o.a. door uit de EU te stappen middels Brexit. Defensie is niet nodig als we lid worden van de russische federatie, dan hoeven we ons niet te verdedigen etc. Het AOW probleem is dan ook opgelost want een russisch pensioen is dacht ik circa 600 euro pm. Klimaat is vooral infrastructuur tegen verzilting, dijkverhoging etc. De subsidies op klimaat zijn afgelopen jaren sterk gereduceerd. Vergeleken met andere landen hebben wij volgens mij niet erg veel ambtenaren. De rechtspraak is extreem inefficient en spilzuchtig in zijn huidige vorm, daar kan en moet de bijl in inderdaad. Daar ga je echter geen heel grote bedragen mee besparen ;)

Voorbeeldje :P
NWS / Andrej mag hier niet zijn, maar komt steeds als een boemerang terug
Het zijn allemaal keuzes die jij opnoemt. Ik zou andere keuzes nemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218342209
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Overheden maken nu eenmaal andere keuzes dan een bedrijf of particulier zou doen. Sommige landen lukt het beter om te handelen naar wat de bevolking zich wenst. Vaak landen met een relatief kleine homogene bevolking zoals Ijsland en Denemarken. Referenda kunnen ook helpen zoals gebeurt in met name Zwitserland, maar ook in Denemarken(zoals tav invoeren euro).
quote:
Denemarken_en_de_euro

In de publieke opinie is de steun voor invoering van de euro fluctuerend, maar in de financiële crisis vanaf 2008 is deze afgenomen en na de Europese staatsschuldencrisis vrijwel verdampt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 27-07-2025 17:03:56 ]
  zondag 27 juli 2025 @ 17:23:47 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218342606
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik noem het (on)wil. Er wordt aantoonbaar enorm misbruik gemaakt van oude verdragen. En wat gebeurt er met die verdragen? Nagenoeg niks. Alsof het in marmer is gebeiteld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218342642
Er is maar een antwoord: protectionisme.
pi_218342814
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:26 schreef Mathijsco het volgende:
Er is maar een antwoord: protectionisme.
Daar lijkt Trump bij voorop te lopen met zijn tariffs, misschien helpt 'Europe first' als motto :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')