abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218227733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Even serieus. Want het is het grote probleem. PVV kan dit allemaal doen omdat er geen alternatief is.
Natuurlijk is er geen alternatief. Dat zou een mooie boel worden. De PVV is de dronken oom op een kringverjaardag die telkens weer uit de rails rijdt. Alle partijen beloven in principe voorspoed, dus die mensen kunnen overal terecht. De PVV is echter zo doorzichtig als een Indiër die namens Microsoft naar je huis belt. Als je daar in trapt moet je onder curatele gesteld worden en ben je duidelijk wilsonbekwaam.
pi_218227764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:26 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Natuurlijk is er geen alternatief. Dat zou een mooie boel worden. De PVV is de dronken oom op een kringverjaardag die telkens weer uit de rails rijdt. Alle partijen beloven in principe voorspoed, dus die mensen kunnen overal terecht. De PVV is echter zo doorzichtig als een Indiër die namens Microsoft naar je huis belt. Als je daar in trapt moet je onder curatele gesteld worden en ben je duidelijk wilsonbekwaam.
Daar gaat het niet om. Jij beschrijft de PVV. Maar niet elke PVV stemmer voldoet aan deze classificatie.

Waar het omgaat is dat iemand die een streng migratiebeleid wil, niet veel anders kan dan op de PVV stemmen. Want bij een ja21 ruik je de spruitjeslucht van 20 km afstand. FvD bestaat uit complotwappies..
  woensdag 16 juli 2025 @ 12:31:14 #78
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_218227767
Een verzameling niets bijdragende steuntrekkers, ik zeg minder minder minder.
  woensdag 16 juli 2025 @ 12:34:49 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218227811
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat er tot dusver niet periodiek is getoetst, is natuurlijk geen reden om het niet te doen. Nogmaals, deze insteek is volkomen legitiem. Het gaat immers om de prestaties van Tweede Kamerleden, gekozen volksvertegenwoordiger die door ons worden betaald.
Je beweerde alleen eerder nog dat dit wel periodiek zou worden getoetst, daar is dus geen sprake van en dat maakt de ophef op zijn minst nogal selectief.
quote:
[..]
Je begrijpt dat het niet de NOS is die beweert dat moties 'niet goed' zijn? Er wordt een Kamerlid van GroenLinks geciteerd, die aangeeft dat teveel moties indienen niet wenselijk is.

Maar dat zij - of haar fractie - dat vindt betekent niet dat ze gelijk heeft. Het lijkt mij nog altijd zinnig om moties te turven.
Men plaatst deze quote niet in het artikel als men niet zou denken dat dit niet relevant is. En met de keus om die te plaatsen wordt er dus wel degelijk een bepaald signaal afgegeven en dat komt in dit geval neer om het selectiever zijn met indienen van moties, waar vervolgens de PVV nu ineens onder meer op het aantal ingediende moties betrokkenheid wordt verweten.
quote:
[..]
Nee, je hebt een gewoon een slecht verhaal.
Ik heb geen slecht verhaal, ik prik door de selectiviteit van de NOS heen en lever onderbouwde kritiek op hun berichtgeving. Alleen jij kunt dit kritiek niet waarderen omdat je je schijnbaar wel kunt vinden in het gepresenteerde narratief van de NOS. Dat is verder ook niet vreemd wetende dat ook jij alles behalve een fan bent van de PVV.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218227819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Jij beschrijft de PVV. Maar niet elke PVV stemmer voldoet aan deze classificatie.

Waar het omgaat is dat iemand die een streng migratiebeleid wil, niet veel anders kan dan op de PVV stemmen. Want bij een ja21 ruik je de spruitjeslucht van 20 km afstand. FvD bestaat uit complotwappies..
Ze hebben nu de PVV gehad, op het departement dat over migratie gaat zelfs. Dat werkte niet. Politiek is compromissen sluiten, althans in Nederland. Als je daar niet mee kunt leven dan kun je in principe alleen terecht bij een partij die minimaal 76 zetels haalt.
pi_218227891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
En als het fout gaat ligt dat allemaal aan de mainstream media! :(

of aan links!
Je vergeet Brussel. :P
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218227892
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je beweerde alleen eerder nog dat dit wel periodiek zou worden getoetst, daar is dus geen sprake van en dat maakt de ophef op zijn minst nogal selectief.
Zulke onderzoeken worden vaker gedaan door verschillende media - zag bijvoorbeeld ook een stuk voorbijkomen van Nieuwsuur. Nogmaals, de journalistieke invalshoek is legitiem.

En zoals ik al aangaf: dit is een gevalletje 'let the chips fall where they may'.

quote:
Men plaatst deze quote niet in het artikel als men niet zou denken dat dit niet relevant is. En met de keus om die te plaatsen wordt er dus wel degelijk een bepaald signaal afgegeven en dat komt in dit geval neer om het selectiever zijn met indienen van moties, waar vervolgens de PVV nu ineens onder meer op het aantal ingediende moties betrokkenheid wordt verweten.
Het citaat is relevant omdat het betrekking heeft op het onderwerp en wordt gezegd door een Kamerlid, die reageert op het onderzoek. Als ze precies het tegenovergestelde had beweerd was de quote ook meegenomen. Dat is hoe nieuwsmedia werken.

Of een citaat wel of niet wordt geplaatst is niet afhankelijk van of het medium het daar wel of niet mee eens is.

En zoals ik al aangaf: dat een GL-Kamerlid pleit voor minder moties betekent niet dat zij daarin gelijk heeft. Daar kun je verschillend over denken, dat is wat het artikel ook laat zien.

quote:
Ik heb geen slecht verhaal, ik prik door de selectiviteit van de NOS heen en lever onderbouwde kritiek op hun berichtgeving. Alleen jij kunt dit kritiek niet waarderen omdat je je schijnbaar wel kunt vinden in het gepresenteerde narratief van de NOS. Dat is verder ook niet vreemd wetende dat ook jij alles behalve een fan bent van de PVV.
Insteek van het onderzoek is legitiem. Het is niet de schuld van de NOS dat de PVV-Kamerleden zich relatief weinig laten zien tijdens debatten. Daarom is je kritiek onzin.

En ja, ik heb gelijk. Want ik heb jarenlange ervaring in de journalistiek en word riant betaald om stukken te schrijven. Jij bent daarentegen een studentikoos schreeuwertje dat zijn eerste stap in het bedrijfsleven nog moet zetten.

Maar desalniettemin bedankt voor je meningkje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218227915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ze hebben nu de PVV gehad, op het departement dat over migratie gaat zelfs. Dat werkte niet. Politiek is compromissen sluiten, althans in Nederland. Als je daar niet mee kunt leven dan kun je in principe alleen terecht bij een partij die minimaal 76 zetels haalt.
Weer niet het punt.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:07:59 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_218228102
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat boeit mij vrij weinig.
Nee waarom zou je ook he.

Als linkse DeuGNeuZeN het doen kan je daar kritiek op geven, graag zelfs, maar prima dat de PVV dit doet. Die hoeven zich als grootste partij van Nederland alleen maar met migratie bezig te houden. De rest van de politieke agenda bestaat uit linkse hobbies
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:09:08 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218228110
En gras is groen en water is nat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:10:06 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218228116
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 10:47 schreef Jaeger85 het volgende:
De cognitieve dissonantie is weer groot in dit topic. Weinig inhoudelijke reacties. Vooral de bron aanvallen.
Ja, heel verdrietig al die bruine tranen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218228163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je verwart links met de sociaal democraten.
In de sociaal democratie gaat het om zorgen voor de zwakkeren, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en kansen voor iedereen.
Links heeft deze thema's gekaapt en daarna zo snel mogelijk ondergeschikt gemaakt aan milieu- en klimaatwaanzin, europa als superdictatuur, import van zoveel mogelijk mensen uit een achterlijke cultuur en de huidige woke-agenda.
Als een partij voor een beter milieu-en klimaat wil zorgen, dan hebben de zwakkeren van de samenleving daar toch veel baat bij?
pi_218228166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Lekker boeiend. Ook al lagen ze ze hele dag te neuken achter de schermen.

De grootste politieke faal van de 21e eeuw staat tot dusver op Timmerhansie.
Ik vind de verkiezingen winnen en vervolgens als PVV werkelijk waar niets voor elkaar krijgen en het kabinet laten sneuvelen na een jaar toch ook wel een faal van ongekende proporties.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:23:07 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218228194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja? Leg eens uit precies?
Nee hoor, dat is niet nodig.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vind de verkiezingen winnen en vervolgens als PVV werkelijk waar niets voor elkaar krijgen en het kabinet laten sneuvelen na een jaar toch ook wel een faal van ongekende proporties.
Tjah dat is het ook. Net zoals een demissionair minister-president belonen met een nieuwe termijn, die daarna ook het kabinet laat sneuvelen op asiel.

Men krijgt wat het verdient.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:24:40 #90
319979 Fok-it
All is well
pi_218228211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is niet nodig.
[..]
Tjah dat is het ook. Net zoals een demissionair president belonen met een nieuwe termijn, die daarna ook het kabinet laat sneuvelen op asiel.

Men krijgt wat het verdient.
Ahh nee he knulletje. Is ook niet nodig. Je mag namelijk prima ongefundeerd krijsen op slinks, maar PVV in het nieuws? How dare you.gif
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218228212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee waarom zou je ook he.

Als linkse DeuGNeuZeN het doen kan je daar kritiek op geven, graag zelfs, maar prima dat de PVV dit doet. Die hoeven zich als grootste partij van Nederland alleen maar met migratie bezig te houden. De rest van de politieke agenda bestaat uit linkse hobbies
Als linkse partijen in de Tweede Kamer geen flikker doen zou ik daar geen enkel commentaar op geven, graag zelfs. Het enige wat deze partijen willen is het nationale belang van Nederland sterk ondermijnen met allerlei (linkse) supranationale projecten (klimaatbeleid, migratie en stikstof) en indirect het land verder afbreken. Meer asielzoekers, meer regeldruk en micromanagement, een verslechterd vestigingsklimaat voor bedrijven en ondernemers, een minder robuuste economie en een verslechterde koopkracht.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:26:22 #92
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218228237
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ahh nee he knulletje. Is ook niet nodig. Je mag namelijk prima ongefundeerd krijsen op slinks, maar PVV in het nieuws? How dare you.gif
Je hebt Frans niet even gesproken tijdens keti koti?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:27:15 #93
319979 Fok-it
All is well
pi_218228245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom ik Keti Koti zou moeten vieren als autochtone Nederlander
pi_218228259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom draai je om de hete brij heen als gevraagd wordt om een nadere verklaring?
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:30:15 #95
319979 Fok-it
All is well
pi_218228274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waarom draai je om de hete brij heen als gevraagd wordt om een nadere verklaring?
Omdat je carte blanche hebt tegenwoordig aangaande Frans Timmermans. Het grootste gevaar voor Nederland maar niemand weet waarom
pi_218228331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij zal al zijn kritiek op de PVV wel bewaren voor het eerstvolgende partijcongres 14.gif
pi_218228450
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar stel je bent een PVV stemmer (dus gewoon iemand die een streng migratiebeleid wil), op wie moeten ze dan stemmen?

Zo eerlijk moet je ook zijn. PVV politici kunnen zich op deze manier gedragen, omdat er geen alternatief is. Bontenbal is ook niet echt wat. Als zijn vrouw doggy genomen wil worden, gaat hij zich afvragen of dat wel 'fatsoenlijk' is.
Ja, de alternatieven liggen ook niet voor het oprapen. Zelf heb ik bij kieswijzers vaak nog geen 55% overeenkomst met een partij. Er mist een goed verhaal op rechts. Het is ook doodzonde hoe Wilders geradicaliseerd is, want toen hij nog bij de VVD zat vond ik hem heel redelijk overkomen.
pi_218228562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, de alternatieven liggen ook niet voor het oprapen. Zelf heb ik bij kieswijzers vaak nog geen 55% overeenkomst met een partij. Er mist een goed verhaal op rechts. Het is ook doodzonde hoe Wilders geradicaliseerd is, want toen hij nog bij de VVD zat vond ik hem heel redelijk overkomen.
Eens. Maar dat is best een groot probleem. Want migratieproblematiek is wel degelijk iets waar iets aan gedaan moet worden.
pi_218228664
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eens. Maar dat is best een groot probleem. Want migratieproblematiek is wel degelijk iets waar iets aan gedaan moet worden.
In juni 2026 wordt het Europees Migratie-Pact van kracht. Daar is jaren over onderhandeld. Het is beter om nu de focus te leggen op het drastisch verlagen van de veestapel zodat er stikstofruimte vrijkomt en er gebouwd kan worden. Wilders schreeuwt alleen maar over asiel omdat dat zijn bestaansrecht is. Feitelijk wil hij niets oplossen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 16 juli 2025 @ 14:08:47 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_218228675
Toch wel waanzin dat er zoveel mensen in de illusie leven dat er zonder de PVV niet over migratie meer gediscussieerd gaat worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')