Bartquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En zo is het. Maar de Fok detectives gaan door alle posthistorie met de stofkam. Dit om blijkbaar slim over te komen. Ik vind dat persoonlijk een beetje vreemd.
In ieder geval sterkte met je leven. Het is niet bepaald makkelijk voor jou zo blijkt.
Nou ja ik heb niet alles doorgelezen maar de man heeft het zwaar, dat voel ik wel aan. En niet altijd zijn jaartallen op een rijtje. Ook dat is niet gek.quote:
Roos doet het echt goed. Dit is de endgame, het punt waarop alles samenkomt. Door haar leer ik opnieuw een stukje van mezelf kennen. “Wie is Deluzion nu werkelijk?” vroeg Roos. Het eerste wat in me opkwam, was an empty shell. Maar misschien is juist die leegte niet het einde, maar het begin. Want wat overblijft wanneer alles wegvalt, is soms het enige dat echt waar is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En zo is het. Maar de Fok detectives gaan door alle posthistorie met de stofkam. Dit om blijkbaar slim over te komen. Ik vind dat persoonlijk een beetje vreemd.
In ieder geval sterkte met je leven. Het is niet bepaald makkelijk voor jou zo blijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.x 1000000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met veell moeite rondde ik de middelbare school af, maar ik was compleet in shock. Ik kon niet geloven wat ik in de spiegel zag. Het voelde alsof ik vervloekt was.
Daarna kreeg ik totaal geen steun van mijn familie. Ze bleven volhouden dat het “tussen mijn oren” zat. Mijn stiefmoeder noemde me gestoord en mislukt. Psychologen namen mijn verhaal niet serieus; zij luisterden alleen naar wat mijn ouders zeiden. Op jonge leeftijd (rond mijn 17e of 18e) werd ik volgestopt met medicatie, tegen mijn zin. Vanaf dat moment ben ik me volledig gaan afzonderen.
Een paar jaar later kwam World of Warcraft uit, en dat spel is letterlijk mijn redding geweest. Ik speelde het vaak 12 uur per dag, jarenlang. Mijn familie heb ik inmiddels al 25 jaar niet meer gezien, behalve soms mijn vader en opa. Ik durfde simpelweg niemand meer onder ogen te komen vanwege mijn uiterlijk.
Toch bleef ik dagelijks geconfronteerd worden met mijn spiegelbeeld. Ik vond mezelf afschuwelijk en voelde me compleet buitengesloten, niet alleen door anderen, maar ook door mezelf. WOW was mijn ontsnapping aan de realiteit.
Later probeerde ik uit te zoeken waarom mijn gezicht zo veranderd was. Ik kwam terecht bij een kaakchirurg en een orthodontist, en begon een behandeltraject. Twee operaties verder bleek alles misgegaan te zijn, compleet mislukt, en ik heb daar ook audio bewijs van.
Fragmenten van Audio bewijs: Dat het definitief niet tussen mijn oren zat.
https://vocaroo.com/1n23zHVRVGj5
https://vocaroo.com/1f2AVw4nPfPj
Bewijs dat de operatie faalde:
https://vocaroo.com/1j5HqyvT1vyx
https://vocaroo.com/1mHieq8mqSr6
https://vocaroo.com/1h7OGJAQTzhk
Na de tweede operatie was het echt voorbij. Ik lag jarenlang in bed totaal uitgeput. Soms postte ik nog wat op FOK, waarin ik deed alsof het nog “oké” ging maar in werkelijkheid was ik ingestort. Mijn haar viel uit door de stress, mijn vitamine D waarde was letterlijk nul, ik was bleek, ziek, depressief, en hallucineerde op sommige momenten door het tekort aan zonlicht en isolement.
Hier is het bewijs van de haaruitval en ernstige Vitamine D tekort
Dat alles kan misschien verklaren waarom ik soms vreemd of inconsistent overkwam. Ik zeg niet dat dat de reden is, maar het zou een verklaring kunnen zijn. En ja, ik zie zelf ook dat ik trekjes heb van schizofrenie, ik ontken niets. In tegenstelling tot veel anderen ben ik me juist erg bewust van wat er mis is gegaan.
En nu, in 2025, gaat het nog steeds niet goed, maar ik ben gewend geraakt aan de pijn en kan blijven functioneren. Ik heb een goede jobcoach en psycholoog, die me gelukkig helpen. Maar zelfs op werk voel ik me vaak buitengesloten. In de pauze zie ik collega’s die er normaal uitzien, relaties hebben, gezinnen, een sociaal leven. Terwijl ik het gevoel heb dat ik er niet bij hoor dat ik “gecanceld” ben om mijn uiterlijk.
Ik ben mijn hele leven single geweest, nooit een vriendin gehad, nooit iets wat in de buurt kwam. Vrouwen cancelden me om hoe ik eruitzie. En dat is extra fucked up, omdat deze aandoening niet te verklaren valt , het lijkt iets aangeborens, een soort aangeboren misvorming die zich pas later manifesteerde.
Ik hoop dat dit verhaal helpt om mijn gedrag en houding wat beter te begrijpen. Ik probeer eerlijk te zijn, open kaart te spelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 15-10-2025 06:55:26 ]Graag verwijderen
Ik weet het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees niks nieuws eigenlijk.
Je verstoorde zelfbeeld, depressie en operaties, daarover heb je vaker gepost. Inclusief foto’s.
Waar de onduidelijkheden en onwaarheden in je verhaal zaten/zitten: de tijdlijnen in je leefomstandigheden en de (familie)relaties die je hebt. En daar zeg je hier weinig tot niets over. Het gaat (weer) vooral over je uiterlijk.
Hoe komt dat?
Het wordt er niet geloofwaardiger op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:35 schreef Lienekien het volgende:
Je maakt het er niet beter op door nu ineens met een ernstige psychische ziekte als schizofrenie op de proppen te komen.
Nou, ik speel toch open kaart: ik heb die diagnose destijds als vermoedelijke diagnose gekregen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:35 schreef Lienekien het volgende:
Je maakt het er niet beter op door nu ineens met een ernstige psychische ziekte als schizofrenie op de proppen te komen.
Dat zijn zulke veelvoorkomende symptomen dat het onzin is om ze te betitelen als ‘trekjes van schizofrenie’.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nou, ik speel toch open kaart: ik heb die diagnose destijds als vermoedelijke diagnose gekregen.
Ik heb het ook aan mijn jobcoach gevraagd, omdat hij me goed kent en we elkaar vaak spreken. Hij zei dat ik er inderdaad wel wat trekjes van vertoon, maar er is niets definitief vastgesteld.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het dikgedrukte stuk zou kunnen verklaren waarom ik jaartallen door elkaar haal.
"De symptomen van schizofrenie zijn onder te verdelen in 'positieve' en 'negatieve' symptomen, plus cognitieve stoornissen. Positieve symptomen omvatten wanen (onjuiste overtuigingen) en hallucinaties (dingen waarnemen zonder prikkel), evenals onsamenhangend spreken en gedesorganiseerd of katatoon gedrag. Negatieve symptomen zijn bijvoorbeeld initiatiefverlies, afgevlakte emoties en sociale terugtrekking. Cognitieve symptomen zijn onder meer problemen met concentratie, geheugen en het organiseren van gedachten
Dat klopt, maar ik heb sommige dingen destijds wat aangedikt, zowel de positieve als de negatieve ervaringen. Dat was nooit met kwade bedoelingen, maar meer hoe ik het op dat moment beleefde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:23 schreef Lienekien het volgende:
Je gaf toe dat je het niet altijd zo nauw nam met de waarheid. Laten we het daar op houden.
Ik zei een week geleden (al weet ik eerlijk gezegd niet meer of het een week of juist twee maanden terug was) lachend tegen mijn jobcoach dat er ooit gedacht is aan schizofrenie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zijn zulke veelvoorkomende symptomen dat het onzin is om ze te betitelen als ‘trekjes van schizofrenie’.
Je gaf toe dat je het niet altijd zo nauw nam met de waarheid. Laten we het daar op houden.
Ftfyquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:27 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb sommige dingen destijds wat aangedikt, zowel de positieve als de negatieve ervaringen. Dat was nooit met kwade bedoelingen, maar meer hoe ik het op dat moment beleefde.
Ja, jij bent héél speciaal..quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zei een week geleden (al weet ik eerlijk gezegd niet meer of het een week of juist twee maanden terug was) lachend tegen mijn jobcoach dat er ooit gedacht is aan schizofrenie.
Toen zag ik dat hij even serieus keek, en hij zei dat hij inderdaad wel wat symptomen in mijn gedrag herkent, maar verder niets.
Ik wil absoluut niet beweren dat ik daaraan lijd, en ik heb ook geen behoefte om dat verder te laten onderzoeken. Feit is wel dat psychologen het vaak lastig vinden om mij goed te diagnosticeren.
Ik probeer hier geen detective te spelen, ik nam het zelfs een paar pagina's terug voor hem op (waar ik wel spijt van heb), maar die posts over dat hij geen contact had met zijn familie herinnerde ik me nog, omdat ze recent waren geplaatst. Daar hoefde ik zijn posthistorie niet voor door te spitten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou, laat ik het zo zeggen: mijn leven wijkt ver af van het gemiddelde, zowel qua ervaringen als omstandigheden. Dat is niet omdat ik me speciaal wil voelen, integendeel, ik had liever een volledig normaal, gemiddeld leven gehad. Zonder de veranderingen in mijn gezicht had ik daar zeker toe in staat geweest.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, jij bent héél speciaal..
Ja, dat is jouw goed recht. De kans dat mensen tegen mij zijn, is natuurlijk groter, en dat kan ik begrijpen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:24 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Ik probeer hier geen detective te spelen, ik nam het zelfs een paar pagina's terug voor hem op (waar ik wel spijt van heb), maar die posts over dat hij geen contact had met zijn familie herinnerde ik me nog, omdat ze recent waren geplaatst. Daar hoefde ik zijn posthistorie niet voor door te spitten.
Door hemzelf. Evenals zichzelf bestempelen als iemand met een afzichtelijk gezicht.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Een vermoedelijke diagnose klinkt voor mij als iets dat door iemand, dus geen psychiater, je is aangepraat.
Ja, die diagnose BDD heb ik blijkbaar, maar ik ben het daar niet volledig mee eens. Ik heb alle symptomen, ja, allemaal. Maar ik heb ook daadwerkelijk een anatomische afwijking aan mijn gezicht, vastgesteld door meerdere kaakchirurgen. Destijds heb ik groepstherapie gevolgdmaar dat leverde helaas niets op.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |