En helemaal niet voor waar ze naar toe ging, alle kinderen waren constant bezig.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:46 schreef Hocuspocus2 het volgende:
AM gaat een middagje weg en neemt een enorme tas mee en weer die bolderkar. Dat is toch niet nodig voor een paar uurtjes zeg? 🤨
Dat zal die Geertsen humor wel weer zijn. Dat snappen alleen zij.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:49 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
En helemaal niet voor waar ze naar toe ging, alle kinderen waren constant bezig.
Wat ik jammer vond was dat Maarten tot 2x toe tegen Guus zei; morgen sneller en vrijdag helemaal met de finish.
Het kind heeft 40km gelopen en is op tijd binnen. Een 'wat fijn! Precies op tijd! Nu lekker bijkomen' was ook genoeg geweest toch?
Rens is de vriend van Julia (en de ideale schoonzoon als je het AM vraagt).quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:57 schreef Hannah12345 het volgende:
Die ene story van AM waar ze haar tas in de auto zet naast Lot, en je haar spiegelbeeld daarna ziet in het autoruit.. die blik op het telefoonscherm terwijl ze filmt. Het is geen bijzondere story, maar als je je bedenkt dat dit elke dag zo'n 100x gebeurt (letterlijk).. werkelijk elk klein moment wordt gefilmd. Verschrikkelijk.
Wie is die Rens trouwens? Ik volg AM al jaren niet meer, sinds de topics zijn samengevoegd kijk ik soms weer eens.
Julia van K3 heeft dat ook zo erg.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:56 schreef Missinglink24 het volgende:
Debbie had altijd al de neiging om haar mond schreef te trekken, nu valt het alleen wat meer op
Ik dacht dat ik met die kwarta een woordgrap had gemist 😅 begreep er niks van.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:36 schreef Latteanais het volgende:
Onze bestsellerschrijfster heeft ook zoveel taalgevoel 🙈🙈
'Alle aandacht voor Kwarta😱', als Lot steeds in beeld is in Drievliet.
Ik snap het nog steeds niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:38 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik met die kwarta een woordgrap had gemist 😅 begreep er niks van.
Het is een uitdrukking: alle ogen zijn gericht op Kwatta.....Google maar eens.quote:
Nooit van gehoord 😆quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:20 schreef Zandplaat het volgende:
[..]
Het is een uitdrukking: alle ogen zijn gericht op Kwatta.....Google maar eens.
AM heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Ik ken hem ook hoor (NH) maar ben ook al oud:quote:
Ik ben een Brabantse, maar deze uitdrukking nog nooit gehoord. Toch nog leerzaam dit forum😂quote:Op donderdag 17 juli 2025 06:00 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Ik ken hem ook hoor (NH) maar ben ook al oud:
Alle ogen op Kwatta" of "Aller ogen zijn gericht op Kwatta" is een uitdrukking die betekent dat iedereen gefixeerd is op een bepaalde persoon of zaak, en afwacht wat diegene of datgene gaat doen of hoe het zich ontwikkelt.
Herkomst en betekenis:
De uitdrukking komt oorspronkelijk uit de reclame van de chocoladerepen van het merk Kwatta in Breda.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog, in het neutrale Nederland, aten gemobiliseerde soldaten veel Kwattachocolade. De uitdrukking ontstond in de kazernes en werd later door Kwatta gebruikt als reclameslagzin, zegt Ensie.nl.
Hier ook een Brabantse van origine maar ik ken hem ook niet. Ik ken het woord kwatta wel, maar dan net de betekenis Sukkelaarquote:Op donderdag 17 juli 2025 07:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik ben een Brabantse, maar deze uitdrukking nog nooit gehoord. Toch nog leerzaam dit forum😂
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |