je bent volwassen , dan is het niet meer verplicht; vroeger toen je meemoest met je ouders was het verplicht.quote:Op maandag 21 juli 2025 02:46 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Ja, aangezien ze verplicht zijn hè... En nee, geen fan
Waarom ga je er geen als je de mensen in kwestie blijkbaar zo ongezellig en vervelend vind?quote:Op maandag 21 juli 2025 02:46 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Ja, aangezien ze verplicht zijn hè... En nee, geen fan
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 07:37 schreef mschol het volgende:
[..]
je bent volwassen , dan is het niet meer verplicht; vroeger toen je meemoest met je ouders was het verplicht.
je voelt je misschien verplicht maar dat is het niet
Tja, "verplicht" is natuurlijk relatief hè. Ik bedoel, ik zal niet strafrechtelijk vervolgd worden als ik verstek laat gaan. Wel is het zo dat de zogenaamde kringverjaardag in mijn schoonfamilie de norm is en ook dat je daar dus aan deelneemt. Conclusie: juridisch gezien kan ik er onderuit, maar gezelliger wordt het er dan thuis en onderling met de schoonfamilie niet op.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 07:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom ga je er geen als je de mensen in kwestie blijkbaar zo ongezellig en vervelend vind?
Het gezin van mijn schoonfamilie vind ik ook prima om dingen mee te ondernemen of op bezoek te gaan. Het is dus vooral die verrekte kringverjaardag (waar dit topic over gaat) dat er dan allerlei lui zijn waar ik niets mee heb. Dat het dan weer een avond dertien in een dozijn, oppervlakkig, periodiek hetzelfde koetjes en kalfjes gelul is. Omdat een deel van de mensen dit nou eenmaal een lollig cultureel verschijnsel vindt, accepteer ik het maar als zijnde iets dat er nou eenmaal bijhoort. Ik ga er verder ook niet zuur bij zitten ofzo. Ik kan me sociaal prima aanpassen en zij zullen ook niet doorhebben dat ik op dat moment liever iets anders had gedaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:31 schreef rival het volgende:
Heb een hele leuke gezellige familie, ik ga naar elke verjaardag
Te prijzen! 👍🏻quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:01 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Het gezin van mijn schoonfamilie vind ik ook prima om dingen mee te ondernemen of op bezoek te gaan. Het is dus vooral die verrekte kringverjaardag (waar dit topic over gaat) dat er dan allerlei lui zijn waar ik niets mee heb. Dat het dan weer een avond dertien in een dozijn, oppervlakkig, periodiek hetzelfde koetjes en kalfjes gelul is. Omdat een deel van de mensen dit nou eenmaal een lollig cultureel verschijnsel vindt, accepteer ik het maar als zijnde iets dat er nou eenmaal bijhoort. Ik ga er verder ook niet zuur bij zitten ofzo. Ik kan me sociaal prima aanpassen en zij zullen ook niet doorhebben dat ik op dat moment liever iets anders had gedaan.
Verjaardag vieren is dan ook voor kinderen. Een volwassen vent die "z'n verjaardag viert" is echt zo gigantisch cringequote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:01 schreef muizevoetjes het volgende:
Ik vier mijn verjaardag al heel lang niet meer, en de mensen om mij heen (partner, ouders, schoonouders) vieren het ook al jaren niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |