Ik zie echter maar weinig voetballers een leger toejuichen op de socials, maar wellicht volg ik dan de verkeerde voetballers.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bron hiervan?
[..]
We zouden daar bij andere landen ook geen probleem van maken. Sterker nog, nationaliteit wordt meer dan eens zelfs sterk benadrukt. Er staat mij bij dat er bijvoorbeeld voor Antony een heel lied in het Portugees werd gemaakt.
Ik ken dan ook maar weinig landen waar een dienstplicht bittere noodzaak is wegens de buren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie echter maar weinig voetballers een leger toejuichen op de socials, maar wellicht volg ik dan de verkeerde voetballers.
Precies deze discussie zou ik dus buiten het voetbal of de kleedkamers houden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ken dan ook maar weinig landen waar een dienstplicht bittere noodzaak is wegens de buren.
hele volksstammen die hamas toejuichen maar andersom is het opeens not done want dan past het niet in hun straatje. Wederom gelachenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ken dan ook maar weinig landen waar een dienstplicht bittere noodzaak is wegens de buren.
Heeft Godts zich bekeerd tot de Islam dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Persoonlijk zou ik een beetje wegblijven van dit soort nationalistische onzin als je bij een club gaat voetballen en weet hoe gevoelig het ligt. Maar nogmaals, moet hij lekker zelf weten. Verwacht niet dat Mohamed Godts hem nu minder ballen gaat geven (dat deed hij toch al niet)
Je ziet bij Oekraïense spelers ook talloze (soortgelijke) politieke posts, wat natuurlijk ook goed te begrijpen valt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie echter maar weinig voetballers een leger toejuichen op de socials, maar wellicht volg ik dan de verkeerde voetballers.
Volgens mij werd het El Ghazi ook niet echt in dank afgenomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hele volksstammen die hamas toejuichen maar andersom is het opeens not done want dan past het niet in hun straatje. Wederom gelachen
Als je nou eens met die post/tweet of wat dan ook van hem zelf zou komen waarin hij de IDF toejuicht en waarom, ipv je mening want die wisten we al.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij werd het El Ghazi ook niet echt in dank afgenomen.
Ik heb het uit deze bron, maar dat zal ongetwijfeld fake news zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je nou eens met die post/tweet of wat dan ook van hem zelf zou komen waarin hij de IDF toejuicht en waarom, ipv je mening want die wisten we al.
Kan zomaar, het is iig niet terug te vinden,quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het uit deze bron, maar dat zal ongetwijfeld fake news zijn.
Ja dat is een beetje het kenmerk van instagram-stories.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan zomaar, het is iig niet terug te vinden,
Precies dit wil je niet echt als voetbalclub. Dat is het punt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:34 schreef HeatWave het volgende:
Wat is er eigenlijk precies mis met pro-IDF zijn?
Hele volksstammen komen biddend tot die graf Allah het veld op.
Alles tegen de islam is goed voor de mensheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies dit wil je niet echt als voetbalclub. Dat is het punt.
Voor je het weet staan er weer waanzinnige tokkies dingen als graf allah te blèren en dergelijke.
Correct.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hele volksstammen die hamas toejuichen maar andersom is het opeens not done want dan past het niet in hun straatje. Wederom gelachen
El Ghazi plaatste 'From the river to the sea, Palestine will be free' op zijn sociale media. Een slogan afkomstig van Hamas waarbij er wordt ingestoken op een etnische zuivering en vernietiging van Israël. Uiteindelijk heeft El Ghazi trouwens zijn gelijk gehaald via de rechter, die oordeelde dat zijn schorsing door zijn toenmalige werkgever (Mainz) niet terecht was.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Hamas is hoe dan ook fout, voor de IDF ligt dat toch wel een stuk genuanceerder. Uiteindelijk is Hamas ook hoofdschuldige aan wat er nu in Gaza gebeurt. Die hebben namelijk voor een ongekende escalatie gezorgd in dit conflict. Die zetten namelijk de burgers in en voeren een niets ontziend bewind.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee,welke club heeft HAMAS HAMAS Joden aan het gas ook alweer als "clublied"?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:40 schreef Slobeend het volgende:
Is dit het rechts-extremistische Ajax hoekje geworden? Waar is het normale topic?
Maar precies deze discussie moet je helemaal niet willen voeren joh in de sport. Laat daarom dat geneuzel op de socials lekker achterwege, of je nu een Palestijns vlaggetje wil posten of een leger wil toejuichen. Allemaal net zo kansloos.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hamas is hoe dan ook fout, voor de IDF ligt dat toch wel een stuk genuanceerder. Uiteindelijk is Hamas ook hoofdschuldige aan wat er nu in Gaza gebeurt. Die hebben namelijk voor een ongekende escalatie gezorgd in dit conflict. Die zetten namelijk de burgers in en voeren een niets ontziend bewind.
Uiteindelijk voert de IDF-opdrachten uit van Netanyahu; waar ook vanuit Israël zelf meer dan genoeg kritiek is... Dus dat je als Israëliet voor de IDF juicht is dat te begrijpen.. Juichen voor Netanyahu is wel bedenkelijk.
Dat is natuurlijk iets heel anders. Hoewel ik religie een achterlijk iets vind, is niet iedereen die een kruisje slaat voor hij het veld op gaat een agressieve terrorist die zichzelf op gaat blazen of met een Kalasjnikov in het rond gaat schieten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:34 schreef HeatWave het volgende:
Wat is er eigenlijk precies mis met pro-IDF zijn?
Hele volksstammen komen biddend tot die graf Allah het veld op.
Stel je voor dat ze Hamas, Hamas etc. gaan zingen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies dit wil je niet echt als voetbalclub. Dat is het punt.
Voor je het weet staan er weer waanzinnige tokkies dingen als graf allah te blèren en dergelijke.
Alleen als je die palliewood propaganda voor waar aanneemtquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk iets heel anders. Hoewel ik religie een achterlijk iets vind, is niet iedereen die een kruisje slaat voor hij het veld op gaat een agressieve terrorist die zichzelf op gaat blazen of met een Kalasjnikov in het rond gaat schieten.
Als je in deze tijd het IDF steunt, dan ben je voor een organisatie die bij voedsel verdeelpunten op hongerige onbewapende burgers schiet, omdat ze een andere religie hebben.
Ik persoonlijk heb daar net even wat meer moeite mee dan iemand met religie als geestelijke beperking.
In het voetbal ja? Ik merk dat eigenlijk zelden tot nooit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen als je die palliewood propaganda voor waar aanneemt.
Natuurlijk wil ik ook de politiek uit het voetbal houden, maar echt bij elke scheet wordt tegenwoordig dat typhus Gaza erbij gesleept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |