Hoeveel heb je er al achter de kiezen op deze zaterdagochtend?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap het niet. Ze is toch best cute?
Context?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:26 schreef Mansjester het volgende:
Vollering hahahahaha. Die heeft echt een iq van 74
Vollering staat wel hoger op de sprintranking van Cyclingflashquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die wint toch die sprint nooit of ze nou spaart of niet.
Zou Vollering in een sprint altijd hoger inschatten dan Longo Borghiniquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die wint toch die sprint nooit of ze nou spaart of niet.
Dat zal wel een amateur zijn toch? Hoewel ik afgelopen zomer bij de Tour de Femmes was en het me ook daar opviel dat niet iedereen even scherp stond.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 23:33 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zat nog even Binche terug te kijken, dit meisje is dartsfit.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Chaos troef in Chongming: Josie Talbot pakt slotrit, eindwinnares pas na veel getwijfel uitgeroepen
De Ronde van Chongming, een driedaagse WorldTour-koers voor vrouwen in China, is in totale verwarring geëindigd. Vanuit een kopgroep van 8 spurtte de Australische Josie Talbot naar de zege in de slotrit, maar achter de vluchters werd er massaal en hard gevallen. Ook leidster Sofie van Rooijen was daarbij betrokken. Pas 2 uur na de finish werd Anne Knijnenburg uitgeroepen tot eindwinnares.
Om de eindwinnares te kunnen uitroepen, moest de organisatie de rekensom meermaals hernemen.
Anne Knijnenburg trok dankzij haar derde plaats aan het langste eind en reed zo alsnog Sofie van Rooijen uit de leiderstrui.
De slotrit van 111 kilometer in Chongming kreeg een interessant wedstrijdverloop, waarin er veel strijd kwam tussen de sprintsters voor de verschillende bonificatiesprints én daar kwamen ook nog meerdere aanvallen bij.
In de laatste kilometers reden plots 8 rensters voor het peloton, onder wie Mieke Docx, bezig aan haar laatste koersdagen voor Lotto.
De 8 bleven voorop en Talbot won de sprint voor de Nederlandse vrouwen Markus, Knijnenburg en Swinkels. Docx was 6e.
Knijnenburg, een voormalige atlete, knokte de voorbije dagen voor de bolletjestrui en de boniseconden die ze zo "en passant" meenam, blijken nu beslissend voor eindwinst. Voor Knijnenburg is het net als voor Talbot de eerste zege op WorldTour-niveau.
Met een gebit alsof het het profiel is van de koninginnerit in de Tour?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap het niet. Ze is toch best cute?
Een nieuw fenomeen @Columbiafan?quote:Kasia Niewiadoma en Chloé Dygert hebben er een nieuwe ploeggenote bij. De Duitse Sophie Alisch is de nieuwste aanwinst van CANYON//SRAM en maakt de overstap uit de... bokswereld.
Alisch begon op 13-jarige leeftijd met boksen en werd in 2021 in Tokio de jongste Duitse atleet ooit op de Olympische Spelen. Nadien bleef ze nog vier jaar boksen bij de amateurs, waarna ze prof werd. Ze bleef ongeslagen en won haar eerste tien wedstrijden. De Duitse werd meteen bekroond tot de Vrouwelijke Bokser van het Jaar in haar thuisland.
Maar in juni kwam er plots een einde aan haar carrière als bokser omdat ze besloot zich te richten op een andere sport. “Ik heb altijd van boksen gehouden en zal dat blijven doen, maar wielrennen is al lang een passie van me. Dit is geen spontane beslissing en is het juiste moment om deze nieuwe uitdaging na te jagen”, vertelde ze toen.
Het is WorldTour-ploeg CANYON//SRAM die haar nu een kans biedt in het profwielrennen. “Ik breng een zekere mentaliteit mee vanuit het boksen: discipline, weerstand en een algemene houding. Ik weet hoe ik moet lijden, hoe ik door pijn heen moet vechten, en hoe ik gefocust moet blijven als het moeilijk wordt. Die mindset kan iets toevoegen aan het team”, verklaart Alisch in een eerste reactie.
Ook haar gloednieuwe team is enthousiast. “Het is gedurfd om haar de kans te geven de stap te maken naar een volledig nieuwe sport, maar ze heeft ambitie en haar instelling zal enorm helpen. We kijken er naar uit om haar te ondersteunen”, klinkt het. Kan ze komend seizoen al van zich laten horen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |