Wat verstaat men onder koel? Ik slaap nu een stuk lekkerder met 23 graden dan met 12 graden in de winter.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeet niet dat een koele slaapkamer tijdens zomernachten essentieel is voor een goede nachtrust! 🌿
23 graden is het hier ook in de huiskamer,, zonder dat de airco aan staat, omdat ik vannacht heb geventileerd en vanmorgen alles dicht heb gedaan, enkel de luchtvochtigheid is 57% maar daar heb je met 23 graden geen last van en kan de airco lekker uitblijvenquote:
Leuk voor je.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
23 graden is het hier ook, zonder airco, omdat ik vannacht heb geventileerd en vanmorgen alles dicht heb gedaan, enkel de luchtvochtigheid is 57% maar daar heb je met 23 graden geen last van en kan de airco lekker uitblijven
Ja dat zeg ik, leuk voor je.quote:
Hier zonnewerig van buiten en gordijnen dicht. Helpt allemaal geen godvergeten zak.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geen rolluik of dergelijke?
Scheelt bij mij al heel veel.
Nou nou, hebben we een slechte dag vandaag, met het verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, leuk voor je.
Met je achterlijke ondertoon dat ik te dom ben om te snappen op welke manieren je een huis koel kan houden zonder airco.
Goedemorgen allemaal. Na jaren hier weer terug.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ afbeelding ]
Op warme dagen kun je je huis op natuurlijke wijze koel houden zonder een airconditioning te gebruiken. Hier zijn enkele tips:
1. **Ventilatie**: 's ochtends kun je alle ramen openzetten om het huis door te laten waaien. Zodra het warmer wordt, sluit je de ramen en gordijnen om de ergste warmte buiten te houden. Witte lakens voor de ramen spannen kan ook helpen.
2. **Bescherming tegen warmte**: Gebruik zonnewering, plant een boom aan de zonnige kant van je huis en laat klimplanten tegen de muren groeien. Dit helpt om de zon buiten te houden.
3. **Zet apparaten uit**: Elektrische apparaten geven warmte af, dus zet ze uit als je het huis wilt verkoelen. Vermijd ook het gebruik van de oven en kook zo min mogelijk.
4. **Voetenbadje**: Vul een emmer met koud water en ijsblokjes en dompel je voeten erin voor directe verfrissing. Een plantenspuit gevuld met water kan ook helpen.
5. **Luchtige kleding**: Draag luchtige kleding van natuurlijke materialen zoals linnen, katoen en bamboe. Kies voor loszittende kleding.
Vergeet niet dat een koele slaapkamer tijdens zomernachten essentieel is voor een goede nachtrust! 🌿
23,8quote:Op zondag 20 juli 2025 08:38 schreef Nattekat het volgende:
23,8°C
60%
Is nog te doen. Het is wel duidelijk dat de buren het een stuk warmer hebben gehad.
Nu (mobiele) airco weer aan
Ik hou het de hele week al op/onder 23 graden, zelfs toen het weer wat minder was, dan wordt het wel wat makkelijkerquote:Op zondag 20 juli 2025 10:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
23,8Zo fris krijg ik het alleen als ik de airco echt op vol vermogen aan zet.
Momenteel 29.6 in de woonkamer want daar staat de airco snachts uit.
Herkenbaar.quote:Op zondag 20 juli 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
25,0![]()
Hoe moeilijk die graad omhoog een maand of één, twee geleden was, hoe makkelijk het nu binnen één dag wel niet gaat ondanks dat het maar 27 graden ofzo was vandaag. Nog steeds geen onweer hier ook, ik hoop echt dat het flink naar beneden kan deze week. Niks voor mij zomer.
Zet de ijkast ff open, dan stoppen we onze pootjes er in!quote:Op zondag 20 juli 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zit je toevallig bij mij nu
Zelfde verhaal hier
Maar dan moet je bij mij op schoot zitten, dat mag wel, maar helpt niet tegen de hittequote:Op zondag 20 juli 2025 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zet de ijkast ff open, dan stoppen we onze pootjes er in!
Dat wordt een kleffe boel. We nemen een ventilator.quote:Op zondag 20 juli 2025 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar dan moet je bij mij op schoot zitten, dat mag wel, maar helpt niet tegen de hitte
Ik wapper wel naar je
quote:Op zondag 20 juli 2025 20:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat wordt een kleffe boel. We nemen een ventilator.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |