Had op zich ook niet verkeerd geweest als ze dat in de melding van het niet doorgaan hadden vermeld. Nu stond er alleen dat er niet is voldaan aan de voorwaarden. Op zich prima, maar wel cryptischquote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:33 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Recent is er een nieuwe financiering live gegaan op ons platform. De financiering is niet uitgekeerd, omdat niet aan de gestelde voorwaarden was voldaan, waaronder maar niet uitsluitend de betaling van de achterstand van deze lening.
Dat melden ze dan weer wel en dat vind ik persoonlijk goed van Collin
Nogmaals, mijn opmerking ging over als je wel gebruik maakt van werkelijk rendement regeling voor de daaropvolgende jaren. Als je daar geen gebruik maakt dan werk je gewoon met een fictief rendement en is dit alles niet van toepassing. Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie op je opmerking, het klopt helemaal dat je dat per jaar kan bepalen. Hoop dat het nu extra duidelijk is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:30 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Maar ik dacht begrepen te hebben dat als je bijvoorbeeld gebruik maakt van de werkelijkrendement regeling over 2022 je kunt besluiten hier voor 2023/2024 geen gebruik van te maken. Als het klopt wat ik zeg (en ik ben er niet zeker van) hoeft hij de eventuele recovery dus helemaal niet als 100% winst op te geven maar zit het bedrag gewoon weer in zijn banksaldo per 31-12 van het jaar waarin het is ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De geboden zekerheid is een 1ste hypotheek op het woonhuis. Dat matcht toch niet met beslaglegging van 23 panden en een hele lange doorlooptijd vanwege de omvang van de portefeuille en de complexe financiering?
Equote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:17 schreef JP01 het volgende:
[..]
Nogmaals, mijn opmerking ging over als je wel gebruik maakt van werkelijk rendement regeling voor de daaropvolgende jaren. Als je daar geen gebruik maakt dan werk je gewoon met een fictief rendement en is dit alles niet van toepassing. Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie op je opmerking, het klopt helemaal dat je dat per jaar kan bepalen. Hoop dat het nu extra duidelijk is.
Elk jaar staat op zichzelf, er is (denk ik mede om die reden) geen verliesverrekening mogelijk met andere jaren in deze (tijdelijke) oplossing, elk jaar bepaal je het werkelijk rendement met de geldende regels en vervolgens kun je elk jaar opnieuw bepalen op basis van het rendement of je in dat jaar wel of geen gebruik wilt maken van OWR of gewoon het forfait laat toepassen. Dat is dus totdat de definitieve regeling belasten van werkelijk rendement box3 van toepassing is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:17 schreef JP01 het volgende:
[..]
Nogmaals, mijn opmerking ging over als je wel gebruik maakt van werkelijk rendement regeling voor de daaropvolgende jaren. Als je daar geen gebruik maakt dan werk je gewoon met een fictief rendement en is dit alles niet van toepassing. Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie op je opmerking, het klopt helemaal dat je dat per jaar kan bepalen. Hoop dat het nu extra duidelijk is.
Correct, volgens mij zitten we exact op 1 lijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:01 schreef tnhb het volgende:
[..]
E
[..]
Elk jaar staat op zichzelf, er is (denk ik mede om die reden) geen verliesverrekening mogelijk met andere jaren in deze (tijdelijke) oplossing, elk jaar bepaal je het werkelijk rendement met de geldende regels en vervolgens kun je elk jaar opnieuw bepalen op basis van het rendement of je in dat jaar wel of geen gebruik wilt maken van OWR of gewoon het forfait laat toepassen. Dat is dus totdat de definitieve regeling belasten van werkelijk rendement box3 van toepassing is.
Dit kon je van ver aan zien komen. Hopelijk word het onderpand nu snel verkochtquote:Geachte investeerders,
Graag informeren wij u over de actuele stand van zaken met betrekking tot uw investering in het
project J*st Esc*pe met leningnummer 27871.
Het project is onlangs overgedragen aan de gerechtsdeurwaarder.
Ondanks eerdere aanmaningen en contact met de ondernemer is geen oplossing bereikt. Om
verdere invordering mogelijk te maken, is het dossier daarom overgedragen voor gerechtelijke
incasso.
Wij houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Team Geldvoorelkaar.nl
ene is wel asset management andere capital management als ik me niet vergisquote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:35 schreef ovdm het volgende:
[..]
Had op zich ook niet verkeerd geweest als ze dat in de melding van het niet doorgaan hadden vermeld. Nu stond er alleen dat er niet is voldaan aan de voorwaarden. Op zich prima, maar wel cryptisch
Maar goed, als Slingervinger gewoon een gemiddeld rendement gehaald heeft over 2023 kan hij vol afschrijven over 2022 en hoeft hij hierover in 2023/2024 niet extra te betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:51 schreef JP01 het volgende:
[..]
Correct, volgens mij zitten we exact op 1 lijn?
Ook met jouw extra uitleg blijft mijn punt onverminderd staan dat als Slingervinger in 2022 werkelijk rendement opgeeft incl volledige afboeking van een aantal MCF leningen, hij vervolgens uit deze leningen alsnog in 2023 of 2024 een gedeeltelijke nabetaling ontvangt, hij dit in desbetreffend jaar weer op moet geven als positief rendement (lening was al eerder volledig afgeboekt).
Vanzelfsprekend op voorwaarde dat hij in dat jaar ook gebruik gaat maken van deze regeling, anders ga je enkel uit van een fictief rendement en maken afboekingen of recovery resultaten totaal niet uit.
quote:Op maandag 3 maart 2025 19:25 schreef InVestEerder het volgende:
Ik mis van vorige week een betaling van:Destijds kwam het nog weer spoedig goed, maar dit was toen hoogstwaarschijnlijk toch al een teken aan de wand...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zal daarin vast niet de enige zijn. Voor mij een beetje zorgelijk want ik zit er, voor mijn begrippen, best dik in.
Dit betreft de laatste aflossingsvrije termijn. Als er nu al problemen ontstaan, dan gaat het nog een hobbelige rit worden.
Volgens mij is het nu echt foute boel. Hopelijk loopt het toch nog een beetje los..
is dat leningnummer 49323?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:14 schreef InVestEerder het volgende:
Betreft Mo C Groupe: Ik had mijn voorspellend talent waarschijnlijk beter kunnen inzetten door mee te doen aan een loterij ....
[..]
Destijds kwam het nog weer spoedig goed, maar dit was toen hoogstwaarschijnlijk toch al een teken aan de wand...
Volgens mij is het nu echt foute boel. Hopelijk loopt het toch nog een beetje los..
Ja dit betrof idd dat project.quote:
Heb je een linkje naar de pitch? eens zien of we kunnen achterhalen wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:53 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ja dit betrof idd dat project.
Gewoon achterover leunen nu op wat komen gaat. Dat is de enige houding die past bij crowdfunding.
Meestal gaat het wel goed en een enkele keer gaat het flink fout... Hopelijk is dat laatste nu niet aan de orde.
Hi Jaco,quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:49 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
De vorige verstrekking is zojuist afgelost. Wel netjes, want de nieuwe lening is net in pre publicatie gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreffende dit nieuwe project:
1. Voor infra ben ik altijd huiverig.
2. Hij zit nu in de Achterhoek en heeft daar ook werkafspraken met de plaatselijke Gemeente. Nu gaat hij verhuizen naar regio oost Brabant/Noord Limburg.
Voor mij niet logisch genoeg om mee te willen doen.
Dat zou ik ook wel doen inderdaad, indien er in die jaren wel een hoger rendement is behaald dan waar de belastingdienst vanuit gaat. En in de jaren met flinke afschrijvingen gewoon werkelijk rendement opgeven. Maar ik vermoed dat MCF niet op slechts 1 jaar een negatieve impact heeft gehad helaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Maar goed, als Slingervinger gewoon een gemiddeld rendement gehaald heeft over 2023 kan hij vol afschrijven over 2022 en hoeft hij hierover in 2023/2024 niet extra te betalen.
Eventueel een schrale troost.
Die heb ik wel maar ik voel nu niet de behoefte om die te delen. Gezien haar acties van vandaag is Collin goed op de hoogte van de diverse problemen. Vooralsnog heb ik voldoende vertrouwen in haar Beheer-afdeling om dit probleem daar te laten liggen. Parallelle onderzoeken en publicaties van investeerders leiden vaak niet tot een betere positie voor de Beheer-afdeling. En dus zouden we onszelf daarmee in de voet schieten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:55 schreef Boyette het volgende:
Heb je een linkje naar de pitch? eens zien of we kunnen achterhalen wat er aan de hand is.
Ik zit zelf niet in deze maar wel in andere gerelateerde projecten
Daar heb je wel een punt. Crowdfunding lijkt minder risicovol dan aandelen. Echter bij een echte recessie bv 2002 en 2008 blijft de hoofdsom intact bij een goed gespreide ETF. Hij halveert in waarde maar naar een paar jaar komt het weer goed.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:29 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja op zich eens, maar ik houd wel van volledige, precieze en open communicatie. En dat gaat niet altijd helemaal lekker.
In mijn risico inschatting van crowdfunding kom ik ook altijd weer terug bij hoe groot de chaos bij CCF zou zijn in een flinke recessie met veel defaults. Dus een combinatie van een overwerkte bijzonder beheer afdeling en het slecht volstromen van nieuwe projecten en dus krimp van de omzet. Zou wel eens een bloedblad kunnen zijn...
Na een paar jaar komt het weer goed.. dat is net zo speculatief als dat het halveert in waardequote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:35 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Crowdfunding lijkt minder risicovol dan aandelen. Echter bij een echte recessie bv 2002 en 2008 blijft de hoofdsom intact bij een goed gespreide ETF. Hij halveert in waarde maar naar een paar jaar komt het weer goed.
Als je tijd van leven hebt en niet met geleend geld belegt dan zal het inderdaad ooit goed komen 😉quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:35 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Crowdfunding lijkt minder risicovol dan aandelen. Echter bij een echte recessie bv 2002 en 2008 blijft de hoofdsom intact bij een goed gespreide ETF. Hij halveert in waarde maar naar een paar jaar komt het weer goed.
Ja, zo kan je je zelf natuurlijk altijd rijk rekenen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:35 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Da's niet allen bij aandelen. Paniek en/of spoed is ALTIJD een slechte raadgever.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, zo kan je je zelf natuurlijk altijd rijk rekenen.
Zelf bereken ik gewoon jaarlijks mijn behaalde resultaten. Het risicoprofiel van de gemiddelde ETF is m.i. op jaarbasis hoger maar geeft ook op termijn een hoger rendement. En verder is ook bij aandelen paniek een slechte raadgever.
Beleggen met geleend geld wordt bijna door iedereen afgeraden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je tijd van leven hebt en niet met geleend geld belegt dan zal het inderdaad ooit goed komen 😉
Zeker en daarom schreef ik ook “verder is ook bij aandelen paniek een slechte raadgever"quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:44 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Da's niet allen bij aandelen. Paniek en/of spoed is ALTIJD een slechte raadgever.
Inmiddels reactie van CCF over Leliehoeve. Zelfde verhaal over de borgsteller natuurlijk. Mbt de waarde van de panden het volgende:quote:Op maandag 21 juli 2025 11:54 schreef phkba het volgende:
[..]
Nog iets gehoord van CCF? Ik had destijds ook al een mail gestuurd maar heb geen antwoord gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus alles ging mis bij dit project. Stel charlatans en financiėle nitwits als leningnemers, gecompliceerde lening (na wijziging pitch) met gesplitst woonhuis/bedrijfsruimte over meerdere hypotheekhouders en steken laten vallen door CCF op meerdere vlakken.
Maar goede les mbt bedrijfsruimte behorend bij een woonhuis. Woonhuis is altijd makkelijker te verkopen, maar daarna is de bedrijfsruimte ruim minder interessant voor derden waardoor de (nieuwe) eigenaar van het woonhuis eigenlijk de prijs van de bedrijfsruimte kan bepalen. Is natuurlijk logisch, maar toch goed om even uit te schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |