Nouja dat er veel te veel (drijf)jacht is hier, vooral wat hogerop in de bergen, en veel wolven nu 'naar beneden' komen laten de betreffende veehouders voor het gemak wel achterwege als het gaat over de wolfquote:
Die zijn er niet of nauwelijks, enerzijds omdat het terrein zich er niet echt voor leent, anderszijds omdat de subsidies voor dat soort dingen dus op de plank blijven liggen omdat de partijen die in aanmerking zouden komen voor uitvoering het te druk hebben met o.a. het herstellen van de schade van bosbranden...quote:
Tijd voor een quadquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:10 schreef Isegrim het volgende:
Een halve meter sneeuw is best leuk (en prachtig om te zien), maar het geeft wel een boel extra werk.
Brood bezorgen was gisteren onmogelijk. Het dorp aan de overkant te voet gedaan en een deel meegegeven aan iemand die met de 4x4 naar het dorp ging. De rest heeft pech.
Maar wel geweldige foto´s en filmpjesquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:10 schreef Isegrim het volgende:
Een halve meter sneeuw is best leuk (en prachtig om te zien), maar het geeft wel een boel extra werk.
Brood bezorgen was gisteren onmogelijk. Het dorp aan de overkant te voet gedaan en een deel meegegeven aan iemand die met de 4x4 naar het dorp ging. De rest heeft pech.
Iedereen en zijn moeder heb een quad hier. 😅 Quad- / crossmotor- / ATV-routes zijn de nationale hobby. De verkoper van ons huis organiseert eens per jaar zo'n route. Max 250 deelnemers, ze zaten binnen twee uur na het openen van de inschrijving vol.quote:
Nope, die komt er ook niet als het aan mij ligt.quote:En is er inmiddels officieel een Spaanse vestiging van JBB?
Ik weet het niet hoor maar we verkopen nu +-25 broden en +-20 stokbroden per weekquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Iedereen en zijn moeder heb een quad hier. 😅 Quad- / crossmotor- / ATV-routes zijn de nationale hobby. De verkoper van ons huis organiseert eens per jaar zo'n route. Max 250 deelnemers, ze zaten binnen twee uur na het openen van de inschrijving vol.
[..]
Nope, die komt er ook niet als het aan mij ligt.
"officieel"quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor maar we verkopen nu +-25 broden en +-20 stokbroden per week
Vroeg maakt mooi brood ja. En lekker eten ook daar.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 21:47 schreef AnneX het volgende:
Donderdag kocht ik na de lunch een voorgesneden volkoren brood van Vroeg in Bunnik.
En per twee sneetjes in de vriezer.
Eigenlijk had ik gelijk drie broden moeten kopen.
Alleen zo jammer van die openingstijden...quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vroeg maakt mooi brood ja. En lekker eten ook daar.
Wat komen er toch veel dromen uit!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:26 schreef Isegrim het volgende:
Als ik de ruimte had, zou ik het ook doen.Ooit, een boerderijtje, paarden, geiten, varkentjes, kippen, honden...
Kun je al vloeken? Anders is er ook geen enkele reden om geiten te nemenquote:
Ho ho, ik ging vorige week eten met klanten in een ander restaurant en daar hadden ze ein-de-lijk weer eens Chivitoquote:Op zondag 8 februari 2026 00:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je al vloeken? Anders is er ook geen enkele reden om geiten te nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op zondag 8 februari 2026 02:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ho ho, ik ging vorige week eten met klanten in een ander restaurant en daar hadden ze ein-de-lijk weer eens Chivito![]()
![]()
Ter illustratie en in een spoiler voor de vegetariers hier:Die ballenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest het opzoeken. Ik vind geitenvlees niet per se heel lekker...
Maar als het zoals op de foto urenlang langzaam wordt geroosterd én het zijn jonge geitjes...quote:Op zondag 8 februari 2026 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Die ballen
Ik moest het opzoeken. Ik vind geitenvlees niet per se heel lekker...
quote:Op zondag 8 februari 2026 02:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ho ho, ik ging vorige week eten met klanten in een ander restaurant en daar hadden ze ein-de-lijk weer eens Chivito![]()
![]()
Ter illustratie en in een spoiler voor de vegetariers hier:Op verhelijkbare manier worden hier varkensribben bereid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Op dat gebied ben ik een natuurtalent.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kreeg van onze vriendengroep tijdens een eindejaarsfeestje de diploma "Beste vloeker van het jaar"quote:Op zondag 8 februari 2026 16:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op dat gebied ben ik een natuurtalent.
Nu:quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
De achterpoot die in het zout ligt ziet er eindelijk niet meer uit als rauw vlees. Hij is qua zouten op de helft nu, daarna hangen in een koeling met ontvochtiger.
Het voordeel is wel dat cabrón (bok) ook al meteen klootzak betekent, dus dat schelden kan heel efficiëntquote:Op zondag 8 februari 2026 00:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ya sé cagarme en muchas cosas. 🤣quote:Op zondag 8 februari 2026 16:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik kreeg van onze vriendengroep tijdens een eindejaarsfeestje de diploma "Beste vloeker van het jaar"Vaak ook een mengeling van Spaans, Nederlands en soms wat Engels.
quote:Op zondag 8 februari 2026 20:09 schreef Isegrim het volgende:
Een lang verhaal over de minder positieve kanten van deze prachtige plek:Waarbij jij met 'andere buitenlanders' ook de madrilenen en andalusiers bedoeld. Die drie andere Nederlanders en een Oostenrijker zijn nou niet echt een grote demografische groepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De importkliek waartoe tevens alle buitenlanders behoren" dan. 🤷🏼quote:Op zondag 8 februari 2026 21:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarbij jij met 'andere buitenlanders' ook de madrilenen en andalusiers bedoeld. Die drie andere Nederlanders en een Oostenrijker zijn nou niet echt een grote demografische groep
En dat is juist ook weer een reden dat veel Hollanders die naar Spanje zijn geemigreerd, een drankprobleem ontwikkelen: verveling. Die beginnen ´s ochtends al vaak met een borrel of bier. Heb ik gelukkig geen last van, maar ik ga zo wel een flinke bel wijn inschenken, heb ik verdiend vind ik zelfquote:Op zondag 8 februari 2026 21:38 schreef Isegrim het volgende:
Dat zal per persoon verschillend zijn maar verveling is een belangrijke factor. Degene die me het meest lief is zegt dat zelf ook.
De bodem hier is denk ik redelijk 'gewend' aan veel water. En het belooft droger te worden. 🤞 🤞 🤞 🤞 🤞quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zijn de voorspellingen? Las ook wat alarmerende berichten over verzadiging van de bodem
Ik las dit https://inspanje.nl/aardb(...)rzadigde-ondergrond/quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bodem hier is denk ik redelijk 'gewend' aan veel water. En het belooft droger te worden. 🤞 🤞 🤞 🤞 🤞
Ja, maar goed, dat is in gebieden waar normaal weinig regen valt.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las dit https://inspanje.nl/aardb(...)rzadigde-ondergrond/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook nog foto's en foto's van een paardenskelet, die volgen zodra imgbb niet meer moeilijk doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:34 schreef Isegrim het volgende:
Ree gekregen. Omkomen van de honger doe je hier niet gauw...Zag bij een toko in de buurt geitenvlees. Dat waren net zulke poten. Volgens mij kon dat niet in een pan. Hij haalde z'n schouders op. Kreeg toen soepbotten van schapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chivito hoort dan ook niet in een pan natuurlijk, maar "a la cruz"quote:Op zondag 8 maart 2026 15:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zag bij een toko in de buurt geitenvlees. Dat waren net zulke poten. Volgens mij kon dat niet in een pan. Hij haalde z'n schouders op. Kreeg toen soepbotten van schapen.
Varken gaat hier op deze manier (estaca) rond een vuur.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Chivito hoort dan ook niet in een pan natuurlijk, maar "a la cruz"![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Doen ze dat ook in Nederlandse huishoudens?quote:Op zondag 8 maart 2026 17:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Varken gaat hier op deze manier (estaca) rond een vuur.
Als in, de Nederlanders die hier wonen? Dat zijn er niet zoveelquote:Op zondag 8 maart 2026 20:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Doen ze dat ook in Nederlandse huishoudens?
Ja, die zijn in maart er bij gekomen. Die zijn de bovenverdieping aan het renoveren en inrichten, en dat schiet aardig opquote:Op maandag 9 maart 2026 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
Als ik het goed herinner zouden jullie daar samen met een paar vrienden gaan wonen. Zijn er al ontwikkelingen op dat vlak?
Ik ookquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:21 schreef Piles het volgende:
Ik vind de beschrijving gruwelijker dan de foto's
Door jouw opmerking durfde ik wel te kijken en inderdaad dat valt best mee (wel erger gezien)quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:21 schreef Piles het volgende:
Ik vind de beschrijving gruwelijker dan de foto's
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:58 schreef Isegrim het volgende:
LET OP SOMMIGE MENSEN GAAN DIT GRUWELIJK VINDEN maar ik vind het eindeloos fascinerend. Wat wolven achterlaten. De gebruikte strategie is duidelijk, bij de kont pakken en de darmen eruit trekken. It's not pretty. Dit veulen leefde (rende) duidelijk nog terwijl de darmen eruit kwamen.Zoiets las ik lang geleden van een columnist die vrij tobberig over z'n leven schreef. Had ook wat kippen en varkens. Varkens zijn alleseters en die begonnen alvast te eten als de kip niet snel genoeg was. Die rende ook nog half opgevreten een paar stappen weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over varkens lees ik tegensrijdige verhalen. Gevaarlijke alleseters of vriendelijke beestjes waar je tussendoor loopt. Natuurlijk niet de beer, dat is wel een hoofdstuk apart.
Hm, moet opeens denken aan Midas Wolf en de drie biggetjes Knir, Knar en Knor. Knor ziet er meer uit als een beer. Zouden de vrolijke knir en kneur zeugen zijn?
Dat de foto van het opgevreten veulen niet zo gruwelijk oogt, komt omdat we de losgetrokken sliertdelen niet als darmen herkennen en het veulen al volledig bewerkt is door aaseters. Ging dat zo snel of waren die darmen bevroren oid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |